Vähähiilarisia suosikkivihanneksia on parsakaali, pinaatti, parsa, lehtikaali (melko vaikea löytää tosin, itse voi kasvattaa halutessaan), valkokaali, kukkakaali, punakaali, tomaatti, paprikat, kesäkurpitsa, kurkku, eri salaatit, purjo, sipulit, sienet, etc.. Tarkkaa määrää on vaikea sanoa, noin lonkalta suosittelisin Patrik Borgin tapaan n. 600 grammaa päivässä, mutta jos ketoosiin mielii, puolessa kilossa kasviksia voi olla jo melko paljon hiilareita (hitaita tosin). Itse tähtään tuohon 600 grammaan, mikä merkitsee n. kourallista kasviksia per ateria (aamiaisella enemmän, iltapalalla joskus ei ollenkaan).
Olen vaihtanut maitotuotteet eli raejuuston ja rakkaan Ehramini katkarapuihin, kalaan ja kananmuniin ja hiilihydraatit olen saanut tiputettua n. 100 grammasta päivässä 20-30 grammaan. Suonet ovat nousseet esiin hauiksissa ja vatsalihakset ovat aavistuksen paremmin esillä nyt, mutta henki ei haise ollenkaan. Kuinka paljon ketostixit maksavat apteekissa, vai onko olemassa jotain kotikonstia jolla selvittää, onko kroppa ketoosissa vai ei? Ruokavaliossa on siis vain runsaasti proteiinia, pehmeitä laaturasvoja ja ainoat hiilarit vihreistä kasviksista, sen lisäksi mun kroppaan menee vain puolitoista kuppia mustaa kahvia aamulla ja joskus aniharvoin pari desiä kaloritonta limua eli luulisi ketoosiin pääsemisen olevan mahdollista?