Ketoosidieetti

Nyt on ideat jo oikeasti loppu.
Yli kuukauden on paino jullinut samassa (113) lukemassa. Kokeilin ruveta syömään yöpalan rasvattomana -> Olo parani ja virkeämmäksi tulin, ehkä vahvempikin olo ja paino tippui vihdoin kilon pari... mutta taas heti kun syö illalla rasvaa on myös aamupaino tasan 113.
Olen myös lisännyt parikertaa viikossa uintia ohjelmaan eikä sekään ole vaikuttanut.

Kellään jotain hyviä ideoita aiheeseen liittyen? Toistan taas että olen ennenkin ketoillut, ja tälläiseen ongelmaan en ole koskaan törmännyt että mikään ei auta.
Kertauksena vielä sitä ruokavaliota:
(järjestyksessä)

Munat(5, keskikokoista ~300g)
Juusto(100-200g)
Tonnikala(150g, öljyssä)
Proteiini juoma(40-50g protskua)
Jauheliha 200g
Kana ~200-300g
(+ päivällä tunan tai protjuoman yhteydessä yleensä: 25g pellavarouhetta

ravinteet(finelistä): pr: 270 h: ~5 r: 160 kcal ~2500

Paino tosiaan 113kg, treeninä 3x viikossa sali, 2x viikossa uinti 1x viikossa ollut ylimääräinen puntti tai nyrkkeily.

edit: Ja munat paistan voinokareen kera jota en ole arvioinut tuohon, ja kanan+jauhelihan kanssa syön välillä salaattia(kurkku, tomaatti, vihreäsalaatti) tai sekavihanneksia 100g(~5hh edestä)

Ootko kokeillu säännöllistä (ja vähärasvaista) hiilaritankkauspäivää? Mulla ainakin auttanut pitämään laihtumisen käynnissä ja treenitehot korkeammalla. Jos vaikka kokeilisit hieman pudottaa kaloreita noilta lowcarb- päiviltä ja ottaisit kerran viikossa vaikka 24h hiilaritankkauksen, jonka aikana kalorit hieman plussan puolella (liikaa rasvaa ja fruktoosia tulisi tänä aikana välttää).
Ja tankkausta ennen on sitten must treenata punttia, ja mieluiten koko vartalo samalla kerralla. Ja tankkauksen jälkeen painoha on sitten luonnollisesti korkeella, joten punnitus kandee tehdä vasta ennen seuraavaa tankkausta.

Oon juu vetäny en tosin säännöllisesti, mutta pari kertaa olen katkaissut keton. mm ennen tätä jumia olin pari viikkoa jumissa tässä samassa painossa, jonka jälkeen pidin hiilaripäivän jonkajälkeen paino tasautui taas samaan :).
Pitää katsella jos ei ala kohta jotain tapahtumaan(1-2vko) niin katkaisen taas keton, ehkäpä jopa pariksi päiväksi tälläkertaa.

Miten saan keton nopeammin päälle vai pitääkö vaan odottaa kärsivällisesti? Järkyttävä himo syödä jotain kasviksia ja vähärasvasempaa, laardit tulee jo korvista ulos. :itku: Olen nyt sellaset 5 päivää ottanut kiltisti 70%-80% päivän energiasta rasvoista. Olo on ihan ok, mutta oksettaa ja päätä särkee.

Auttaako jos esim. käyn heittämässä jonkun raskaamman aerobisen ja menen sen jälkeen syömättä nukkumaan? Tai mitä tapahtuu jos nostan hiilareita vaikka 30 grammaan ennenkuin olen päässyt ketoosiin, meneekö homma päin seinää?

Miten saan keton nopeammin päälle vai pitääkö vaan odottaa kärsivällisesti? Järkyttävä himo syödä jotain kasviksia ja vähärasvasempaa, laardit tulee jo korvista ulos. :itku: Olen nyt sellaset 5 päivää ottanut kiltisti 70%-80% päivän energiasta rasvoista. Olo on ihan ok, mutta oksettaa ja päätä särkee.

Auttaako jos esim. käyn heittämässä jonkun raskaamman aerobisen ja menen sen jälkeen syömättä nukkumaan? Tai mitä tapahtuu jos nostan hiilareita vaikka 30 grammaan ennenkuin olen päässyt ketoosiin, meneekö homma päin seinää?

Et kai tee asiasta vaikeampaa kuin se onkaan? Mun mielestä mitään magiaa ei tapahdu jossain tietyssä hiilari määrässä, nolla linjalla "yleisesti" vain olo on huono joten miksi olla siinä tilassa. Keho käyttää sitä mitä sillä on saatavilla, eli tapauksessasi rasvaa, toki voi olettaa että elinikäinen hiilari voittoisesta opettelu enemmän rasvaa polttavaksi kestää jonkin aikaa mutta jos sen ratkaisisi että onko hiilareita 0 vai 30 vai 60 niin ihminen olis kuollu sukupuuttoon jo :) Ideana kai on että jatkat sitä rasvojen käyttöä energianlähteenä jatkossakin joten miksi et nyt söisi kuten tulet jatkossakin syömään?
Toki kovaa treenaminen (hiilarien kulutus siis) ja vähän hiilarit voi nopeuttaa kehon sopeutumista mutta jos siitä tulee huono olo niin eihän se positiivisia fiiliksiä tuo ja haittaa dietillä oloa henkisesti.

Tsemppiä, kyllä se siitä kun et tee liian suurta numeroa koko hommasta.

Et kai tee asiasta vaikeampaa kuin se onkaan? Ideana kai on että jatkat sitä rasvojen käyttöä energianlähteenä jatkossakin joten miksi et nyt söisi kuten tulet jatkossakin syömään?

Kai mua vaan ahdistaa etten mene lainkaan ketoosiin kun täällä on nyt toitotettu että rasvaa, rasvaa ja lisää rasvaa. :) Mutta ihan hyvä pointti, voisin ehkä vähän relata. Yritin hakea apteekista ketostickejä jotta ei tarvitse mutuilla, mutta ne olivat kuulemma loppu ihan tukkurilta saakka. Mahtaa olla ketoilu suosittua meilläpäin...

70-80% kuulostaa kyllä aika hurjalta määrältä rasvaa, mutta lohduttelisin sillä että itsellä on juurikin 5-7pvä alusta laskien yleensä keto alkanut :)
Eli toivottavasti se on kohta jo päällä, tsemppiä sullekkin kovasti :thumbs:

Kertauksena vielä sitä ruokavaliota:
(järjestyksessä)

Munat(5, keskikokoista ~300g)
Juusto(100-200g)
Tonnikala(150g, öljyssä)
Proteiini juoma(40-50g protskua)
Jauheliha 200g
Kana ~200-300g
(+ päivällä tunan tai protjuoman yhteydessä yleensä: 25g pellavarouhetta

ravinteet(finelistä): pr: 270 h: ~5 r: 160 kcal ~2500

Paino tosiaan 113kg, treeninä 3x viikossa sali, 2x viikossa uinti 1x viikossa ollut ylimääräinen puntti tai nyrkkeily.

edit: Ja munat paistan voinokareen kera jota en ole arvioinut tuohon, ja kanan+jauhelihan kanssa syön välillä salaattia(kurkku, tomaatti, vihreäsalaatti) tai sekavihanneksia 100g(~5hh edestä)

Kannattaako paistaa pannulla ja vielä voin kanssa..? Kuullostaa pahalta..mikset keitä?
Ja apua, mistä saat kuituja..?
(tämä maininta ihan mielenkiinnosta, mietin tän ruokavalion rasitusta kropalle ja kolestroli-kertymää)
En tyrmää mutta kyseenalaistan :)

Kannattaako paistaa pannulla ja vielä voin kanssa..? Kuullostaa pahalta..mikset keitä?
(tämä maininta ihan mielenkiinnosta, mietin tän ruokavalion rasitusta kropalle ja kolestroli-kertymää)

Luulen että ongelma on oikeasti enemmän korvien välissä. Itsellä tuntui ensimmäisen parin ketopäivän ajan että on jotain rytmihäiriötä yms. - siis oikeen tunsin miten olen saamassa sydänkohtausta. No ei sitä tietenkään tullut, miksi tulisikaan terveellä ihmisellä. Viralliset ravisemussuositukset on kuitenkin älyttömän hiilarivoittoisia, ja ne hiilaritkin otetaan huonoista lähteistä. En nyt muista mistä tutkimuksesta oli kyse (enkä jaksa googlettaa..) mutta hiilarien ylitankkaus on lopulta sydämen ja verisuonten kannalta epäterveellisempää kuin runsas rasvan osuus ruokavaliossa. Huom. on tietysti eri asia jos vetää sekaisin ison pommin hiilaria (joka nostaa insuliinitasot pilviin) ja kovaa rasvaa (joka humahtaa insuliinipiikin jälkeen varastoon alta aikayksikön). Mutta en ole vielä itsekään ihan vakuuttunut tästä ketoilusta, siksi kokeilen ja kun ehdin niin aion myös lukea aiheesta lisää ennen kuin "tuhoan" omaa terveyttäni.

Ai niin noista kuiduista - olen kyllä alkanut miettimään että tarvitseeko ihminen niin paljon kuitua jos ei syö kaikkea turhaa roskaa. Suosituksetkin on vähän niin ja näin. Jossain suomalaisessa oppaassa näin suosituksena 25-30g päivässä, lukion bilsan kirjassa (brittiläinen) taas oli peräti 25-50g. 30g:n eteenkin saa jo urakalla vetää täysjyvätuotteita, kasviksissakaan ei ole niin paljon kuitua.

Ok! Tämä ihmetys juontaa juurensa oman vatsani erimielisyydestä rasvaisen/käristetyn ruuan suhteen. Olen kans miettinyt näitä "yleisiä" ravintosuosituksia ja yleistä tottumusta syödä perunaa ja pastaa ja leipää. Mielummin lautasmallista pudottaa ne enimmät hiilarit veks ja syö kasviksia/vihanneksia + lisää proteiinin määrää. Itselle ei ainenkaan sovi hiilarivoittoinen elo, proteiinien kanssa ongelmana on taas ruuansulatus ja sen toiminta. Pitää huolehtia hyvästä veden juomisesta. Kasvisten kanssa on taas se juttu että kun ne on raakoja ni vatsa ei tykkää kovin siitäkään.

En itsekään saa aina kuituja päivässä täyteen, en syö leipää juuri koskaan ja harvoin pastaa! Yritän aina lisäillä leseitä puuroon, pirtelöihin...(päärynässä on muuten tosi kuiturikas) Mitenhän ihmisten ruuansulatus oikein toimii näillä keto-ruokavalioilla!?

En ole siis perehtynyt näihin keto-hommiin, pitäisi varmaan ni tietäs joskus mistä puhuu ;)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%

Kuituja tulee salaatista ja pellavansiemenrouheesta, eipä juuri muualta, mutta eipä kai ketoillessa oikein tulekkaan?
Mutta aiheeseen eli kananmuniin. Mikä ero niissä on keitettynä/paistettuna muuten kuin maku?
Ja voi ihan siksi etteivät pala pannuun kiinni(sitä ei siis tule paljoa vain sen verran että pannun pohja on rasvainen).

Mitä hivenainelisiä pitää ottaa ketodieetillä, ettei niiden puutteen johdosta tule sitten mitään ongelmia? Eli tarvitseeko ottaa esim. magnesiumia, kaliumia jne. purkista?

Mitä hivenainelisiä pitää ottaa ketodieetillä, ettei niiden puutteen johdosta tule sitten mitään ongelmia? Eli tarvitseeko ottaa esim. magnesiumia, kaliumia jne. purkista?

Itse otan varmuuden vuoksi magnesiumia, kaliumia ja kalsiumiakin, ihan vaan sen takia että ehkä kasviksia ei kuitenkaan tule tarpeeksi syötyä..
Ja yksi harkinnan arvoinen on (kalium/magnesium/kalsium/natrium)-bikarbonaatti pitämään happo-emäs tasapainoa yllä, varsinkin jos epäilee että kasviksia tulee liian vähän. Proteiini ja lihapitoinen ruokavalio tuppaa vääristämään happo-emäs tasapainoa siihen suuntaan että pienoinen happamuus vaivaa, tämä taas aiheuttaa pitkällä tähtäimellä kalsium pakoa luista ja lihas purkua. Näyttäisi tutkimusten mukaan olevan estettävissä runsaalla kasvis ja/tai karbonaatti lisällä.

edit: samalla linkki "low carb" kokeiluun, joku meinaa elää kuukauden pelkällä pekonilla, pitääpä seurata miten käy.. http://blog.rifftrax.com/

Myöskin valmarin -niminen lisäravinne on hyvä tuohon happo-emäs tasapainoon. Liiallinen happamuus taitaa hidastaa aineenvaihduntaa pitkällä tähtäimellä

Kai mua vaan ahdistaa etten mene lainkaan ketoosiin kun täällä on nyt toitotettu että rasvaa, rasvaa ja lisää rasvaa. :) Mutta ihan hyvä pointti, voisin ehkä vähän relata. Yritin hakea apteekista ketostickejä jotta ei tarvitse mutuilla, mutta ne olivat kuulemma loppu ihan tukkurilta saakka. Mahtaa olla ketoilu suosittua meilläpäin...

Eka kerta ketoilua?

Helposti tapahtu siirtyminen ketoosiin kahes päiväs. Tuntuu että rasvaa on jo palanut alle viikossa vatsasta. Suurin ongelma on nukkuminen. Unet ihan helvetin katkonaisii, lisäks ei voi nukkuu käden päällä ku se puutuu. Syön multivitat, magnesiumit ym ym.

Pitäs itekki alottaa keto, mutta näinkin yksinkertainen asia vaivaa ennen aloitusta:

Paljonko proteiinia? Kelpaisko joku 2 x omapaino vai minkä verran te olette ottaneet?

Jos minä tästä aloittasin ketoilun, mutta aluksi lähden silleen, että päivittäin hiilareita 100g/päivä.
Normaalisti tulee syötyä reippaasti yli tuon niin aluksi totuttelen tuohon 100 grammaan ja pudottelen siitä sit hissukseen.

Aamupaino n. 72-73kg, pituutta 169cm, onko minulle seuraavat ravintoarvot mielestänne ok:

Hiilarit 100g -> 400kcal
Proteiini n. 215g -> 860kcal
Rasvat lepopäivänä n. 81g -> n. 730kcal, treenipäivänä n. 135g -> 1215kcal

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom