Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Välipäivitystä. Nyt 11pv menossa paino samassa..la meni hiilarit vähän yli tonne 50g tienoille, kiitos kaverin synttäreiden ja parin alkoholiannoksen. Su aamupaino oli tosin sit 88 eli -1,5kg vkn takaisesta mutta toi pienikin määrä hiilaria keräs nestettä sen verta et seuraavan aamun paino oli noussu takas sinne 89,5kg tienoille. Eli aika nihkeesti tuntus lähtevä. Pitäsköhän rasvan määrää vain nostaa, jotta kalorit olisi vähemmän miinuksella vai jaksottaa tuota syömistä toisin. Nyt ruuat(4kpl) klo 8.00, 11-12.00, 17-18.00, salin jälkeen protsku (22-23) ja viimeinen munakas siinä puolen yön tienoilla.

Välipäivitystä. Nyt 11pv menossa paino samassa..la meni hiilarit vähän yli tonne 50g tienoille, kiitos kaverin synttäreiden ja parin alkoholiannoksen. Su aamupaino oli tosin sit 88 eli -1,5kg vkn takaisesta mutta toi pienikin määrä hiilaria keräs nestettä sen verta et seuraavan aamun paino oli noussu takas sinne 89,5kg tienoille. Eli aika nihkeesti tuntus lähtevä. Pitäsköhän rasvan määrää vain nostaa, jotta kalorit olisi vähemmän miinuksella vai jaksottaa tuota syömistä toisin. Nyt ruuat(4kpl) klo 8.00, 11-12.00, 17-18.00, salin jälkeen protsku (22-23) ja viimeinen munakas siinä puolen yön tienoilla.

Ite laittaisin ruuat seuraavasti, klo 8 aamupala, klo 11-12 lounas, klo 14-15 VÄLIPALA, klo 17-18 Illallinen, salin jälkeen palkkari ( pelkkää heraa ) ja ennen nukkumaan menoa pari kananmunaa. Kalorit suurinpiirtein 400-800 alle normaalin päiväkulutuksen, hiilarit 20-30 g päivässä ja proteiinia noin 2-3g per rasvaton painokilo, loput kalorit rasvasta.

Ootko pitäny mässypäiviä? Itellä auttanu ku ottaa mässypäivän kerran viikossa ( yleensä Sunnuntai ), kroppa jotenkin jaksaa porskuttaa paremmin sen 6 päivää ku saa herkutella sen 1 päivän.

Toisaalta itellä on ketoosi aloiteltu 109 kg:stä ja nyt 101 kg, et itekkin joutuu varmaan sitten kun paino hipoo samoja kilolukuja ku teikäläisellä niin miettimään ruuat uusiksi.

Joo, toi välipala homma oli ennen mut osa jengistä sanoo ettei ketolla pitäisi syödä niin usein. Ensinmäinen mässypäivä on tulossa vappuna, oon todennu muuten kesäks kiristellessä että kerran viikkoon mässypäivä on liian tiheä tahti mulle..paremmin käy 2-3vk välein. Kaloreita pitää tosiaan vähän nostaa, hiilarit ollu siellä 8-15g/pv..eilenkin laskeskelin päivän kalorit treenin jälkeen ja summailin luvuksi -1500kcal, piti sit alkaa vääntää vielä sellasta suht rasvapitoista munakasta.

Mitäs mieltä olette Kreatiinin käytöstä ketoillessa? Ajattelin nyt vetäistä 5vk kreatiiniä et vähän buustaa treeniä.. Nestettähän se kerää kyllä, mutta pääasiassa lihaksiin? Ja eikös energian kulutus kasva kreatiinillä nopeutuneen soluaineenvaihdunnan takia? Ei ole vaan Kreatiinia tullut nautittua reiluun vuoteen, ihan vaan sen takia kun tuntuu että kaikki se neste kertyy poskiin :D

Mitäs mieltä olette Kreatiinin käytöstä ketoillessa? Ajattelin nyt vetäistä 5vk kreatiiniä et vähän buustaa treeniä.. Nestettähän se kerää kyllä, mutta pääasiassa lihaksiin? Ja eikös energian kulutus kasva kreatiinillä nopeutuneen soluaineenvaihdunnan takia? Ei ole vaan Kreatiinia tullut nautittua reiluun vuoteen, ihan vaan sen takia kun tuntuu että kaikki se neste kertyy poskiin :D

Mun mielestä siitä on vaan apua. En osaa sanoa tohon sun kuvioon ratkaisua, luultavasti tulokset vain odottelee. Pari postia aikaisemmin totesit että viikossa oli mennyt 1,5 kiloa, mutta juomisen jälkeen pompannut takaisin. Jos ajattelee että -1 kilo viikossa olisi about tahti niin se on mielestäni vallan loistava. Sulla ei välttämättä enää nesteet kauheasti lähde, ne saattoi lähteä jo kun alottelit ketoosia. Itsekin totesit että 30-40g oli hiilarit jo n. 5 viikkoa ennen ketoilua. Ei kannata punnita joka päivä, joka 3. tai semmosta. Mitä peili sanoo?

Nyt 60 päivää ketoilua takana. Vaihteeksi taas paininut painonjumituksen kanssa, viilannut pilkkua hiilareiden kanssa ja makroja vääntänyt suuntaan ja toiseen - tuloksetta. Pari vkoa sitten tuli kokeiltua mättöpäivää ja pienehköä känniäkin turhautumiseen, paino pompsahti +3kg. Paino palautui 4pvässä takaisin samoihin kuin ennen mättöä.

Olen pyrkinyt orjallisesti lyömään kaiken kalorilaskuriin ja keittiövaa´an kautta suuhun. Hiilarit lepopäivinä 20g kieppeillä ja treenipäivinä 40g ( TKD ). Kalorivajeet on ollut 700-900kcal ja makrot 45/5/50 luokkaa.

Olin jo melkein jättämässä leikin kesken ja marssimassa takaisin hiilarimättöjen pariin. Onneks kuitenkaan en niin tehnyt. Aloin syömään vähän huolettomammin, hiilarit lepopäivinä 40g luokkaa ja salipäivinä 60g. Protskun osuutta laskin ja rasvoja lisäsin (30/60). Kaloritkin nousi 200-300kcal eli noin 500kcal vajeella menty.

Nyt on taas painoa tippunut mukavasti, en tiedä miksi sitä oli jämähtänyt tohon pilkun viilaamiseen noiden hiilareiden suhteen. No oppia ikä kaikki. Johtopäätöksiä? Liikaa protskua, liian vähän rasvaa? Liian iso kalorivaje? Muuten vaan tyhmä jätkä? No onneks homma taas toimii :rock:

Kreatiinia voin myös peukuttaa, positiivista vaikutusta on ollut. Ei mitään ihmeempiä pöhöjä havaittavissa ja kyykyn, maven, pystypunnerruksen ja penan 5max tällä hetkellä +7,5kg parantuneet. Ensi viikolla toivottavasti vielä enemmän :whip:

Hei pystyiskö joku kertomaan, teenkö jotain väärin? Eikö painon pitäisi aluksi tippua aika nopsaan? Voi olla, että stressaan nyt iha turhasta, mutta kuitenki. Eli paino ei oo tippunu ku 1,5 kg ja kohta kaks viikkoa täynnä ketoosia. Oma paino siis tänä aamuna 60,3kg ja lähtöpaino 61,8kg.Tällä viikolla paino ei oo tippunu yhtään, vaan tullu jopa vähän YLÖSPÄIN. Mietin, et missä vika?? Makrot pitäny koko 2 vko P25/HH5/R70. Kalorit keskiarvolta -500. Ruoka pääasiassa munia, pekonia, jauhelihaa, metvurstia ja juustoa. Kasviksia n. puol kiloo päivässä ja ne on ainoastaan vihreitä, eli kurkkua, salaattia, parsakaalia jne. Parsakaalitki oon paistanu voissa. Marjoja on tullu popsittua kerman kanssa, mut ei niitäkää mitenkää älyttömästi. Ketostixien mukaan ketoosiin pääsin heti 2.iltana. Siitä asti ollu koko ajan. Olo ollu koko ajan aivan loistava. Välillä ollu vähän tunkkanen olo päässä, pientä päänsärkyä, mut muuten normi. Salilla ei jaksa tehä mitään hirveen pitkiä sarjoja, paitsi eilen jalkatreeneissä jopa 15 toiston ja samalla nous myös sarjapainot??!:wtf:
Mietin, että kuinka tarkka tuo hiilareitten raja on? Oon yrittäny pitää ne alle 20g, mut aika monena päivänä menny sen yli. Kuitenki jääny alle 30g, yleensä alle 25g. Liikun kuiteski aika paljon, krav magaa 3xviikko ja sali 4xvko, plus välillä lyhyitä pyörä/uintilenkkejä. Palaako ne hiilarit noissa urheiluissa pois vai pitäiskö mun nyt syödä vielä tarkemmin ja laskee ne alle 20g? Kannattaisko mun nyt vaa jaksaa kärsivällisesti venailla, että se paino lähtee tippumaan vai onko jotain muutosehdotuksia?

p.s viimeset pari päivää on tehny kauheesti mieli suklaata!!! Noita pääsiäiskarkkeja pitää olla koko ajan jossai tyrkyllä! Oon silti pystyny vielä kieltäytymään niistä :)

Viimeksi muokattu:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No ei täällä ainakaa voi menestystarinaa väsätä mutta 60pvää ja -5,1kg. Vyötärö 103 -> 96cm.

Mullakin toi paino aloitusvaiheessa ei lähtenyt mitenkään radikaalisti laskemaan vaikka sitä niin on hehkutettu.. Pari kiloo lähti ensimmäisten viikkojen aikana, seuraavat viikot sahaten +-1kg. Jossakin välissä sitten se aina tulikin pikkasen alaspäin, hitaasti mutta varmasti. Kreatiinin käytön aloituskin tuntui hieman painoa kyllä nostavan.

Mun mielipide ainakin olisi ettei kannattaisi turhaan huolestua pienistä heittelyistä vaan jatkaa sinnikkäästi. Tosin ehkä ton parin vkon jälkeen kannattaisi hieman ruuvata tota rasvan määrää alaspäin. Rasvan määrällä määrittelet vajeen. Itse laskin sitä suoraan reilummin noin 50 mutta tällä hetkellä tuntuu tollanen 60 osuus toimivan hienosti. Sen on kyllä huomannut että kuituja pitää saada reilusti, sen jos oon laiminlyöny niin on kyllä suoli jumittanu mallikkaasti. Pellavansiemenrouhetta tuntuu tällä hetkellä menevän jokavälissä :) Aamupalasämpylässä jo 30g ja pääruokiin sekoittaen 2x15g.

Marjoista saa kanssa hyvin kuituja ja vitskuja. Olen ottanut tyyliin 300g vadelmaa/mustikkaa + kreikkajogua ennen treeniä ja hyvin on tuntunut toimivan. Ton "hiilarirajan" luulis olevan aika henk.kohtaista, itsellä meinas kyllä mennä hermot liialliseen pilkun viilaamiseen hiilareiden kanssa. Keton ylläpito onnistuu näköjään löysemminkin. Niinjoo ja aerobista en oo tehny pätkääkään, pois luettuna crosstraineri 10min ennen salitreenejä lämppäriks ( sekin maistuu kyllä jo puulta :D )

31.01-20.04 paino tippunut 112kg:sta 101.3kg. Aivan orjallisesti en koko aikaa ole ketoosissa ollut. Olen testannut että ketoosi pysyy vaikka päivänmittaan hiilareita tulisikin se 50gr tai hieman ylikin.

Hei kertokaas vähän menestystarinoitanne. Paljonko lähteny ja missä ajassa?

Tammikuun alusta 80kg -> 71,5kg tähän päivään.

Aluksi ketoa 3vko:n jakso, pari mässy päivää, sitten 2vko:n jakso ja päri mässyä. Siitä eteenpäin Su aamu -> Pe ilta ketoa ja pe ilta-> la ilta mässyä.
En tiedä onko lihaskadon riski paljon isompi tolla syklillä, mutta mittanauhan mukaan ei ole kadonnut kuin vyötäröstä 94cm -> 81cm

Ketopäivinä menee alas:

aamullapala n. klo 11:00
-1 kuppi teetä jossa n. 80g rasvatonta maitoa
-2rkl. rypsäriä

Salille n. klo 13:00 ( Ma, Ti ,To ja Pe)

-(30g protskua palkkarina salin jälkeen)

Ruoka 1 n. klo. 15:30
-4rkl rypsäriä
-2 keitettyä munaa
-200g jäävuorisalaattia
-1/2 purkkia tonnikalaa öljyssä (öljyt kaadan Ruoka2 salaatin sekaan)
-100g valio 2% raejuustoa

Ruoka 2 töissä n. klo. 21:00
-2 keitettyä munaa
-200g jäävuorisalaattia
-1/2 purkkia tonnikalaa öljyssä
100g valio 2% raejuustoa

yöpala n. klo. 02:00
-200g jäävuorisalaattia
-1 purkki tonnikala öljyssä

Kaloreita keskimäärin 1800-2000, eli luokkaa 500 miinuksella.
Vatsa toimii hyvin ja keto käynnistyy mielestäni aika nopeasti verrattuna ensimmäisiin kertoihin.
Kumma miten vähän sitä kaipaa lämmintä ruokaa.

Myös voimataso treeneissä on pysynyt hyvin.
Vielä on tarkoitus pudottaa n. 3kg painoa samalla systeemillä.

Mitä on tullut seurattua muutaman muun ketodiettiä, niin ei tunnu onnistuvan kun eivät laske kunnolla hiilareita ja saavat niitä "vahingossa" ja paino ei putoa.

Jännintä on ehkä se, että aluksi olo oli väsynyt ja poissa oleva kun lopetti hiilarit, nyt on 10x pahempi olo kun palaa hiilareille. Koko viikon mielessään odottaa viikonlopun mässyä ja sitten kun on vetänyt hiilareita on ihan paska olo ja miettii, miksi ei pysynyt ketoruokavaliossa.
Onko muilla ollut vastaavaa ?

Jokus aikanaan ketolta poistuessa oli ihan helvetin kuuma kun söi hiilareita ja olo oli vähän outo. Anyways Ketolla lähti rasvat varsin hyvin pois mutta kyllä ne tulikin sitten takas aikamoista kyytiä kun oli ruuan himo 100% ajasta. Itse diettaus oli huomattavasti tuskausempaa kuin normi dietti. Yleisesti otten en suosittele ketoosia jos meinaa palata normi hh ruokavalioon sillä kun diettaa normaalisti niin tottuu siihen vähempään syömiseen ja tulokset ovat pysyvämpiä.

Yksilöllistähän tuo on että miltä ketoilu tuntuu verrattuna normi diettiin. Itselle ketoilu on ylivoimasesti helpoin ja vaivattomin. Jos on taipumusta dietin jälkeen paino nousta niin ei auta muu kuin laskea kaloreita taikka liikkua enemmän.

Päivitystä vähän taas. Reilu 2vka ja sunnuntaina paino 87,4 kg eli -2,1kg..tuntus taas tippuvan ja olokin on tosi hyvä. Treeni kulkee ihan mukavasti. Tänään alotin ton kreatiinin tankkailun, saa nähä kuinka paljon paino pomppaa ja miten posket pullistuu. Tammikuusta on nyt se 13,1kg lähteny ja alkaa vatsat kohta tulemaan esiin. Nyt ei oo tarvitsisi painon paljoa pudota enää..vatsat pitää vaan saada näkyviin. Tuli lääkäriltäkin lupa treenata nyt ihan "kunnolla", kun 6kk tulee kohta olkapääleikkauskesta. Jos sitä treenipainojen kasvun myötä sais palautettua vähän kadotettuja lihoja.. Kovasti tässä vappua ja ensimäistä mättöpäivää odotellaan.

Huhhuh kun pelotti mennä tänään vaa´alle 4 päivän ryypiskely -ja pizzasunmuunpaskaputken jälkeen! Eilisen söin taas normaalisti (siis ketosti) ja tänään vaaka näytti 200g vähemmän kun ennen tuota perseilyputkea, jee! :D

2,5 viikkoa ketoosia takana, paino tippunut 9kg, 101kg -> 92kg. Muuten ihan hyvät fiilikset, mutta sanomattakin lienee selvää, että treeneissä on energiat olleet melko vähissä. Pitkää sarjaa pienillä painoilla hinkkailtu.

Ööö mikä säilyttää lihasta parhaiten? Hypertrofinen treeni vai voimatreeni? Kun voimatasojen nosto onnistuu ketolla (dieetillä, eli miinuksilla) mutta lihasmassan kasvatus ei, niin onko järkevintä tehdä kuitenkin voimapohjaista treeniä? Ysikymppinen muistaakseni sanoi että voimatasojen säilyminen on hyvä merkki lihasten säilyvyydestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom