Ketoosidieetti

^ Mitä mitä, kerrankin kehotat ettei laiteta rasvaa liikaa pannulle? Ensimmäinen kerta tässä topicissa. :D

Eivaan, pitänee tänään testata reseptiä!

En mä sulle sitä tarkoittanut vaan tolle veijarille, joka säätää ja häslää päin helvettiä. Se on ihan sama mitä sanoo, niin tää tahvo tekee omin päin ja sitten ihmettelee. Toi sun ruokailu oli siis malliesimerkki.

Häääh? Minä mitään metukkaa syö :D. Mitäs helvettiä Sinä sekoilet.
Ja muuten kysymys samaan mitä parempaa kalkkuunassa olisi muuten(kun itsekkin satun nautasikaa syömään suht useasti)?

Häääh? Minä mitään metukkaa syö :D. Mitäs helvettiä Sinä sekoilet.
Ja muuten kysymys samaan mitä parempaa kalkkuunassa olisi muuten(kun itsekkin satun nautasikaa syömään suht useasti)?

gorilla vai mikä lie nyt olikaan ei syönyt punaista lihaa ollenkaan. Siks noi vaihdot.

Itse en mausta kanaa, mutta saatan repiä sen salaatin sekaan joka sisältää kurkkua, salaattia ja tomaattia(näissä eniten hiilaria 3,5g/100g). Ja jauhelihan päälle sen verran grillimaustetta että pinta on oranssi :kuola: se riittää mauksi ja hyvää on.

Joskus aikoja sitten muistan lukeneeni jostain ketjusta kun eräs pakkislainen oli tehnyt omia tutkimuksiaan. Mitannut verensokerin, juonut light-limua ja jonkin ajan kuluttua mitannut uudestaan. Joka kerta oli verenskeri laskenut. Kyllä tää riittää ainakin mulle tutkimukseksi ilman, että siihen on käytetty miljoona rahaa ja tehty raportti johonkin alan lehteen.
Itse suoritan nyt mutupäättelyä mutta jos kaverilla on verensokeri vaikka 6mmol ja vetää light-limua eikä mitään muuta ja tunnin parin päästä mittaa verensokerin niin eihän se voi olla mitään muuta kuin alhaisempi kun mistään ei ole sokeria elimistöön tullut? Versus siis tilanne jossa sama verensokeri ja sipaset päälle litran normia sokerikolaa ja tunnin päästä onki verensokeri 20mmol(ihan hatusta vedetty luku, kuitenkin sokeria siis veressä enemmän kuin alussa). Joku fysiologian tohtori saa korjata jos olen väärässä?

Itse suoritan nyt mutupäättelyä mutta jos kaverilla on verensokeri vaikka 6mmol ja vetää light-limua eikä mitään muuta ja tunnin parin päästä mittaa verensokerin niin eihän se voi olla mitään muuta kuin alhaisempi kun mistään ei ole sokeria elimistöön tullut? Versus siis tilanne jossa sama verensokeri ja sipaset päälle litran normia sokerikolaa ja tunnin päästä onki verensokeri 20mmol(ihan hatusta vedetty luku, kuitenkin sokeria siis veressä enemmän kuin alussa). Joku fysiologian tohtori saa korjata jos olen väärässä?

Juuri näin se menee... ei sen tajuamiseen tohtorin arvoa tarvita.

Kun kroppa ei saa hiilaria (=sokeria), niin verensokeri putoo... Haloo!! Aika simppeliä!?!?!

MT

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
terveellä ihmisellä se verensokeri ei kyllä putoa helposti liian alhaiseksi. toisaalta minimimäärä sokeria veressä on paras tilanne, koska veressä oleva sokeri aiheuttaa jatkuvasti tuhoa elimistössä. kun ihminen siirtyy hyvin niukkaan kalorirajoitteiseen ruokavalioon, laskee paastoverensokeri alemmaksi kuin normaalisti. tämä on varmasti yksi syy, miksi rajoitettujen kalorien ruokavalio pidentää elinikää.

terveellä ihmisellä, joka syö normaalisti paastosokeri on muistaakseni se 4,7. kaloreiden rajoittamisella sitä saa vielä siitäkin ilmeisesti laskettua.

iän mukana kropan sokerinkäsittelykyky sitten heikkenee. nuorella terveellä ihmisellä sokerit tulee aterian jälkeen nopeasti alas. vanhemmalla ja diabeettisellä henkilöllä ne jää kauemmin roikkumaan korkeiksi. pahasti diabeettisella ne sitten jää lopullisesti ylös ilman insuliinia. jatkuva korkea verensokeri mädättää kropan ihan kirjaimellisesti.

käsittääkseni insuliinivaste on kaksiosainen. ensin tulee voimakas ja nopea ykkösvaihe ja sitten hitaampi ja pidempikestoinen kakkosvaihe. kun diabetes etenee ja/tai ikää tulee lisää, niin ensin alkaa kärsiä tuo ykkösvaihe.

Esittäisin nyt aika noob-kysymyksiä, koska en jaksa laiskuuttani lukea koko googlea läpi.
Täällä varmasti joku osaa vastata lyhyesti muutamalla sanalla, ilman kummempia hifistelyjä.

Onko ketoosista mitään muuta merkittävää hyötyä, kuin näläntunteen poistuminen?
Mitkä ovat vhh(h<120) ja ketogeenisen dieetin suurimmat erot?

Olen ollut aika pitkään vhh-dieetillä, mutta painonpudotus on hidastunut tosi radikaalisti. Nälkä ei ole ongelma, sitä harvemmin on. Ajattelin hakea uutta potkua ketogeenisesta dieetistä, mutta mietin onko siitä mitään käytännön hyötyä. Pirun kalliiksi se ainakin minulle tulisi.

Hyvä Sherlock. Tosin tässä tapauksessa mittauksen aikaväleinä puhuttiin muutamasta minuutista. Kai sen nyt vähän idiootimpikin tajuaa, että pitkän ajan kuluessa se verensokeri tippuu itsestäänkin.

Emakon tonnikalapihvit testattu, ei jää viimeiseksi kerraksi, ai perskule kun on simppeli ja hyvä resepti, ja mikä paras vähän hiilaria paljon proteiinia, minä kiitän, lisää hyviä/nopeita reseptejä!

Älä nyt hyvä mies sekoile enempää vaan ote muiden neuvoista oppia.
44g ei ole edes kovin alhainen, saati superalhainen, varsinkaan sinun kokoiselle.
Kokeileppa syödä viikko näin:
Aamulla: Munakas munat kokonaisina
Välipala: Juustoa(100g->)
Lounas: Kanasalaatti
Palautusjuoma treenin päälle
Illallinen: Lihaa/Kalaa
(hiilareita ~10)

Päälle runsaasti kahvia/teetä ja treeniä niin usein kun pystyy. Luulisi että viimeiset kilosi tippuvat noin 2 viikossa.

Ei olekaan tosi alhainen. No, sentään tänään olen pysynyt täysin erossa light-limppareista ja syönyt purkkaa vain aterian päälle. Vettä litkin 0,95 litraa Olvi Vichy After Sport-juomana, josta tuli 1 grammaa hiilaria. Porkkanoista tuli hiilaria 5,7 grammaa, huomasinpa, että niissä onkin aika paljon. Muuten olen syönyt raejuustoa, tonnikalaa, juustoa, parsakaalia, kukkakaalia, salaattia, kurkkua, paprikaa. Ei tuossa sun ehdotuksessa ole muuta ongelmaa, paitsi se, että tykkään syödä kasviksia. No, okei, jos purkkaa menee päivässä noin 12 palaa tulee siitä se 12 grammaa hiilaria. Tuohon sitten päälle kasviksista noin 30 grammaa ja jotakin raejuustosta. No, ainakin nyt on jo vähän parempi suunta. :)

juupelisjuu

Rehujakin on sellaisia joissa ei ole hiilihydraatteja. Kokeile vaikka kiiviä, kaalia(on mutta jos saat sen 100g kaalia paljaaltaan vedettyä niin nostan hattua) ja kurkkua sekä www.fineli.fi :stä alhaisimmat hiilarit ja sieltä katsot. Itsekkin syön tuohon ~20-30g päivässä salaattia, hedelmiä, proteiinijuomaa ja raejuustoa. Ja purkkaa en laske hiilareiksi, koska jos päivän mittaan tulee vaikka 6x1g niin se elimistö ei juuri jaksa sekoilla 1 (yhden) hiilarin takia, tai jos jaksaa niin sitten ei voi minkään.

Mä oon kans tuota kokeillut, ja oli kyllä hyvää! Melkosen tiukkaa tavaraa vaan... Jos tekee neljä sämpylää, on yhdessä energiaa noin 250 kcal, vaikka koko on sama kuin normaalilla sämpylällä!

Tosta reseptistä että mikä on fiberhuski??? joku kuituhomma?!?!

Juuri näin se menee... ei sen tajuamiseen tohtorin arvoa tarvita.

Kun kroppa ei saa hiilaria (=sokeria), niin verensokeri putoo... Haloo!! Aika simppeliä!?!?!

MT
Jos kokeen suorittaisi paastotilassa, välttäen paastoamisen alusta kokeen loppuun turhaa liikkumista.
Tällöin lähtöverensokeritaso on kropan oman säätelyn tulosta ja testiverensokeritaso korreloi mahdolliseen insuliinin eritykseen.
Aika simppeliä tämäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom