Keskustelua otevoimailusta

Eipä tässä kummempia, tiputtelin 20kg painoa pois, ja nyt taas hieman otan lisää ennen SVM kisoja. 3x20kg 18mm paksuiset kisalevyt tammikuussa tilasin, mutta ei ole kuulunut vieläkään 😅 Kyllä mä ympäri vuoden 4-5 kertaa viikossa otevoimaa treenaan, mutta nytkin se on ollut niin perus puurtamista ja volyymin nostamista. Lisäksi painonpudotus hieman asiaan vaikutti. Joka tapauksessa syksyllä olen varmasti vahvempi taas näppienkin puolesta kuin ikinä, ja kyllä mä ihan tosissani tohon 3x20kg nostoon uskon jos levyt on hyvät.

Tilasin myös 2x104kg "Inch" käsipainot Nathan Hollen kautta, ja niiden pitäisi kesällä valmistua. Käytännössä siis Millenium vastaavat.

Mikä näissä pidoissa on tämänhetkinen kärki?
Men's Current World Record Holder

Captains of Crush No. 4

Tanner Merkle30.98 sec.January 27, 2019
Men's Past World Records

Captains of Crush No. 4*

Gabriel Sum19.95 sec.November 3, 2018
Clay Edgin19.44 sec.May 5, 2018
Jesse Pynnönen19.12 sec.February 3, 2018
Alexey Tyukalov17.8 sec.May 7, 2017
Jedd Johnson15.32 sec.February 18, 2017
Clay Edgin5.62 sec.January 8, 2017

Eipä tässä kummempia, tiputtelin 20kg painoa pois, ja nyt taas hieman otan lisää ennen SVM kisoja. 3x20kg 18mm paksuiset kisalevyt tammikuussa tilasin, mutta ei ole kuulunut vieläkään 😅 Kyllä mä ympäri vuoden 4-5 kertaa viikossa otevoimaa treenaan, mutta nytkin se on ollut niin perus puurtamista ja volyymin nostamista. Lisäksi painonpudotus hieman asiaan vaikutti. Joka tapauksessa syksyllä olen varmasti vahvempi taas näppienkin puolesta kuin ikinä, ja kyllä mä ihan tosissani tohon 3x20kg nostoon uskon jos levyt on hyvät.

Tilasin myös 2x104kg "Inch" käsipainot Nathan Hollen kautta, ja niiden pitäisi kesällä valmistua. Käytännössä siis Millenium vastaavat.
Kuulostaa hurjalta tuo 3x20kg.

Tsemppiä tavoitteeseen. Kunnon morkulatkin rantatautumassa!

Men's Current World Record Holder

Captains of Crush No. 4

Tanner Merkle30.98 sec.January 27, 2019
Men's Past World Records

Captains of Crush No. 4*

Gabriel Sum19.95 sec.November 3, 2018
Clay Edgin19.44 sec.May 5, 2018
Jesse Pynnönen19.12 sec.February 3, 2018
Alexey Tyukalov17.8 sec.May 7, 2017
Jedd Johnson15.32 sec.February 18, 2017
Clay Edgin5.62 sec.January 8, 2017
Tässä tosiaan tämän päivän kärki nelkun jousella. Mielestäni jos ottaa useimpia sekuntteja (esim vaikka 8sec) niin on todenteolla huipputasolla lajissa.

Tässä tosiaan tämän päivän kärki nelkun jousella. Mielestäni jos ottaa useimpia sekuntteja (esim vaikka 8sec) niin on todenteolla huipputasolla lajissa.
Elikkäs toukokuussa pääset kokeilemaan virallista suoritusta?

Minkälaista treeniä tuo COC#4 kesytys on tuossa lajissa vaatinut?

Elikkäs toukokuussa pääset kokeilemaan virallista suoritusta?

Minkälaista treeniä tuo COC#4 kesytys on tuossa lajissa vaatinut?
En voi kun omasta näkemyksestä ja tekemisestä kertoa. Ensinnäkin pitää päästä siihen tilanteeseen laji treenillä että kolmosella opettelee asettelemaan teknisesti hyvällä tasolla ja saa sillä ajat lähemmäksi 40 sekkaa. Kaikki perustuu siihen että jousi on riittävän syvällä kämmenessä eikä luisu sieltä pois. Saa aseteltua sen käytännössä kiinni ja luodille avaa kahvoja eikä yritä enää siinä kohtaa puristaa lisää kiinni.
Toiset pääsee nelkulla tekemään muutamassa vuodessa ja jotkut ei tule sitä saavuttamaan.
Omalla kohdalla vaatinut paljon laji treeniä kuten jokainen muukin.

Monta vuotta olen ollu otevoima kisoissa mukana ja nelosella ajan ottaminen ei ole mitenkään selvää tai varmaa kenellekkään. Vaikka kuin olis treeneissä onnistunut kohtuu usein. Varsinkaan että ois yli 10sec.

Lisäksi luulen että omamassa ja voimatasot merkkaa jo paljon kun listoilla näkyy olevan isoja painavia miehiä. Alle 100kg miehistä tietenkin Tanner Merkell on kaikista kovin mutta ei tule muita ajan ottajia meistä pienemmistä miehistä mieleen hänen lisäksi kuin itseni. Kisoissa olen saanut 16 sekkaa.
Kolmosen jousella näyttää olevan sitten yhtälailla tulevan kovia aikoja "normi" kokoisilla ja isoilla järkäleillä.
Suomessa kisoissa kun lajina niin 1-3 on saanut kerrallaan aikaa. Väliin vaan ei kisassa onnistu.
Kävin kisaamassa pari vuotta sitten Arnoll Classic otevoima kutsu kisoissa jenkeissä ja sinne oli kutsuttu niin sanottuja kovimpia.. Lajit oli akseli, rollari ja silver bullet. 20 kisaajaa ja yhden käden sormin pystyi sielläkin laskemaan jotka sai nelosella ajan.

Toukokuussa on otevoima SM kisat ja siellä silver bullet lajina. Ollut voimalajiliiton kisoissa lähes joka kerta ja porukka treenannu sitä vuosien varrella hyvin. Luulen että nyt vaikka useita (karkeasti arvioituna 6-8 miestä) saanut treeneissä aikaa nelosella niin luulen että jos neljäkin ottaa kisoissa niin on kova onnistuminen. Kuitenkin kisassa 6 lajia ja tämä viimeisenä.
Minä paineita tässä yksittäisessä lajissa laitan Tomi Tuomen suuntaan kisan kärki tuloksena ja mitä sitten Pynnönen tekee niin voi olla kova kärki pari jousen pidossa💪

Tuo on kyllä raskaan tuntunen laji jos kokeilee edes niin että laittaa toisen gripperin kahvan sinne väliin. Respect!

Oot kisannut siis Arnold classicissa? 🤔

Saako grippikisoissa käyttää remmejä tai koukkuja haluamissaan lajeissa? Sopis nykyaikaan paremmin, ettei olis niin vaik... haastavaa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Pieni päivitys omasta edistymisestä. Kuukausi sitten hommasin CoC gripperit: T, 0,5 ja 1 eli nyt treeniä on takana kuukausi. Tarkoitus on siis treenata Silver Bullettia otevoimakisoja silmällä pitäen. Ekalla kokeilulla tolla CoC T:llä 2,5 kilon paino pysyi hät'hätään 2 sek. noilla muilla tuskin edes se luoti olisi pysynyt. Tänään tuli kokeiltua minkälainen on tilanne nyt. Tähän väliin on sitten huomautettava, että toi luoti ei ole se virallinen vaan noin 16mm paksu palikka. Nyt se 2,5 kilon paino pysyi CoC T:llä jo huomattavasti pitempään ja myös noilla muilla pystyin puristamaan sen verran, että pikkupainot pysyivät muutaman sekunnin. Tähän oon päässyt silleen, että tolla T:llä olen treenannut asettelua ja sitä pelkkää luotia kahvojen välissä puristamalla.

Hyvä video gripperinasettelusta ja muistakin grippilajeista. Helkan videosta yritin katsoa tekniikkaa ja viilauksilla tulee varmasti lisää sekunteja. Oikea silver bulletti on muuten periaatteessa pätkä captain of crush gripperin kahvaa eli toista gripperiäkin voi käyttää luotina 😁

View: https://youtu.be/jXf0r_iS5y8

Hyvä video gripperinasettelusta ja muistakin grippilajeista. Helkan videosta yritin katsoa tekniikkaa ja viilauksilla tulee varmasti lisää sekunteja. Oikea silver bulletti on muuten periaatteessa pätkä captain of crush gripperin kahvaa eli toista gripperiäkin voi käyttää luotina 😁

View: https://youtu.be/jXf0r_iS5y8

Joo, tiedossa on mutta mä ihan tarkoituksella treenaillut tolla ohuemmalla. On jäänyt toi video kattomatta, joten kiitti vinkistä.

Pieni päivitys omasta edistymisestä. Kuukausi sitten hommasin CoC gripperit: T, 0,5 ja 1 eli nyt treeniä on takana kuukausi. Tarkoitus on siis treenata Silver Bullettia otevoimakisoja silmällä pitäen. Ekalla kokeilulla tolla CoC T:llä 2,5 kilon paino pysyi hät'hätään 2 sek. noilla muilla tuskin edes se luoti olisi pysynyt. Tänään tuli kokeiltua minkälainen on tilanne nyt. Tähän väliin on sitten huomautettava, että toi luoti ei ole se virallinen vaan noin 16mm paksu palikka. Nyt se 2,5 kilon paino pysyi CoC T:llä jo huomattavasti pitempään ja myös noilla muilla pystyin puristamaan sen verran, että pikkupainot pysyivät muutaman sekunnin. Tähän oon päässyt silleen, että tolla T:llä olen treenannut asettelua ja sitä pelkkää luotia kahvojen välissä puristamalla.

Minkälainen naisten taso esim. Suomessa on gripperien suluissa? Siippa toisinaan puristelee mun jousia ja CoC1 hän saa suljettua. Muistelen että sertillä on maailmalla CoC2 sulkuja muttei 2.5. Vai oliko yks?

Minkälainen naisten taso esim. Suomessa on gripperien suluissa? Siippa toisinaan puristelee mun jousia ja CoC1 hän saa suljettua. Muistelen että sertillä on maailmalla CoC2 sulkuja muttei 2.5. Vai oliko yks?
Mulla ei valitettavasti ole mitään tietoa.

En tiedä pystyykö varsinaisesti mitään alle #3 sertimään. Nykyisin en tiedä suomalaisia naisia jotka sulkuja treenaisi, mutta olisiko joku suomalainenkin nainen #2 sulkenut. Ulkomailla Becca Roberts on #3 sulkenut tosin ei sertinyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom