- Ikä
- 47
Taas hieman sisäistämisongelmia tämän ketoosin kanssa.
Siis rasvan määrä on "sisäänajovaiheessa" suuri, itselläni se on nyt n. 70%, hiilaria reilu 10% ja loput proteiinia. Mielestäni jatkosta olen sitten lukenut vähän toisistaan poikkeavia neuvoja. Muistaakseni joku kirjoitti, että jatkossa lasketaan rasvan määrää ja nostetaan proteiinin määrää, jotta keho alkaisi käyttämään omia rasvojaan. Mutta mielestäni olen lukenut myös sellaisia kirjoituksia, missä neuvotaan pitämään rasvan määrä koko ajan suurena, vaikka proteiinin kustannuksella. Suuri kysymysmerkki
Minä en ole mikään alan guru, mutta minä olen pitänyt rasvat suunnilleen koko jaan 65-70% joitakin poikkeuspäiviä lukuunottamatta. Proteiinia liki joka päivä n. 2 g per rasvaton painokilo. Hiilareita olen vime kuukausina alkanut hilata ylöspäin, joten välillä rasvan saanti on pudonnut jopa hieman alle 65%. Vähähiilarista on takana pian vuosi, eli mistään sisäänajovaiheesta ei ole minulla enää kysymys.
Eiköhän tässäkin asiassa päde se sääntö, ettei mitään sääntöä ole. Kokeile, mikä toimii sinulla, mistä tulee hyvä olo, paino putoaa ja jaksaa treenata,