ak8400 sanoi:
Käännäppä päätä vähän ylöspäin ja huomaa Faidran avatar. Kyllä Faidra tietää mistä puhutaan ;)
Tosin se avatar en ole minä vaan Monica Saur, mutta veikkaisinpa että Monicakin on päässyt kireäksi ihan muilla keinoin kuin näännyttämällä itseään 500-1000kcal/pv -dieetillä. Vaikka nainen onkin, niin syö silti todennäköisesti vähintään 1400kcal/pv kisadieetin lopussakin.
Syy siihen, miksi hiilareista yms. tulee hillitön turvotus (se paino todella johtuu nesteestä eikä mistään rasvasta - parin päivän syöpöttelyllä ei kyllä rasvaa juuri kerätä!), on se että olet totuttanut kroppasi hiilareista "pois". Hiilarit sitoo itseensä nestettä 4g per hiilarigramma joten tottakai sitä nestettä kertyy. Muistaakseni se meni näin, korjatkoon joku jos nuo luvut on väärin.
Ketoosidieettiä kokeilleena voin sanoa että omalla kohdallani se toimi seuraavasti:
-paino putoaa, rasvaa lähtee, olo on hyvä
-vähitellen aineenvaihdunta jumittaa
-kun dieetti loppuu ja hiilarit lisätään takas ruokavalioon (hitaasti), kroppa sekoaa kun ei tiedä mitä hiilareilla tekisi
-seuraa ei-niin-kiva jakso jolloin nestettä on kropassa pienen Atlantin verran, kroppa varastoi rasvaa (laskennallisilla) miinuskaloreilla
-aineenvaihdunnan saa palautettua normaaliksi syömällä REILUSTI ja antamalla sen rasvakerroksen lisääntyä sen minkä se tuossa väkisin lisääntyy. Nesteet tippuu itsekseen aikanaan.
Toisin sanoen, jos multa kysyttäis: Jos haluat pysyviä tuloksia, älä ketoile kuin pari viikkoa kerrallaan. Jos tavoitteena on vaan pudottaa painoa hetkeksi, anna mennä. Tai toki jos haluat elää loppuelämäs ketoruokavaliolla niin mikäs siinä
Ainiin, olethan siis pitänyt riittävän usein tankkauspäiviä? Voi olla tosin jo siinä vaiheessa toi touhu että mikään yhden päivän tankkaus ei todellakaan auta. Mulla jumitti kroppa vaikka lopussa tankkasin joka 5. päivä n. kaksinkertaisilla kaloreilla. Too bad...
Täällä on kyllä tosi monia jotka tietää ketosta paljon, mm. JSmith ja Lentoemo ja muistaakseni heillä homma toimi loistavasti. Mutta löytyy myös niitä joilla on hyvin samankaltaisia kokemuksia kuin mulla.
Jos olisin sinä, tekisin nyt näin: Kalorit seuraaviksi kahdeksi viikoksi tasolle 2000kcal/päivä. Jakauma 40/40/20 silläkin uhalla että nestettä kertyy ja olo on aluksi tukala. Puhdasta ruokaa ja hiilarit hitaita, ajoita hiilarit aamupalalle, aamun välipalalle ja treenin jälkeiselle aterialle. Mutta tää on vaan mitä mä tekisin
edit: Kas, enpä lukenut kunnolla ak8400:n viestiä, siinähän oli melkein toi sama ohje kuin jonka just ite kirjotin.