Ketoosidieetti

Morjesta. Tässä nyt tokaa viikkoa menossa ketodietti ihan hyvillä tuloksilla. Ongelmana on vaan tarpeeksi syöminen suurinosa päivistä menee miinuksella 800-1500kcal, niin kävi tässä mietityttämään, et onko mitään järkeä tehdä salipäivinä aerobista, jos en saa kumminkaan syötyä kyseisen liikunnan edestä vaan syömiset jää silloin enemmän alle kulutuksen ?

Menee aika rajusti miinukselle, itse en vetäisi noin paljoa alle. Joko syöt lisää tai liikut aavistuksen vähemmän. Alle tuhat miinusta mielummin, sekin on paljon.

Menee aika rajusti miinukselle, itse en vetäisi noin paljoa alle. Joko syöt lisää tai liikut aavistuksen vähemmän. Alle tuhat miinusta mielummin, sekin on paljon.

Onkohan tohon kalorilaskuri.fi:n kulutuksen laskentaan luottamista, sen perusteella meinaan tunti salila ois -540kcal, sen perusteella mennyt meinaan. Pituutta n 175cm ja painoa 81kg mikäli mitään auttaa. En raaskis ostaa sykemittaria vaan sen takia, et sais mitattua kulutusta :(

Onkohan tohon kalorilaskuri.fi:n kulutuksen laskentaan luottamista, sen perusteella meinaan tunti salila ois -540kcal, sen perusteella mennyt meinaan. Pituutta n 175cm ja painoa 81kg mikäli mitään auttaa. En raaskis ostaa sykemittaria vaan sen takia, et sais mitattua kulutusta :(

Riippuu miten kovaa tekee ja mitä tekee, jalkakyykkyjä niin helposti. Itellä menee tuo 500 kaloria noin 45 minuutissa ja painoa 78-79kg. Suurimmat repäisyt tein leuanvedossa. Tein setit 2,4,6,8,10,12,14,16,18,20 ja takas alas eli "tikapuusarjat" noin tunnissa niin kaloreita meni päälle 800

Omien kokemusten mukaan ne hiilarit kannattaa kyllä ottaa treenin jälkeen. Ei tule verensokerin heittelyä ja hiilarit aiheuttaa serotoniin nousua jolloin olet happy...salille tarvitaan draivia, et voi olla happyhappy kun selässä on +200kg ja pitäisi kyykkiä.

Mitä nälän tunteeseen tulee niin itse olen ollut todella alhaisilla kaloreilla (1800 lepopäivä) vaikka oma paino oli aloittaessa +110kg (rasvat ~20% silleen et palikat viel näkyy) niin ainut minkä olen pitänyt korkealla on proteiini, rasvaa tulee sen verran mitä cleanissa lihassa on+10g kalaöljy+iltasin pähkinöistä/vast 20g, hiilaria treenin jälkeen max 50g, lepopäivinä ei muuta kuin kasviksista. Eikä nälkä ole juuri koskaan. Lähinnä joutuu tehdä töitä et saa noikin proteeini syötyä. En suosittele näin alhaisilla kaloreilla diettailua kuin max 4-6vk, mutta ei tää todellakaan mitään vaikeea ole.

No onko tuossa järkeä polttaa lihakset noin alhaisilla kaloreilla?

Kävin tossa verikokeissa ihan mielenkiinnosta eipä noissa kummosia muutoksia. Tosin vertailu vähän kauempaa. Kolesteroolit mm 2v sitte viimeks. veren sokerit aika alas tippunu.
Fp-kol 3.8 viitearvo 2,5-5,0v 2v sitte 3,5.
Fp-kol-hdl 0,84 viitearvo >1,0 Melko huono näytti olevan. 2v sitte oli 0,94 Ja tää on se paha kolesterooli.
Fb-leuk 4,3 viitearvo 3-10 vuos sitte sitte oli 6,0 sokerit vähän laskenu. kuten varmaan pitääki.
p-alat 22 viitearvot 10-70 Huvikseen maksa-arvoti. Aikasen hyvät tuntu olevan.
B-hb 159 viitearvot 128-168 Se ei ol muuttunu oikee mihintään suuntaan.
Eli non kuukaus atkinia takana. Tässä ajassa ei ainakaa kolesterooliin kummosesti vaikuta.

Jotain muitaki toss viel, mut tossa varmaan ne tärkeimmät.

Toi hdl kolesteroli kyl hieman ihmetyttää miks on noin alhanen. Toi on siis se hyvä kolesteroli. Eikä mikään paha ku tuolla kirjotin. Toki paha jos alhanen ;)

Kyllähän sitä reilu kuukaudessa 6kg paino tipahti ja vyötärö kaveni 6,5cm. Eli melkosen samoihin ku vuos sitte. Nyt palataan normaalille dietille ja huomenna vähän mässytellään.
Vielä pitäs 10cm saaha vattaa pienemmäks. rupesin tossa miettimään et tolla normi dietillä tulee rasvaa syötyä aika minimaalisesti, pitäs stiä varmaan lisätä. Normi päivä menee näin.
klo 10.00 5kpl munanvalkuainen 3dl rasvatonmaito.
klo 13.00 ehrman 1/2prk anansmurska.
klo 16.00 200g-300g kanafile+tomaatti+kurkku+3dl maito.
klo 20.00 rajuusto 200g+tomaatti+kurkku+3dl maito
klo 23.00 prodejuoma tehtynä 4dl maitoa+1kpl keitettymuna.

Hiilarit on varmaan jossain alle 100g/päivä mut rasvan osuus minimaalinen. Varmaan pitäs rasvaa lisätä? Esim kylmäpuristettua rypsäriä. Jos vaikka raejuuston sekaan pari ruokalusikallista
tuskin viel piisaa? Tällä dietillä tiputin kyllä 2009 muutamassa kuukaudessa aika reippaasti painoa.

Jälkimmäiset ei nyt enää varsinaisesti ketoon liity, mut jaksanu enää minnekkää muualle kirjotella. Voi olla et tässä viel palataan keto dietille. Kattoo nyt vähintään kuukaus ainaki tällä.

Itse oon ainakin huomannut, että jos keto jumittaa, niin tekee hyvää siirtyä hetkeksi ns. normi dieetille, jossa hiilaria mukaan ja taas rasvat minimiin. Välillä tehnyt näin, vaikkei dieetti jumittaisikaan. Pari viikkoa hiilaria, niin saa uutta potkua salille. Tämän jälkeen taas ketolle siirryttäessä sentit katoaa, siis vyötäröltä :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Neljä päivää takana ketodieettiä ja keho ei näytä vieläkään olevan ketoosissa tai eilen illalla näytti ketoosiliuska, mutta ei tänään.
Hiilarit ovat jääneet n. 30g päivässä ja nekin lähinnä kaalesta, porkkanasta, tomaatista ja kurkusta. Ensimmäinen salitreeni meni ihan yhtälailla kuin ennenkin, mutta tais olla vielä glykogeenin rippeitä jäljellä. Se on kuitenkin uskomatonta, että olen jo palautunut siitä treenistä.

Neljä päivää takana ketodieettiä ja keho ei näytä vieläkään olevan ketoosissa tai eilen illalla näytti ketoosiliuska, mutta ei tänään.
Hiilarit ovat jääneet n. 30g päivässä ja nekin lähinnä kaalesta, porkkanasta, tomaatista ja kurkusta. Ensimmäinen salitreeni meni ihan yhtälailla kuin ennenkin, mutta tais olla vielä glykogeenin rippeitä jäljellä. Se on kuitenkin uskomatonta, että olen jo palautunut siitä treenistä.

Todennäköisesti olet jo ketoosissa, mutta energiabalanssisi on negatiivinen, jolloin tikku ei näytä mitään tai max haaleaa. Ketoneja on kyllä siis todennäköisesti veressä, mutta ei virtsassa.

Viititkö vähän laittaa, että mitä oot syöny nyt tähän alkuun? :)

Proteiinin lähteenä olen syönyt kanaa, lohta, possua, nautaa, leipäjuustoa, vähän raejuustoa ja maitorahkaa. Rasvaa olen käyttänyt voita, rypsiä, oliivia, kalaöljyä ja MCT öljyä. Hiilarit on sitten tulleet kasviswokista, porkkanoista, keräkaalesta, kurkusta ja tomaateista.

Eilen illalla yksi ketoosimittaus näytti jo parempaa, mutta tänäaamuna taas negatiivinen tulos. Eilen oli myös toinen treeni ja sekin meni upeasti, tosin jarruttelin tarkoituksella.

kyllä mä olisin pitäny hiilarit ihan minimissä heti alussa. Reilusti alle 20g ni nopeemmin menny ketoosiin ja myöhemmin nostanu.
Eikä tressata millään ketomittauksilla.

Kysymys

Olenko ymmärtänyt oikein eli kun lähtee ketolle. Aluksi hiilarit alle 20g protuu n. 2g/kehon painokilo, rasvaa reippaasti. Kun on ketoosissa niin hiilarit voi nostaa 50g, protu 2,5gkehon painokilo, rasvaa 100 - 120g.

Paino itsellä n.100kg.

Ja voiko vetää aerobista ketolla, tarkoitus olisi hiukan hölkkäillä?

Oottako huomannu, että syketaso olisi noussut tällä dieetillä? Itselläni on syke ollut pari päivää normaalia kormeammalla. En ole treenannut liikaa ja olen pitänyt lepopäivänkin tässä viikon aikana. Oon tehnyt vain kaksi salitreeniä ja 3 aerobista 30min kevyttä kävelyä pururadalla.

Oottako huomannu, että syketaso olisi noussut tällä dieetillä? Itselläni on syke ollut pari päivää normaalia kormeammalla. En ole treenannut liikaa ja olen pitänyt lepopäivänkin tässä viikon aikana. Oon tehnyt vain kaksi salitreeniä ja 3 aerobista 30min kevyttä kävelyä pururadalla.

Aluksi teki noin, hyytyi myös nopeasti. Mutta ei ainakaan enää pidemmän aikaa dieetillä ollessa huomaa eroa treenatessa eikä levossa. Leposyke on palautunut samaan mitä se on ollut aikaisemminkin eli noin 56

Itseasiassa nyt olo on oikein kohdillaan vaikka olen ollut tällä safkalla jo kuukausitolkulla, enää ei eroa huomaa perusruokailuun verrattuna. Kahdesti olen mussuttanut karkkia, molemmat oli leffailtoja. Ja kahdesti syönyt ravintolassa. Dieetin aloitin muistaakseni huhtikuussa, pitäs tsekata tästä threadista kun en muista.

Mulla meinaa vieläkin jäädä noi kalorit pahasti alakanttiin, niin voiko tota rypsäriä huolella tyyliin 30-50g päivässä ? Kiitos jo etukäteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom