Ketoosidieetti

Onko joku kehoilija ihan vakituisesti ketoosissa, eli toimiiko ketoosi myös lihasten kasvattamiseen ja raskaaseen voimaharjoitteluun hyvin? Karppaajat ovat kovasti sitä mieltä, että huippu-urheilukin onnistuu, mutta itse olen vähän skeptinen siitä, että vaikka alle 20g hiilareilla päivässä pystyisi vetämään raskasta treeniä ja vielä palautumaan siitä kunnolla.

Itellä parhaiten toimii pelkkä keto korkeilla kaloreilla, jossa kalorit pääsääntöisesti rasvasta ja sitten CKD.

Itseasiassa oon siirtynyt CKD:lle melkeimpä kokonaan niin laihduttaessa kuin muutenkin. Esim. nyt kun vähentelen rasvavarantojeni määrää, niin noudatan todella orjallisesti puhdasta CKD:tä, mutta jos haluan esim "bulkata" CKD:llä niin sitten tuo 1-2 päivän mittainen hiilaritankkaus ei ole mistään oppikirjasta otettu. Nämä ketot ja CKD:t on mulla siksi käytössä, koska olo on paljon kevyempi ja pirteempi, kuin tällä perus "bodyruoalla" ja kehitystä näyttää tulevan ainakin yhtä hyvin.

Onko joku kehoilija ihan vakituisesti ketoosissa, eli toimiiko ketoosi myös lihasten kasvattamiseen ja raskaaseen voimaharjoitteluun hyvin? Karppaajat ovat kovasti sitä mieltä, että huippu-urheilukin onnistuu, mutta itse olen vähän skeptinen siitä, että vaikka alle 20g hiilareilla päivässä pystyisi vetämään raskasta treeniä ja vielä palautumaan siitä kunnolla.

Palautuminen hidastuu, hengitys haisee 24/7, päätä särkee, järjenjuoksu hidastuu (omia kokemuksia omalta, kohtalaisen pitkältä dieetiltä)... Googletin tästä samaisesta asiasta viikko tai pari sitten ja luin jostain, että pitkäaikainen hiilihydraattien syömättömyys aiheuttaa lihaskatoa todella rajussa määrin.

Palautuminen hidastuu, hengitys haisee 24/7, päätä särkee, järjenjuoksu hidastuu (omia kokemuksia omalta, kohtalaisen pitkältä dieetiltä)... Googletin tästä samaisesta asiasta viikko tai pari sitten ja luin jostain, että pitkäaikainen hiilihydraattien syömättömyys aiheuttaa lihaskatoa todella rajussa määrin.

Niin, eipä tämä vhh-dieetti kaikille sovi. Itsellä ainoita negatiivisia asioita ovat normaalia pahempi hien haju ja hidas palautuminen. Muuten menee kaikki loistavasti.

Misthän mahdoit löytää ton, että hilareiden syömättömyys aiheuttaa lihaskatoa TODELLA RAJUSSA määrin?? Linkkiä? Tarkoitatko siis että on kyseessä normali vhh? Vai eikö jopa syödä hiilareita ollenkaan (siihen tuo kirjoitusasu viittaa)?

Tyttöystävän mukaan henki on haissut nyt vähän yli neljän vuoden sisään kaksi kertaa, hiki ei ole haissut yhtään enempää kuin ennen eikä lihakset ole kuin kasvamaan päin. Ehkä tämä sitten sopii mulle vaan niiin hyvin :)

Joo, nyt alotan! Kävin parturissa pitkästä aikaa ja huomasin että on kohtuu pyöreä ja turvonnu naama. Nyt alotetaan karppailemaan miinuskaloreilla.

Niin, eipä tämä vhh-dieetti kaikille sovi. Itsellä ainoita negatiivisia asioita ovat normaalia pahempi hien haju ja hidas palautuminen. Muuten menee kaikki loistavasti.

Misthän mahdoit löytää ton, että hilareiden syömättömyys aiheuttaa lihaskatoa TODELLA RAJUSSA määrin?? Linkkiä? Tarkoitatko siis että on kyseessä normali vhh? Vai eikö jopa syödä hiilareita ollenkaan (siihen tuo kirjoitusasu viittaa)?

Mulla on parempi olo, kun hiilarit ovat nyt siellä 45-65 grammaa päivässä. En siis ole vieläkään ketolla, mutta olen oppinut, ettei hiilareiden rajoittaminen ole mitenkään vaikeaa. Tosiaan, esim. parsakaali, kukkakaali, salaatti, kurkku jne. eivät sisällä paljoakaan hiilareita, joten niitä saa aika surutta syödä tuohon määrään. :) Kesäkurpitsa on ykkönen! Lisäksi epäterveellisiä lisäaineita täynnä olevien ruokien, kuten mehukeiton, pro feel-tuotteiden jne. skippaaminen on parantanut oloa todella paljon. Light-limuista alan pysyä erossa ihan mukavasti: kiitos vissyn. Jenkin Fruit-purkkaa menee ihan mukavasti, mutta ei enää niin paljon kuitenkaan.

Suolankäyttöön pitää kiinnittää jatkossa huomiota! Vaikka olen lisäaineita vähentänyt, käytän Aromat-aromisuolaa, jossa tosiaan sitä suolaa on 56 %. No, onhan grillausmausteessakin 31 %. Ruokasuolaa en sentään ole laittanut, vaikka muut meillä sitä kokkauksessa käyttävät. Valkosipulijauhetta ostin eilen - ehkä sillä saan maustettua kasvikset. Yleensä vain tulee uunivihannesten sekaan laitettu reilulla kädellä aromisuolaa, grillausmaustetta ja päälle vielä esim. pippureita. Friikki! :D

Mulla on parempi olo, kun hiilarit ovat nyt siellä 45-65 grammaa päivässä. En siis ole vieläkään ketolla, mutta olen oppinut, ettei hiilareiden rajoittaminen ole mitenkään vaikeaa. Tosiaan, esim. parsakaali, kukkakaali, salaatti, kurkku jne. eivät sisällä paljoakaan hiilareita, joten niitä saa aika surutta syödä tuohon määrään. :) Kesäkurpitsa on ykkönen! Lisäksi epäterveellisiä lisäaineita täynnä olevien ruokien, kuten mehukeiton, pro feel-tuotteiden jne. skippaaminen on parantanut oloa todella paljon. Light-limuista alan pysyä erossa ihan mukavasti: kiitos vissyn. Jenkin Fruit-purkkaa menee ihan mukavasti, mutta ei enää niin paljon kuitenkaan.

Suolankäyttöön pitää kiinnittää jatkossa huomiota! Vaikka olen lisäaineita vähentänyt, käytän Aromat-aromisuolaa, jossa tosiaan sitä suolaa on 56 %. No, onhan grillausmausteessakin 31 %. Ruokasuolaa en sentään ole laittanut, vaikka muut meillä sitä kokkauksessa käyttävät. Valkosipulijauhetta ostin eilen - ehkä sillä saan maustettua kasvikset. Yleensä vain tulee uunivihannesten sekaan laitettu reilulla kädellä aromisuolaa, grillausmaustetta ja päälle vielä esim. pippureita. Friikki! :D

Hyvä hyvä!! Voi kun kiva kuulla että olet löytänyt sen asian ytimen ja osaat rajoittaa hiilareita ja skipata noi "huonot ruoat". Olokin on samalla parantanut, tosi hyvä homma!

Pidä silti huolta että saat suolaa kuitenkin kunnolla, se on elintärkeää. Varsinkin jos juot paljon, on suolaa vastaavasti saatava lisää, koska nesteen mukana kehosta poistuu kivennäisaineita. Syödessä vähähiilarisesti, voi suolaa lisätä huoletta ruokiin enemmän kuin ns. "normiruokavaliolla" oltaessa, koska piilosuolan määrä huomattavasti vähentyy esimerkikisi leivän ja puolivalmisteiden syömättömyyden takia.

toimiiko ketoosi myös lihasten kasvattamiseen ja raskaaseen voimaharjoitteluun hyvin.

Lihaskasvu ei ravinnon osalta tarvitse periaatteessa muuta kuin PROTEIINIA ja ENERGIAA. On olemassa välttämättömiä aminohappoja (proteiini) ja välttämättömiä rasvahappoja (rasvat), sellaisia kuin välttämättömät hiilihydraatit EI ole olemassa.

Ongelma tulee useimmilla vastaan siinä, että vaikka lihaskasvu ei hiilaria tarvitse niin TREENATESSA glykogeeni (=lihaksen varastohiilarit) on kätevä energianlähde. Lyhyissä sarjoissa (yleensä 1-5 toistoa) lihaksen kreatiinifosfaattivarastot on pääasiallinen polttoaine mutta kun mennään "hypertrofia (=lihaskasvu) toistoasteikolle" (yleensä 6-15) niin glykogeeni on pääasiallinen polttoaine.

Juuri tuohon tosiasiaan perustuu mm. se suositus että HIIT liikuntaa ei suositella vhh-dieetillä koska vähäiset glykogeenit säästetään punttitreeniin...

Tämä nyt oli TODELLA PELKISTETYSTI ilmaistu, mutta periaatteessa näin :)

Pidä silti huolta että saat suolaa kuitenkin kunnolla, se on elintärkeää. Varsinkin jos juot paljon, on suolaa vastaavasti saatava lisää, koska nesteen mukana kehosta poistuu kivennäisaineita.

Tuntuu välillä, ettei tavallinen vesi riitä - olenkin aivan ihastunut vissyyn. Ennen join Bonaquaa tai Novellea, mutta kyllä tuo oikea vissyvesi on parempaa. :) Vessassa saakin rampata, mutta nyt paino on tietysti vähän koholla, ja maha kunnon pullero - kiitos naistenvaivojen. ;)

Kiitos, tuli pirun hyviä vastauksia. Etenkin T-101:ltä (kuten yleensä)! :)

Mulla on käsitys, että maksa ei pysty rasvasta päivässä ihan loputtomasti glukoosia valmistamaan lihasten ravinnoksi joten helpommalla ilmeisesti pääsee, jos kuitenkin vetää myös hiilareita energianlähteeksi että jaksaa vääntää lihaskasvun kannalta hyviä sarjoja. Eli periaatteessa hiilaripitoinen ruokavalio on treenin kannalta parempi jos EI ole pudottamassa painoa. Painonpudotukseen ketoosimeininki ilmeisesti ainakin osalle jengistä tuntuu sopivan hyvin kokemusten perusteella.

No, eiköhän tässä oo vielä hyvä tovi massan kasvatusta edessä ennen kuin ruvetaan kiristelemään. Kiitos vielä!

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
o kyllä tuo oikea vissyvesi on parempaa. :)

ASIAA!! :rock:

Voisko toi, ettei tavallinen vesi riitä, juurikin kertoa siitä suolanpuuttesta (tai paremminkin mineraalien puutteesta)? Vai onko se vaan sitä että vesi maistuu vaan puulle ja tekee mieli muuta?

Tiedän kyllä tunteen... Itelläkin kroppa välillä huutaa vissyä. Toi "aito" vissy on kyllä i-h-a-n-a-a!!

Tuon julki nyt myös oman ketoosistartin taas tähän threadiin, alkaa etureppu olla taas sen mukainen ja kesäksi olisi kiva saada vatsat taas esiin. (Tämä siis siksi, että en pysty luistamaan niin helposti :D)

Takana lähes neljä kuukautta "normaalihiilarista" elämää ja suuria energiamääriä. Voimaa ja painoa tullut reilusti takaisin.

Aloitus taas perus kananmuna-salaatti- jauheliha-hiilarittomat nakit -seteillä. Saas nähdä koska menee keton puolelle. Yleensä mulla on tapahtunut varsin nopeasti. Tosin en ole stickseillä mitannut, mutta oikeastaan jo fiilis kertoo.

Nälkä ollut kova vielä tänään, sumuisuus tulossa vähitellen. Pää hieman tukkoisa, muuten olo alkaa kevenemään huomattavasti bulkkiin verrattuna.

No käytännössä juuri näin... :) Ajatus siis on, että pelkkä aistimus riittää laukaisemaan jonkin reaktion, mikä toisaalta ei ole mitenkään tavatonta. (esim. fight or flight ->adrenaliini ja noradrenaliini, makea ->insuliini ?) Jos Janpalla olisi linkittää joku tutkimus niin hyvä.

Vastauksia voisi löytyä kyllä nopeastikin jos jaksaisi etsiä... nyt painaa henk. koht. liikaa kuitenkin organisaatioteoreettinen tutkimus päälle :(

Nyt vasta huomasin tän:D Ei ole linkkiä kyllä tarjolla nytten, enkä jaksa ruveta kaivelemaan kun pää tuntuu hieman tyhjältä tällä hetkellä.

Aamulla siis vedin viimeset hiilarit (pari palaa leipää), että kokeessa ei olisi niin helvettiä. Nytten päiväunilta herätessäni olo on aika nuutunut, todennäkösesti huomenna vielä karseemmat fiilikset mutta sitten pitäs helpottaa.

Kiitos, tuli pirun hyviä vastauksia. Etenkin T-101:ltä (kuten yleensä)! :)

Mulla on käsitys, että maksa ei pysty rasvasta päivässä ihan loputtomasti glukoosia valmistamaan lihasten ravinnoksi joten helpommalla ilmeisesti pääsee, jos kuitenkin vetää myös hiilareita energianlähteeksi että jaksaa vääntää lihaskasvun kannalta hyviä sarjoja. Eli periaatteessa hiilaripitoinen ruokavalio on treenin kannalta parempi jos EI ole pudottamassa painoa. Painonpudotukseen ketoosimeininki ilmeisesti ainakin osalle jengistä tuntuu sopivan hyvin kokemusten perusteella.

No, eiköhän tässä oo vielä hyvä tovi massan kasvatusta edessä ennen kuin ruvetaan kiristelemään. Kiitos vielä!
Lihaskin käyttää pääosin rasvaa energian tuottamiseen.
Hilareita lihas käyttää pääasiallisena energialähteenä ainoastaan kun tarvitaan lyhyessä ajassa paljon energiaa.
Sitten on olemassa sydänlihas joka ei osaa käyttää hilareita ollenkaan.

Kuntosalitreenissä ei loppujen lopuksi tarvita hirmuista määrää hilareita tankattaessa glykogeenivarastoja reenin tarpeisiin...yksilöstä riippuen osalla reeni kulkee myöskin erittäin mataleilla hilarimäärillä.
Jos reeneihin kuuluu jalkapallon-, jääkiekon-, sählyn-, ym pelaamista kuntosalin lisäksi, niin hilarin tarve voi olla kokolailla suurempi.

Nyt vasta huomasin tän:D Ei ole linkkiä kyllä tarjolla nytten, enkä jaksa ruveta kaivelemaan kun pää tuntuu hieman tyhjältä tällä hetkellä.

Aamulla siis vedin viimeset hiilarit (pari palaa leipää), että kokeessa ei olisi niin helvettiä. Nytten päiväunilta herätessäni olo on aika nuutunut, todennäkösesti huomenna vielä karseemmat fiilikset mutta sitten pitäs helpottaa.

Tälle ei ole mitään tieteellisiä perusteluja, mutta fiilispohjalta voisi sanoa, että kun on joskus pidemmän aikaa ketoillut ja elellyt niukilla hiilareilla, seuraavilla ketokerroilla kroppa menee nopeammin ketoosiin... se vähän kuin tietää nopeammin mitä tehdä kun polttoaineenvaihto tulee pakolliseksi.

Paljon teilä oikein on yleensä toi rasvan ja protskun suhde? Tällä hetkellä menee itellä 45/3/52 makrojakauma. Mitenkäs palkkari? Pelkkää heraa vai normaalia palkkaria?

Mulla on grammoina hh 20, Proteiini ~160, Rasva ~200 Tällain viikolla ja yleensä miten oon ketolla, jos siis kiristellä pitäs. Tuosta sit rasvan osuudella säätöä jos tarvii. Viikonloppusin on sit vähän erilailla. Hiilaria tulee pirusti ja rasvat nolliin ja proteiinia vähäsen.. Hyvin toimii :)

Paljon teilä oikein on yleensä toi rasvan ja protskun suhde? Tällä hetkellä menee itellä 45/3/52 makrojakauma. Mitenkäs palkkari? Pelkkää heraa vai normaalia palkkaria?

Aika sama jakauma mulla. Itseasiassa rasvan osuus olisi varmaan parempi olla suurempi, mutta jotenkin sitä on hankala syödä... pitäis varmaan hakee rypsäriä tai nappailla voita kaapista välipalaksi. Liika proteiinikin kun menee glukoosiksi.

Piffit on ihan yhtä simppelit. Eli, sekoitetaan keskenään purkki tunaa öljyssä, 1 kananmuna, sopivasti aurajuustoa ja mausteita. Pihvit voi sitten muotoilla suoraa paistinpannulle, jossa olis hyvä olla kunnolla voita... Pari kertaa kun olen pihvit kääntänyt, heitän vielä päälle pari juustosiivua sulamaan.

Ainakin mun suuhun noi pihvit maistuu oikein hyvälle ja on erittäin helpot tehdäkin! Kerro sitten maistuiko, jos reseptiä testailet. :)
Testasin juuri tuota reseptiä ja vaikka hyvää onkin niin ei tämä kyllä pihviltä näytä :D Koostumus oli ehkä vähä liian löysää(liikaa öljyä tunassa?) eikä pysyny ihan kasassa joten mulla on nyt yks helvetin iso ja leveä pihvi :D Mutta maukasta se silti on :)
Millä lämmöllä oot noita paistanu? Ja montako pihviä tulee yhestä purkista tunaa? Ajattelin ens kerralla kokeilla lättypannulla paistaa monta pientä pihviä...

Onkos muut huomannut lisääntynyttä unen tarvetta, mutta taas lyhyillä unilla hirvittävän pirteää oloa :hyper: Ja lyhytmuisti on ihan hukassa, 3s viikko tuli tänään täyteen.
Saatan sarjan jälkeen penkiltä noustua ruveta miettimään että teinkö jo vai onko tuo seuraava paino. En muista mitä olen juuri tehnyt/sanonut ja jotkut uudet opitut asiat ovat seuraavana päivänä aivan kadoskissa. Ja parhaana päälle, viina ei enää tärisytä eikä houkuta, mutta normaali ruoka saa kyllä primitiiviset halut jylläämään :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom