Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Minulle on kyllä edelleen epäselvää että palaako se rasva todellakin ketoosissa vaikka kalorit olis plussalla? Toiset väittää että palaa ja toiset että ei pala. Omat kokemukset puhuu sen puolesta että rasva ei pala jos ei ole miinuspuolella.

Eikös tuo ole melko mahdoton yhtälö?
Jos kroppaan ahdetaan enemmän energiaa, kuin se kuluttaa ja vielä pitäisi käyttää omia rasvavarastojakin, niin mihin se kaikki ylimääräinen energia menee? Tuskin kovin monelle uutta lihasta rakentuu useamman sadan kilokalorin päivätahdilla :-) Fysiikan lait taitavat päteä ihmiskehossakin, eli ylimääräinen energia ei vain häviä vaan se on pakko käyttää tai muuttaa toiseen muotoon.

Itse nyt kymmenettä päivää ketodieetillä. Toisen aamun alkupainosta on tultu nyt alas ~3,5kg, eikä mitään ikäviä sivuvaikutuksia dieetistä ole vielä tuntunut.
Energinen olo, ei nälkää ja salillakin jaksaa treenata ihan ok.
Kaloreita en ole laskenut. Ruokavalio koostunut leikkeleistä, juustoista, kananmunasta, jauhelihasta ja salaatista.
Ketoosin tilaa tarkkailen kusemalla tikkuun.

Alkupainoa oli reippaat 120kg ja tarkoitus olisi päästä tuonne 100-105kg paikkeille kesään mennessä.

Itse nyt kymmenettä päivää ketodieetillä. Toisen aamun alkupainosta on tultu nyt alas ~3,5kg, eikä mitään ikäviä sivuvaikutuksia dieetistä ole vielä tuntunut.
Energinen olo, ei nälkää ja salillakin jaksaa treenata ihan ok.
Kaloreita en ole laskenut. Ruokavalio koostunut leikkeleistä, juustoista, kananmunasta, jauhelihasta ja salaatista.
Ketoosin tilaa tarkkailen kusemalla tikkuun.

Alkupainoa oli reippaat 120kg ja tarkoitus olisi päästä tuonne 100-105kg paikkeille kesään mennessä.

Mistä oot ketostixejä hommannut?

Enemmän varmaan riippuu kaloreista, kasvaako se lihas vai ei. Tässä ei puhuta mitään kalorimääristä.

Kyllähän ruokavaliolla, joka pohjautuu punaiseen lihaan ja rasvoihin, päästään helpostikin korkeisiin kaloreihin (+proteiinit) käytännössä kokonaan ilman hiilihydraatteja. Ja tankkauspäivät eivät sen vaikeampia ole kaloreiden suhteen.

Minulle on kyllä edelleen epäselvää että palaako se rasva todellakin ketoosissa vaikka kalorit olis plussalla? Toiset väittää että palaa ja toiset että ei pala. Omat kokemukset puhuu sen puolesta että rasva ei pala jos ei ole miinuspuolella.

Jos ollaan ketoosissa, niin silloinhan sitä rasvaa nimenomaan palaa(?). Ja entä jos tarkastellaankin kokonaiskaloreita viikkotasolla, niin miten sitten pitäis ajatella? Treenipäivät vedetään +/-nolla määrällä tai vähän miinuksilla, mutta sitten tankkauspäivät onkin niin reiluja, että viikon kokonaiskalorimäärä kääntyykin plussalle. Rasvaa on palanut ketoosihetkellä, mutta silti kaloreiden puolesta ollaan plussalla viikkotasolla. Ja tällä ruokavaliollahan nimenomaan säädellään testosteronin eritystä reippaampaan suuntaan, mikä sitten lisää lihaskasvua.

Ja noiden tankkauspäivien avulla vedetään helposti ma-ti treenit ilman lisähiilihydraatteja. Miten herkästi nyt kenenkin kroppa ehtii ketoosiin mennä, niin joka tapauksessa siinä tilassa ei kerkiä montaa päivää olemaan, kun taas tulee tankkauspäivät.

Kyllä meikäläiselläkin menee selvästi plussalla ruuat, mutta tuntuu silti toi rasva tuosta katoavan. Näillä rasvamäärillä on vaikee olla miinuksilla tuntematta kokoajan nälkää.

Joo tiedän, mutta aika kyseenalaistettuja nuo apteekin tikut. Sen takia kyselin.

Niijoo, apossahan tunnetusti on epäluotettavaa kamaa. :thumbs:
Ei se mistään apteekintikuista yksinomaan ole, ei mikään ketotikku voi välttämättä näyttää 100% luotettavaa tulosta, koska tikut mittaavat vain ne aineet joita elimistö erittää virtsaan.
Eli Ketoosissa voi hyvinkin olla, vaikka tikut ei punertaisi yhtään.
Ainoastaan verikokeella voidaan mitata luotettavasti ketoaineiden määrä elimistössä.

Jos nyt välttämättä haluat 100% tuloksen, niin varaa lääkäriin aika ja käy verikokeessa!

Niijoo, apossahan tunnetusti on epäluotettavaa kamaa. :thumbs:
Ei se mistään apteekintikuista yksinomaan ole, ei mikään ketotikku voi välttämättä näyttää 100% luotettavaa tulosta, koska tikut mittaavat vain ne aineet joita elimistö erittää virtsaan.
Eli Ketoosissa voi hyvinkin olla, vaikka tikut ei punertaisi yhtään.
Ainoastaan verikokeella voidaan mitata luotettavasti ketoaineiden määrä elimistössä.

Jos nyt välttämättä haluat 100% tuloksen, niin varaa lääkäriin aika ja käy verikokeessa!

... jos ei aleta päteen enenkun tiedät minkä takia kyselin, perustelut jne? Tiedän kuinka noi toimii, tiedän että ei ole 100% luotettavia jne. Ei tarvitse joka lausahdukseen vastata virtuaalikikkelin kasvamisen toivossa.

Jos viikossa ollaan plussalla yhteensä edes +1000kcal ja 100g lihasta (sis. nesteet, hivenaineet yms.) sisältää energiaa vajaa 200kcal keskimäärin. Kuka sanoo voivansa rakentaa lihasta tätä tahtia ketoosilla? Jos ei pysty, se ylimääräinen energia on mentävä rasvaksi, kun ei se lihakseenkaan mene.
Tämä ihan mutuiluna, enkä ota kantaa, kuinka paljon energiaa menee vielä muuhun työhön, että vältetään se rasvan saanti kehoon. Silti epäilen, että plussalla ollessa ketoosissa rasvan määrä vähenisi ja lihaksen lisääntyisi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tässä pienen googlettamisen jälkeen törmäsin johonkin suomalaisetn tekemään laihdutusvinkkeihin :D Oli aika mielenkiintoista tekstiä jotka sotii aika lailla tämän threadin ajatusta vastaan :D muutenkin aika hassuja juttuja oli...

"Laihdutuksen aikana menetetään helposti rasvan lisäksi lihasmassaa. Tämän vuoksi täytyy ruveta käymään punttisalilla."

Tässäpä se pahin :D

"Laihduttaja yrittää usein kiirehtiä laihtumistaan ja tiputtaa kalorit liian alas. Käytännössä tämä tapahtuu vähentämällä hiilihydraattien osuus päivittäisestä energiansaannista alle 30 prosenttiin. Tästä on parissa päivässä seurauksena ketoosi, joka tarkoittaa elimistön siirtymistä eräänlaiseen paastoa muistuttavaan tilaan. Tämä on luultavasti kaikista pahin virhe mitä laihduttaja voi tehdä. Ketoosi aiheuttaa jo ennestään olemattoman lihasmassan näivettymisen lisäksi vakavia muutoksia perusaineenvaihdunnassa. Jojo-laihduttaminen johtuu juuri tästä. Elimistö voi olla pitkiäkin aikoja nälkäkuurilla, mutta heti kun aletaan taas syödä entiseen tapaan ja lisätään siis hiilihydraattien määrää, paino nousee valtavan nopeasti."

Mites porukat kommentoi? :D

Sitten vielä omakohtainen kysymys, on vähän hankaluuksia saada täyteen nuo vaadittavat rasvat päivälle. Porukka suosittee rypsiöljyn ottamista, paljonkos rasvaa on sitten suurinpiirtein ruokalusikallisessa? en itse osaa oikein laskea:P

Tohon painon nopeeseen nousemiseen olen yleensä sanonut ihmisille että jos pystyy olemaan joka päivä 9000kcal plussalla, saa viikossa ne 7kg kyllä takasin. Ja nesteet päälle.

E. Ruokalusikallinen on 15g. Ite en ole ressannu noista rasvoista yhtään. Ne tulee mitä tulee. Toki pyrin syömään muutakin kun salaattia. Rasvaa en ala juomaan.

E2. Ja esim 2000kcal ruokavaliolla ja niistä 30% hiilareilla ei taideta ketoosiin mennä parissa päivässä.

Tässä pienen googlettamisen jälkeen törmäsin johonkin suomalaisetn tekemään laihdutusvinkkeihin :D Oli aika mielenkiintoista tekstiä jotka sotii aika lailla tämän threadin ajatusta vastaan :D muutenkin aika hassuja juttuja oli...

"Laihdutuksen aikana menetetään helposti rasvan lisäksi lihasmassaa. Tämän vuoksi täytyy ruveta käymään punttisalilla."

"Laihduttaja yrittää usein kiirehtiä laihtumistaan ja tiputtaa kalorit liian alas. Käytännössä tämä tapahtuu vähentämällä hiilihydraattien osuus päivittäisestä energiansaannista alle 30 prosenttiin. Tästä on parissa päivässä seurauksena ketoosi, joka tarkoittaa elimistön siirtymistä eräänlaiseen paastoa muistuttavaan tilaan. Tämä on luultavasti kaikista pahin virhe mitä laihduttaja voi tehdä. Ketoosi aiheuttaa jo ennestään olemattoman lihasmassan näivettymisen lisäksi vakavia muutoksia perusaineenvaihdunnassa. Jojo-laihduttaminen johtuu juuri tästä. Elimistö voi olla pitkiäkin aikoja nälkäkuurilla, mutta heti kun aletaan taas syödä entiseen tapaan ja lisätään siis hiilihydraattien määrää, paino nousee valtavan nopeasti."

En tiedä miten tuo ketoosi tosiaan toimii ilman treeniä. Epäilen ettei hyvin, kuten ei mikään muukaan dieetti. Tuo että paino nousee valtavan nopeasti kun ruvetaan syömään hiilareita on täyttä potaskaa. Kokeiltu on ja todellakin aivan hirveitä määriä 2 viikon ajan. Uskon että ne mun tulleet 3 kiloa tuli ylensyömisestä ja juomisesta sekä nesteturvotuksesta. Enkä liikkunut pätkääkään paitsi taksilla ja bussilla, vähän vuokra-autolla. Ja ketoosissa olen ollut nyt siis n. 9kk, ja tuo mässy oli edelliset 16 päivää.

Ketoosin aloitin jälleen sunnuntaina ja nyt on paino jo tippunut nuo 3 kiloa. Ei ole vielä niin tiukka kuin ennen lomia mutta perjantaihin mennessä varmaan on kunhan saa vähän lihastonusta/painetta lihaksiin.

edit: Vilu kerkesikin jo vastata. Ei painoa tule kuin se 1-4kg nestettä (riippuu miten dehydraatiossa olet) mutta läskiä ei kerry tyhjästä paitsi jos syö kuin hirvi.

Sitten vielä omakohtainen kysymys, on vähän hankaluuksia saada täyteen nuo vaadittavat rasvat päivälle. Porukka suosittee rypsiöljyn ottamista, paljonkos rasvaa on sitten suurinpiirtein ruokalusikallisessa? en itse osaa oikein laskea:P

V* mitä schaissea :D

Elikkä jos nyt aloittaisin ton Atkinsin dieetin aka. Ketoosidieetin, ja induktiovaiheessa pitää syödä 20g/vrk hiilareita, niin paljonko tuo on tavallaan prosentuaalisesti päivän saannista? Ja paljonko pitää/saa syödä rasvaa ja proteiinia sitten per päivä? Koska eikös se ole niin, että jos saa liikaa proteiinia, niin muodostuu liikaa insuliinia eikä laihtuminen toimi? Olen siis aivan täysi amatööri näissä ruoka-asioissa, varsinkin kun pitäisi miettiä hiilareita, protskua ja rasvaa ja niiden saantia.

Elikkä jos nyt aloittaisin ton Atkinsin dieetin aka. Ketoosidieetin, ja induktiovaiheessa pitää syödä 20g/vrk hiilareita, niin paljonko tuo on tavallaan prosentuaalisesti päivän saannista? Ja paljonko pitää/saa syödä rasvaa ja proteiinia sitten per päivä? Koska eikös se ole niin, että jos saa liikaa proteiinia, niin muodostuu liikaa insuliinia eikä laihtuminen toimi? Olen siis aivan täysi amatööri näissä ruoka-asioissa, varsinkin kun pitäisi miettiä hiilareita, protskua ja rasvaa ja niiden saantia.

Prosentit riippuu paljonko syöt :) eikä tuo 20g niin tarkka luku ole, mahd vähän niin aina parempi. Rasvojen osuus täällä pyörii siinä 30-70% paikkeilla. Itse suosin vähärasvasempaa eli pyörii tossa 35% paikkeilla. Loput protskua ja muutamaprosentti hiilareita.

Prosentit riippuu paljonko syöt :) eikä tuo 20g niin tarkka luku ole, mahd vähän niin aina parempi. Rasvojen osuus täällä pyörii siinä 30-70% paikkeilla. Itse suosin vähärasvasempaa eli pyörii tossa 35% paikkeilla. Loput protskua ja muutamaprosentti hiilareita.

Njuu, itte nyt meinasin, että jos pitäis ton max. 20g tavoitteena ekalle 2vk:lle, ja siitä sitten aina se 5g lisää joka viikko. Lukion kolmannella vuodella oon, joten kotona vielä asun, eli muonitus on ainaki kuosissa. Pitää varmaan vaan itse alkaa mätöt tekemään. Mutta noh, oppiipahan senkin taidon tässä samalla. Salilla + lenkillä pitää taas rueta tässä samalla käymään, en oo viimeseen 8kk liikkunut yhtään, kun selkäleikkaus oli just 8kk sitten. Osaakko mitään helppoja safkoja suositella tämmöselle amatööri-kokille? Ja jos alotan kreatiinin samalla, niin onko mitään mahdollisia komplikaatioita, ei varmaan? (Oon tosiaankin aivan kassalla näistä asioista.)

Njuu, itte nyt meinasin, että jos pitäis ton max. 20g tavoitteena ekalle 2vk:lle, ja siitä sitten aina se 5g lisää joka viikko. Lukion kolmannella vuodella oon, joten kotona vielä asun, eli muonitus on ainaki kuosissa. Pitää varmaan vaan itse alkaa mätöt tekemään. Mutta noh, oppiipahan senkin taidon tässä samalla. Salilla + lenkillä pitää taas rueta tässä samalla käymään, en oo viimeseen 8kk liikkunut yhtään, kun selkäleikkaus oli just 8kk sitten. Osaakko mitään helppoja safkoja suositella tämmöselle amatööri-kokille? Ja jos alotan kreatiinin samalla, niin onko mitään mahdollisia komplikaatioita, ei varmaan? (Oon tosiaankin aivan kassalla näistä asioista.)

Siis helppoja safkoja Ketodietille? Itse en edes vedä mitään kunnon aterioita nyt keto aikana:P Tyyliin jauhelihaa, kananmunia, kurkkua, salaattia, rypsiöljyä, tonnikalaa öljyssä tms. eipä tässä mitään ateroita olla alettu loihtiin:P Senkus nakkaa jauhelihat pannuun ja voila! :D

Eipä tuosta kreatiinista ole mitään komplikaatioita, joillakin maha sekasin ja jotkut valittaa finnien lisääntymisestä (itselläni finnit lähtivät kun alotin krean käytön=) ) Kaikki on erillaisia=) Kokeile, niin näet, mutta ei tosiaan pitäisi olla tämän suurempia sivuvaikutuksia :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom