Ketoosidieetti

Tiedän kyllä ilman ketoakin, että kunnon ruoasta tulee kylläiseksi. Eikä tarvi rajoittaa elämäänsä jatkuvalla "potkiiko tää mut pois ketoosista"-pohdinnalla.

Pään säkkiinlaittaminen.:LOL:

Sieltä laitettiin taas joku tutkimus, joka asenteellisen kirjoituksen mukaan oli suurikin voitto ketolle. No, sitten vilkaistiin tutkimusta ja todettiin, että eihän siinä ollut mitään ihmeellistä. Ketoilijat söivät vähemmän ja laihtuivat. Whoopty-do!

Toki tällainen asian kriittinen tarkastelu on ketouskovaisten mielestä "pään säkkiinlaittamista".:david:
Jos jätetään pois se, että kunnon ruoalla tulee kylläiseksi vähemmällä, niin kuten jokumuu jo vastasi. Söivät vähemmän, laihtuivat, suorituskyvyn siitä heikkenemättä.

Mutta joo, Whoopty-do!, mitä lie se tarkoittaakaan. Elele vain siellä säkissä, mutta anna muiden elellä omissaan. Ok?

Muoks. Eiku joo. Ei mun ainakaan tarvi miettiä, "potkiiko tää mut pois ketoosista". Munavoi, ei potki. Gheellä paistettu 20% jauheliha, sivuun vähä avokado-feta-jäävuorisalaattia, jos siltä tuntuu, ei potki. Ei myöskään vähärasvaisempi porsaanfilee savustuspöntössä, vaikka lisäkkeeksi tekiski pekoniin käärittyjä tuorejuustotäytteisiä herkkusieniä. Ei edes tuore hirvenlapa, vaikka kermaisessa kastikkeessa on ihan tuoreita herkkutatteja. Reissussaki piti alkuviikosta käydä, sikäläisen grillin kebab salaatilla oli paitsi maistuva, myös erittäin runsas salaatiltaan. Eikä livenny keto vaikka oliki niitä teollisia kastikkeita vähä.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
P.S. minen ainakaan oo mikään tiukkis, otan ny ekan kylmän oluen kolmesta ja lähen saunaan. Tän päivän ruokailut on ollu sillä mallin, että mun oloa ei kolme olutta kaada, vaikka viljapohjaisia tuotteita ovatki.

Piis än lööv, löysätkää te keto/karnivastaisetki sitä pipoa, katselkaa maailmaa avarin silmin ja kokeilkaa vaihtoehtoja avoimesti.

Vahvistaa omia kokemuksia tämäkin, koska en ole aikaisemmin pystynyt miinuskaloreilla näin hyvin kehittymään.

The Effects of Ketogenic Dieting on Body Composition, Strength, Power, and Hormonal Profiles in Resistance Training Males. - PubMed - NCBI

ketoo.JPG

Olikos täällä porukka, tuskin ainakaan nää vastaan väittäjät, perehtyny Inkisen Samin saavutuksiin maailmalla?

Kuukleen voi heittää vaikka "virta health".

Tai tästä linkistä esim. pääsee tutustumaan hommaan ja kehitykseen kronologisessa järjestyksessä: Inkisen Samin Virta hukuttamaan vanhaa diabetesparadigmaa - karppaus.info

Mainittakoon tähän väliin, että tää Virta tuli julkisuuteen kauan sen jälkeen, ku ite olin todennu keton hyödyt.

Siinä välissä olin ehtiny opiskella sitä ja tätä aiheesta.

Mutta tää The Science of Nutritional Ketosis and Appetite - Blog | Virta Health selvensi erittäin paljon sitä, mitä mun kropassa oli tapahtunu, kun...

Tähän on pakko vastata. Tästä mun matka tähän aiheeseen alkoi sillon vuosia sitten INCURABLE DATA GEEK

Olin varmaan yhtä vastaan asiaa kuin mikasa ja ekto tässä...

Sieltä alusta ”bonk proof” juttu

Mikä on tänä päivänä uskomatonta on se että suomen mediassa Inkisen Virta asioista saa lukea vaan Talouselämä lehdestä. On ilmeisesti liian kova pala terveyspiireille käsiteltäväksi.

Tähän on pakko vastata. Tästä mun matka tähän aiheeseen alkoi sillon vuosia sitten INCURABLE DATA GEEK

Sieltä alusta ”bonk proof” juttu

Mikä on tänä päivänä uskomatonta on se että suomen mediassa Inkisen Virta asioista saa lukea vaan Talouselämä lehdestä. On ilmeisesti liian kova pala terveyspiireille käsiteltäväksi.
No, kauan jaksoit poissa pysyä...

Ei tässä ketoa vastaan olla edelleenkään, vaikka kiva se on varmasti keskustelu tällä tavalla freimata. Monelle toimiva dieetti ja erityisen hyödyllinen tietyille ihmisille, kuten epileptikoille. Ei kuitenkaan ihmeellinen tai ylivertainen muihin dieetteihin verrattuna. Painon pudottamiseen tarvitaan edelleen se kalorivaje ja useimmissa lajeissa ketolla joko suorituskyky kärsii hieman tai pysyy samalla tasolla.

Minä sanonut näin

edit.2 ja nyt vielä kerran. keto/vhh on ihan pätevä vaihtoehto mut ei se autuaaksi tee. Fysiikan lait pätee edelleenkin. Jopa teihin opetuslapsiin. Ja kun sen tekee oikein, terveys kohenee, paino putoo ja fiilis on hyvä. Mutta lopettakaa ihan oikeesti se höpötys että siinä ois jotain yliluonnollista, kuten termodynamiikan lain toiminta ei pätis teihin. CICO. Calories in- calories out mikä määrittelee painoa.

Ekto on sanonut näin

Ei tässä ketoa vastaan olla edelleenkään, vaikka kiva se on varmasti keskustelu tällä tavalla freimata. Monelle toimiva dieetti ja erityisen hyödyllinen tietyille ihmisille, kuten epileptikoille. Ei kuitenkaan ihmeellinen tai ylivertainen muihin dieetteihin verrattuna. Painon pudottamiseen tarvitaan edelleen se kalorivaje ja useimmissa lajeissa ketolla joko suorituskyky kärsii hieman tai pysyy samalla tasolla.

On nää hulluja.

Tässäkään tutkimuksessa suorituskyky ei laskenut painon putoamisesta huolimatta huippu voimistelijoilla.

Ketogenic diet does not affect strength performance in elite artistic gymnasts
(PDF) Ketogenic diet does not affect strength performance in elite artistic gymnasts
Justhan mä sanoin, että suorituskyky useimmiten kärsii tai pysyy samalla tasolla.
Btw, kavereilla tosiaan paino putos sen pari kiloa. Auttaiskohan se myös suorituskyvyn säilymisen suhteen, että suorituskykyä sitten mitataan dipeillä, leuanvedolla, punnerruksilla ja hypyillä?
Olisiko suorituskyky säilynyt samalla lailla, jos oltaisiin tehty ylätaljaa, penkkiä ja kyykkyä?

Taisin taas laittaa pään säkkiin, sori siitä.:whistle:

Olisiko suorituskyky säilynyt samalla lailla, jos oltaisiin tehty ylätaljaa, penkkiä ja kyykkyä?
Taisin taas laittaa pään säkkiin, sori siitä.:whistle:

Riippuu käytettävästä painosta ja toistoalueesta. Pitkissä sarjoissa olis varmasti tullut takkiin

Painon pudottamiseen tarvitaan edelleen se kalorivaje ja useimmissa lajeissa ketolla joko suorituskyky kärsii hieman tai pysyy samalla tasolla.

Kyllä tottakai se kalorivaje, mutta olen huomannut kyllä jotta ketolla se nälänhallinta on PALJON helpompaa kuin vaikka tapauksessa jossa syötäisiin sen +100g hiilaria per pvä. Myös sitä targetoitua ketoa voi käyttää ennen treeniä jos potkua haluaa mutta keton hyötyjä ei menetetä. Sama se oikeesti on miten porukka dieettinsä tekee kunhan se vain toimii, mutta monesti kuulee, että se nälkä ON KAUHEA osalla porukasta. Ei tiedetä tästä vaihtoehdosta tai toteutetaan se väärin. Se että jos keto toteutetaan väärin, EI ole ruokavalion vaan toteutuksen vika.

Väitänpä, että nälän hallinta on PALJON helpompaa ketolla, ja jos aterian syönti venyy, niin tule niitä: "vittu saatana sitä ruokaa äkkiä... oo nyt turpa kiinni nyt on pakko saada syömistä perkele" - fiiliksiä.

Itselle ylivertainen tapa dieetata ja elää, ei ehkä kaikille.

Niin ja yleensä suorituskyky laskee jokatapauksessa miinuksilla jossain vaiheessa kun tarpeeksi alas mennään niin jollain tapaa kuitenkin.. oli ketolla tai ei.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä tottakai se kalorivaje, mutta olen huomannut kyllä jotta ketolla se nälänhallinta on PALJON helpompaa kuin vaikka tapauksessa jossa syötäisiin sen +100g hiilaria per pvä. Myös sitä targetoitua ketoa voi käyttää ennen treeniä jos potkua haluaa mutta keton hyötyjä ei menetetä. Sama se oikeesti on miten porukka dieettinsä tekee kunhan se vain toimii, mutta monesti kuulee, että se nälkä ON KAUHEA osalla porukasta. Ei tiedetä tästä vaihtoehdosta tai toteutetaan se väärin. Se että jos keto toteutetaan väärin, EI ole ruokavalion vaan toteutuksen vika.

Väitänpä, että nälän hallinta on PALJON helpompaa ketolla, ja jos aterian syönti venyy, niin tule niitä: "vittu saatana sitä ruokaa äkkiä... oo nyt turpa kiinni nyt on pakko saada syömistä perkele" - fiiliksiä.

Itselle ylivertainen tapa dieetata ja elää, ei ehkä kaikille.

Niin ja yleensä suorituskyky laskee jokatapauksessa miinuksilla jossain vaiheessa kun tarpeeksi alas mennään niin jollain tapaa kuitenkin.. oli ketolla tai ei.
Nälän hallinta on monen mielestä helpompaa myös pelkästään syömisikkunaa lyhentämällä ja olen itsekin huomannut tämän. Mutta varmasti ketolla on sama vaikutus monelle.

Ootko ikinä bulkannut ketoillen? Kuvittelisin ainakin omalla kohdalla keto-bulkkaamisen olevan äärimmäisen vaikeaa. Veikkaan, että kylläisyyden tunne tekisi syömisestä melkoista pakkopullaa. Pehmeitä rasvoja ei huvittaisi suuria määriä ryystää ja toisaalta kovien rasvojen hotkiminen ei olisi kovin terveellinen vaihtoehto.

Ei kai ketoosidieetin tarvi toimia kaikissa tilanteissa kaikille? Tässä(kin) threadissa ketoosia suosivat ovat rajanneet sen käytön juuri niille alueille missä ketoosi tai jopa carnivore on toimiva. Jos se toimii yhdelle niin voi toimia toisellekin. Ei siinä hirveästi menetä, jos kokeilee muutaman kuukauden ja vaihtaa pois, jos joku muu ruokavalio on omalla kohdalla toimivampi/mieluisampi. Vai jaksaako joku vielä vängätä etteikö olisi käyttötapauksia missä ketoosi on hyvä valinta yksilötasolla?

Loppujen lopuksi se dieetti toimii parhaiten mitä yksilö kykenee noudattamaan. Ei auta olla superoptimaalisella dieetillä, jos siitä syö ohi tai se dieetti tuntuu niin epämukavalta ettei elämä maistu.

Itsellä kohta kaksi viikkoa "ketoa" takana. Keto lainausmerkeissä koska proteiinissa en ole säästellyt vaan sitä on tullut reilusti, about 2-2,5g / painokilo. Muutama odottamaton havainto :
-ketolle siirtyminen ei ollut yhtään vaikeaa, olot oli ekallakin viikolla aivan samanlaiset kuin edellisellä viikolla jolloin meni reiluilla plussilla 300-400g hiilaria päivässä. Ei mitään ketoflunssaa tai vieroitusoireita hiilarista.
-muutamat ekat treenit oli kankeita, sitten lähti kulkemaan vanhaan malliin
-ei nälätä eikä kiukuta vaikka ruokailuväli venyis pidemmäksikin
-kalorit reilusti korkeammalla kuin yleensä hiilaridietillä ja paino vaan putoaa ja kunto paranee
-ruuanlaitto helvetin helppoa (ja tylsää) kun ei tarvitse paljon lisukkeita nysväillä

Jos jatkuu samanlaisena niin en valita.
Ainoat haittapuolet tähän mennessä on että joitakin hiilariruokia kaipaa, mutta niitä saa sitten taas kun on kunto hyvä ja siirrytään plussakalorien maailmaan. Toinen "haitta" on libidon heikkeneminen, toisaalta ihan mukavaa vaihtelua ettei paneta jatkuvasti niin saa jotain järkevääkin aikaiseksi :D

Btw. Jos kasvikset ei maistu niin esim. alla olevalla reseptillä tulee ihan järkyttävän hyvää. Ton reseptin voi yksinkertaistaa, jos ei jaksa kaikkia lisukkeita tehdä sekaan tms. Helpoin yksinkertaistus keität vihreät pavut vedessä niin, että ne on melkein pehmeitä. Vähän ennen kuin pavut alkaa olemaan sopivia niin wokkipannu tms. joka kestää kuumuutta tulille, öljyä, kuivatut chilit,... öljyyn maustumaan. Sit pavut pois vedestä ja makuöljyt sivuun. Sen jälkeen käristää papuja wokki/valurautapannulla niin, että pinta menee rakoille, öljyt papujen sekaan, päälle isoja suolahiutaleita ja ääntä kohti.

View: https://www.youtube.com/watch?v=c78AKzRREoI

Jos maha kestää munakoisoa niin allaoleva on ihan superi. Jos ei halua öljyä niin munakoisot voi höyryttää ennen maustamista. Munakoisoja voi aateloida monilla tavoilla. Thai tyylin tehty basilika munakoiso on todella maukasta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=C8-WVdLHCcI

En ole kokeillut, niin en voi väittää varmuudella noita juttuja tietäväni. Enkä kokeile - sori siitä. Tiedän, että sua harmittaa, kun kaikki ei vedä ketoa OMAD-warrior-autofagia3.0-tyylillä. :ROFLMAO:

Täällähän hehkutetaan, kuinka kylläinen olo on koko ajan ja painoa putoaa lähes vahingossa... Joten aika loogista on päätellä, että bulkkaaminen olisi vaikeaa.

Ootko ikinä bulkannut ketoillen? .

Olen kyllä saanut painoa nostettua helpostikin syömällä vaan enemmän lihaa ja rasvoja. Ei mitään ongelmaa. Kyllä se kalorimäärä on helppo saada nousemaan kun lisää vaan järkevästi rasvaista evästä. Itse tosin harrastelen nykyisin kehopainoharjoittelua enkä perus salitreeniä niin ei varsinaisesti ole lihasten kasvatus suoranainen tavoite vaan tulee siinä sivussa mitä on tullakseen.

Suositut

Back
Ylös Bottom