Kyllä minä ainakin treenin ympärillä söisin ja joisin hiilarit jos olisi tarkoitus lihasta kasvattaa, ei kai mikään ruokavalio voi olla optimaalinen kaikkeen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
OK.Olen kyllä saanut painoa nostettua helpostikin syömällä vaan enemmän lihaa ja rasvoja. Ei mitään ongelmaa. Kyllä se kalorimäärä on helppo saada nousemaan kun lisää vaan järkevästi rasvaista evästä. Itse tosin harrastelen nykyisin kehopainoharjoittelua enkä perus salitreeniä niin ei varsinaisesti ole lihasten kasvatus suoranainen tavoite vaan tulee siinä sivussa mitä on tullakseen.
Kannattaa olla varovainen tuollaisten lauseiden kanssa. Eräät vetävät heti herneen nenään.Kyllä minä ainakin treenin ympärillä söisin ja joisin hiilarit jos olisi tarkoitus lihasta kasvattaa, ei kai mikään ruokavalio voi olla optimaalinen kaikkeen.
Lähde?Kunhan ei lähde niillä tyydyttyneillä rasvoilla bulkkaamaan. Se ei oo terveellistä, vaikka carnivoret muuta väittäiski.
Ymmärtäisin, jos toi tutkimus olis linkattu carnivore ketjuun. Ketollahan voi hyvin vapaasti vetää hyviä rasvoja myös tuon tutkimuksen mukaan. Hiilarit ei näyttäneet kauhean hyvältä idealta versus hyvä rasva. Jos nyt oikein ymmärsin lukemani.
En tiedä kuuluisko se sinnekkään, koska eläinravinto sisältää paljo koliinia, mikä estää maksan rasvoitumista. Tutkimuksessa käytettiin myös kookosöljyä, mikä ei ole eläinperäistä. Sitten kun eri rasvojen saannista puhutaan, niin pitää ottaa huomioon se, että naudanlihassa on alle puolet tyydyttynyttä rasvaa ja suurempi osa kertatyydyttymätöntä. Kananmunassakin on monipuolisesti kaikkia rasvoja ja eniten kertatyydyttymätöntä + hyvin koliinia siinäkin. Carnivoren kuuluu myös kalat ja äyriäiset, mistä saa monityydyttymättömiä rasvoja kivasti.
No siinä ketjussa voisi ainakin tingata miten eri kasvatustavat ja ruokavaliot vaikuttavat vaikkapa lehmän liha ja rasvakoostumuukseen. Kaikki lihanpalat ei ole samanarvoisia eikä kaikki eläinperäinen rasva ole samanlaista. Kasvatustavalla ja ruokavaliolla on massiivinen vaikutus.
Suomalainen liha taitaa olla suht laadukasta siltä osin. Ei ruokita gmo maissilla tai soijalla, vaan kesällä nurmirehua+ruohoa ja talvella säilörehua.
Tästä yksittäisestä tutkimuksesta on näköjään pientä debattia, mutta Bass toteaa, että samasta asiasta on paljon vahvaa näyttöä.Tuolla kommenteissa näköjää Chris Masterjohn näköjään kritisoimassa kyseistä tutkimusta. Itse en ole tuhon perehtynyt, niin en ota kantaa.
Annetaanko propsit ketolle, Välimerelle vai molemmille?Mielenkiintoista settiä, vaikka onkin kovin alustavaa
Kuinka suuria määriä proteiinia ketoilevat treenailijat syövät päivässä? Varmasti ollut täällä jo useasti esillä, mutta kuinka paljon uskaltaa syödä että ketoosi vielä säilyy?
Kyllä se vaan toimii. En tiiä miksi siitä jotkut pelottelee, että ketoositila katkeaa proteiinista. Itse ainakin lopetin kituuttelun pienillä proteiinimäärillä ja toimii paljon paremmin ja olo on kylläisempi pidempään kuin alhaisilla proteiinimäärillä.
Tässä pari videota lähtee tietystä kohdasta suoraan:
View: https://www.youtube.com/watch?v=Z1dyhu-VZSs&feature=youtu.be&t=348
View: https://youtu.be/D27TPrnsDcY?t=396
Eli ns. carnivore dieetillä porukkaa ei ole lähtenyt ketoositilasta pois vaikka vetävät kilokaupalla pelkkää lihaa. Toisessa videossa kerrotaankin, että ongelmia ei ole isosta proteiinimäärästä JOS vaan rasvan saanti pysyy korkealla jolloin kroppa kyllä huomaa ja pitää rasvaa pääenergianlähteenä.
Kuinka suuria määriä proteiinia ketoilevat treenailijat syövät päivässä? Varmasti ollut täällä jo useasti esillä, mutta kuinka paljon uskaltaa syödä että ketoosi vielä säilyy?