Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Juo wiinaa niin ei katkea keto. Toisaalta aftermath voi olla rankka, jos ketolla nousee huiviin odottamattomalla tavalla. Koffin litessä ei ole juuri yhtään hiilareita, olikohan 0,3g/100g

Itse joisin illan mittaan kasi- tai kymppipäkin, tykkään leppoisasta humalasta.

Keto katkeaa alkoholista jokatapauksessa, vedä hiilarimätöt alle, niin ei rapulakaan oo seuraavana päivänä niin ikävä. Ja jos viinaa pitää kiskoa niin sitten ainakin mättöä, et halua ketoasidoosia minkä alkoholi ilman hiilaria voi lyödä päälle. Kaljaa voi juoda ilmanki hiilarimättöjä, kun siinä on hiilaria itsessään. Mutta usko pois, pääset vähemmällä kun käyt mäkis tai syöt dominopaketin alle. :)

Kuukausi takana ja paino pudonnut n. 6kg. Kaloreita alle 2000 kcal päivässä, voimat pudonnut jonkun verran ja nyt parina viime viikkona ollut jatkuva nälkä, varsinkin iltaisin tuntuu että vois syödä kuinka paljon vaan, keton alussa nälkä ei vaivannut ollenkaan. Mistähän tämä törkee nälkä yht äkkiä voisi johtua?

Keto katkeaa alkoholista jokatapauksessa, vedä hiilarimätöt alle, niin ei rapulakaan oo seuraavana päivänä niin ikävä. Ja jos viinaa pitää kiskoa niin sitten ainakin mättöä, et halua ketoasidoosia minkä alkoholi ilman hiilaria voi lyödä päälle. Kaljaa voi juoda ilmanki hiilarimättöjä, kun siinä on hiilaria itsessään. Mutta usko pois, pääset vähemmällä kun käyt mäkis tai syöt dominopaketin alle. :)

Miks katkee jokatapauksessa? Osaako keho muodostaa maksaan glokygeeniä alkoholista?

Miks katkee jokatapauksessa? Osaako keho muodostaa maksaan glokygeeniä alkoholista?

Taitaa olla sen takia että ketoosien käyttäminen energiaksi loppuu samantien kun alkoholia tulee verenkiertoon. Jos oikein muistan niin kehon täytyy polttaa alkoholi ensimmäisenä.

Tämmösellä dieetillä lähti nyt kolmas vrk. käyntiin. Lähtöpaino 110kg.

(kcal - P / HH / R
1. Ateria
Easy Diet Makea 145 20 / 11 / 2,5
2 kananmunaa (1 valkuainen + kokonainen) 98 12,5 / 0 / 5,1
4 kpl omega3 40 0 / 0 / 4
10gr ruokaöljy 88 0 / 0 / 10

2. Ateria
Easy Diet Keitto 208 27 / 13 / 5,6

3. Ateria (palkkari)
33grammaa Whey 123 27 / 3 / 0

4. Ateria
Easy Diet Keitto 202 28 / 13 / 4

5. Ateria ennen nukkumaanmenoa
5 kananmunaa (3 valkuainen + 2 kokonaista) 222 31 / 0 / 10,2

Yht:

1586 kcal

P 170,5 gr

HH 40 gr

R 80,6 gr

Tuntuman mukaan mennään ja tarvittaessa teen pieniä muutoksia. Kovia puntteja tulee viikossa kolme + yksi kevyt palauttava. Parannusehdotuksia otetaan toki vastaan...

Tämmösellä dieetillä lähti nyt kolmas vrk. käyntiin. Lähtöpaino 110kg.

(kcal - P / HH / R
1. Ateria
Easy Diet Makea 145 20 / 11 / 2,5
4 kpl omega3 40 0 / 0 / 4

2. Ateria
Easy Diet Keitto 208 27 / 13 / 5,6

3. Ateria (palkkari)
33grammaa Whey 123 27 / 3 / 0

4. Ateria
Easy Diet Keitto 202 28 / 13 / 4

5. Ateria ennen nukkumaanmenoa
5 kananmunaa (3 valkuainen + 2 kokonaista) 222 31 / 0 / 10,2

Yht:

1586 kcal

P 170,5 gr

HH 40 gr

R 80,6 gr

Tuntuman mukaan mennään ja tarvittaessa teen pieniä muutoksia. Kovia puntteja tulee viikossa kolme + yksi kevyt palauttava. Parannusehdotuksia otetaan toki vastaan...

Sähän olet iso ja vahva mies, kisataustan kera. Miten selviät 1600 kalorilla, lihaksia on meinaan varmasti ainakin vanhan muistini mukaan reilusti enemmän kuin perustallaajalla? Meinaatko avittaa tota hommaa. En usko että muuten onnistuu hyvin, lähtee lihaa. Kisko kinkkua ja juustoa jossai välissä vielä +500 kaloria ja jätä vaikka yks paketti easya pois riippuen siitä mihin aikaan treenaat?

Kisakuntoon yrittämisestä en tiedä sitten, mutta lähtisin korkeammalta ja vähentäisin alaspäin.

Kiitos ohjeistuksesta, käyny kieltämättä mielessä että taitaa tuo 1600 kaloria olla "hiukkasen" liian vähän. :)
Kolmanteen aamuun mennessä paino pudonnut 110 kilosta -> 106,7 kiloon. Taitaa olla liian kova tahti.

Jospa ottaisin tuon päivän toisen aterian tilalle kinkut ja juustot munineen, lisäksi ennen nukkumaan menoa sama satsi, siten että tulis se 500 lisää kokonaiskaloreihin?

Treenaamaan pyrin aina pari tuntia tuon toisen aterian jälkeen.

Kiitos ohjeistuksesta, käyny kieltämättä mielessä että taitaa tuo 1600 kaloria olla "hiukkasen" liian vähän. :)
Kolmanteen aamuun mennessä paino pudonnut 110 kilosta -> 106,7 kiloon. Taitaa olla liian kova tahti.

Jospa ottaisin tuon päivän toisen aterian tilalle kinkut ja juustot munineen, lisäksi ennen nukkumaan menoa sama satsi, siten että tulis se 500 lisää kokonaiskaloreihin?

Treenaamaan pyrin aina pari tuntia tuon toisen aterian jälkeen.

Liian vähän joo. Onko tavoite jokin painoluokka vai vaan kesäkondis vai lavakondis? Kesäkondikseen pääset kyllä 2500-3000 kalorillakin, muuten lähtee liikaa voimaa+lihaksia. Painoluokka taas kannattaa tiputtaa äkkiä (luokka 100kg esim.) Lavalle en pysty neuvomaan, oon tavis :) Suolaa mukaan ettei tuu ikävät krampit, jos silti tulee niin magnesiumia+kaliumia pitäs kehittää sopivas suhtees.

Liian vähän joo. Onko tavoite jokin painoluokka vai vaan kesäkondis vai lavakondis? Kesäkondikseen pääset kyllä 2500-3000 kalorillakin, muuten lähtee liikaa voimaa+lihaksia. Painoluokka taas kannattaa tiputtaa äkkiä (luokka 100kg esim.) Lavalle en pysty neuvomaan, oon tavis :) Suolaa mukaan ettei tuu ikävät krampit, jos silti tulee niin magnesiumia+kaliumia pitäs kehittää sopivas suhtees.

Ei oo sen kummempia tavoitteita ku tiristellä rasvoja, samalla koittaa nostaa voimatasoja. Ehkä se kesäkunto on eniten motivaattorina.
Mutta... lisäänpä kumminki heti alkuun tuon 500 kaloria/pvä. Lisäksi oon miettiny tankkauspäivää... Jos kerta viikkoon vetäis varastot täyteen, niin auttais varmaan palautumaan kovista reeneistä huomattavasti paremmin?

Minkä tyylinen hiilari on optimaalisin TKD:lle ja mitä kannattaisi kiskoa CKD:n tankkauspäivinä? Tuli vaan mieleen, kun eilen kaupassa törmäsin glukoosikarkkeihin,
joten eikö tuo olisi parasta hiilaria jos kerran ne glugoosivarastot täytyy välillä täyttää? Itselläni on kyllä toiminut toooooodella hyvin CKD(jälleen kerran) eikä mitään ongelmia ole ollut,
mutta eipä tuo lisätieto haittaisi yhtään. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt on mittaus takana.. Jos mittaus pitää paikkansa niin ei ketoosin toimivuuden puolesta se ainakaan puhu.. Kuukauden jälkeen paino tippui 5 kg inbody mittauksen jälkeen rasvat -2,5 kg lihas -2,3 kg! Hiilihydraatit ollu 20-30g kokoajan 4 kertaa viikko salilla kalorit siinä 2000 päivässä. Lähtöpaino 87,5 pituus 177cm rasvat 22,9% Voiko mittauksessa olla vika vai onko syynä tankkauspäivien pois jättäminen? *vituttaa Ku pientä eläintä ku vuodessa sain 2,9kg lihasta ja 1kk vie kaiken!!

Eiköhän tuossa ole miltei kokonaan kyse ihan matalien hiilarien aiheuttamasta nesteiden poistumisesta. Mitä se Inbodyn lappu sanoo eroksi kuivassa proteiinimassassa?

Eli elämäni ensimmäisen kunnon dieetin aloitin maanantaina. Koitin nyt sitte ekaa kertaa oikeen laskemalla laskeä päivän (nimeonmaan tämän päivän) ravintoarvot ton kalorilaskurin avulla, miltäs näyttää?

Proteiinia 150g, Hiilareita 27g, rasvaa 150g ja kaloreita 2039 (1154kcal alle kulutuksen kalorilasku.fi'n mukaan)

Onko ketoosin kannalta liikaa hiilareita jos päivittäin napsii tuon n. 30g? Suurin osa tulee palkkarista, koska sitä ei kerta kaikkiaan saa alas vedellä, vaan pitää olla maitoa.

Entä rasvat ja protskut? Pitäisikö jotain syötävää vielä lyödä kylkeen?

Tällä hetkellä ruokana munia, pekonia, vaihtelevia lihoja päivälliseksi, protskudrinkki treenin jälkeen sekä 3 rkl oliiviöljyä pitkin päivää.

Olen 18v 181cm 87kg rasvaprosentti n. 16-17% ja tarkoituksena olisi vetää dieettiä 6vk.

Minkä tyylinen hiilari on optimaalisin TKD:lle ja mitä kannattaisi kiskoa CKD:n tankkauspäivinä? Tuli vaan mieleen, kun eilen kaupassa törmäsin glukoosikarkkeihin,
joten eikö tuo olisi parasta hiilaria jos kerran ne glugoosivarastot täytyy välillä täyttää? Itselläni on kyllä toiminut toooooodella hyvin CKD(jälleen kerran) eikä mitään ongelmia ole ollut,
mutta eipä tuo lisätieto haittaisi yhtään. :)

Mitä nuo glukoosikarkit oikein on?

Onko parempia verrattuna normaaliin irtsikkaan?

Mitä nuo glukoosikarkit oikein on?

Onko parempia verrattuna normaaliin irtsikkaan?

Ihan samaa paskaa kuin sokerilla makeutetutkin, ja hiilihydraateilla tankataan kehon glykogeeni varastoja ei glukoosi varastoja.

S225T sanoi:
;3137364]Niin ei tarvita, koska sun dieettisi ei olekaan varsinainen ketoosidieetti. Sen toimivuutta sen sijaan ei olemitään syytä lähteä kyseenalaistamaan, näyttää erinomaiselta ja itsehän sitä toimivuuden parhaiten osaa kertoa :) Lowcarb-dieetit kuten tuo sinun (tai olisikos enemmänkin tkd-suuntainen), on oikein toimivia suurelle osalle jos pää kestää. Monelle on vain yksinkertaisesti helpompaa olla sitten kokonaan ilman hiilaria. Itse suosin molempia vaihdellen.
Anyway, jos ketoosiin haluaa ja ketoosissa pysyä, sitä rasvaa tarvitsee olla enemmän (etenkin siinä ketoosiin siirryttäessä), ja ketoosidieetistähän taisi tämän threadin alkuperäinen idea kummuta.

Aloitin pitkästä aikaa itse eilen CKD:n perinteistäkin perinteisemmillä metodeilla: 4 ateriaa päivässä, jokaisella 40 g protskua ja 40g rasvaa noin suurin piirtein. Osuu tasan tarkkaan siihen yleensä suositettuun 30/70 -suhteeseen protsku/rasva.
Hiilareita en ole nyt edes laskenut, sillä niitä ei montakaan grammaa tule: ravinto on käytännössä kananmunaa, paistijauhelihaa, emmental-juustoa, heraisolaattia, oliiviöljyä. Kuituna menee vähän pellavansiemenrouhetta sekä psylliumkuijauhetta, joka mielestäni on kaikkein paras yksittäinen kuitu ketolle jos kasviksetkin vähissä.
Loppuviikosta laittanen vähän kasviksia joukkoon, mutta aina alkuviikosta (tankkauksen jälkeen) on selkeämpi vetää nollalinjaa.

Miten kauan ajattelit vetää, ja pidätkö tankkauksen kerran viikossa? Voiko liian vähäinen rasvan määrä aiheuttaa väsymystä ym vastaavaa tunnetta. Tuntemukseni rinnastan lähinnä ylirasitukseen, mutta nyt tulin ajatelleeksi, etten ehkä ole saanut tarpeeksi rasvoja dieetin aikana, vaikka muuten mielestäni olen syönyt ja treenannut suht. fiksusti...

Ei oo sen kummempia tavoitteita ku tiristellä rasvoja, samalla koittaa nostaa voimatasoja. Ehkä se kesäkunto on eniten motivaattorina.
Mutta... lisäänpä kumminki heti alkuun tuon 500 kaloria/pvä. Lisäksi oon miettiny tankkauspäivää... Jos kerta viikkoon vetäis varastot täyteen, niin auttais varmaan palautumaan kovista reeneistä huomattavasti paremmin?

Mä en osaa sanoa noihin tankkauspäiviin. Mulla ne ei toimi, enkä näe tarvetta. Varmaan yksilöllinen juttu, mutta jos et tankkaa niin ekat kaks viikkoa tuntuu tai voi tuntua kovin heikoilta. Sen jälkeen hommat alkaa normalisoitua ja jaksaa paremminkin kuin ennen hiilarien "lopettamista". Palautumiseen en osaa sanoa, en treenaa ite täysillä mutta kylläkin voimajohteisesti. 1-2 krt kuussa ehkä menen ihan failureen asti, mutta en useammin koska olen huomannut että niistä tulee vaan ongelmia (voimat ottaa pakkia, saa järjestellä ohjelmaa uusiksi jne..)

Ja mä oon 80kg, syön vaihdellen 2400-2800 kaloria. Protskut pidän 150-180 välissä ja hiilarit 20-30. Loput energia rasvasta.

Olen kuitenkin testolla, ihan vajauksen takia siis. Olo pitäis olla suhteellisen naturaalin tasolla. Tiedän maanantaina.

Mä en osaa sanoa noihin tankkauspäiviin. Mulla ne ei toimi, enkä näe tarvetta. Varmaan yksilöllinen juttu, mutta jos et tankkaa niin ekat kaks viikkoa tuntuu tai voi tuntua kovin heikoilta. Sen jälkeen hommat alkaa normalisoitua ja jaksaa paremminkin kuin ennen hiilarien "lopettamista". Palautumiseen en osaa sanoa, en treenaa ite täysillä mutta kylläkin voimajohteisesti. 1-2 krt kuussa ehkä menen ihan failureen asti, mutta en useammin koska olen huomannut että niistä tulee vaan ongelmia (voimat ottaa pakkia, saa järjestellä ohjelmaa uusiksi jne..)

Ja mä oon 80kg, syön vaihdellen 2400-2800 kaloria. Protskut pidän 150-180 välissä ja hiilarit 20-30. Loput energia rasvasta.

Olen kuitenkin testolla, ihan vajauksen takia siis. Olo pitäis olla suhteellisen naturaalin tasolla. Tiedän maanantaina.

Kiitos hookoo hyvistä ohjeista, tuli tarpeeseen!
Kävin kaupasta santsaamassa nyt palvikinkkua ja Pirkan emmentaalia, kinkkua nappaan päivässä sen 300 grammaa ja juustoa 80 grammaa, tuosta tulee sen 500 kcal, jaettuna kahteen eri Easy Diet -ateriaan. Katotaan ny pari-kolme viikkoa tällä ohjelmalla, kiirusta ei kummiskaan ole, joten vois parin viikon päästä kokeilla tankkaustakin että mitä kroppa siihen sanoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom