Tapani Kansakin on ilmeisesti käynyt lukemassa tätä ketjua :lol2:
http://www.iltalehti.fi/viihde/200811148591348_vi.shtml
Go Tapsa go go!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tapani Kansakin on ilmeisesti käynyt lukemassa tätä ketjua :lol2:
http://www.iltalehti.fi/viihde/200811148591348_vi.shtml
Onko joku kehoilija ihan vakituisesti ketoosissa, eli toimiiko ketoosi myös lihasten kasvattamiseen ja raskaaseen voimaharjoitteluun hyvin? Karppaajat ovat kovasti sitä mieltä, että huippu-urheilukin onnistuu, mutta itse olen vähän skeptinen siitä, että vaikka alle 20g hiilareilla päivässä pystyisi vetämään raskasta treeniä ja vielä palautumaan siitä kunnolla.
Onko joku kehoilija ihan vakituisesti ketoosissa, eli toimiiko ketoosi myös lihasten kasvattamiseen ja raskaaseen voimaharjoitteluun hyvin? Karppaajat ovat kovasti sitä mieltä, että huippu-urheilukin onnistuu, mutta itse olen vähän skeptinen siitä, että vaikka alle 20g hiilareilla päivässä pystyisi vetämään raskasta treeniä ja vielä palautumaan siitä kunnolla.
Palautuminen hidastuu, hengitys haisee 24/7, päätä särkee, järjenjuoksu hidastuu (omia kokemuksia omalta, kohtalaisen pitkältä dieetiltä)... Googletin tästä samaisesta asiasta viikko tai pari sitten ja luin jostain, että pitkäaikainen hiilihydraattien syömättömyys aiheuttaa lihaskatoa todella rajussa määrin.
Niin, eipä tämä vhh-dieetti kaikille sovi. Itsellä ainoita negatiivisia asioita ovat normaalia pahempi hien haju ja hidas palautuminen. Muuten menee kaikki loistavasti.
Misthän mahdoit löytää ton, että hilareiden syömättömyys aiheuttaa lihaskatoa TODELLA RAJUSSA määrin?? Linkkiä? Tarkoitatko siis että on kyseessä normali vhh? Vai eikö jopa syödä hiilareita ollenkaan (siihen tuo kirjoitusasu viittaa)?
Kesäkurpitsa on ykkönen! Lisäksi epäterveellisiä lisäaineita täynnä olevien ruokien, kuten mehukeiton, pro feel-tuotteiden jne. skippaaminen on parantanut oloa todella paljon. Light-limuista alan pysyä erossa ihan mukavasti: kiitos vissyn. Jenkin Fruit-purkkaa menee ihan mukavasti, mutta ei enää niin paljon kuitenkaan. Mulla on parempi olo, kun hiilarit ovat nyt siellä 45-65 grammaa päivässä. En siis ole vieläkään ketolla, mutta olen oppinut, ettei hiilareiden rajoittaminen ole mitenkään vaikeaa. Tosiaan, esim. parsakaali, kukkakaali, salaatti, kurkku jne. eivät sisällä paljoakaan hiilareita, joten niitä saa aika surutta syödä tuohon määrään.Kesäkurpitsa on ykkönen! Lisäksi epäterveellisiä lisäaineita täynnä olevien ruokien, kuten mehukeiton, pro feel-tuotteiden jne. skippaaminen on parantanut oloa todella paljon. Light-limuista alan pysyä erossa ihan mukavasti: kiitos vissyn. Jenkin Fruit-purkkaa menee ihan mukavasti, mutta ei enää niin paljon kuitenkaan.
Suolankäyttöön pitää kiinnittää jatkossa huomiota! Vaikka olen lisäaineita vähentänyt, käytän Aromat-aromisuolaa, jossa tosiaan sitä suolaa on 56 %. No, onhan grillausmausteessakin 31 %. Ruokasuolaa en sentään ole laittanut, vaikka muut meillä sitä kokkauksessa käyttävät. Valkosipulijauhetta ostin eilen - ehkä sillä saan maustettua kasvikset. Yleensä vain tulee uunivihannesten sekaan laitettu reilulla kädellä aromisuolaa, grillausmaustetta ja päälle vielä esim. pippureita. Friikki! :D
toimiiko ketoosi myös lihasten kasvattamiseen ja raskaaseen voimaharjoitteluun hyvin.

Pidä silti huolta että saat suolaa kuitenkin kunnolla, se on elintärkeää. Varsinkin jos juot paljon, on suolaa vastaavasti saatava lisää, koska nesteen mukana kehosta poistuu kivennäisaineita.
Vessassa saakin rampata, mutta nyt paino on tietysti vähän koholla, ja maha kunnon pullero - kiitos naistenvaivojen. ;)
o kyllä tuo oikea vissyvesi on parempaa.![]()

No käytännössä juuri näin...Ajatus siis on, että pelkkä aistimus riittää laukaisemaan jonkin reaktion, mikä toisaalta ei ole mitenkään tavatonta. (esim. fight or flight ->adrenaliini ja noradrenaliini, makea ->insuliini ?) Jos Janpalla olisi linkittää joku tutkimus niin hyvä.
Vastauksia voisi löytyä kyllä nopeastikin jos jaksaisi etsiä... nyt painaa henk. koht. liikaa kuitenkin organisaatioteoreettinen tutkimus päälle :(
Lihaskin käyttää pääosin rasvaa energian tuottamiseen.Kiitos, tuli pirun hyviä vastauksia. Etenkin T-101:ltä (kuten yleensä)!
Mulla on käsitys, että maksa ei pysty rasvasta päivässä ihan loputtomasti glukoosia valmistamaan lihasten ravinnoksi joten helpommalla ilmeisesti pääsee, jos kuitenkin vetää myös hiilareita energianlähteeksi että jaksaa vääntää lihaskasvun kannalta hyviä sarjoja. Eli periaatteessa hiilaripitoinen ruokavalio on treenin kannalta parempi jos EI ole pudottamassa painoa. Painonpudotukseen ketoosimeininki ilmeisesti ainakin osalle jengistä tuntuu sopivan hyvin kokemusten perusteella.
No, eiköhän tässä oo vielä hyvä tovi massan kasvatusta edessä ennen kuin ruvetaan kiristelemään. Kiitos vielä!
Nyt vasta huomasin tän:D Ei ole linkkiä kyllä tarjolla nytten, enkä jaksa ruveta kaivelemaan kun pää tuntuu hieman tyhjältä tällä hetkellä.
Aamulla siis vedin viimeset hiilarit (pari palaa leipää), että kokeessa ei olisi niin helvettiä. Nytten päiväunilta herätessäni olo on aika nuutunut, todennäkösesti huomenna vielä karseemmat fiilikset mutta sitten pitäs helpottaa.