Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen ensimmäistä kertaa kokeilemassa ketoosia ja yllättävän helppo alku ollut ainakin tähän asti. Noin 36 h aloituksesta ja tikku näytti arvoa 4. Hiilareillako tota ketoosin tasoa säädetään ?

Morjens! Tässä mielenkiinnolla lukenu tätä Threadia ja miettinyt, josko sitä itsekkin laittaisi kokeiluun tämän ketodietin:P

Nyt ollaan 1kk ja 1vk vedetty VHH dietillä eli arkipäivisin 80gr HH ja viikonloppuisin tankataan taas varastoja hiilareilla:P
Ei paljon eroaisi nykyisestä dietistä jos siirtyisin ketoilemaan itsekkin :P

Lähinnä sen takia haluaisin kokeilla ketoosia, koska rasvanpalaminen näyttäisi olevan "huomattavasti" nopeampaa kuin millään muulla dieteillä tai VHH dietillä=) Sekä sen kyky säilyttää kaikki lihakset dietin aikana!

Nyt lähinnä mietityttää että miten tuon ketosiinidietin jälkeen tulisi menetellä? jos on monta viikkoa vetäny melkein nolla hiilareilla niin eikö se läski sitten paukahda samantien takaisin kun aloittaa taas normisyömisen?

Morjens! Tässä mielenkiinnolla lukenu tätä Threadia ja miettinyt, josko sitä itsekkin laittaisi kokeiluun tämän ketodietin:P

Nyt ollaan 1kk ja 1vk vedetty VHH dietillä eli arkipäivisin 80gr HH ja viikonloppuisin tankataan taas varastoja hiilareilla:P
Ei paljon eroaisi nykyisestä dietistä jos siirtyisin ketoilemaan itsekkin :P

Lähinnä sen takia haluaisin kokeilla ketoosia, koska rasvanpalaminen näyttäisi olevan "huomattavasti" nopeampaa kuin millään muulla dieteillä tai VHH dietillä=) Sekä sen kyky säilyttää kaikki lihakset dietin aikana!

Nyt lähinnä mietityttää että miten tuon ketosiinidietin jälkeen tulisi menetellä? jos on monta viikkoa vetäny melkein nolla hiilareilla niin eikö se läski sitten paukahda samantien takaisin kun aloittaa taas normisyömisen?

1kg läskiä vaatii noin 9000kcal. Jos pystyt tasasesti oleen joka päivä 9000kcal plussalla niin kyllähän painon nopeeta takasin saat..

1kg läskiä vaatii noin 9000kcal. Jos pystyt tasasesti oleen joka päivä 9000kcal plussalla niin kyllähän painon nopeeta takasin saat..

ahaha :D no joo ehkä vois antaa tälle dietille kokeilun paikan :D

Olenko nyt ihan ymmärtänyt koko homman oikein eli siis:

päivät mennään suurinpiirtein makroilla P/H/R 30%/2%/68% suhteessa. kalorimäärä on -500kcal normaalista kulutuksesta, josta sitten pikkuhiljaa vähennetään lisään vaikka viikottain -100kcal? Mättöpäivän piettäisin joka 2vk, onko hyvä? tarkoittaako tämä että syön silloin mättöpäivänä yhden pitsan, vai koko päivän miten haluaa? Eli tarkoittaako mättöpäivä yhtäateriaa vai yhtäpäivää? :D(jos tajusitte)

Miten tuon treenin laita? Kulkeeko se treenaaminen kuinka kovaa? vai onko pakkopullaa ja veto pois?

Melkein ton prode/rasvasuhteen laittaisin about 50/50 ja pikkuhiljaa tiputtaisin rasvan määrää johkin 30%. Mättöpäivä kahenviikon välein on ihan ok. Tarkoittaen sitä että päivän aikana hiilarit +300-400g (ei tarvitse laskea) ja rasvat mahdollisimman alas. Ketoosin loputtua nesteitä tulee takasinpäin luultavammin 2-3kg joten kannattaa hieman ylidieetata jos on joku tietty tavotepaino. Kyllä sitä reenata jaksaa ihan ok. Pitkät sarjat voi olla vähän vaikeempia jollain. Kannattaa säästellä hiilareita niin että ennen reeniä saat otettua about 10g joka helpottaa vähän jaksamaan (en tiedä tieteellistä faktaa tähän, mutta tuntu ainakin itsellä auttavan. Ehkä mielikuvituksen tulosta, mutta ken tietää).

Melkein ton prode/rasvasuhteen laittaisin about 50/50 ja pikkuhiljaa tiputtaisin rasvan määrää johkin 30%. Mättöpäivä kahenviikon välein on ihan ok. Tarkoittaen sitä että päivän aikana hiilarit +300-400g (ei tarvitse laskea) ja rasvat mahdollisimman alas. Ketoosin loputtua nesteitä tulee takasinpäin luultavammin 2-3kg joten kannattaa hieman ylidieetata jos on joku tietty tavotepaino. Kyllä sitä reenata jaksaa ihan ok. Pitkät sarjat voi olla vähän vaikeempia jollain. Kannattaa säästellä hiilareita niin että ennen reeniä saat otettua about 10g joka helpottaa vähän jaksamaan (en tiedä tieteellistä faktaa tähän, mutta tuntu ainakin itsellä auttavan. Ehkä mielikuvituksen tulosta, mutta ken tietää).

Kiitos neuvoista:P Jos sitä joku päivä ottais kokeiluun =) Hyvin on tämä nykynenki VHH dietti toiminu=) Rasvatonlihasmassa on jopa lisääntynyt samalla ku rasvaa lähteny kävelemään! Mutta ihan mielenkiinnosta, tuntuu olevan tehokkaita tuloksia porukalla täällä mitä lueskelee=)

Ketodieetillä oltu nyt runsaat 2 viikkoa ja toimii ainakin omalla kohdalla erittäin hyvin. Noista ravintoaineiden suhteista olen saanut käsityksen, että proteiinit eivät saisi olla liian korkealla koska keho muodostaa ylimääräisestä sokereita ja ne toimivat kehossa kuten hiilarit.. itse noudatan suhdetta p/h/r 36%/8%/56%.

Ketostickitkään eivät tietääkseni välttämättä kerro vaikka kroppa olisi ketoosissa, sillä ne havaitsevat vain ketoaineet jotka poistuvat ylimääräisinä kehosta. Nämä määrätkin vaihtelevat riippuen testin ajankohdasta.

Onko jollain kokemuksia alkoholin vaikutuksista dieetin toimivuuteen? Laskurin mukaan esim. viskissä ei hh ole mutta miten käytännössä on vaikuttanut?

1kk diettaamisen jälkeen uudestaan mittauksiin ja sitten nähdään paljon pudonnut ja minkävärisestä kudoksesta :)

Hyvät puolet: Läskit lähtee tehokkaasti, hyvät safkat, ei nälän tunnetta, yleinen energiatasojen selvä nousu (jaksaa herätä aamulla eikä puhti lopu kesken työpäivän)

Haittapuolia: ajoittainen ummetus(kahvi auttaa ;) ), pahanhajuinen hengitys ja salilla ei enää ilman pyyhettä pärjää kun hiki juoksee entistäkin vuolaammin. :puntti:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hyvät safkat on kyllä sekä plussa että miinuspuoli. Varsinkin näin keikkahommissa alko vituttaan syödä evääks 300g meetwurstia.

Onko muilla ilmennyt ketoosin aikana, että henki haiseen niin pirun pahalta? Onko olemassa mitään lääkettä tähän, pesen hampaat aamuin illoin, mutta sekään ei riitä :(

Mun tietääkseni se on yksi niistä "ominaisuuksista" mikä tulee ketoosin mukana. Jos esim. töissä asiakkaan kanssa joutuu olemaan kanssakäymisessä olen itse syönyt hiilarivapaata purkkaa.. auttaa ainakin väliaikaisesti.

Mun tietääkseni se on yksi niistä "ominaisuuksista" mikä tulee ketoosin mukana. Jos esim. töissä asiakkaan kanssa joutuu olemaan kanssakäymisessä olen itse syönyt hiilarivapaata purkkaa.. auttaa ainakin väliaikaisesti.

Hiilarivapaata purkkaa=?

Joo mut jos reenaa pienillä painoilla niin lähtee tukka ja munat pienenee. Houston: we have a problem

E. Typo

Siksi ei varmaan moni iso mies suosikaa ketoosia, kun ei voi treenata kunnolla. Siksi mässypäivä kerran vkoon, että niillä hiilareilla voi vetästä kovat treenit. Itse otan 350g proteiinia ja 140g rasvaa, alle 50g hh.

Onko muilla ilmennyt ketoosin aikana, että henki haiseen niin pirun pahalta? Onko olemassa mitään lääkettä tähän, pesen hampaat aamuin illoin, mutta sekään ei riitä :(
Varmaan useimmat ovat kokeneet, toiset enemmän toiset vähemmän häiritseväksi. Johtuu yleensä vain asetonista, joka vapautuu kehosta hengityksen mukana. Imeskele vaikka sokerittomia pastilleja tai muuta hyvin vähähiilarista pastillia/purkkaa yms. Myös suuvedet yms. voivat auttaa. Jaksamista joko sinulle ja tai läheisillesi ;)

Kai tiedätte että ketoosissa ei saa treenata isoilla romuilla tai lihat lähtee.

Mihis tuo perustuu????

JA miten v:ssä muka pienet painot sen paremmin säilyttäis.

Siksi ei varmaan moni iso mies suosikaa ketoosia, kun ei voi treenata kunnolla. Siksi mässypäivä kerran vkoon, että niillä hiilareilla voi vetästä kovat treenit. Itse otan 350g proteiinia ja 140g rasvaa, alle 50g hh.

e96e9406e2a1d9bc.jpg.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom