Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itsellä olisi tarkoitus vetää tuossa noin kuukauden mittainen ketodieetti. Muutama kysymys kuitenkin askarruttaa mieltä.

Alkuun hiukan yleisinfoa. Eli kalorit olisi ketolla noin 2000kcal luokkaa. Tämä koostuisi 270g proteiinia, 95g rasvaa ja 15g hiilareita. Itellä pituutta n.180cm ja painoa siinä 80kg kieppeillä rasvojen ollessa noin 12%. Ymmärtääkseni nuo proteiinit ja rasvat tulisi jakaa tasaisesti noin kuudelle ateriallle päivän aikana?

Sitten ne muut kysymykset. Eli mistäs porukka ottaa kuidut keto dieetin aikana? Entäs miten vihannesten syönti, kun niissähän pakkaa kuitenkin sitä hiilaria olemaan? Ja sitten vielä yksi tyhmä kysymys liittyen proteiinijauheeseen :) Eli noissa lisäprotskuissa pakkaa olemaan myös tuota hiilaria ja juon yleensä yhden protskudrinkin töissä välipalana. Tulisiko nyt sitten uhrata tuon keton ajaksi rahaa proteiinijauheeseen, joka ei sisällä tuota hiilaria?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Aivan liikaa Proteiinia, jos haluaa opettaa elimistön käyttämään rasvaa. Vanha thread, tiedetään mut pakko oli kirjoittaa kun pisti niin silmään..

Olen neljättä vuorokautta Atkinsinsilla, tavoitteena ketoosi.
Niin täällä Pakkiksella kuin kaikissa kirjoissakin, joita olen aiheesta lukenut, varoitellaan ummetuksesta ja neuvotaan syömään pellavansiemenrouhetta.
Mun ongelma on se, että mä oon menny ihan kuralle :wtf:

Mitä tää nyt oikein on? Voiks se johtuu siitä että olen aiemmin ollut kasvissyöjä ja tosiaan lihansyönti alkoi viime sunnuntaina? Leivonnaisia ja ylipäätään mitään leipätuotteita en ole aiemminkaan juuri syönyt, hyvä jos pari ruisleipäviipaletta kuukaudessa (en oikein tykkää kun tulee viljatuotteista helposti ilmavaivoja). Olen harrastanut myös täydellisiä paastoja Vogelin tapaan, eli 7 vrk paasto litkuilla mutta nyt iän myötä ei sappi tykkää niistä enää.

Juon n. 3 litraa/pv O´Lightia tai FunLightia (juonut jo vuodesta -97 alk.) ja makeutan teet/kahvit sakariinilla (vuodesta 2005 alk.) joten makeutusaineetkaan ei löystymistä selitä.

Muutoin olo on lähes euforinen jo nyt, nälkää en tunne. Salitreeniä en ole tän dieetin vielä kokeillut joten en tiedä vieläkö rauta nousee entiseen malliin, mutta eilen hölkkäsin 4,3 km ja tänään lenkkeilin koiran kanssa n. 6 km.
En usko vielä varsinaisen ketoosin päässeen alkuun, meen ostamaan ne testitikut kohta.

Ja, BtW, Punttimimmit, onko ollu ketooosidieeteillä ongelmia kuukautiskierron säännöllisyyden kanssa? Hiiva tais (..kele..tana) iskee nyt tuon ripulin ansiosta...

Ja jannut, älkää moittiko että "taas joku muija valittaa..."

Fun Light ja muut keinomakeutusaineet on saatanasta !! muuta en sano !!

Tällästä hommaa mulla:

Vuoden alusta paino pudonnut 94,1 -> 86,2. rasvaprosentti 22,3 () -> 18,9 . Pituutta edelleen 183cm.

Tähän ollaan päästy ruokavalion muutoksella: enemmän proteiineja, vähemmän hiilihydraatteja. Lauantaisin saa sitten syödä ja juoda mitä huvittaa. Olen vähän laiska käymään kuntosalilla joten treeni on kotipainotteista: ensimmäinen kuukausi ehkä 2-3krt viikossa kotona, käsipainojen nostelua, punnerruksia ja eri vatsalihasohjelmia. Salibandya pari krt viikossa. Ensi viikolla ajattelin aloittaa 3krt viikossa kahvakuulatreenin + vatsalihasliikkeet päälle.

Painon seurannassa kätevä työkalu on ollut Withings -vaaka, jossa WiFi joka lähettää tiedot nettiprofiiliin jokaisen vaa'lla käynnin jälkeen. Tästä on helppo ja mukava seurata kehitystä. Laite mittaa myös rasvaprosentin, mutta sitä pidän aika suuntaa-antavana...

Tavoite olisi päästä kiloissa sinne 80kg tietämille sekä tietysti tuo rasvaprosentti on edelleen aika järkyttävä. Jos jossain vaiheessa kesää pääsisi alle 12 niin olen tyytyväinen.

Hienoa, että jotkut viittii dieetin etenemisestään kertoakin jotain, ettei mene pelkäksi "lisää sitä rasvaa läski" - kommentteja lukea. :D Ja tästäkin aiheesta kun on näinkin suosittu voisi olla paikallaan joku kunnon selonteko kyseisestä dieetistä ja kaikesta siihen liittyvästä...?

Mut yksi mikä näin aloittelijan silmistä ja vhh:lla ollessa tulee koko aika väistämättä mieleen; jos porukoilla on ylipäätään 3-4 ateriaa päivässä ja em. kaverin aterioiden väli kuusi tuntia, miten ylipäätään muutenkin lihakset säilyy tälläisen dieetin aikana...? :david:

Mieti ihan näin evoluutiperustaisesti.. ei ennen ollut jääkaappeja, josta popsia kokoajan jotain..
Tuo jatkuvasti syöminen aiheuttaa vaan jatkuvan postprandiaalisen tilan(googlettakaa, jos kiinnostaa). elimistö toimii huomattavasi tehokkaammin kun on vaihtelua niin että syödään 2-3 kertaa päivässä ja siinä väleillä sitten poltetaan sitä tallennettua enrgiaa..
Verensokerit heittelee enemmän ihmisillä, jotka syö ns kokoajan kuin niillä jotka vetää ton 2-3 ateriaa per päivä.
ei ihme että lihavuutta on niin paljon kun ollaan jatkuvassa tallettamistilassa. elimistö ei joudu edes oppimaan rasvanpolttoa, kun kokoajan on tarjolla suolenmutkasta.

Mulla on ketoilua takana nyt vaihtelevasti vuosi. Lähtöpaino oli 136 ja alimmillaan syksyllä 101. Nyt paino on 105-109 välillä ja ei meinaa tippua enää millään. Pidin jouluna kahden viikon tauon ja söin ihan normaalisti. Paino oli tuo tauon jälkeen 112. Nyt takana reilun kuukauden ketoosi ja paino ei tipu alle tuon 105:n millään. Miten ihmeessa pystyn vielä tehostamaan painon tippumista vai pitääkö tässä vain odottaa kärsivällisesti. Alkaa suoraan sanottuna vituttamaan, kun ei mitään tapahdu.

Mulla on ketoilua takana nyt vaihtelevasti vuosi. Lähtöpaino oli 136 ja alimmillaan syksyllä 101. Nyt paino on 105-109 välillä ja ei meinaa tippua enää millään. Pidin jouluna kahden viikon tauon ja söin ihan normaalisti. Paino oli tuo tauon jälkeen 112. Nyt takana reilun kuukauden ketoosi ja paino ei tipu alle tuon 105:n millään. Miten ihmeessa pystyn vielä tehostamaan painon tippumista vai pitääkö tässä vain odottaa kärsivällisesti. Alkaa suoraan sanottuna vituttamaan, kun ei mitään tapahdu.

Tankkauspäivä väliin jos et ole pitäny? Koita nostaa/laskee rasvanmäärää? Tuleeko liikaa prodee? Pistä vähä noita makroja ni helpottaa..

Itsestä tuntuu, että vika on varmaan siinä etten saa tarpeeksi kaloreita. Kalorit on ~1500 per päivä. Illalla joudun "väkisin" syömään pähkinöitä, kun niillä saan nopeasti kaloreita kasaan. Töissä ehdin syömään kerran ja salin jälkeen vain kerran kotona. Salin jälkeen otan vielä proden päälle. Pitäisi pyrkiä syömään aamupala, mutta liian hektinen meno viikolla. Ketoilun alussa laskin kalorit tosi tarkaan ja suunnittelin seuraavan viikon ruuat, mutta nyt syön sen mukaan miltä tuntuu.

Olen tankkannut pari kertaa ketoilun aikana, mutta mulla nousee sen aikana paino niin pirusti, että sen pudottamiseen menee parisen viikkoa. Viime viikonloppuna pidin tankkauksen ja painoa tuli yhden päivän hiilareilla 5 kiloa lisää. Tuon nousun takia en ole tankkailua harrastanut.

Olen myös miettinyt sitä, että lisäisin aamulenkin ohjelmaan. En ole vuoden aikana tehnyt yhtään mitään aerobista, koska muutenkin paino tippunut helposti ilman. Pitäisi saada tuo paino alle 95 kilon, niin sitten olisin tyytyväinen.

Eilispäivä klo 15 jälkeen on menty ilman hiilareita. Tämän päivän makroravinnejakauma on kalorilaskurin mukaan proteiinit 27 % (164 g) hiilarit 3 % (20 g) rasvat 70 % (184 g) kalorit yhteensä 2344 kcal.

Painoa on 87 kg ja pituutta 180. Kulutus samaisen laskurin mukaan kun mukana on 60 minuutin salitreeni n. 3100 kcal.

Ruokana mm. kananmunat, edam, pekoni, rypsiöljy, paistijauheliha, kurkku, tomaatti, hera80, raejuusto.

Miltäs tuo näyttää kokeneempien silmään?

Prodee liikaa, jos siis keto tavoitteena(ja ilmeisimmin on). Erityisesti jos on ketoosistartti, mutta jopa ylläpidossa.
- Mitä enemmän prosentuaalisesti on rasvaa, niin sitä helpommin kroppa mukautuu käyttämään nimenomaan rasvaa..
- Jos proteiinia on paljon, niin proteolyysi lisääntyy sitä enemmän mitä enemmän proteiinia on ja taas päinvastoin. samoin liika proteiini lisää jo itsessään insuliinia ja myös muuttuu Glukoosiksi, joten ei sovi ketoosiin ihan noista syistä kovin suurina annoksina.
- Hetkellinen proteiinien vähentäminen erityisen matalalle (rasva 90%) tehostaa seuraavia: ketoosiin pääsyä ja siinä pysymistä ja tulevan tankkauksen aikana, jolloin myös proteiinit korkealla aiheuttaa tuo tankkausta edeltävä proteiinittomuus sen että elimistö yrittää superkompensoida proteeinin nimenomaan rakennusaineena, eikä käytä sitä energiana. Monia hyötyjä siis..
- Suosittelen toki esim kerran viikkoon tankkaamaan hiilareita ja prodee noin 1,5 vuorokautta alkaen illalla viimeisen treenin jälkeen. Tankkauksen aikana ei sitten muuta kuin lepoa ja kovaa syömistä (Y)
- Niin ja kalorit eritoten ekoina päivinä kun pitää riittävän matalina niin ketoosi alkaa helpommin, kun ruokavaliosta saa vaan rasvaa, jota sitten elimistö alkaa hyödyntämään.

Itsestä tuntuu, että vika on varmaan siinä etten saa tarpeeksi kaloreita. Kalorit on ~1500 per päivä. Illalla joudun "väkisin" syömään pähkinöitä, kun niillä saan nopeasti kaloreita kasaan. Töissä ehdin syömään kerran ja salin jälkeen vain kerran kotona. Salin jälkeen otan vielä proden päälle. Pitäisi pyrkiä syömään aamupala, mutta liian hektinen meno viikolla. Ketoilun alussa laskin kalorit tosi tarkaan ja suunnittelin seuraavan viikon ruuat, mutta nyt syön sen mukaan miltä tuntuu.

Olen tankkannut pari kertaa ketoilun aikana, mutta mulla nousee sen aikana paino niin pirusti, että sen pudottamiseen menee parisen viikkoa. Viime viikonloppuna pidin tankkauksen ja painoa tuli yhden päivän hiilareilla 5 kiloa lisää. Tuon nousun takia en ole tankkailua harrastanut.

Olen myös miettinyt sitä, että lisäisin aamulenkin ohjelmaan. En ole vuoden aikana tehnyt yhtään mitään aerobista, koska muutenkin paino tippunut helposti ilman. Pitäisi saada tuo paino alle 95 kilon, niin sitten olisin tyytyväinen.

Mittaa ruumiin lämpö, jos kaikki menee oikein niin tankkaus pitäisi nostaa lämpöjä selkeestikin. Ja jos ei nosta sitä lämpöä, niin se tarkoittaa että aineenvaihduntasi on tosiaan vetänyt kunnon juntturaan ja se ei o hyvä asia.. se voi olla sitten että vaatii pidemmän tankkausjakson tai sitten tiheämmin niitä tankkauksia, niin että aineenvaihdunta oikeasti nousee. muussa tapauksessa tuo ei kyllä etene mihinkään..
Huom !!
- Sun kokoisella kaverilla glykogeenit lisää painoa siihen sitoutuneen veden kanssa melko paljon !!
- tuon tankkauksen jos jättää liian pitkäksi aikaa, niin leptiinit sukeltaa niin alas, että ne ei sieltä hevillä(eikä välttämättä rokillakaan) nouse. siksi liian pitkä ketoosijakso lyö aineenvaihdunnan ihan lukkoon. Tästä syystä yleensä ne jotka kerralla tiputtavat painoa rajusti pitkän aikaa jossain kohtaa tulevaisuudessa ovat lihavampia kuin aloittaessaan.

Eilispäivä klo 15 jälkeen on menty ilman hiilareita. Tämän päivän makroravinnejakauma on kalorilaskurin mukaan proteiinit 27 % (164 g) hiilarit 3 % (20 g) rasvat 70 % (184 g) kalorit yhteensä 2344 kcal.

Painoa on 87 kg ja pituutta 180. Kulutus samaisen laskurin mukaan kun mukana on 60 minuutin salitreeni n. 3100 kcal.

Ruokana mm. kananmunat, edam, pekoni, rypsiöljy, paistijauheliha, kurkku, tomaatti, hera80, raejuusto.

Miltäs tuo näyttää kokeneempien silmään?

Prodee liikaa, jos siis keto tavoitteena(ja ilmeisimmin on). Erityisesti jos on ketoosistartti, mutta jopa ylläpidossa.
- Mitä enemmän prosentuaalisesti on rasvaa, niin sitä helpommin kroppa mukautuu käyttämään nimenomaan rasvaa..
- Jos proteiinia on paljon, niin proteolyysi lisääntyy sitä enemmän mitä enemmän proteiinia on ja taas päinvastoin. samoin liika proteiini lisää jo itsessään insuliinia ja myös muuttuu Glukoosiksi, joten ei sovi ketoosiin ihan noista syistä kovin suurina annoksina.
- Hetkellinen proteiinien vähentäminen erityisen matalalle (rasva 90%) tehostaa seuraavia: ketoosiin pääsyä ja siinä pysymistä ja tulevan tankkauksen aikana, jolloin myös proteiinit korkealla aiheuttaa tuo tankkausta edeltävä proteiinittomuus sen että elimistö yrittää superkompensoida proteeinin nimenomaan rakennusaineena, eikä käytä sitä energiana. Monia hyötyjä siis..
- Suosittelen toki esim kerran viikkoon tankkaamaan hiilareita ja prodee noin 1,5 vuorokautta alkaen illalla viimeisen treenin jälkeen. Tankkauksen aikana ei sitten muuta kuin lepoa ja kovaa syömistä (Y)
- Niin ja kalorit eritoten ekoina päivinä kun pitää riittävän matalina niin ketoosi alkaa helpommin, kun ruokavaliosta saa vaan rasvaa, jota sitten elimistö alkaa hyödyntämään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hei, nyt olisi allekirjoittaneellaki kohta ensimmäisen dietin aika...Ystäväni ovat ketoosidiettiä kokeilleet ja täältä olen siitä myös hyviä kokemuksiä lukenut joten ajattelin olisiko se itsellenikin se oikea vaihtoehto. Tarkoitus olisi siis saada itsensä kesäkuntoon...

Tässä taustaa:

Aloitin vuoden tauon jälkeen -10 joulukuussa salilla käymisen jälleen, olin kukkakeppi 66kg/177cm "laiha läski" joten heti alusta lähtien menin pienellä bulkilla +300kcal/pv ja samalla yrittäen laittaa ruokavalion terveellisemmäksi kokoajan. 5.1.11 kävin kehonkoostumis mittauksessa ja sieltä tuli tulokseksi ravaprosentti 13,9% silloisen painon ollessa tasan 69kg. Tämän hetkinen paino ~74kg joten prosentit luonnollisesti varmasti nousseet.

Kesäkunnon lisäksi motivaationa toimii Toukokuun puolessa välissä ajateltu puolimaratonin juoksi. Siihen olen tammikuusta lähtien harjoitellut lenkkiohjelmalla. Joten alkuvuosi on mennyt aika pitkälti fyysisen kunnon kohottamiseen salilla ja lenkkipolulla. Varmasi juoksukin menisi paremmin jos saisin painoa pois, en nyt mihinkään 40kg tietenkään tähtää mutta rasvat alas että saisi vanhan kaverin sixpäkin taas näkyville. Näkyi pari vuotta sitten nyt ei.... Ajattelin että ehkä joku 68-70kg vois olla hyvä tavoite. Maaliskuus 5. päivä menen taas mittaukseen, nähdään onko alkuvuoden treeneistä ollut apua (2k) ja sitten alan dieetille. Salilla käyminen luonnollisesti jatkuu silti ja halutun kunnon saavuttua ajatelin syklitellä 2viikon välein plussa ja miinuskaloreilla yrittäen olla koko kesän hyvässä kunnossa.

Suurin kysymys onkin että mitä mieltä te olette, kannattaako aloittaa ketoosi-dieetti vai perus esim -300-500kcal/pv ruokavalio... Kommentteja otetaan vastaan jos jollain on...

Noniin nyt alkoi ensimmäinen tankkaus:) Ai kun maistui Mass minttusuklaa prodedrinkki hyvälle, kun sen teki rohkeasti maitoon ja löi sekaan ~30g maltoa...
Ennen salitreeniä pitäis vielä vetästä pakastepizza ja treenin jälkeen tukeva palautusjuoma ja iso Subi...

Entä huomenna, miten kannattaa jatkaa tankkauksen jälkeen? Palaanko suoraan normaaliin hiilarittomaan, vai kannattaako ottaa jopa normaalia vähemmällä syömisellä?

Paino 121,7->117,9kg vajaassa kahdessa viikossa.

Hassua, että paino on jopa tuntunut nousevan salitreenin jälkeisinä aamuina. Mahtaako johtua siitä, että aloitin juurikin samaan aikaan "uudestaan" salitreenin, tai no viimeiset 4-5 kuukautta on ollut melkko löysää sillointällöin jumppailua. Nyt takana ensimmäiset kolme "raskasta" kaksijakoisen kiertoa ja voimatasot on jo 85% vanhoista huippukunnosta. Lihakset ainakin tuntuu turvonneilta ja "isommilta" pakkaantuukohan noihin paljonkin nestettä yms. näin lihasmuistin toimiessa?

Kolme viikkoa olen nyt ketoillut ja pidin ekan tankkaus päivän. Suunnttelin kyl sen pitäväni vasta kun on neljä viikkoa aloituksesta mut toisin kävi.
Tarkoitus oli pitää siisti tankkaus mut homma lähti lapasesta. Tuli syötyä karkkia ja muuta saissee aivan liikaa niin tuli noita kaloreitakin turhan paljon mut rasvaa söin alle 50g. Paino nousi 3,9kg.

Itsestä tuntuu, että vika on varmaan siinä etten saa tarpeeksi kaloreita. Kalorit on ~1500 per päivä.

Siis ihan älyttömän vähän kaloreita! Mä oon laihtunut ketoosilla vaikka oon syöny yli 2500 kaloria päivässä ja mä painan kuitenkin vain vähän päälle 60 kiloa :D Mä oon saanu parhaat tulokset kun rasvaa on paljon ja proteiinia alle 1 g/painokilo. Toisaalta mulla todennäköisesti paljon pienempi proteiinintarve kuin sulla, mutta proteiinin rajoitusta kannattaa ainakin kokeilla jos jumittaa.

Onko teillä ketossa aina hiilarit alle 20 g/pv? Entäpä onko purukumi vaikuttanut jotenkin ketostixeihin tai keto-oireisiin?

maggien ruokavalio kiinnostaisi. Mulla prodea uppoaa helposti yli 2 g/painokilo, kun rakastan vain niin kaikkea proteiinipitoista..

Onko teillä ketossa aina hiilarit alle 20 g/pv? Entäpä onko purukumi vaikuttanut jotenkin ketostixeihin tai keto-oireisiin?

maggien ruokavalio kiinnostaisi. Mulla prodea uppoaa helposti yli 2 g/painokilo, kun rakastan vain niin kaikkea proteiinipitoista..

Mitä on keto-oireet?

Ai onko minulla sitten liikaa prodea kehissä?

Makrot

P/H/R 35%/3%/62% 200gr/17gr/158gr

Painoa löytyy 78kg, päivittäinen kaloritarve 2300Kcal

Ainakin täällä on avustettu laskemaan nuita proteiini määriä... Kertokaapa mielipiteenne=)

Olisiko parempi sitten vaikka:

P/H/R 25%/3%/72% 145gr/17gr/184gr

Näyttääkö tämä sitten paremmalta?

Itse aloitin 23.1 ja nyt olen pudottanut painoni kuukaudessa ja neljässä päivässä (35vrk) 113kg ->103,6kg.

En ole pitänyt tankkauspäiviä normaaliin tapaan koska painoni nousee niiden aikana niin paljon etten saa sitä edes kunnolla tankkausta edeltävään tilanteeseen ilman paastoilua.
Sen sijaan jaksottelen hiilihydraattien avulla koko joka viikon aikana niin että syön Ma ja Ti enemmän hiilareita ja myös To ja Pe ovat korkeamman hiilarin päiviä kun taas Ke, La ja Su ollaan hyvin vähillä hiilihydraateilla.

Näillä niukoilla päivillä hiilihyraatit otetaan ainoastaan vihaneksista ja rahkaan lisätyistä marjoista.

Dietti on kokonaisuudessaan poikkeaa normaalista ketoosidietistä siinä ettei rasvalla juuri pelleillä ja sen määrä on koko ajan vakio mutta tarkoitus onkin käyttää sitä vain rasvainevaihdunnan voitelemiseen ja osa tarvittavasta rasvasta irroitetaan kehon omista varastoista.

Toimii todella hyvin ja kilo viikossa lähtee ihan liiankin helposti, vaikka kalorit ovat vähintään 2700kcal /vrk. Todellisuudessa kalorit ovat laskettuja korkeamallakin, koska punnitset lihat, kanat ja kalat kypsinä ja ne ovat aina menettäneet painoaan jo valmistuksen aikana.

Toimivuudesta voin sanoa, että pudotin kolmen vuoden totaalisohvaperunanjakson jälkeen samalla dietillä jo 2009 maalis-heinäkuun aikana 27kg helposti.
Sen jälkeen painoin 95kg(alussa 122kg) ja aloitin saliharjoittelun jossä offseasonilla paino nousi viidessä kuukaudessa 18kg mutta suurin osa oli lihasta, koska esim penkin sarjapainot nousivat samaan aikaan 8 x 90kg -> 7 x 160kg. Muut liikkeet paranivat myös vastaavasti, prässikin 4x10x250kg -> 4 x10 x 410kg + kelkka.

Dieetti:

11.00

5 kanamunaa: 2 keltuaista, 5 valkuaista
100g keittokinkkua tai kalkkunaleikettä
Kurkkua, tomaatti ja/tai paprikaa
1 rkl soijalesitiinirakeita ja 3 kpl kalaöljykapseleita

14.00
100g savulohta/uunilohta tms.
2 dl (74g) heraproteiinia
1 tomaatti, kurkkua ja/tai paprikaa

17.30
1 prk raejuustoa
100g pakastevihanneksia (ei maissia)

20.00 TREENI

2dl (74g) heraproteiini-isolaattia
hedelmä( 1 banaani 84 kcal, *1.5=126 kcal)
Omena 60 kcal, *2=120 kcal
100% omenamehu (sokeroimaton) 45 kcal/dl, 3dl(135kcl)

22.00
250g lihaa tai kanaa
(vain treenipäivinä 3 palaa hiivatonta 100% ruisleipää 114 kcal)
200g pakastevihanneksia (ei maissia)

24.00
1 prk maitorahkaa
74g (2dl) proteiinijauhoa
1dl vähäkalorista sokeritonta Valion mehukeittoa
2 rkl vehnäleseitä
2 rkl pellavansiemenrouhetta
Hermesetas makeutusliuosta makeudeksi
1 rkl soijalesitiinirakeita ja 3 kpl kalaöljykapseleita

Energiaa n. 2608/ treenipäivinä 2722 kcal
Hiilihydraatteja n. 70 g/ treenipäivinä n.92g
Proteiinia n. 350 g /treenipäivinä +4,5g
Rasvaa n. 80 g /treenipäivinä + 0.9g

Ruoka-aineet joilla rukkailen proteiini/ hiilihydraattien suhteita tarvittaessa ja dietin edistyessä.

Whey-80 37g (1dl)

kcal 152
hiilihydraatteja 1,85g
proteiinia 28g
rasvaa 3g

Uotilan maalaisruislimppu viipale 25g

38 kcal
proteiinia 1,5g
hiilihydraatteja 7,3g
rasvaa 0,3g

Rasvaa ei todellakaan tarvita reilun 100kg painoselle kaverille kuin tuo 80g /vrk ja silti rasvaineen vaihdunta pysyy koko ajan tehokkaana.
Ei tarvita tankkauspäiviä koska hiilihydraatti syklitys toimii mielestäni paremmin, eikä nosta päinoa pysyvästi vaan hetkellisesti solujen osittain täyttyessä glykogeenilla pariksi päiväksi jonka jalkeen ne taas tyhjennetään.

Rasvaa ei todellakaan tarvita reilun 100kg painoselle kaverille kuin tuo 80g /vrk ja silti rasvaineen vaihdunta pysyy koko ajan tehokkaana.
Ei tarvita tankkauspäiviä koska hiilihydraatti syklitys toimii mielestäni paremmin, eikä nosta päinoa pysyvästi vaan hetkellisesti solujen osittain täyttyessä glykogeenilla pariksi päiväksi jonka jalkeen ne taas tyhjennetään.

Niin ei tarvita, koska sun dieettisi ei olekaan varsinainen ketoosidieetti. Sen toimivuutta sen sijaan ei olemitään syytä lähteä kyseenalaistamaan, näyttää erinomaiselta ja itsehän sitä toimivuuden parhaiten osaa kertoa :) Lowcarb-dieetit kuten tuo sinun (tai olisikos enemmänkin tkd-suuntainen), on oikein toimivia suurelle osalle jos pää kestää. Monelle on vain yksinkertaisesti helpompaa olla sitten kokonaan ilman hiilaria. Itse suosin molempia vaihdellen.
Anyway, jos ketoosiin haluaa ja ketoosissa pysyä, sitä rasvaa tarvitsee olla enemmän (etenkin siinä ketoosiin siirryttäessä), ja ketoosidieetistähän taisi tämän threadin alkuperäinen idea kummuta.

Aloitin pitkästä aikaa itse eilen CKD:n perinteistäkin perinteisemmillä metodeilla: 4 ateriaa päivässä, jokaisella 40 g protskua ja 40g rasvaa noin suurin piirtein. Osuu tasan tarkkaan siihen yleensä suositettuun 30/70 -suhteeseen protsku/rasva.
Hiilareita en ole nyt edes laskenut, sillä niitä ei montakaan grammaa tule: ravinto on käytännössä kananmunaa, paistijauhelihaa, emmental-juustoa, heraisolaattia, oliiviöljyä. Kuituna menee vähän pellavansiemenrouhetta sekä psylliumkuijauhetta, joka mielestäni on kaikkein paras yksittäinen kuitu ketolle jos kasviksetkin vähissä.
Loppuviikosta laittanen vähän kasviksia joukkoon, mutta aina alkuviikosta (tankkauksen jälkeen) on selkeämpi vetää nollalinjaa.

Lisäravinteita meneekin sitten aika litania: normivitskujen (multi, c, d, zma) lisäksi
L-karnitiini
leusiini (ketoonmenovaiheessa)
kromi (ketoonmenovaiheessa)
ALA
magnesium muutama/vko (zma joka päivä)
kalium muutama/vko
kalsium
sida cordifolia/kofeiini/bitter orange yms. -valmiste
kofeiini+nikotiinitabs

jäiköhän vielä jotain. kreatiinia otan vain tankkauksen yhteydessä sitten joka safkalla soluturvotusefektin maksimoimiseksi

Simppeliä, tylsää, mutta helppoa ja saatanan toimivaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom