Ketoosidieetti

Eihän se ole. Ku se 120 kiloinen äijä tiputtaa painoaan puolessa vuodessa 20 kiloa, mitä sanoo työterveys? Hienoa, se ja tämä ja tuo veriarvo on parantunu huomattavasti. Ja mitä se tyyppi siis viimeisen puolen vuoden aikana teki? Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen. Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Muoks, rasva sisältää enemmän energiaa per gramma, mutta niitä grammoja tarvii kylläisyyteen paljo vähemmän, ja ne pitää olon kylläisenä paljo pitempään. Kaloriteoria sinänsä ei ees toimi ihmiskehoon suoraan, koska hormonitoiminta metabolian osana. :whistle:

No tossa tapauksessa se terveyden koheneminen voi johtua ihan pelkästään siitä painonpudotuksesta, eikä siitä mitä on syöty.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No tossa tapauksessa se terveyden koheneminen voi johtua ihan pelkästään siitä painonpudotuksesta, eikä siitä mitä on syöty.
Väitätkö siis, että se kova eläinrasva sieltä ihon alta vain katosi jonnekin, keho ei käyttänyt sitä ravinnoksi ulkoisen energiavirran pienentyessä?

Eihän se ole. Ku se 120 kiloinen äijä tiputtaa painoaan puolessa vuodessa 20 kiloa, mitä sanoo työterveys? Hienoa, se ja tämä ja tuo veriarvo on parantunu huomattavasti. Ja mitä se tyyppi siis viimeisen puolen vuoden aikana teki? Vähensi ulkoista energian saantia ja sen sijaan käytti reilut 3 kiloa kuukaudessa enemmän sitä kovaa eläinrasvaa ravinnokseen.

Muoks, rasva sisältää enemmän energiaa per gramma, mutta niitä grammoja tarvii kylläisyyteen paljo vähemmän, ja ne pitää olon kylläisenä paljo pitempään. Kaloriteoria sinänsä ei ees toimi ihmiskehoon suoraan, koska hormonitoiminta metabolian osana. :whistle:

Here we go again... yritä nyt ymmärtää että kaloritasapaino määrittää (huom. fysiikan laki) lihotko/laihdutko/pysyykö paino samassa. Hienoa tosissaan on jos oot painoa saanu alas. Sä oot syöny vähemmän. Tai kuluttanu reippaasti enemmän. Todennäkösesti molempia. Kun paino putoo, veriarvot paranee. On varmasti hormooneillakin oma osansa mm. nälänhallintaan ja sitä kautta hallittet nälkää paremmin.

Jos se oie epäterveellistä, miksi keho varastoisi ylimääräisen energian siinä muodossa?

Arvaa? Oisko evoluutio puuttunut tuohon? Enemmän energiaa selvitymisen vuoks? Siks kroppa polttaa mielummin lihaksensakin pois ennemmin kun kajoaa viimesimpiin rasvavarantoihin. Yks syy miks laihduttaminen on monesti vaikeeta.

Here we go again... yritä nyt ymmärtää että kaloritasapaino määrittää (huom. fysiikan laki) lihotko/laihdutko/pysyykö paino samassa. Hienoa tosissaan on jos oot painoa saanu alas. Sä oot syöny vähemmän. Tai kuluttanu reippaasti enemmän. Todennäkösesti molempia. Kun paino putoo, veriarvot paranee. On varmasti hormooneillakin oma osansa mm. nälänhallintaan ja sitä kautta hallittet nälkää paremmin.
Huom, fysiikan laki, jotta kalorit sisään - kalorit ulos voitais oikeasti ihmiskehostaki mitata, pitäis kaikki virtsa ja uloste taltioida ja tutkia, sen lisäksi hiki, jne. Hormonitoiminta vaikuttaa aivan valtavasti.

No, en oo saanu painoa alas. Päinvastoin. Hiilarimössöt pois heitettyäni ja ketoosilla, lähes karnivoorilla (välillä pitkiäki pätkiä täysin), oon nostanu painoani samalla ku vyötärön ympärys on pienentyny.

Mua ei edes hirveesti kiinnosta mitä viralliset tahot sanoo. Mä kokeilen itse ja puhun omista kokemuksista. Eikä se mitään promoamista ole, jos jaetaan ketjun liittyvässä aiheessa omia kokemuksia, tekemisisä ja tuloksia. Teillä on vaan tarve huudella sieltä sivusta kuinka väärin me tehdään kaikki ja puhutaan paskaa.
Niin kumpi näistä sen jenkin 200 kiloseks lihottanu? Sä sanoit että tiettynä ajankohtana viralliset suosisten kaltainen ruoka oli ainakin osasyynä ylipainoon? Kumpi näistä on virallissuositukset? Vastaa nyt ystävällisesti tähän, kun viralliset suositukset
on syypää. Liian epämiellyttävä kysymys? Lonewolf ja Muriaani voi vastata myös. Tarvittaessa kehitelkää joku hyvä vastaus vaikka yhdessä. Olkaa hyvä. :LOL:

Nyky ravintosuositukset vasta tuhoisia on ollut, jos katsotaan seurauksia. Mitä kävi jenkeissä Ancel Keysin 7 maan tutkimusmanipulaation jälkeen, kun luonnollinen rasva korvattiin sokerilla ja teollisilla öljyillä? Sydänsairaudet räjähti kasvuun.

_104898751_gettyimages-844466808.jpg

popular-healthy-foods-laid-out-on-white-background.jpg

Viimeksi muokattu:
Sillon kun pudotin painoa ketoosi+IF oli mulle selkeästi helpoin tapa rajoittaa kaloreita. Työt pystyi hyvin hoitamaan ja treenikin maistui. Hiilareilla, kun yritti mennä niin oli kiljuva nälkä ja epämukava olo, joka sitten säteili töihin ja harrasteisiin.

Mä en vetänyt pekonia, kermaa, prosessoitua. hormoni/ryyni tai karrelle poltettua lihaa ketoosin aikana. Kasviksiakin söin kiitettävän määrän, joka päivä. Nyt meen IF + low carb:lla. Omat dieettitavoitteet alkaa oleen done, kun on vatsapalat näkyvillä ja alkaa alavatsassa suonet pullottaan. Nyt syklittelen plussien ja miinusten välillä niin ettei kondis pääse huononemaan. Ei ikinä enää pitkää dieettiä uusiksi.

Carnivoresta en tiedä. Mä tykkään vihanneksista niin paljon etten voi kuvitella meneväni pelkällä liha/kala/sisäelimet setillä. Respect, jos jollain pää kestää carnivorea. Ei olis mulle helppoa se. Kasviksia testailin eliminaatiodieetin kautta ja esim. raaka tomaatti ei mulle toimi ja niitä en enää syö. Pavut/linssit pierettää ja niitä en syö vaikka esim. linssikeitto on superhyvää.

Parastahan tässä threadissa on asiaa kokeilleiden kokemukset, joista saa ideoita testattavaksi.

Sillon kun pudotin painoa ketoosi+IF oli mulle selkeästi helpoin tapa rajoittaa kaloreita. Työt pystyi hyvin hoitamaan ja treenikin maistui. Hiilareilla, kun yritti mennä niin oli kiljuva nälkä ja epämukava olo, joka sitten säteili töihin ja harrasteisiin.

Mä en vetänyt pekonia, kermaa, prosessoitua. hormoni/ryyni tai karrelle poltettua lihaa ketoosin aikana. Kasviksiakin söin kiitettävän määrän, joka päivä. Nyt meen IF + low carb:lla. Omat dieettitavoitteet alkaa oleen done, kun on vatsapalat näkyvillä ja alkaa alavatsassa suonet pullottaan. Nyt syklittelen plussien ja miinusten välillä niin ettei kondis pääse huononemaan. Ei ikinä enää ikinä pitkää dieettiä uusiksi.

Carnivoresta en tiedä. Mä tykkään vihanneksista niin paljon etten voi kuvitella meneväni pelkällä liha/kala/sisäelimet setillä. Respect, jos jollain pää kestää carnivorea. Ei olis mulle helppoa se. Kasviksia testailin eliminaatiodieetin kautta ja esim. raaka tomaatti ei mulle toimi ja niitä en enää syö. Pavut/linssit pierettää ja niitä en syö vaikka esim. linssikeitto on superhyvää.

Parastahan tässä threadissa on asiaa kokeilleiden kokemukset, joista saa ideoita testattavaksi.
Tää on se tapa tämä tehdä jos painonpudotuksen haluaa tällä tyylillä tehdä.(y)

ketoosi+IF oli mulle selkeästi helpoin tapa. Työt pystyi hyvin hoitamaan ja treenikin maistui. Hiilareilla, kun yritti mennä niin oli kiljuva nälkä ja epämukava olo, joka sitten säteili töihin ja harrasteisiin.

Sama.

Kasviksia testailin eliminaatiodieetin kautta ja esim. raaka tomaatti ei mulle toimi ja niitä en enää syö. Pavut/linssit pierettää ja niitä en syö

Tomaatti, herne, pavut, keltasipuli, varmaan puna- myös, sitä en niin oo testannu. Viljat ylipäänsä, erityisesti vehnä, täysjyvää tai ei. Karsittu.

Kokemukset ja ideat, aina löytyy jotain uutta, paitti näiltä vänkääjiltä.

Ketoosi vai virallisterveellinen? Vastaan vt.
Tässä tapauksessa ei kumpikaan. Mutta kumpi noista kuvista on virallissuositukset? Jos sä näät hampparit suklaat muut paskat viralisina suosituksina -mitä en usko, niin kyllä oot idiootti näin nätisti sanottuna.

Edit. toivottavasti ei olla vängätty neljää sivua sen takia että alempi kuva on teidän silmissänne virallisterveellinen ruokavalio.

Niin kumpi näistä sen jenkin 200 kiloseks lihottanu? Sä sanoit että tiettynä ajankohtana viralliset suosisten kaltainen ruoka oli ainakin osasyynä ylipainoon? Kumpi näistä on virallissuositukset? Vastaa nyt ystävällisesti tähän, kun viralliset suositukset
on syypää. Liian epämiellyttävä kysymys? Lonewolf ja Muriaani voi vastata myös. Tarvittaessa kehitelkää joku hyvä vastaus yhdessä. Olkaa hyvä. :LOL:

Virallisten tutkimusten linja muutti ihmisten ravintoa epäterveellisempään suuntaan kauemmas luonnollisemmasta, se on ihan varma.

Tässä on usan ruokapyramidi -90 luvulta:
6-11 annosta leipää, muroja, riisiä, pastaa. tollasta settiä meidän firman toimiston punkerot lataa lautaselle joka päivä. Mä kääntäisin ton ylösalaisin, paitsi öljyt ja sokerit pois.
food_pyramid.gif.653x0_q80_crop-smart.jpg

Virallisten tutkimusten linja muutti ihmisten ravintoa epäterveellisempään suuntaan kauemmas luonnollisemmasta, se on ihan varma.

Tässä on usan ruokapyramidi -90 luvulta:
6-11 annosta leipää, muroja, riisiä, pastaa. tollasta settiä meidän firman toimiston punkerot lataa lautaselle joka päivä. Mä kääntäisin ton ylösalaisin, paitsi öljyt ja sokerit pois.
food_pyramid.gif.653x0_q80_crop-smart.jpg
SIinä mä oon samaan mieltä että nykyinen on parempi. Toi on huonompi. Ehkä siinä on käyny jonkillainen väärinymmärrys. En ymmärrä et miten voi olla mahollista. Tosin, varmasti on esim sokerimuro mainontakin ollu tuohon aikaan melkosta.

Jostain jäänyt päähän mielikuva, että aamiainen on päivän tärkein ateria mantra on peräisin markkinamiehiltä, kun piti keksiä tapa lisätä myyntiä. Samaan kategoriaan menee välipalatkin. Iso bisnes. Jengi jos alkas if:lle, niin kohta kaikki syö vain oikeaa ruokaa ja jää murot, keksit,... hyllyille mätänemään. Sehän olis ihan kauheata bisneksille, jos kukaan ei söisi yli kulutuksen.

Tässä tapauksessa ei kumpikaan. Mutta kumpi noista kuvista on virallissuositukset? Jos sä näät hampparit suklaat muut paskat viralisina suosituksina -mitä en usko, niin kyllä oot idiootti näin nätisti sanottuna.

Edit. toivottavasti ei olla vängätty neljää sivua sen takia että alempi kuva on teidän silmissänne virallisterveellinen ruokavalio.
No ihan yhtä kärjistäen, ku ite kärjistät.

Suositus sanoo, että pääosa energiasta hiilareista, viljatuotteet on hyvästä. Kasviöljyjä pitää suosia. Eikös siihen täsmää, että on kasviöljyssä kypsennettyä perunaa, on sämpylää, sämpylän välissä valitettavasti pihviki, mutta onneksi kasviöljyllä ja sokerilla tehtyä "majoneesia", salaatinlehti ja tomaattisiivuki. Juomana rasvatonta limsaa. Päälle vielä pirtelö, sehän on hyvä vähärasvainen maitotuote.

Muoks, en hakenu enää linkkaamaasi kuvaa, mielikuva-mäkkärisetin kuvailin.

Tää täysjyvähehkutus on ehkä hulluinta kaikesta. Viljat on just niitä kasveja, jotka pyrkii suojautumaan syömiseltä. Ennenkaikkea sillä kuorellaan ja sen aineilla. Sittemmin ihminen oppi, että jos viljaa pitää syyä, niin kuoritaan se ainaki ensin, ja jauhetaan sitte vielä. Ny on alettu suosia, että se "vasta-aine"kuorikin ois hyväksi. Hulluutta!

Jostain jäänyt päähän mielikuva, että aamiainen on päivän tärkein ateria mantra on peräisin markkinamiehiltä, kun piti keksiä tapa lisätä myyntiä. Samaan kategoriaan menee välipalatkin. Iso bisnes. Jengi jos alkas if:lle, niin kohta kaikki syö vain oikeaa ruokaa ja jää murot, keksit,... hyllyille mätänemään. Sehän olis ihan kauheata bisneksille, jos kukaan ei söisi yli kulutuksen.
Kellogg'shan tuon lanseerasi.

Sielläkin on taustalla kaikenlaista mielenkiintoista. Herra Kellogg oli syvästi uskonnollinen, ja huolissaan yhteiskunnan vapautuvasta seksuaalisuudesta. Kehitti mokoma ravinneköyhän aamiasmuron, etteivät ihmiset olisi niin himoissaan kuin ravitsevaa ruokaa syötyään.

Kuka sorsii ja ketä?

Jos kerran ketoosi niin hirveesti kiinnostaa, niin ala ketoruokavaliolle, ja totea itse, että kunnon ruoasta tulee väkisinkin kylläiseksi.
Tiedän kyllä ilman ketoakin, että kunnon ruoasta tulee kylläiseksi. Eikä tarvi rajoittaa elämäänsä jatkuvalla "potkiiko tää mut pois ketoosista"-pohdinnalla.

Olen miettinyt samaa. Paljon positiivisempi ja eteenpäinvievämpi tapa olis vastarannankiiskien perustaa oma xxx dieetti threadi ja kirjoitella siellä miksi se xxx on paras tapa syödä. Tuo saman jankkaaminen ja pään säkkiinlaittaminen tässä threadissa ei vie asioita yhtään eteenpäin.
Pään säkkiinlaittaminen.:LOL:

Sieltä laitettiin taas joku tutkimus, joka asenteellisen kirjoituksen mukaan oli suurikin voitto ketolle. No, sitten vilkaistiin tutkimusta ja todettiin, että eihän siinä ollut mitään ihmeellistä. Ketoilijat söivät vähemmän ja laihtuivat. Whoopty-do!

Toki tällainen asian kriittinen tarkastelu on ketouskovaisten mielestä "pään säkkiinlaittamista".:david:

Suositut

Back
Ylös Bottom