Ketoosidieetti

olen huomannut tässä ketoa kokeillessa että vessassa käynti on stopannut kokonaan.
En tiedä mistä johtuu mutta on jo pitkään ollut "normaalissa" ruokavaliossakin että vessassa käydään tyyliin 2-3 päivän välein.
Tässä alkaa jo itseäkin ihmetyttää ku 4 päivää on sulkijalihas pysynyt kiinni :(

Sama, noin joka neljäs päivä käyn itsekkin p*skalla.

Huh.. Alkaa näkymään tämä rankalla miinuksella oleminen.. Jonkin verran lämpöä, korvatulehdus ja silmätulehdus. Kannattaisiko a) nostaa kalorit +-0:aan ja jatkaa ketoosissa b) vaihtaa dieetti normaaliin dieettiin ja esim. -500kcal siihen asti että parantuu vai c) syödä normaalisti siihen asti että parantuu hieman plussalla tai +-0?

Ei kyllä huvittaisi siirtyä hiilareihin, ei sitten yhtään..

Itsellä oli myös suolen toiminnan kanssa ongelmia kunnes ryhdyin katsomaan mistä ruuasta tulee kuituja. Eli...

Kuitupitoisia kasviksia kehiin. Myös pähkinöistä saa hyvin kuituja. Itse syön kasviksista parsaa ja pähkinöistä hasseleita- ja saksanpähkinöitä. Tulee päivän kuidut hyvin kasaan ja suolen toimintakin normalisoituu helposti.

mites jos ei syö tällä hetkellä yhtään pähkinöitä. Kasviksia tulee pikkasen popsittua.
Nyt ollaan lauantaista/sunnuntaista asti oltu perse tukossa...

mites jos ei syö tällä hetkellä yhtään pähkinöitä. Kasviksia tulee pikkasen popsittua.
Nyt ollaan lauantaista/sunnuntaista asti oltu perse tukossa...

Ei helvetti... :D

Ihan oikeasti. Jos meinaat tätä dieettiä harrastaa, otat nyt niitä kasviksia RAAKOINA siihen ruokavalioon ja kunnolla.

Ei helvetti... :D

Ihan oikeasti. Jos meinaat tätä dieettiä harrastaa, otat nyt niitä kasviksia RAAKOINA siihen ruokavalioon ja kunnolla.

kyllähän sitä tulee kaikenmaailman vihreetä vedettyä.
Salaattia, kaalia, kesäkurpitsaa, kurkkua, tomaattia, parsakaalia, kukkakaalia... eikö tuossa jo jotain ole.

edit. sitten ku ruoho tulee esiin, niin ajattelin laiduntaan lähteä :jahas:

Dodiih.. Nyt menty perjantaista asti ketoosilla ja ainoastaan yhdet kevyen punttitreenin olen voinut tehdä viikon aikana johtuen flunssasta ja korva- ja/silmätulehduksesta. Nyt on helpottanut ja huomenna ajattelin käydä vetämässä kevyen treenin. Lauantaina ajattelin vetää hiilaritankkauksen.. Meinaan että makaroonisalaatin ja leivän himo on VALTAVA! :D Eli mites se "tyhjennystreeni" vedetään? Ilmeisesti koko kroppa läpi tyyliin 2x 30 toistoa? Mutta teenkö sen lauantaina vai milloin? Ja alanko syömään treenin jälkeen heti hiilareita?

Lauantaina ajattelin vetää hiilaritankkauksen.. Meinaan että makaroonisalaatin ja leivän himo on VALTAVA! :D Eli mites se "tyhjennystreeni" vedetään? Ilmeisesti koko kroppa läpi tyyliin 2x 30 toistoa? Mutta teenkö sen lauantaina vai milloin? Ja alanko syömään treenin jälkeen heti hiilareita?

Miten mahtaa olla ton hiilaritankkauksen suhteen? Eikö sellane kunnon tankkaus kuse ketoosin ja sitte jos vetää joka vkl jonku ihme tankkauksen ni ehtii olee ketoosissa vaan sen 1-3 päivää viikosta.. Ja eikö se normaalitilasta ketoosiin ole juuri kaikista lihasmassaa kuluttavinta?

Ite oon menny ketoosilla ilman mitää tankkauksia ja himot pysyny iha hyvin kurissa, eilen söin yhden sipsin :D Muute hiilarit tulee vaan salaatista ja maitorahkasta.

Tulokset puhuu puolestaan, siispä en ala tätä hommaa kusemaan millään tankkauksilla, ennen ku mulle perustellaan miten se ketoosi oikeastaan toimii ton asian suhteen.

Itsellä oli myös suolen toiminnan kanssa ongelmia kunnes ryhdyin katsomaan mistä ruuasta tulee kuituja. Eli...

Kuitupitoisia kasviksia kehiin. Myös pähkinöistä saa hyvin kuituja. Itse syön kasviksista parsaa ja pähkinöistä hasseleita- ja saksanpähkinöitä. Tulee päivän kuidut hyvin kasaan ja suolen toimintakin normalisoituu helposti.

Lääkekuitu on pirun toimiva juttu. Sitä ku heittää rahkan sekaan ni alkaa suoli toimimaan.

Miten mahtaa olla ton hiilaritankkauksen suhteen? Eikö sellane kunnon tankkaus kuse ketoosin ja sitte jos vetää joka vkl jonku ihme tankkauksen ni ehtii olee ketoosissa vaan sen 1-3 päivää viikosta.. Ja eikö se normaalitilasta ketoosiin ole juuri kaikista lihasmassaa kuluttavinta?
.

Ööh.. Puhun CKD eli Cyclical Ketogenic Dietistä. Viikolla vedetään vähillä hiilareilla ja viikonloppuna 24h täytetään hiilareilla glykogeenivarastot. Ei se siihen kuse, päinvastoin. Tahtoo olla vain monta erilaista versiota tuosta tankkauksesta, enkä löydä tähän hätään yhtään.. Eli voisiko joku valoittaa asiaa?

Eli milloin vedetään "tyhjennystreeni" ja milloin aletaan mättään hiilaria naamaan. Tänään käyn vetämässä salilla normaalin treenin.

Onko pahasti pielessä:

- Kohta salille, normalii protskupalkkari + ketoruuat tämä päivä
- Aamulla ketoruokaa ja salille tekemään koko kroppa läpi tyyliin 2x30
- Treenin jälkeen protsku palkkari ja seuraavat 24h mässätään mahdollisimman hiilaripitoista ja rasvatonta ruokaa urakalla naamaan. Ei yhtään treeniä. 24h tunnin jälkeen vaihdetaan takaisin ketoruokaan
- sykli taas 7-10 päivän päästä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ööh.. Puhun CKD eli Cyclical Ketogenic Dietistä. Viikolla vedetään vähillä hiilareilla ja viikonloppuna 24h täytetään hiilareilla glykogeenivarastot. Ei se siihen kuse, päinvastoin. Tahtoo olla vain monta erilaista versiota tuosta tankkauksesta, enkä löydä tähän hätään yhtään.. Eli voisiko joku valoittaa asiaa?

Eli milloin vedetään "tyhjennystreeni" ja milloin aletaan mättään hiilaria naamaan. Tänään käyn vetämässä salilla normaalin treenin.

Onko pahasti pielessä:

- Kohta salille, normalii protskupalkkari + ketoruuat tämä päivä
- Aamulla ketoruokaa ja salille tekemään koko kroppa läpi tyyliin 2x30
- Treenin jälkeen protsku palkkari ja seuraavat 24h mässätään mahdollisimman hiilaripitoista ja rasvatonta ruokaa urakalla naamaan. Ei yhtään treeniä. 24h tunnin jälkeen vaihdetaan takaisin ketoruokaan
- sykli taas 7-10 päivän päästä

http://www.thinkmuscle.com/ARTICLES/mcdonald/training-on-ketogenic-diet.htm

http://www.thinkmuscle.com/articles/mcdonald/carb-up-and-ketogenic-diet.htm

Tosiaan muistetaan nyt että tässä puhutaan samassa threadissa kolmesta erilaisesta dieetistä: perusketom CKD, TKD (jotkut sotkee soppaan vielä lowcarbia) :)
Omat kommentit ja kokemukset ja linkit pohjaa nimenomaan CKD -systeemeihin, joissa tankkaus (systeemistä riippuen 7-10 päivän välein, kesto 24-48h) kuuluu aina asiaan.

keskiviikosta asti ketoilua takana.. kroppa meni stixien mukaan jo perjantaina ketoosiin. Reeniä tulee 2-jakoisella 4krt viikko, ma ti voimapainoitteista ja to pe pumppailua. Tänään kävin salilla ja ensimmäiset sarjat menivät hyvin ja tuntu et ei mitään ongelmia jaksamisessa, mut sit kesken sarjan aivan yhtääkkiä voimat loppu täysin. Muilla samanlaisia kokemuksia? Varmaan käypi liian raskaaks tuo 4krt viikko vääntäminen ellei pudota reilusti volyymia.. Toimiskohan 1-jakoinen 3krt viikko?

keskiviikosta asti ketoilua takana.. kroppa meni stixien mukaan jo perjantaina ketoosiin. Reeniä tulee 2-jakoisella 4krt viikko, ma ti voimapainoitteista ja to pe pumppailua. Tänään kävin salilla ja ensimmäiset sarjat menivät hyvin ja tuntu et ei mitään ongelmia jaksamisessa, mut sit kesken sarjan aivan yhtääkkiä voimat loppu täysin. Muilla samanlaisia kokemuksia? Varmaan käypi liian raskaaks tuo 4krt viikko vääntäminen ellei pudota reilusti volyymia.. Toimiskohan 1-jakoinen 3krt viikko?

Kokeileppas HST:tä ;) Itsellä toimii vallan mainiosti. TKD:täkään ei tarvitse soveltaa kuin kerran pari kahteen viikkoon, sillä ne ensimmäiset treenit jaksaa kyllä vetää ilman hiilariakin.

Siksi et sun kropassa tapahtuu ketoosissa / miinuskaloreilla hormonaalisia adaptaatioita jotka ei ole suotuisia lihaskasvulle tai rasvanpoltolle, ja tankkauksella pyritään huijaamaan kroppaa takaisin normaalitilaa päin. TJEU, Lyle McDonaldin Ultimate Diet 2.0.

Lisäkommenttina, useat meta-analyysit ovat osoittaneet ettei ketogeenisen / vhh:n huimat 6 kk:n alkutulokset voita muita dieettejä 12 kk:n tullen, keton / vhh:n suksee on osaksi nesteenpoistoa ja osaksi aivan tavallisen kalorirajoituksen aikaansaamaa rasvanpolttoa. Erona tietenkin että muilla dieeteillä ei saa syödä yhtä paljon rasvaa :)

Jumittaa - neuvoton olo, mitä tehdä?

Aloitin ketoilun viime vuoden lopussa paljolti tämän ketjun innoittamana. Dietti meni mallikkaasti aina helmikuun loppupuolelle saakka, johon mennessä paino tippui 104 kg -> 93 kg noin kahdeksassa viikossa. Kalorit olivat ensimmäiset 6 viikkoa n. 1000 miinuksella/päivä, mutta helmikuussa alkoi kovan nälän tunne lisääntyä, joten vähensin kalorivajetta n. 500 miinukselle/päivä. Olo helpotti, mutta painon pudotus tyssäsi kuin seinään pian sen jälkeen! Paino on ollut jumiutuneena jo lähes kuukauden ja sahaa 93 kg - 93,5 kg väliä, vaikka olen edelleen selkeästi ketolla ja n. 500 miinuksilla/päivä.

Olen yrittänyt säätää diettiä: kokeilin lisätä protskun osuutta selkeäsi ja vähentää rasvaa -> ei vaikutusta.
Lisäsin veden juontia -> ei vaikutusta.
Kokeilin tiputtaa kaloreita alas 1400 - 1500 kaloriin, mutta pää hajoaa, ei pysty. :(

Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä? :wtf: Jotain pitää muuttaa, mutta mitä?
Nostaa kaloreita ketolla?
Vetää hiilareita ja mennä ketolta pois vähäksi aikaa?

Neuvoja kaivataan!

Aloitin ketoilun viime vuoden lopussa paljolti tämän ketjun innoittamana. Dietti meni mallikkaasti aina helmikuun loppupuolelle saakka...

...

Itse olen todennut että mun kroppa polttelee ketolla rasvaa melko hyvin sellaiset 2kk. Sen jälkeen tyssää ja olo menee todella vetämättömäksi. Tänä vuonna olen päässyt tuosta yli ottamalla kunnon lepo/plussakaloriviikonlopun ja sen jälkeen jatkanut dieettiä pitämällä kalorit edelleen miinuksella mutta samanaikaisesti lisäilemällä hiilaria treenin molemmin puolin.

Itse olen todennut että mun kroppa polttelee ketolla rasvaa melko hyvin sellaiset 2kk. Sen jälkeen tyssää ja olo menee todella vetämättömäksi. Tänä vuonna olen päässyt tuosta yli ottamalla kunnon lepo/plussakaloriviikonlopun ja sen jälkeen jatkanut dieettiä pitämällä kalorit edelleen miinuksella mutta samanaikaisesti lisäilemällä hiilaria treenin molemmin puolin.

Joo ja syklinä voi pitää kans alkuviikolla tiukkaa ketoosia ja sit vähitellen loppuviikosta nostaa hiilarien määrää tähdäten yltiötiukkaan treeniin esim. lauantaina.

Aloitin ketoilun viime vuoden lopussa paljolti tämän ketjun innoittamana. Dietti meni mallikkaasti aina helmikuun loppupuolelle saakka, johon mennessä paino tippui 104 kg -> 93 kg noin kahdeksassa viikossa. Kalorit olivat ensimmäiset 6 viikkoa n. 1000 miinuksella/päivä, mutta helmikuussa alkoi kovan nälän tunne lisääntyä, joten vähensin kalorivajetta n. 500 miinukselle/päivä. Olo helpotti, mutta painon pudotus tyssäsi kuin seinään pian sen jälkeen! Paino on ollut jumiutuneena jo lähes kuukauden ja sahaa 93 kg - 93,5 kg väliä, vaikka olen edelleen selkeästi ketolla ja n. 500 miinuksilla/päivä.

Olen yrittänyt säätää diettiä: kokeilin lisätä protskun osuutta selkeäsi ja vähentää rasvaa -> ei vaikutusta.
Lisäsin veden juontia -> ei vaikutusta.
Kokeilin tiputtaa kaloreita alas 1400 - 1500 kaloriin, mutta pää hajoaa, ei pysty. :(

Nostaa kaloreita ketolla?
Vetää hiilareita ja mennä ketolta pois vähäksi aikaa?

Neuvoja kaivataan!

Kolmeksi viikoksi hiilareita peliin (huom. energiansaanti hitusen plussalle) ja sitten taas uudelleen. Vika on todennäköisesti päässäsi (lue hypotalamus/käpyrauhanen -akseli). :D

Toinen vaihtoehto ovat alkaloidivalmisteet, mutta suosittelen ekaa vaihtoehtoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom