Ketoosidieetti

Sulla tuntuu olevan koko ajan tuo sama ongelma, joten mielestäni ihan oikeasti saisit parhaat neuvot joltain ammattilaiselta. Siis tyyliin (ravinto)terapeutilta. Jos kalorit koko ajan vaan "tippuvat" sinne 500-600kcal/pvä eikä tunnu olevan halua nostaa niitä, niin jotain on pielessä.

Syömishäiriöllä EI kannata leikkiä. Voi tuntua ihan kivalta syödä vähän ja laihtua, mutta pidemmän päälle se ei todellakaan ole fiksua (kuten varmaan tiedätkin, mutta et tunnu ymmärtävän :()

Olen terapeutilla ja haluaisin nostaa kaloreita.

^ Kannattaa vielä muistaa, että vaikka hiilihydraattien määrän lisäämisen myötä paino hyvin todennäköisesti nouseekin, niin suurin osahan tuosta painosta on nestettä. En oikein ymmärrä tuota "tavoitepaino" juttua. Eikö se ole aika yhdentekevää painaako 60 vai 65 kiloa, jos läskiä on saman verran ja painoero johtuu nesteistä?

Kuten useampikin henkilö on sinua neuvonut: Pikkuhiljaa lisää kaloreita ruokavalioon. Aluksi ainakin 1000 kcal:in yli ja siitä pikkuhiljaa ylöspäin. Vaikeaa on varmasti, mutta koeta ryhdistäytyä:thumbs:

^ Kannattaa vielä muistaa, että vaikka hiilihydraattien määrän lisäämisen myötä paino hyvin todennäköisesti nouseekin, niin suurin osahan tuosta painosta on nestettä. En oikein ymmärrä tuota "tavoitepaino" juttua. Eikö se ole aika yhdentekevää painaako 60 vai 65 kiloa, jos läskiä on saman verran ja painoero johtuu nesteistä?

Kuten useampikin henkilö on sinua neuvonut: Pikkuhiljaa lisää kaloreita ruokavalioon. Aluksi ainakin 1000 kcal:in yli ja siitä pikkuhiljaa ylöspäin. Vaikeaa on varmasti, mutta koeta ryhdistäytyä:thumbs:

Jees, yritän. Ensiksi yritän lisätä rasvaa ja prodea.

Nyt hei apua!

Olen rajoittanut hiilareita PALJON edellisistä määristä. Nykyään syön parsakaalia, kukkakaalia, herkkusieniä, kurkkua, kesäkurpitsaa ja lehtisalaattia sekä jonkin verran jäävuorisalaattia kasviksina. Proteiininlähteinä käytän kalkkunaleikettä, tonnikalaa, raejuustoa ja kananmunia. Tadaa, paino on pudonnut sinne tavoitteeseen 51 kiloon, mutta samalla kalorit ovat vaivaiset 500-600 kcal/pv. Miten lähtisin nostamaan? Kuitenkin kroppa pitäisi saada taas toimimaan, mutta oikeasti painonnousu kauhistuttaa. Mihin lisää ja miten? Enhän mä voi loppuelämääni näin vähillä energioilla elää. Toisaalta ei huvittaisi ottaa nestepöhöäkään, kun painon olen saanut "optimiksi". :)

Miten onnistut vetämään kalorit 5-6 sataan jos kerran kuitenkin syöt raejuustoa, munia, tonnikalaa ja kalkkunaleikettä sekä vihanneksia? Jos syöt purkin raejuustoa, purkin öljyttyä kalaa, sopivan munakkaan(~5 munaa, keltuaisineen) ja paketin(tai edes puoli) leikkelettä ja vihannekset päälle niin luulisi että kaloreita alkaa olemaan pienelle naiselle ihan tarpeeksi. Vielä tuohon proteiini/rasva juoma päälle niin alkaa olemaan 5 ateriaa päivässä kasassa ja paino tuskin nousee mihinkään jos liikut säännöllisesti.

PS: sopivankokoisessa proteiinijuomassa(40g protskua, 30 rasvaa esim.) on jo ~ 450kcal(siellä on aina muutama gramma hiilaria).

aamupala: kesäkurpitsaa, kurkkua, lehtisalaattia, 6 g kalkkunaleikettä, kahvia & vettä
päivällä vichyä
iltaruoka: parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, salaattia, kurkkua, herkkusieniä noin, tonnikalaa vedessä vähän
iltapala: raejuusto 200 g (Keso), kananmunanvalkuainen, kananmuna keitetty, kesäkurpitsaa, kurkkua, salaattia, parsakaalia ja kukkakaalia joskus

Lisäksi päivän aikana purkkaa reilusti ja vichyä.

Unoha jo se helvetin purkka :D se ei vaikuta mihinkään ja sitä ei tarvitse laskea eikä mainita yms.

Mutta ruokailuihin, muuta nyt ihmeessä tuo 500kcal korkeammaksi:
Aamulla: Munia, kunnolla ei mitään 1,5 munaa vaan 4-5 kokonaista.
Päivällä: "iltaruoka" paitsi että se tonnikala öljyssä ja _koko purkki_
Iltaruoka: "iltapala" ilman munia
Iltapala: "aamupala" paitsi, kalkkuna -> 100-150g(tai juustoa kaveriksi niin että kasaan tulee vähintään 100g AINA, mieluumin enemmän)

Ja sitten aamun ja päivän välissä protskujuoma paitsi treenipäivinä treenin päälle johon laitat noin 40g protskua ja 1-2rkl rasvaa riippuen siitä mitä tuosta nyt tulee en jaksa laskea rasvoja enkä tiedä kalkkunoidesi rasva pitoisuutta.

Ihan oikeasti, tuossa on niin vähän syömistä että laihtumisesi saattaa jopa jatkua kunhan saat elimistön toimimaan :thumbs:

aamupala: kesäkurpitsaa, kurkkua, lehtisalaattia, 6 g kalkkunaleikettä, kahvia & vettä
päivällä vichyä
iltaruoka: parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, salaattia, kurkkua, herkkusieniä noin, tonnikalaa vedessä vähän
iltapala: raejuusto 200 g (Keso), kananmunanvalkuainen, kananmuna keitetty, kesäkurpitsaa, kurkkua, salaattia, parsakaalia ja kukkakaalia joskus

Lisäksi päivän aikana purkkaa reilusti ja vichyä.

Hei ihan oikeasti, missä on rasva jos meinaat ketoosiin päästä? Voi hyvän tähden kun rasvan osuus pitäisi olla yli 50%, mieluummin 60-70% energiamäärästä.

Vaikuttaa suorastaan vaarallisen pieniltä energiamääriltä.

Tähän neuvona kuten yllä: Rasvoja koneeseen! Jos aikoo laihtua ja treenata KETO/VHH periaatteita noudattaen pitää sitä energiaakin oikeasti jostain saada. Muutenkin painon tuijottaminen ei liene kovin fiksua; kannattaiskohan tavoitteet asettaa mittanauhaan sitoen?

Esimerkiksi itse olen VHH:n ja ketodiettailun yhteydessä mittaillessani huomannut, että omaan nykyään lihaksia enemmän kuin ennen vaikka paino onkin vähentynyt.

Nykyään kun omakin olo tuntuu vaarallisen kevyeltä niin itse ainakin olen lisännyt syömistä ja rasvaa tietoisesti koko ajan - Pakko on kun oikein toteutettuna ketodieetti / VHH elämäntapa oikeasti pudottelee painoa jopa yllättävän reilusti.

NYRKKISÄÄNTÖ: jos teet tämäntyyppisen ruokavaliomuutoksen oikein, niin et lihoa vaikka söisit kuin eläin...

Lisää mainitsemiisi määriin oikeasti kasviöljyjä, ota enemmän munia - keltuaiset mukaan ja syö se tonnikalapurkkikin loppuun (öljyllä)...

Ne nesteet/masuturvotus pelottavat! Vetäisin eilen illalla purkkaa ns. karkkimässynä, kun teki mieli makeaa. Olihan siitä aamulla vähän "masis", mutta onneksi turvotus lähtee.

Vedän taas kaiken rautalangasta.

aamupala: kaksi kokonaista kananmunaa paistettuna, oliiviöljy 1 rkl, lehtisalaattia, kurkkua ja kesäkurpitsaa. kahvi + vesi + purkka

iltaruoka: parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, salaattia, kurkkua, herkkusieniä noin, tonnikalaa vedessä purkillinen

välipala: (vastaavasti esim. päivällä): raejuusto 200 g, kesäkurpitsaa, kurkkua, salaattia, parsakaalia ja kukkakaalia

iltapala: kaksi keitettyä kananmunaa (tarkoittiko veijari, että tähän ateriaan myös kananmunia?), lehtisalaattia, kesäkurpitsaa, kurkkua ja 100 grammaa kalkkunaleikettä.

Lisänä kahvia/ vettä päivällä paljon. Mitäköhän mulle tapahtuisi? Voisiko lisänä syödä varovaisesti tomaattia ja porkkanoita vähäsen?

En oo ikinä ketoosidieetillä itse ollut, mutta etkö sä syö ihan helvetin vähän?
4 kananmunaa, 200g raejuustoa, 100g kalkkunaleikettä ja purkillinen tonnikalaa päivässä, johon rehut ja vähän rasvaa päälle.
Kuulostaa minun korvaani todella vähältä.

edit: Pikaisesti laskettuna about 900kcal + rehut päälle eli korkeintaan joku 1300kcal tjsp. Liikkuvalle ihmiselle tuo ei mielestäni riitä, oli miten pieni tahansa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mitäköhän mulle tapahtuisi? Voisiko lisänä syödä varovaisesti tomaattia ja porkkanoita vähäsen?

.....

No siis joo, tiedän että syömishäiriöt ovat vakavia eikä tässä auta mitkään kommentit että "VITTU SYÖ ÄLÄKÄ INISE!!!"

mutta ihan tosissaan, syöt NIIN vähän että aivan varmasti voit ottaa lisänä vaikka kuinka paljon sitä tomaattia ja porkkanaa ihan hyvällä omatunnolla etkä tule läskivuoreksi muuttumaan sitten millään..

ja tossa tais joku jo sanookkin tosta purkasta, se ei vaikuta yhtään mihinkään suuntaan ja sitä ei todellakaan kannata laskea mitenkään että "söin tässä 4 palaa jenkkiä, niin taidanpa jättää väliin nyt iltapalan etten vaan pääse lihomaan.."

Ei kai tämä nyt ole trollausta ja vittuilua?

Joka tapauksessa - Guerlain, syöt ihan liian vähän - tai ainakin liian vähän mikäli treenaat. Missä esim. lounas? Mitkään salaattimäärät eivät saa sinua turpoamaan.

Oletukseni.

1. Joko yrität lämmittää / Huudattaa jengiä tällä palstalla
2. Sinulla on syömishäiriö
3. Olet vielä alussa treenaajana ja diettaajana ja näin ollen kyvytön hakemaan tietoa lähteistä / ottamaan vastaan palautetta

Syö terveellisesti ja treenaa.

Se on kuin idiootille puhuis. Tähänkin threadiin on laitettu n. määrä päivän ruokailuja mutta ei tää vatipää ymmärrä. Hän on tosiaan joko trolli tai sitten aivan vitun väärällä palstalla. Jos lähdetään siitä olettamuksesta, että hän ei ole trolli niin kyllä on aika monta muuta asiaa korjattavana ennen kuin oikeanlainen ruokavalio menee läpi.

Tyhmän ja idiootin erottaa siitä, että tyhmä oppii virheistään ja kuuntelee ohjeita. Idiootti ei pysty kumpaankaan.

E:
3. Olet vielä alussa treenaajana ja diettaajana ja näin ollen kyvytön hakemaan tietoa lähteistä / ottamaan vastaan palautetta
Se on ihan se ja sama treenaako vai ei, mutta kyllä ihmisen pitää silti syödä.

Se on kuin idiootille puhuis. Tähänkin threadiin on laitettu n. määrä päivän ruokailuja mutta ei tää vatipää ymmärrä. Hän on tosiaan joko trolli tai sitten aivan vitun väärällä palstalla. Jos lähdetään siitä olettamuksesta, että hän ei ole trolli niin kyllä on aika monta muuta asiaa korjattavana ennen kuin oikeanlainen ruokavalio menee läpi.

Tyhmän ja idiootin erottaa siitä, että tyhmä oppii virheistään ja kuuntelee ohjeita. Idiootti ei pysty kumpaankaan.

Syömishäiriöllä ei olekaan järjen kanssa mitään tekemistä. Vaikka olen periaatteessa samaa mieltä, ei tuollainen henkilökohtaisuuksiin meneminen ole mielestäni kovinkaan asiallista (ottaen tosiaan huomioon, ettei kirjoittajalla ole asian kanssa ongelmatonta taustaa).

Guerlainn, kerran kanssasi mielestäni jo noustiin suosta mimmien puolella. Toivon ihan vilpittömästi, että pääsisit terapian avulla sieltä ylös lopullisesti. Kuten sanottua, nämä palstat eivät noita ongelmiasi todennäköisesti tule ratkaisemaan. :(

E:

Se on ihan se ja sama treenaako vai ei, mutta kyllä ihmisen pitää silti syödä.

No toki, ja ymmärrän vielä jos lihava ihminen haluaa pudottaa painoa kalorien saantia rajoittamalla (vaikka itse kannatan VHH-hommia). MUTTA - ei urheilullinen ihminen "menesty" mikäli ei syö. Ehkä tässä pitää vaan säästää omaa vaivaansa ja olla kommentoimatta kyseisen leidin outoja ruoka- versus itsekuvahöpinöitä.

Toivottavasti ottaa mittanauhan ja peilin kauniiseen käteen, heittää vaa'an ikkunasta ja oppii syömään sekä lopettaa ruikutuksen. Vähintäänkin pitäisi oppia uskomaan mitä asian tuntevammat sanovat - vai eikö olekin outoa pyytää neuvoja mikäli ei ole valmis niitä noudattamaan?

Syömishäiriöllä ei olekaan järjen kanssa mitään tekemistä. Vaikka olen periaatteessa samaa mieltä, ei tuollainen henkilökohtaisuuksiin meneminen ole mielestäni kovinkaan asiallista (ottaen tosiaan huomioon, ettei kirjoittajalla ole asian kanssa ongelmatonta taustaa).

Rehellisesti sanottuna ei vois vähempää kiinnostaa onko asiallista vai ei. Jos tässä on nyt sivukaupalla jauhettu samaa asiaa ja idiootti ei vaan ymmärrä, niin vaihtakoon palstaa sinne proana (vaimikäsenyoli) puolelle. Sinne voi kirjoitella syötyjen purkkatyynyjen määriä.

Tosta on niin pitkä matka oikeanlaiseen ruokavalioon, että kannattais aloittaa jostain ihan muualta.

2. Sinulla on syömishäiriö

Mulla on ihan selvä syömishäiriö. En huvikseni täällä jauha paskaa ja "kehuskele" syömisiäni, vaan mulla on huono suhde ruokaan, olen terapiassa sen takia ja "pelkään" ruokaa. Oikeastaan nyt pelkään painonnousua kuin hullua.

OT: Siis ensinnäkin: kierre on todella helppo aloittaa. Laihdutan painoon x (51 kg) ja haluan oikeasti lopettaa, mutta lihomisenpelko estää mua syömästä enemmän. Tietenkin tähän syynä on se, että olen syönyt helkutin vähän: kaikki ruoka tuntuu liialta. Esim. nyt olen parina iltana yrittänyt napostella kalkkunaleikkeleitä tai jotain saadakseni energiaa. Joskus jopa leipää tai kakkua, jotta saisin jotain alas. On näköjään vaikeaa hyväksyä, että kaikesta sh-pelleilystä huolimatta olen kuitenkin ihminen, joka kuluttaa tietyn määrän energiaa. Nyt mennään säästöliekillä aika reilusti, joten olen ihan hyvin elossa. Jos opettelisin syömään enemmän esim. protskuja ja rasvaa, lähtisi kehokin toimimaan paremmin ja kuluttamaan energiaa tehokkaammin - jo ihan ruuansulatukseen. Nythän periaatteessa ruokaa ei tarvitse paljon sulatella tai siihen ei energiaa ole, koska mulla ei suolisto oikein toimi.

Kun aluksi söin siis jotain 900-1000 kcal ja laihduin HITAASTI. Liikuntaa oli pakko vähentää tässä jokin aika sitten, kun alkoi kunto heiketä aika paljon (ajatukset pakkomaisia..). Ruokailut tippuivat sinne 400-700 kcal luokkaan. Ehkä nyt naposteluilla jotain 700 kcal päivässä (+ lenkki/sali samalle) päivälle. Vaikeinta on uskaltaa uskoa teitä ja lisätä sitä proteiinin ja rasvan määrää. Mun mielestä ei pidä ajatella ketoilenko, vaan tärkeintä olisi syödä tarpeeksi VHH-periaatteilla: se olisi psyykkisesti helpompaa kuin normi ruokavalio. Kun en mä tällä ruokavaliolla elä kamalan kauaa tasapainoisesti. Paino on nyt ok, mutta lähteehän se laskuun taas kohta ja aina on vain vaikeampi löytää tasapainoa - ihan psyykkeen vuoksi. Ja sitä paitsi alipainoa on pöljä hakea.

Vaikka täällä ärsytän sh-jutuillani, en "sorru" lukemaan esim. anorektisiä blogeja, koska ei se mua ainakaan auta!

Ne nesteet/masuturvotus pelottavat! Vetäisin eilen illalla purkkaa ns. karkkimässynä, kun teki mieli makeaa. Olihan siitä aamulla vähän "masis", mutta onneksi turvotus lähtee.

Vedän taas kaiken rautalangasta.

aamupala: kaksi kokonaista kananmunaa paistettuna, oliiviöljy 1 rkl, lehtisalaattia, kurkkua ja kesäkurpitsaa. kahvi + vesi + purkka

iltaruoka: parsakaalia, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, salaattia, kurkkua, herkkusieniä noin, tonnikalaa vedessä purkillinen

välipala: (vastaavasti esim. päivällä): raejuusto 200 g, kesäkurpitsaa, kurkkua, salaattia, parsakaalia ja kukkakaalia

iltapala: kaksi keitettyä kananmunaa (tarkoittiko veijari, että tähän ateriaan myös kananmunia?), lehtisalaattia, kesäkurpitsaa, kurkkua ja 100 grammaa kalkkunaleikettä.

Lisänä kahvia/ vettä päivällä paljon. Mitäköhän mulle tapahtuisi? Voisiko lisänä syödä varovaisesti tomaattia ja porkkanoita vähäsen?

Ei se niin tarkkaa ole missä niitä munia on, kunhan ruokaa tulee tasaisesti koko päivän ajan.
Ja en tarkoittanu että eriaterioilla, mutta ei sillä ole väliä kuten yllä sanoin.
Porkkanoista en tiedä mutta tomaatteja voi syödä jonkin verran niissä on ~3,5g hiilaria kappaleelta(oikeasti, punnitisin monia erikokoisia ja kaikki painoivat 100g :jahas: )

ei se niin tarkkaa ole missä niitä munia on, kunhan ruokaa tulee tasaisesti koko päivän ajan.
Ja en tarkoittanu että eriaterioilla, mutta ei sillä ole väliä kuten yllä sanoin.
Porkkanoista en tiedä mutta tomaatteja voi syödä jonkin verran niissä on ~3,5g hiilaria kappaleelta(oikeasti, punnitisin monia erikokoisia ja kaikki painoivat 100g :jahas: )

ok :)

Mulla on ihan selvä syömishäiriö. En huvikseni täällä jauha paskaa ja "kehuskele" syömisiäni, vaan mulla on huono suhde ruokaan, olen terapiassa sen takia ja "pelkään" ruokaa. Oikeastaan nyt pelkään painonnousua kuin hullua.

Pahoittelen älähdystä jos näin on.

Toivottavasti saat apua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom