Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tosin jos koittaa pienillä rasvoilla mennä niin ruokavalio koostuu lähinnä kanasta ja herasta :D mutta kyllä mä luulen että ihan testaamisen arvonen on. Johkin 70-80g pintaan jos osuis

Joo :D vois kyllä kokeilla, jos lähtis paino taas laskuun..

2 vk ketoosidiettiä ajattelin kokeilla ihan mielenkiinnosta vaikka kirsiteltävää ei ainakaan paljoa ole. Onko jollain on linkata jotain valmiiksi koottuja listoja tyyliin 1500kcal päivässä ilman hiilareita jne. Myös suomenkieliset artikkelit kiinosta missä käsiteltäisiin just sitä miltä sen päivän ruokailujen pitäis näyttää ja miten kannattaa ton aikana reenata.

Itellä ainakin menee Fibrexia sheikkerissä rahkan ja mustikoiden kanssa.

Pellavansiemenrouhe aiheutti jonkin näköistä puistatuksen tunteita kun näin ensimmäisen kerran.

Itse ripottelen noin kaksi ruokalusikallista pellavansiemeniä kananmunan sekaan paistamisen alussa. Lopputuloksena niitä ei oikeastaan edes huomaa sen kananmunan seasta. Antavat jopa hieman rapeutta. Ja kahvia kun juo tarpeeksi niin auttaa ainakin minulla suolen toimintaan suht hyvin.

Joskus alkuaikoina tätä ketoosi palstaa lukenu, nyt kuitenkin noin 100s perässä :) eikä jaksa kaikkee lukee vaikka vastaus sieltä ehkä löytyisikin... Mitä mieltä hiiolaripitoisen palkkarin vetämisestä treenin jälkeen??? tossa jotkut väittävät että ei haittaa ketoosii koska menee treenin jälkeen hiilarit käyttöön ja hyväx tuloksille... Onx jotain faktoja tälle? Anteex laiskuuteni jos asia jo täällä aikaisemmin käsitelty...

Itse ripottelen noin kaksi ruokalusikallista pellavansiemeniä kananmunan sekaan paistamisen alussa. Lopputuloksena niitä ei oikeastaan edes huomaa sen kananmunan seasta. Antavat jopa hieman rapeutta. Ja kahvia kun juo tarpeeksi niin auttaa ainakin minulla suolen toimintaan suht hyvin.

Mulla sama taktiikka :) Laitan aamulla munakkaasen pellavansiemenet ja tosiaan kun kahvia tarpeeksi juo niin homma toimii.

ketoosilla hiilari tankkaus päivä

elikkä voiko/onko järkevää pitää ketoosilla mässy päivää/hiilari tankkausta? tietenkin siten että ei ruveta hevostelemaan niillä hiilareilla? :)

Joo parin viikon välein on ok. Ja sillon just hevostellaan. Niin paljon kun vaan saat kiskottua. Ei tee mieli taas pariin viikkoon, kun alottaa aamun pizzalla, lounaan vaikka arnolds donutsissa, välipalaks pussillinen karkkia, päivälliseks vaikka hesburger ja illalla tietysti kattoo muijan kanssa Idolsia sipsipussin kanssa

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos nyt itsekkin lähtisi kokeilemaan tätä Ketoosia toistamiseen ja koittas saada sen toimimaan. Dietti alkoi alkuvuodesta ja ensinmäisen 10vk aikana paino tippui ruokavaliolla sen 9kg, jonka jälkeen siirryin ketolle n. 4vk ajaksi ja paino tippui vain sen 1kg verran...nyt paino on junnannut 5vka 1kg sisällä. Ruokavaliolla kalorit oli 2500-2800, riippuen kulutuksesta ja ketolla ne oli ehkä siellä 2000 +-200, oisiko ollut liian alhaalla sitten. Ja rasvaa suhteessa protskuun oli melko vähän.
Nyt 2vk tässä ketoilun jälkeen taukoa pitäneenä ajattelin aloittaa keton uudelleen ja lisätä rasvan määrää ja ehkä noita kaloreitakin vähän. Otan nuo pellavansiemenet mukaan jos niillä saisi ton vatsan toimimaan paremmin. Ja olen tarkempi kalorien suhteen sekä kokeilisi tuota hiilarin tankkaus päivää 2-3vkn välein.
Treeni salilla ei ole vielä ihan "kunnollista" koska on toi olkapään kuntoutus vielä tässä loppusuoralla leikkauksen jälkeen..

Onko vielä jotain mitä tulisi ottaa huomioon? Vinkkejä/Ohjeita?

Pituus: 178cm Paino nyt: 89-90kg, tavoite siellä 82-83kg

Eka viikko ketoa takana ja nyt vasta tajusin maitotuotteista jne. saatavat "piilohiilarit". Tähän asti olin siivonnu ruokalistalta pois kaikki näkyvät hiilarit (leivät, pastat, murot jne.) jolloin laskin että niitä tulee noin 30g päivässä, pääosin kasviksista. Nyt kun laitoin exceliin ihan kaiken minkä suuhuni pistin niin järkytyin ku hiilarien todellinen määrä olikin lähempänä sataa grammaa. Esim. tällanen combo kuin 4 lasia maitoa, 500g rahkaa ja 25g maapähkinöitä tuo jo 62g hiilareita vaikkei noista ravintoaineista tuliskaan ajatelleeks :wtf:

Eli kysymys kuuluu että pitäiskö noista safkoista luopua? En kyllä keksi hyviä korvikkeita esim. nopeena protskutankkausvälipalana toimivalle rahkalle jossei sit halua vetää jotain protskujauheita viittä desiä päivässä. Kanaa, lihaa ja tonnaria tulee jo muutenkin syötyä niin paljo että tuntuu korvista pursuavan, joten niitäkään ei huvittais enää lisätä. :urjo:

Meetwursti, keittokinkut, kotijuusto, juusto. Noi nyt tuli äkkiä mieleen. Kotijuustoa ja meetwurstia tuli aika paljon ite kiskottua.

Tuli eilen pidettyä mättö päivä. karkkia,suola pähkinää ja hesen ruokaa meni,enimmäkseen karkkia :D ja voin sanoa että se kävi urheilusta perkel hikihän siinä syödessä tuli :D seuraavan kerran 3 viikon päästä mättöpäivä taas toivottavasti sillon ei hikoilis kovin paljoa :D

Noniin, en ole pitkään aikaan lukenut tätä ketjua ja hiukan hakusessa tämä ketoominen. Pari nopeaa kysymystä. Meneekö homma ihan reisille, jos vetää palkkarin ja treenistä seuraavassaa safkassa hiilareita? Eli onko sillä ylipääätään kuinka paljon väliä, mistä nämä nyt koostuu, kunhan miinuksella pysyisi? Ja onko hyötyä vetää noita hiilareita siinä palkkarin jälkeisessä safkassa? Onko salaatinkastike (joku Kartanon salaatinkastike 23g rasvaa) hyvä rasvanlähde? Oliko toi rasvan funktio nimenomaan se, että kroppa toimii, kun ei kuituja tule niin paljoa? Mitä käy, jos tulee liian vähän? Näiden kysymysten perusteella vaikutin vähintäänkin idiootilta, mutta otetaan nyt viimesen päälle selkoa.

Tarkoituksenani on säilyttää mahdollisimman paljon lihasta nyt dieetillä ja ketoosi on siihen kai paras vaihtoehto.
Aion käydä 2 kertaa viikossa salilla 1-jakoisella voimaohjelmalla.

Joten kysymykseni kuuluu: Voiko ketoosilla harrastaa aerobista urheilua ( omassa tapauksessani nyrkkeilyä,vapaaottelua ja lenkkeilyä) ilman että lihaksia kuluu, vai olisiko turvallisempaa aloittaa aerobinen urheilu dieetin jälkeen?

Noniin, en ole pitkään aikaan lukenut tätä ketjua ja hiukan hakusessa tämä ketoominen. Pari nopeaa kysymystä. Meneekö homma ihan reisille, jos vetää palkkarin ja treenistä seuraavassaa safkassa hiilareita?
Ketoosi menee reisille kyllä

Eli onko sillä ylipääätään kuinka paljon väliä, mistä nämä nyt koostuu, kunhan miinuksella pysyisi?

Sitten tämä on normaali dieetti, ei ketoosi

Ja onko hyötyä vetää noita hiilareita siinä palkkarin jälkeisessä safkassa?

On hyötyä, mutta ei ketoosilla

Onko salaatinkastike (joku Kartanon salaatinkastike 23g rasvaa) hyvä rasvanlähde?

En oo tsekannu pakettia mutta tuskimpa

Oliko toi rasvan funktio nimenomaan se, että kroppa toimii, kun ei kuituja tule niin paljoa?

Kroppa käyttää rasvaa energiana hiilarien sijasta

Mitä käy, jos tulee liian vähän?

Tod. Näkösesti et laihdu ja olo on paska

Näiden kysymysten perusteella vaikutin vähintäänkin idiootilta, mutta otetaan nyt viimesen päälle selkoa.

Välissä vastaukset.

Nyt on neljäs päivä menossa ketoilua, hiilarit ovat olleet siellä 8-13g/pv ja rasvat 130-170g, protskut 200-240g. Pitäs noit rasvoja saada vähän lisättyä. Kalorit on miinuksella 1000-800..riippuen päivän treeneistä, sali ja lenkki, sekä yleisestä aktiivisuudesta. Aluksi meni maha ihan totaali jumiin kolmeksi päiväksi, not good. Kävin sit ostaa noit pellavansiemeniä ja himasta löytyikin movicolia ensi "hätään".
Salilla on kyllä sarjakestävyys tippunut, mutta yllättävän pirteä olo on ollut muuten. Nälkä vaan tuntuu olevan jatkuvasti. En ole noita ketostixejä ostanut, mutta luulen et pitäisi olla jo keton puolella. Sen huomaa että suussa maistuu ainakin todella pahalle kokoajan, eikös tämä ollut yksi merkki ketoosista?

Katsotaan miten toimii ja lähteekö paino taas laskuun. Toukokuun loppuun saakka pitäisi tällä vetää ainakin ja tavoite saada vielä se 6-7kg pois.

Mun mielestä pitkiä sarjoja ei kannata tehdä ketoosilla. Kyllä vitosilla tai kutosilla lihat pysyy, jokin 10 sarja on jo liian pitkä. Ite teen kolmosiakin paljon. Aerobista en oo vielkää aloittanut.
Mulle vois olla toisaalta poikaa poistua ketoosista välillä muutenkin kuin vaan ulkomaanmatkoilla, oon nyt ketoillut vuoden.

Nälkä lähtee kinkuilla ja puhtaalla safkalla. Prode juomissa on sen verran kaikkea makeutusainetta että niillä tulee vaan nälkä. Samoin light yms juomat on helvetistä. Hiilarittomat adams bröd vhh leivät lisää myös nälkää, jätin nekin pois kun niitä kiskois vaikka kuinka helvetisti. Kananmuna, kinkut, juustot, kurkku, meetwursti, jauhelihat yms. Noilla kun etenee niin jessus ihme jos tulee nälkä. Tottakai on tervettä vetää jotain "hyvääkin" välillä vaikka sitten kermaa+rahkaa+vähän marjoja tai kermaa+rahkaa+vaniljakastiketta tms. Semmonen iso teema lautanen niin maha ei vedä enempää vaikka mieli tekis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom