Tuo painon heittely aivan kummallisesti on välillä todella masentavaa katsottavaa, silloin kun vaaka näyttää kaikesta kärsimisestä huolimatta, että paino vaan nousee, silloin pitää vaan malttaa jatkaa. Noita pieniä hiilari määriä treenien ympärillä en mielelläni poistaisi, koska sitten treenistä lähtee kaikki teho.
Sama "masentava" kokemus on tuosta painosta. Pitäisi yrittää pitää se yksi punnituspäivä viikossa, mutta eiköhän mulla silloin ole nesteitä enemmän. VHH:lla huomaan juuri sen, että pikkujutut vaikuttavat painoon paljon: syönkö vähän enemmän suolaa iltaruualla, toimiiko maha ja millainen treeni on. Treenitehot olen pitänyt aika hyvinä myös ketoosidieetin aikana, ei siinä mielessä ongelmia.
Ehkä yksi syy nesteheittelylle on ruuansulatuksen "jämähdys". Mahan kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, mutta yksinkertaisesti liha/kana/kala, öljy, kananmunat ja jokin 500-600 g kasviksia jumittaa mahaa. Vasta kun syön noin +800 g kuitupitoisia kasviksia alkaa näköjään mahakin toimia. Pellavansiemenet ruuan joukossa ovat olleet vähän yhtä tyhjän kanssa. Voipahan tuo turvotus (ehkä painossakin?) johtua proteiinimäärästä, koska ennen olen syönyt ketolla noin 1 g/painokilo (= liian vähän - söin paljon enemmän voita silloin ja nyt en yhtään) ja nyt tosiaan noin 2 g/painokilo. Proteiini tulee nimenomaan lihasta, eikä mistään rahkasta jne.
Joku viisaampi ehkä osaisi sanoa, että onko todella runsaalla proteiini määrällä (itselläni +300g päivässä) osuutta tuohon painon heittelyyn. Vihannesten määrää en itse suosittele rajoittamaan, koska ne pitää yllä kylläisyyden tunnetta todella hyvin, ite vedän porkkanaa ja parsaa yhteensä noin 400-500 grammaa yleensä päivässä.[/QUOTE]