Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Niin ei tarvita, koska sun dieettisi ei olekaan varsinainen ketoosidieetti. Sen toimivuutta sen sijaan ei olemitään syytä lähteä kyseenalaistamaan, näyttää erinomaiselta ja itsehän sitä toimivuuden parhaiten osaa kertoa :) Lowcarb-dieetit kuten tuo sinun (tai olisikos enemmänkin tkd-suuntainen), on oikein toimivia suurelle osalle jos pää kestää.

Paremminkin Zone-dietti, tuossa TKD-dietissä idea on luultavasti ottaa hiilareita juuri ennen treeniä josta ei ole kuin haittaa, verta virtaa ruuansulatukseen vaikka se kaikki tarvitaan treeneissä.
Lisäksi voimaharjoittelussa tarvitaan lähinnä lihassoluihin sitoutunutta glykogeenia jonka latautuminen kestää 24h-48h joten sen tankkaaminen ennen treeniä ei aiheuta kuin placebo-efektin.

Itse vedän hiilarit ainoastaan ja aina treenien jälkeen, jolloin ne auttavat palautumisessa ja auttavat toki seuraavan päivän treenejä silloin kun treenataan peräkkäisinä päivinä.

Kun ainoat hiilarit vedetään aina vain kovan bodytyyppisen treenin jälkeen on tarkoitus että ne käytettäisiin sen treenin jälkeiseen palautumiseen/katabolian estoon ja varastot olisivat taas melko tyhjät ja rasva palaisi jälleen tehokkaasti seuraavana päivänä.

Lisäksi kun ennen treeniä ei saada hiilihydraatteja ja glykogeenivarastot ovat myös lähes tyhjät, saadaan noin 30min treenien jälkeen melko kova energiaboosti kun ATP alkaa hitaasti mutta varmasti käyttää glykogeenien sijaan rasvaa lihasenergian tuottamiseen.

Tällä kaikella maksimoidaan ja pakoitetaan keho käyttämään rasvaa jatkuvasti suoritusenergiaksi.

Niin käsittääkseni gluteenista (proteiini) valmistetaan pilkkomalla mm. glutamiini pepditejä (ja l-glutamiinia.. vai hoidetaanko se synteettisesti..) Nuo pepditit ovat jonkun mukaan paremmin imeytyviä kuin aminohappo muodossa oleva l-glutamiini.
Voin olla väärässäkin mutta tämä on käsitys mulla tällä hetkellä. :)

Tossa nyt linkki sekalaiseen glutamiini, gluteeni yms. juttuun. http://www.nutros.com/nsr-02002.html

Nimenomaan vehnäproteiinista(gluteenia) valmistetaan entsymaattisesti pilkkomalla glutamiinipeptidejä ja ovat taatusti glutamiinin toimivuuden suhteen parempia kuin vapaat aminohapot.. gluteeni taas raakana voi olla monelle kaikkea muuta kuin oikea valinta proteiiniksi, kun niin moni on herkkä gluteenille.

No just joo! Mä jo ihmettelinkin kun menkat alkoi taas lauantaina vaikka justhan ne oli tasan 2 vk sitten! Ai ett ketoilu vois olla syynä...? Hmm...Voisko se johtuu rasvan syönnistä jota ei muuten normi ravinnolla tuu syötyä ihan niin hirveesti?

Mua on helpottanut kreikkalaisen jugurtin syöminen yleensä ilman mitään makuaineita.
Löysin Lidlistä sellaisen ämpärin jossa on kreikkalaista jugurttia, aiemmin olin ostanut tosta S-kaupasta turkkilaista. Jos on ollut makeanhimo nälän yhteydessä, olen laittanut 2 dl jugurttia ja puoli tl Fun Lightia.
Jos tekee mieli suolasta, laitan puoli tl hienoa merisuolaa niin silloin se muistuttaa sitä Turkissa juotavaa Ayrania.
Toki se vaikuttaa sit loppupäivän safkoihin siten että kasviksia tai muita hillarilähteitä ei sit enää sinä vrk syödä.
Kokeile sitä jugurttikikkaa, jos vaikka sullakin nälkä sit helpottaa.

Leptiinihormoni tippuu runsaasti eritoten liian pitkissä ketoiluissa hiilarien puutteen takia ja vielä runsaammin jos kalorit on muutenkin matalat. tämän takia kannattaa pitää tankkauksia, joissa ei säästellä. nämä nostavat insuliinin--> leptiinin--> palauttavat helpommin normaalin kierron ja tietty nostaa aineenvaihdunnan takaisin dieettiä edeltävälle tasolle. jos ketoaa liian kauan, on leptiinit niin alhaalla, että aineenvaihdunta on sukeltanut lattian alle ja sieltä se ei ihan hevillä eikä vältti rokillakaan nouse. tästä johtuu jojodieettaaminenkin, kun kropan kulutus on tippunut onnettomiin tasoihin ja sit kuitenkin syödään paljon enemmän--> tämä taas siksi, että leptiinin tasot määrittelevät ruokahalua.. korkea leptiini-->matala ruokahalu, matala leptiini-->korkea ruokahalu. Hmmm.. toivottavasti tosta sai jotain selvää ;)

Tarkoittaako ketoositila käytännössä ettei lihaksissa ole enää hiilareita, vai voiko kroppa mennä ketoosiin (esim. päivän pari tankkauksen jälkeen), vaikka lihaksissa olisi vielä glykogeenia? Tuli mieleen kun lauantain tankkauksen jäljiltä on paino vielä kilon verran koholla, vaikka ketoosi on päällä jo. Enkä usko että tuo kilo rasvaakaan on yhden illan tankkauksen jäljiltä. Eli luultavasti hiilareita ja siihen sitoutunutta nestettä.

Toiseksi, eikö tankkauksen jälkeen ketoosiin siirtymävaiheessa ravinnon rasvat kannattaisi pitää minimissä, koska käsittääkseni rasva on vaihtoehtoista polttoainetta hiilihydraateille. Näin kroppa polttaisi nopeammin hiilihydraatit kehosta ja rasvakudoksen polttaminen pääsisi jatkumaan nopeammin. Tietysti keho alkaa jossain vaiheessa käyttää myös proteiinia energiaksi, mutta olen ymmärtänyt että tuo proteolyysi olisi viiveellä alkava toiminto vasta kun ensisijaiset energian lähteet (rasva, hiilarit) ei riitä. Toimii tietysti jossain määrin myös limittäin

Tällaisia ajatuksia heräsi mieleen...

Edit: itse olen nyt käyttänyt tuota menetelmää aina tankkauksen jälkeen, ja kroppa menee todella nopeasti ketoosiin. Lisäksi pidän siirtymävaiheessa kalorit n. 500 alhaisempana kuin normaalisti, koska elimistö käyttää kuitenkin hiilareita energiaksi

- Lihasten glykogeenivarastot eivät vaikuta ketoosiin, ainoastaan maksan glykogeenivarastoilla on merkitystä. Lihaksissa ei ole glukagonireseptoreita.
- Päinvastoin, pitämällä rasvat noin 80-90 % energiasta oppii kroppasi käyttämään nimenomaan rasvaa energiana. Trust me, näin se menee.. Kroppa polttaa sitä kaloreinaan mitä se eniten saa..
- Proteiinilla on kyky muuntua hiilihydraatiksi, joten ei ole suurissa määrissä muuta kuin haitaksi ketoosiin pääsyssä. Rasvasta ei voida muodostaa hiilihydraatteja.
- hiilarit tässä yhteydessä lienevät selvä asia ;))

Itsestä tuntuu, että vika on varmaan siinä etten saa tarpeeksi kaloreita. Kalorit on ~1500 per päivä. Illalla joudun "väkisin" syömään pähkinöitä, kun niillä saan nopeasti kaloreita kasaan. Töissä ehdin syömään kerran ja salin jälkeen vain kerran kotona.

Mitä pähkinöitä. Maapähkinät ei oo hyvä. Hasselpähkinät jees mutta kalorit pomppaa helposti jumalattomasti, 1 dl pähkinöitä on kaloreissa jo paljon. Ja pähkinät joteki kutkuttaa ruokahalua

Ai onko minulla sitten liikaa prodea kehissä?

Makrot

P/H/R 35%/3%/62% 200gr/17gr/158gr

Painoa löytyy 78kg, päivittäinen kaloritarve 2300Kcal

Ainakin täällä on avustettu laskemaan nuita proteiini määriä... Kertokaapa mielipiteenne=)

Olisiko parempi sitten vaikka:

P/H/R 25%/3%/72% 145gr/17gr/184gr

Näyttääkö tämä sitten paremmalta?

Eipä tossa ensimmäisessäkään mielestäni vikaa ole. Turha sitä alkaa neppaileen, jos homma toimii. Meen tällä hetkellä about.
P: 200g
Hh: 25g
R: 100g

Hyvin tuntunu toimivan...

Eka viikko ketokokeilua takana, kokemukset positiiviset. Lähtöspeksit 30v 180cm 98,1kg (-2kg/vko) Puntteja kolisteltu epäsäännöllisen säännöllisesti +10v. Salilla meininki tällä hetkellä aika nihkeetä luonnollisesti :)

Tämä threadi antaa vastaukset ravintopuoleen kyllä kattavasti mutta treenitietous on jäänyt vähän pimentoon ( ainakin mulla :o ) Olisi kiva saada ketoguruilta konkreettisia faktoja pöytään minkälaisia ohjelmia siellä läpi kahlataan näin vähäisten hiilareiden avittamana?

S225T:lta tuli hyviä pointteja tuossa. Sen "ketoosin" ja täyden tyhjäämisen kanssa on ihan turha stressata liikaa, ei se ole mikään taikatila ja itseasiassa häviää vähitellen kun ollaan pidempään ilman hiilihydraatteja. Tästä syystä se ketostixien negatiivinen tulos voi ihmetyttää, vaikka oltaisiin kuinka kauan ilman hiilareita. Rasvaa palaa kuitenkin aivan samalla tavalla, koska keho hyödyntää suoraan pilkottuja triglyseridejä ja ketonituotannolle ei ole tarvetta. Triglyseridejähän voidaan pilkkoa myös glukoosiksi, jolloin edes aivoja varten ei tarvitse tuottaa paljon ketoneja. Ketoosi on oikeastaan vain sellainen välitila, jolla keho viedään rasvanpolttomoodiin.

Kun glykogeeni- ja glukoosivarastot alkaa tyhjentyä, rasvan ja ketoaineiden osuus kulutuksesta kasvaa. Onnistuneeseen lopputulokseen rasvanpolton kannalta ei vaadita ihan täydellistä tyhjentymistä missään vaiheessa, etenkään kun on jo hieman pidempään eletty vhh-ruokavaliolla. Jonkinlainen tiukka induktio on toki hyvä suorittaa kun näitä hommia aloittelee, mutta näkisin sen myöhemmässä vaiheessa aika turhana etenkin kun alkuviikon kovat treenit tyhjentävät glukoosivarastoja oikein urakalla. Siksi oikeastaan suosittelisinkin jopa sitä pientä 30-50g hh tärkkelysmäärää ennen harjoitusta vaikka ollaan CKD:lla, koska sen ei pitäisi katkaista varsinaista päätarkoitusta eli varastoituneiden triglyseridien hävittämistä. Aivotkin imevät glukoosia mielellään, varsinkin myöhemmässä vaiheessa kun ketoneja ei ole niin paljon saatavilla. Joten jos pienestä hiilarimäärästä ennen harjoitusta saa apua en näkisi mitään ongelmaa miksi sitä ei voisi ladata hitusta.

hmmm.. Olen käsityksessä että rasvaa ei pystytä muuntamaan glukoosiksi, joten toivoisin tähän kohtaan jotain näyttöä asiasta.

Siis vedetäänkö tankkauksen aikana plussilla vai miinuksilla? Ja ilmeisesti tankkauksessa rasvat minimiin, protskua semmone normi määrä ja hiilareita todella paljon?

Plussilla ehdottomasti, kun tavoitteena on myös tankkauksen lisäksi palauttaa leptiinitasot dieettiä edeltävälle tasolle..
Harvemmin mutuilen, mutta voisin veikata, että rasvaa ei kannata tyystin jättää pois siitä tankkauspäiviltäkään. sitä edelleen käytetään energiana ketoilun jälkeen ja voi helpottaa vaan sitä tankkaamista kun hiilarien käyttö voi sitten kohdistua paremmin juuri siihen glykogeenivarastojen täyttymiseen.
Mut siis joo, hiilareita pirusti..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Plussilla ehdottomasti, kun tavoitteena on myös tankkauksen lisäksi palauttaa leptiinitasot dieettiä edeltävälle tasolle..
Harvemmin mutuilen, mutta voisin veikata, että rasvaa ei kannata tyystin jättää pois siitä tankkauspäiviltäkään. sitä edelleen käytetään energiana ketoilun jälkeen ja voi helpottaa vaan sitä tankkaamista kun hiilarien käyttö voi sitten kohdistua paremmin juuri siihen glykogeenivarastojen täyttymiseen.
Mut siis joo, hiilareita pirusti..

Joo kyllä suurin osa suosittaa tankkauspäivinäkin pitämään rasvat siinä 15% paikkeilla tjsp mielellään pääosin ei-tyydyttyneistä lähteistä.

"lähtöaineiksi käyvät myös glyseroli - - rasvahapot, joissa on pariton määrä hiiliä." Rasvasta vain pieni osa on glyserolia (äärimmillään kai viidesosa 1 glyseroli ja 3 voihappoa), ja missä määrin luonnosta saadaan rasvahappoja, joissa on pariton määrä hiiltä?

Kai teoriassa elimistö voisi heittää hukkaan rasvan rasvahapot ja käyttää pelkän glyserolin glukoneogeneesiin. Mutta sehän olisi hirmuista energian tuhlausta, ja elimistö mieluummin paastotessa purkaa lihasten aminohappoja.

Ja ysikymppinen varmaan korjaa jos meni väärin...

Mun mielestä taas rasvaa voi vetää aika paljon ennenkuin sitä edes voidaan muuntaa glukoosiksi, jos ollenkaan. Aminot taas muuntuu helposti, siinä meneekin helposti vikaan kun vedetään proteiinia kuin possut. Sitä ei tarvi niin perkeleesti mitä porukka vetää. 2g/per kilo on aivan varmasti riittävästi. Tästä on kiistaton todiste, kokemus: Kokeilkaas vetää 3g protskua per kilo ja rasvaa 100g versus protskua 1,5g per kilo ja rasvaa 200g kummalla tulee paremmat tulokset? Mulla toimii vähempi protsku monta kertaa paremmin.

Se on sitten eri asia jos kierrossa on hirveästi ylimääräistä tavaraa (lääkkeitä) esim proteiinisynteesin nopeuttamiseksi.

Tankkauspäivästä en sano mitään. Ei oo kokemusta, en näe semmosille paskankaan tarvetta paitsi pääkopalle tekee hyvää.

Minä olen ollut vähillä (20-50g) nyt snadisti vajaan 9kk putkeen. Painoa on lähtenyt 17,5kg ja vyötärö on tunnut alas 115cm --> 93cm. Lihaa on tullut tilalle mukavasti, koska aiemmasta treeniputkesta alkaa olla 15v, joten miinuksillakin lihas kasvaa (kasvaa edelleen). Ylimäärästä on edelleen muutamia kiloja, mutta karistelen niitä aika rauhalliseen tahtiin muutaman satasen miinuksilla. Alkuun en voinut treenata kun pari kertaa viikossa kaksjakosella, mutta nyt menee neljä punttia (1,5-2h) ja pari (1h+) kevyttä lenkkiä viikkoon.
Prodea meni alkuun vähemmän, mutta kun treeni on tämän vuoden puolella koventunut ja nyt sitä menee keskimäärin 2g/d/painokilo ja sen olen kokenut aivan riittäväksi. Energia tulee n. 60%:sti rasvasta, prodea n. 35% ja hiiliä sen 5%. Rasva on eläin ja maitorasvaa ja hieman oliiviöljyä. Ainoa prosessoitu aines mitä käytän on heraprode ja tietysti vitamiinilisät.
Matalilla hiilillä mentäessä (ketoosi on minulla päällä vielä 50g hiililläkin, jos iso osa hiilistä otetaan treenin alle), elimistö tekee prodesta myös aivojen tarvitsemaa sokeria, joten ihan kaikki ei mene lihaksen korjaamiseen, energiaksi tai muutu sokereiksi.
Muutaman reippaan tankkauksen olen tehnyt, eli minulle sopii kerran kuussa reippaampi hiilen mussutus, mutta mitään "roskaa" en silti tankkauspäivänäkään syö.

Nyt on mittaus takana.. Jos mittaus pitää paikkansa niin ei ketoosin toimivuuden puolesta se ainakaan puhu.. Kuukauden jälkeen paino tippui 5 kg inbody mittauksen jälkeen rasvat -2,5 kg lihas -2,3 kg! Hiilihydraatit ollu 20-30g kokoajan 4 kertaa viikko salilla kalorit siinä 2000 päivässä. Lähtöpaino 87,5 pituus 177cm rasvat 22,9% Voiko mittauksessa olla vika vai onko syynä tankkauspäivien pois jättäminen? *vituttaa Ku pientä eläintä ku vuodessa sain 2,9kg lihasta ja 1kk vie kaiken!!

Nyt on mittaus takana.. Jos mittaus pitää paikkansa niin ei ketoosin toimivuuden puolesta se ainakaan puhu.. Kuukauden jälkeen paino tippui 5 kg inbody mittauksen jälkeen rasvat -2,5 kg lihas -2,3 kg! Hiilihydraatit ollu 20-30g kokoajan 4 kertaa viikko salilla kalorit siinä 2000 päivässä. Lähtöpaino 87,5 pituus 177cm rasvat 22,9% Voiko mittauksessa olla vika vai onko syynä tankkauspäivien pois jättäminen? *vituttaa Ku pientä eläintä ku vuodessa sain 2,9kg lihasta ja 1kk vie kaiken!!

Mitä voimatasot sanoo? Jos voimatasot on samat tai paremmat niin nesteet on persiillään. Olen tasan varma että ketoosilla tulee pattia jos syö riittävästi. Pupujussina ei kasva kukaan, millään dieetillä.

Ois kekkerit tiedossa ja en halua olla se ainut joka ei juo. Montako kaljaa voi hyvin mielin juoda ~90kg jantteri ilman että touhu menee vaaralliseksi? Keto tietty päällänsä

Ois kekkerit tiedossa ja en halua olla se ainut joka ei juo. Montako kaljaa voi hyvin mielin juoda ~90kg jantteri ilman että touhu menee vaaralliseksi? Keto tietty päällänsä

Juo wiinaa niin ei katkea keto. Toisaalta aftermath voi olla rankka, jos ketolla nousee huiviin odottamattomalla tavalla. Koffin litessä ei ole juuri yhtään hiilareita, olikohan 0,3g/100g

Itse joisin illan mittaan kasi- tai kymppipäkin, tykkään leppoisasta humalasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom