Ketoosidieetti

Taas hieman sisäistämisongelmia tämän ketoosin kanssa.

Siis rasvan määrä on "sisäänajovaiheessa" suuri, itselläni se on nyt n. 70%, hiilaria reilu 10% ja loput proteiinia. Mielestäni jatkosta olen sitten lukenut vähän toisistaan poikkeavia neuvoja. Muistaakseni joku kirjoitti, että jatkossa lasketaan rasvan määrää ja nostetaan proteiinin määrää, jotta keho alkaisi käyttämään omia rasvojaan. Mutta mielestäni olen lukenut myös sellaisia kirjoituksia, missä neuvotaan pitämään rasvan määrä koko ajan suurena, vaikka proteiinin kustannuksella. Suuri kysymysmerkki

Minä en ole mikään alan guru, mutta minä olen pitänyt rasvat suunnilleen koko jaan 65-70% joitakin poikkeuspäiviä lukuunottamatta. Proteiinia liki joka päivä n. 2 g per rasvaton painokilo. Hiilareita olen vime kuukausina alkanut hilata ylöspäin, joten välillä rasvan saanti on pudonnut jopa hieman alle 65%. Vähähiilarista on takana pian vuosi, eli mistään sisäänajovaiheesta ei ole minulla enää kysymys.

Eiköhän tässäkin asiassa päde se sääntö, ettei mitään sääntöä ole. Kokeile, mikä toimii sinulla, mistä tulee hyvä olo, paino putoaa ja jaksaa treenata,

Tässä noin parisen vuotta treenanneena on vähän ylimääräistä päässy kans kertymään vyötärölle, joten ois tarkotus lähtee ketolla diettaamaan. Nyt toinen päivä menossa ja olo on energinen hyvä. Kysyisin kuitenki muutaman asian ruokavaliostani. Pituutta on 182 ja painoa 82. Treenattua tulee noin 3-4 kertaa viikossa + joka kerta 30-40 minsan aerobiset. Myös 2 rankat 1,5h treenit on viikossa (jujutsu) Salipäivänä arvioitu kulutus on n. 3400 kcal

Aamupala: 2 rl öljyä pannulle 4 munan munakas keltuaisineen, 4 siivua meetwurstia ja hippunen aurajuustoa, 250 g ehramia, loraus maitoa ja loraus fun lightia, 1 multivitatabletti
Salitreenit
Palkkari 30 g heraa
Päivällinen: 2rl öljyä 400g hunajamarinoituja atrian fileesuikaleita/ 400 g naudan 17% jauhelihaa, tl mausteita, hippunen aurajuustoa ja loraus kruununmajoneesia, 3 dl maitoa
Illallinen:175 g tonnikalaa öljyssä, 100g raejuusto, majoneesia loraus

Miltä kyseinen ruokavalio näyttää? Päivät ovat yleensä melko kiireisiä joten syömään ei todellakaan ehdi muutaman tunnin välein. Tulisiko hera ottaa ennen vai jälkeen treenin? Arvioitu kcal määrä näillä mätöillä? Kalorilaskurin kanssa tuli vähän ongelmia näitä laskettaessa.

Kiitos jo etukäteen.

Joo, kaneli menee hifistelyksi. ;) Lisäilen sitä hyvillä mielin ruokiin.

Suolan kanssa näyttää olevan "ongelmia". Neljässä päivässä tipahti paino upeasti 2 kg, mutta nyt sain viidennen päivän jälkeen +1 kg nousun. Tiedän painon vaihtelevan. Syynä lienee tässä tapauksessa suola. Söin eilen illemmalla 150 gramman graavilohipalan. Siinä on suolaa aika mojovasti, eikä sen jälkeen juuri tarvinnut vessassa käydä. Lisäksi laitoin suolaa vähän turhan paljon kanaan yms. Tänään taitaa taas olla "nesteet pois"-päivä hyvällä tuurilla, jos menee normaalisti. ;)

Tuleekohan tämä edes oikeaan ketjuun, noh jos ei niin ei..

Eli huvittaisi aloittaa vähähiilarinen dietti, mutta muutama kysymys on, kun en näistä jutuista mitään ymmarra..

Tein tämmösen alustavan "ruokasetin", onko ihan päin vittua (näiden ruokavalioiden tekeminen on aivan vitusta, koska en vaan osaa :david:):

100g:
Whey proteiini: 292,5kcal/p58,5g/hh5,25g/r4,5g

200g:
Seitifilee, findus: 154kcal/p34g/r2g

8kpl/440g, onko toi liikaa :D (ne on vaan niin hyviä :lol2:):
Kananmuna: 628kcal/p55g/hh1,3/r45

40g:
Rypsiöljy: 360kcal/r40g

200g:
Pehmeän pippurinen broilerin fileesuikale: 300kcal/p32/hh6g/r15,4g
TAI
200g:
Naudan jauheliha 10%: 340kcal/p40g/r20g

40g:
Hasselpähkinä: 260kcal/p5,6g/hh1,4g/r24g

300g:
Parsa: 38kcal/p3,8g/hh3,6g/r0,6g

KCAL: 2035kcal (kana) / 2075kcal (nauta)
HH: 16g / 11,5g
P: 188g / 196,4g
R: 131g / 135,5

AAMUPALA:
Whey prode: 50g, rypsiöljy 20g, d-vitamiini 10000IU (:D)+ monivitamiinitabu

VÄLIPALA:
Kananmuna: 4kpl, parsa: 300g

LOUNAS:
Seitifilee: 200g, kananmuna: 2kpl

PÄIVÄLLINEN:
Pehmeän pippurinen broilerin fileesuikale: 200g, kananmuna: 2kpl
TAI Jauheliha...

ILLALLINEN:
Whey prode: 50g, rypsiöljy: 20g

Minne hasselpähkinät, vai onko mitään väliä?

Ja tuntuu, että ei tossa ole kuituja paljon hevon vittuakaan, mistä mä niitä revin, ettei hiilareita tulis liikaa? :david:
----------------------------------------------------------------

Kaloreita kuluu kalorilaskurin mukaan 2150kcal/lepopäivänä (jolloin en tee muuta, kuin koiran kanssa 30min lenkki).

Normipäivänä menee 2670kcal.

Eli kuinka paljon miinuksella kannattaa mennä molemmissa vaihtoehdoissa?

Olipas sekavaa, toivottavasti joku osaa opastaa tuon ruokailun suhteen :dance:

Niin ja onkohan tuo parsa niitä lasipurkeissa olevia valkoisia patukoita (niin ainakin luulen)???

Kun ketoilua takan esim. muutama kuukausi ja painonpudotus junnaa olisiko kokemustenne perusteella suositeltavaa:

1. Vähentää kokonaiskalorimäärää tiputtamalla hieman rasvoja ?
tai
2. Vähentää rasvansaantia ja lisätä proteiinin saantia siten että kalorit säilyvät ennallaan.

Nyt on dietti loppu. painoa sain alas 106kg--88kg eli 18kg. aluksi oli tarkoitus puottaa vielä lisää koska löysää on edelleen, mutta en jaksa enään. viikossa paino noussut sinne 90kg tuntumaan. nyt pitäs alkaa taas nostaan kunnolla rautaa ja saada voimat takaisin.

ps. painon nousuun varmaa vaikuttaa se että syön nyt normaalisti ja kreatiini on mukana palarissa.

Kun ketoilua takan esim. muutama kuukausi ja painonpudotus junnaa olisiko kokemustenne perusteella suositeltavaa:

1. Vähentää kokonaiskalorimäärää tiputtamalla hieman rasvoja ?
tai
2. Vähentää rasvansaantia ja lisätä proteiinin saantia siten että kalorit säilyvät ennallaan.

Kaloreita alas tai lisää liikuntaa.

Onko itse ketoosin "syvyydellä" väliä?

Ketostixeillä oon aina aamusin seuraillu ennen aamupalaa, mutta korkeimmillaan on ehkä ollu 1. ja 2. palkin puolessa välissä. Jos ketoosia sitten olisi syytä syventää, niin millä ihmeellä? Tuntuu hullulta, että vielä pitäisi jostain ottaa pois, koska tällä hetkellä hillarit ovat alle 10% kokonaisenergiansaannista.

Nyt selvittäkää mulle tämä asia!!

Onko ketoositilan saavuttamiseksi jätettävä KAIKKI hiilarit pois, eli päivän hiilarin saanti oltava 0g???

Lähteekö ketoosi pois, jos saat päivässä sen 20g hiilaria erilaisista liharuoista, joissa on ihan minimaalinen osuus tärkkelystä??

Entä sitten jos vedän treenipäivänä sen 70g hiilaria KAIKKI TREENIN YMPÄRILLE, niin kuseeko se koko homman??

Miten tarkkaa tää on, eli pitääkö vetää kaikki hiilarit veke, vai onko treenipäivänä sillä vähäisellä esim. palautusjuomasta saadulla hiilarilla merkitystä ketoosin kannalta??

ei nolla,mut alle 50g/päivä ois hyvä pysyä

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itseänikin kiinnostaisi esim. kuukauden ajan kokeilla ketoosidieettiä mutta arvelluttaa. Salihommien lisäksi harrastan salibandyä 2krt viikossa ja toinen vuoroista kestää vajaa 2h niin miten tuon 2h vuoronkin jaksaa ketoosissa? Miten yleensäkki korkeilla sykkeillä liikkuminen ketoosissa, tuleeko välittömästi väsy?

Niin ja toinen asia mikä on mielessä. Esim. parsaa monet ketoilijat näyttävät suosivan. Mulla onkin semmonen ongelma ettei mulle rehuista maistu kuin tomaatti, ananas, kurkku, suolakurkku, salaatinlehdet, paprika, pakastevihannes -pussit (maissi-herne-paprika) ja sipuli. Niin ja hedelmistä banaani ja omena. Marjoja meneekin lähes kaikkia alas. Siinäpä ne on, muita en pysty syömään. Tuleeko tästä jokin ongelma?

miten tuon 2h vuoronkin jaksaa ketoosissa? Miten yleensäkki korkeilla sykkeillä liikkuminen ketoosissa, tuleeko välittömästi väsy?

Pitkän treenin jaksaa mun kokemuksesta paremminkin ketoosissa(tms vhh:lla). Hiilari varastot usein kummiskin loppuu normi ruokavaliolla pitkien treenien aikana kesken ja väsy tulee. Mutta kovilla sykkeillä ilman hiilareita ei jaksa kovin kauaa kovaa kulkea. Rasvaa kroppa polttaa tehokkaasti 60% sykkeille asti ja siitä noustessa pitää anaerobisessa liikkumisessa kaveriksi pilkkoa lihasta jotta liha liikkuu. Tämän tehokkaaseen käyttämiseen keho vaatii totuttelua, eli alkuun ketoilessa ei todennäköisesti kovat treenit suju(muutoinkin kovat treenit siis ketoosissa vaikeita). Ja sen olen huomannut että ketoosissa alkulämmittelyt saa tehdä kevyesti ja pitkän kaava kautta, keho herää jotenkin hitaammin. Tällaset mun kokemukset.

Kävin eilen ihan vaan kokeilemassa lumikenkäilyä ja sellanen tunti tuli ihan rauhakseen tampattua, mutta voimat meinas loppua ihan kesken. Illalla sitten jostain syystä oli niin heikko olo, että ruuat nous ylös ja hyvä kun jakso liikkua. En tiedä onko näillä jotain yhteyttä, mutta ihan suosiolla oon jättäny enimmät aerobiset pois.

Vielä ois tämä viikko ja 2-3 viikkoa diettailua. Tähän asti olen ollut normaali dietillä -500-700kcal, eli n. 1400kcal vetänyt päivässä. Onkohan järkeä siirtyä ketoosidiettiin? Meinaan että ehtiikö siitä hyötyä tuossa ajassa? Normidieetti ei tahdo toimia...

Itse kun vaihdoin tökkivästä dietistä ketodiettiin, niin paino alkoi tippua heti ensimmäisellä viikolla. Eli mielestäni kannattaa kokeilla varsinkin jos tämänhetkinen ei meinaa edetä!

Nojoo.. Tämä päivä vielä hiilareita ja huomenna lähdetään vetämään sitte kroppaa ketoosiin :)

Muttamutta:
- Jos syön proteiinia 2g/rasvaton painokilo, on suhde tällainen: P 118g (472kcal) ja R 92g (828kcal) = 1300 kcal. Onko Ok?
- Palautusjuomaksi pelkästään proteiinia? n. saman verran kuin mitä kulutetaan salilla.
- Ennen salitreeniä/aerobista jonkin verran (paljonko) hiilihydraatteja. Miksi kasviksista, eikä esim. maltoa?

Tarkoitus pudottaa kehon rasvaprosenttia nykyisestä noin 14% sinne 8-9. Kropassa noin kymmennen kiloa rasvaa. Ajattelin kokeilla tätä ketoosidiettia. Kuinka lyhyessä ajassa on mahdollista pudottaa noin 3-4 kiloa rasvaa. Syön nytkin terveellisesti ja urheilen paljon, mutta rasvaprosentti ei tunnu pienenevän. kulutus päivästä riippuen 3000-4000 kaloria.

En tunne ketoosidietin ruokavaliota hirveän tarkasti, muuten kuin tämän topicin kautta. Miltä kuulostaisi tällainen ruokavalio:

Aamupala

3dl vihreä luomutee. 30gr cashew pähkinä, 2kpl kananmuna, maitorahka ehrman 250gr. + litra vettä.

Välipala

Liikunta:
30gr cashew pähkinä, 30 gr hera, litra vettä.

Lounas

Hunajamarinoitu kana 300gr, wokki vihannekset 300gr. Litra vettä.

Välipala

15 gr pellavansiemen, mustikat noin 3dl. (Kuinka paha jos niihin on laitettu sokeria kun pakastettu kesällä?

Päivällinen

Salaatti:n 120 gr jääsalaatti, 1 punasipuli, 2kpl tomaatti, kurkkua 80gr, fetajuusto 100gr, cashew pähkinä 30gr. Litra vettä.

Liikunta

Iltapala
2kpl kananmuna, litra vettä.

Ravintoarvot:

Proteiini: 204 gr
Hiilari 68gr
Rasva 158gr
Kaloreita: 2502

Miltä toi näyttää, hiilareita ilmeisesti liikaa, mitä kantsis jättää pois/vaihtaa johonkin muuhun?

Arvostan neuvoja kovasti :rock:

Miltä toi näyttää, hiilareita ilmeisesti liikaa, mitä kantsis jättää pois/vaihtaa johonkin muuhun?

Alkuun suosittelisin pitämään nuo hiilarit alempana. Sitten kun pääsee ketoosiin, niin sitten niitä voi nostaa jos siltä tuntuu. Helpommin pääsee kun ovat heti alkuun matalalla. Mulla oli tankkauksen jälkeen hiilarit n.10g päivässä ja kahden päivän jälkeen takaisin ketoosissa. Sitten taas nostanut ne 20g tai hieman yli. Mä vedän melkein kaikki hiilarit päivällä ruualla ja ennen treeniä jotta jaksaa.

Vaihda nuo cashew pähkinät hasselpähkinöiksi, se tiputtaa jo hyvin hiilareiden määrää. Itse ainakin tein näin...

Samoin hunajamarinoitu kana ihan suoraan vaan kanan rintapaloina uuniin ja sieltä sitten silkit yhden kerrallaan ruokaan. Mä ostan aina sen viiden kappaleen paketin ja paistan kaikki kerralla. Jääkaapissa ne säilyy ihan hyvin ja sieltä voi napsia silloin kun tuntuu. Mielestäni vielä halvempiakin ovat (kilohinnaltaan).

Itte syön kaloreita sellaisen 2000 treenipäivinä, muuloin jää 1700 kieppeille. Mulla ei nälkää tule ja noilla pähkinöillä yleensä saan vedettyä kalorit noinkin ylös :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom