🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Tosin jos koittaa pienillä rasvoilla mennä niin ruokavalio koostuu lähinnä kanasta ja herasta :D mutta kyllä mä luulen että ihan testaamisen arvonen on. Johkin 70-80g pintaan jos osuis

Tosin jos koittaa pienillä rasvoilla mennä niin ruokavalio koostuu lähinnä kanasta ja herasta :D mutta kyllä mä luulen että ihan testaamisen arvonen on. Johkin 70-80g pintaan jos osuis

Joo :D vois kyllä kokeilla, jos lähtis paino taas laskuun..

Miksi lihakset muka säilyisivät ketoosidieetillä paremmin rasvoilla kuin proteiineilla?

Pointti tossa nyt oli lähinnä, että muistaa vetää myös rasvoja tarpeeksi, kun liian moni vetää ketoa jollain raejuusto, tonnikala, maitorahka linjalla, että kalorit pysyy todella alhaalla.

Eli ei pelkästään huolehdi siitä, että on proteiineja se n. 2 g/painokilo vaan muistaa ottaa riittävästi myös rasvoja, että jaksaa treenailla.

Hiilareita en söisi/joisi palkkarix, mielummin treenijuomana esim. 20-40g maltoa+puoli tl suolaa+aminohapot.

Mitä helvettiä tuo 20-40g maltoa sitten on jollei hiilaria ja vielä pahinta mahdollista mitä voi vetää, puhdasta sokeria lukuunottamatta.

Onhan tästä ollut puhetta, että nopeet hiilarit nostavat ennen reeniä verensokeria mukavasti antaen pienen buustin. Joo hiilarit onkin hyvä vetää salin jälkeen tietenkin, mutta nyt puhuttiin että kiskotaan 100g ja pysytään ketoosissa. Sitten tohon lihastenpolttamiseen senverran, että jos tuo yleinen rasvansaantsuositusi ainakin ketoosin alussa on 70% niin tuskin tuota kukaan lihastenpolttomielellä tutkinut?

Tässä onkin alunperin ollut tarkoitus pitää kalorit tarpeeksi ylhäällä jotta säästytään aineenvaihdunnan liialliselta laskemiselta. Vaikka kaikenlainen pitkäkestoinen painonpudotus laskee aineenvaihduntaa hetkellisesti niin liian kovilla kaloreilla se aineenvaihdunta voi laskea vielä enemmän ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa pysyvän aineenvaihdunnan laskemisen. Tosin tässä tapauksessa puhutaan monien kuukausien pitkäkestoisesta laihdutuksesta todella pienillä kaloreilla.

Loppujen lopuksi proteiini on se tärkein makro mikä vaikuttaa lihasten säilymiseen.

Vaikka kaikenlainen pitkäkestoinen painonpudotus laskee aineenvaihduntaa hetkellisesti niin liian kovilla kaloreilla se aineenvaihdunta voi laskea vielä enemmän ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa pysyvän aineenvaihdunnan laskemisen. Tosin tässä tapauksessa puhutaan monien kuukausien pitkäkestoisesta laihdutuksesta todella pienillä kaloreilla.

Onks sulla tälle jotain näyttöä? Kuulostaa aika erikoiselta...

Onks sulla tälle jotain näyttöä? Kuulostaa aika erikoiselta...

Ei nyt tähän hätään ole repiä mitään tutkimuksia mutta koko homma perustuu siihen että kroppa tottuu elämään vähilla kaloreilla ja vaikka alkaisitkin syömään taas kunnolla niin kroppa elää edelleen siinä tilassa missä ravinnon saanti oli hankalaa eli se perusaineenvaihdunta on alempi kuin normaalilla ihmisellä. Tämä ei tietenkään tarkoita että se aineenvaihdunta olisi ikuisesti sillä tasolla koska esimerkiksi lihasmassaa hankkimalla saadaan aineenvaihduntaa ylöspäin koska lihasmassa kuluttaa energiaa.

2 vk ketoosidiettiä ajattelin kokeilla ihan mielenkiinnosta vaikka kirsiteltävää ei ainakaan paljoa ole. Onko jollain on linkata jotain valmiiksi koottuja listoja tyyliin 1500kcal päivässä ilman hiilareita jne. Myös suomenkieliset artikkelit kiinosta missä käsiteltäisiin just sitä miltä sen päivän ruokailujen pitäis näyttää ja miten kannattaa ton aikana reenata.

Tässä onkin alunperin ollut tarkoitus pitää kalorit tarpeeksi ylhäällä jotta säästytään aineenvaihdunnan liialliselta laskemiselta. Vaikka kaikenlainen pitkäkestoinen painonpudotus laskee aineenvaihduntaa hetkellisesti niin liian kovilla kaloreilla se aineenvaihdunta voi laskea vielä enemmän ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa pysyvän aineenvaihdunnan laskemisen. Tosin tässä tapauksessa puhutaan monien kuukausien pitkäkestoisesta laihdutuksesta todella pienillä kaloreilla.

Loppujen lopuksi proteiini on se tärkein makro mikä vaikuttaa lihasten säilymiseen.

No proteiini proteiini, mutta 2000kcal laskettuna, mikä on aktiiviselle aika hyvä dieettipohja, niin 30% protskua on 150g ja tuo 70% rasvaa 155g. Tuo 30% protskumäärä luultavasti riittää noin -500kcal päivässä syövälle henkilölle joka siis syö ton 2000kcal. Itse tosin mennyt about 40/60 - 50/50 makroilla. Mutta en usko kovaa reenaavan kauheesti polttavan piffiänsä 150g p/pv

Itellä ainakin menee Fibrexia sheikkerissä rahkan ja mustikoiden kanssa.

Pellavansiemenrouhe aiheutti jonkin näköistä puistatuksen tunteita kun näin ensimmäisen kerran.

Itse ripottelen noin kaksi ruokalusikallista pellavansiemeniä kananmunan sekaan paistamisen alussa. Lopputuloksena niitä ei oikeastaan edes huomaa sen kananmunan seasta. Antavat jopa hieman rapeutta. Ja kahvia kun juo tarpeeksi niin auttaa ainakin minulla suolen toimintaan suht hyvin.

Mitä helvettiä tuo 20-40g maltoa sitten on jollei hiilaria ja vielä pahinta mahdollista mitä voi vetää, puhdasta sokeria lukuunottamatta.

Eikös kysymys kuulunut: "hiilihydraattien määrä ketoosilla"?
Mikä tässä ei mennyt jakeluun? Malto on nimenomaan hiilihydraattia olenko väittänyt muuta?

Joskus alkuaikoina tätä ketoosi palstaa lukenu, nyt kuitenkin noin 100s perässä :) eikä jaksa kaikkee lukee vaikka vastaus sieltä ehkä löytyisikin... Mitä mieltä hiiolaripitoisen palkkarin vetämisestä treenin jälkeen??? tossa jotkut väittävät että ei haittaa ketoosii koska menee treenin jälkeen hiilarit käyttöön ja hyväx tuloksille... Onx jotain faktoja tälle? Anteex laiskuuteni jos asia jo täällä aikaisemmin käsitelty...

Itse ripottelen noin kaksi ruokalusikallista pellavansiemeniä kananmunan sekaan paistamisen alussa. Lopputuloksena niitä ei oikeastaan edes huomaa sen kananmunan seasta. Antavat jopa hieman rapeutta. Ja kahvia kun juo tarpeeksi niin auttaa ainakin minulla suolen toimintaan suht hyvin.

Mulla sama taktiikka :) Laitan aamulla munakkaasen pellavansiemenet ja tosiaan kun kahvia tarpeeksi juo niin homma toimii.

ketoosilla hiilari tankkaus päivä

elikkä voiko/onko järkevää pitää ketoosilla mässy päivää/hiilari tankkausta? tietenkin siten että ei ruveta hevostelemaan niillä hiilareilla? :)

Joo parin viikon välein on ok. Ja sillon just hevostellaan. Niin paljon kun vaan saat kiskottua. Ei tee mieli taas pariin viikkoon, kun alottaa aamun pizzalla, lounaan vaikka arnolds donutsissa, välipalaks pussillinen karkkia, päivälliseks vaikka hesburger ja illalla tietysti kattoo muijan kanssa Idolsia sipsipussin kanssa

Back
Ylös Bottom