Keskustelua otevoimailusta

Noi gripperit olis paljon siistimpiä jos sulkemisesta tulis joku naksaus tai indikaattori. Esim niillä normigrippereillä on perseestä tuijottaa sitä onko se lukossa vai ei, milli vajaa eikä nää kunnolla. Otevoimailusta yleensä, kämmenen koolla aivan liian merkittävä merkitys, pitäisi jotenkin tasata se. Lyhyemmillä sormilla varustettu ei voi mitenkään pärjätä kun ei saa esim koko laitteen kahvan ympäri, vaan joutuu aivan vammaisella epäoptimaalisella otteella nostamaan.
Captain of crush grippereistä kuuluu sellanen naksahdus just ennenku se sulkeutuu. Sen myös tuntee kädessään kun kahvat on yhdessä. Ainakin mä tunnen.

Noi gripperit olis paljon siistimpiä jos sulkemisesta tulis joku naksaus tai indikaattori. Esim niillä normigrippereillä on perseestä tuijottaa sitä onko se lukossa vai ei, milli vajaa eikä nää kunnolla. Otevoimailusta yleensä, kämmenen koolla aivan liian merkittävä merkitys, pitäisi jotenkin tasata se. Lyhyemmillä sormilla varustettu ei voi mitenkään pärjätä kun ei saa esim koko laitteen kahvan ympäri, vaan joutuu aivan vammaisella epäoptimaalisella otteella nostamaan.
Vähän sitä oppii tuntemaankin koska menee kiinni ajan kanssa ainakin löysemmillä jousilla. Maksimissa hankalampi ja tarvii sitä kameraa.

Gripperithän sopiikin ns. normaali kädelle ok. Lapiokourilla asettelu ehkä haastavaa.

Monipuolisilla lajeilla myös tuo asetelma jonkin verran tasoittuu. Videolla treenasitte melko paksuilla kahvoilla. Lajeja on lukemattomia.

Lähtökohtaisesti toki iso käsi takaa paremman tuloksen lähes aina mutta kai siellä "huipulla" on vähän pienempikätisiäkin. Vaatii varmasti paljon töitä ja oikeanlaista ohjelmointia että pystyy lapiolle laittaa kampoihin.

Näin se toki on monessa lajissa että tietyt fyysiset lähtökohdat antaa huiman avun mutta kovalla työllä ja omistautumisella moni saanut kurottua eroa.

Juuri tämä syö makua lajista. Sormien ja kämmenien koko. Olen monet kerrat todistanut, kun pitkäsormiset treenaamattomat kukkakepit pesevät ja linkoavat vuosikausia voimailleet lyhytsormiset. Varmasti joissakin lajeissa pikkukätinen voi olla ok, mutta kokonaisuutena kyllä ne pitkänäpit voittavat. Osa otevoimailijoista sanoo että on pienikouranen, mutta kun pistää oman kouran viereen niin höpöhöpö. Kuin gorillan kättä katsoisi. Tarkottavat varmaan että ovat pienikouraisia verrattunu maailmanmestareihin tai Alexander Kareliniin😁 Tuo sama ilmiö tosin toistuu perus voimailussakin. Vahvimmat väittävät aina olevansa lahjattomia.

Se crusher oli sellainen, että mulla sais olla mielisairaan vahva grippi että voittaisin normaalin treenaamattoman jantterin joka saa sormet sen kahvan ympäri.

Pitää lajia ajatella kuten koripalloa, ei se epäreilua ole että on lyhyt, ei vain sovi lajiin.

Minusta oli jo suuri edistys kun alle 90kg jannut ei tarvii samassa porukassa kisata 130kg kavereiden kanssa. Käden koolla on iso merkitys mutta myös omalla painolla. Isoilla ja painavimmilla monesti myös isot kourat. Yleensä.

Pientä päivitystä omista otevoimatreeneistäni eli minkälaista kehitystä kahdeksassa viikossa on tapahtunut. IM Little Big Horn on parantunut 7,5kg ja 80mm saxon bar 5,4kg. Kiitos vaan kaikille hyvistä neuvoista joita ootte täällä jakaneet. Motivaatio ja into treenata tätä otevoimaa tuntuu vaan kasvavan, etenkin kun tota kehitystä tapahtuu näin nopeesti.

Pientä päivitystä omista otevoimatreeneistäni eli minkälaista kehitystä kahdeksassa viikossa on tapahtunut. IM Little Big Horn on parantunut 7,5kg ja 80mm saxon bar 5,4kg. Kiitos vaan kaikille hyvistä neuvoista joita ootte täällä jakaneet. Motivaatio ja into treenata tätä otevoimaa tuntuu vaan kasvavan, etenkin kun tota kehitystä tapahtuu näin nopeesti.

Maaliskuussa sm kilpailussa olis nuo lajeina. Sinne mukaan?
Uusien kisaajien pitää lisenssi ottaa ens viikolla viimeistään että 3kk sääntö täyttyy.

Täälläkin paljon esillä thickbar nostot.
Huima nosto oli Facebookissa. 175kg, kovempaa en oo nähnyt missään..

Liitteet

• Screenshot_20201206_184541_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20201206_184541_com.facebook.katana.jpg
    71,7 KB · Katsottu: 133

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Maaliskuussa sm kilpailussa olis nuo lajeina. Sinne mukaan?
Uusien kisaajien pitää lisenssi ottaa ens viikolla viimeistään että 3kk sääntö täyttyy.
Joo, oon kyllä huomannut. Taitaa vaan noi kisat tulla ihan liian aikaseen siihen nähden mitä mä kerkiän treenaamaan ja millasiin rautoihin keritä. Mut ainakin sitten masters-kisoihin olis tarkoitus osallistua toukokuussa, kun eikös ne ole ns. veteraani sarjojen kisat? Käytän nyt tilaisuutta hyväkseni ja kysyn muutamaa asiaa.: millanen se kisan kulku on eli päättääkö kisan järjestäjä vai itse kilpailija aloitusraudan painon, entä miten korotukset menee ja montako yritystä kilpailijalla on lajissa?

Joo, oon kyllä huomannut. Taitaa vaan noi kisat tulla ihan liian aikaseen siihen nähden mitä mä kerkiän treenaamaan ja millasiin rautoihin keritä. Mut ainakin sitten masters-kisoihin olis tarkoitus osallistua toukokuussa, kun eikös ne ole ns. veteraani sarjojen kisat? Käytän nyt tilaisuutta hyväkseni ja kysyn muutamaa asiaa.: millanen se kisan kulku on eli päättääkö kisan järjestäjä vai itse kilpailija aloitusraudan painon, entä miten korotukset menee ja montako yritystä kilpailijalla on lajissa?
Lähtökohtaisesti itse päättämistä raudoista 4 nostoa. Pienemmissä kisoissa voi olla "Lastman" jolloin mistä alkaa niin nostettava kaikki niin pitkälle kuin onnistuu. Aloitus on totta toki siitä mistä alkaa..
Ilman muuta katsii lähteä yleisiin kisoihin jo maaliskuussa. Sielä naisten luokat - 55/-65/-75 JA 75+.
MASTERS kisoissa vain +40v ilman painoluokkia.
Jos jotain tietoa on tarvis voimalajiliiton kisoista niin mulle kysymyksiä tai Jyrki Rantaselle.

Näyttäs olevan melko iso nostajakin ja video löyty myös instasta:

[video]
]View: https://www.instagram.com/p/CIdkuCao0sw//[/video]

Onko noissa kahvoissa eroja?

Ei pitäisi olla eroja mutta kokemuksesta voin sanoa että Hornen pajalta tulleissa välineissä voi hiukan eroja. Ei niin tehdas tekoisia ole.
IronMind välineet on tehdas tasoa ja kaikki samanlaisia paitsi rollarissa pyörivyys eroja ja pyörivä kahva putki pitävyydelle eroja, aika ajoin...

Minusta oli jo suuri edistys kun alle 90kg jannut ei tarvii samassa porukassa kisata 130kg kavereiden kanssa. Käden koolla on iso merkitys mutta myös omalla painolla. Isoilla ja painavimmilla monesti myös isot kourat. Yleensä.
Tämä oli hyvä lisäys. En ajatellutkaan että oma massa vaikuttaa myös näppivoimiin. Mielenkiintoista🤔

Tämä oli hyvä lisäys. En ajatellutkaan että oma massa vaikuttaa myös näppivoimiin. Mielenkiintoista🤔
Kyllä miehen tai naisen koko ja paino vaikuttaa tuloksiin voimailussa. Ihan helposti selviää kun kilpailutuloksia käyt katselemassa. Esim Alle 85 akseli SE on jotain 150kg ja vastaavasti +100kg sarjassa 200kg. Pääsääntöisesti pienemmillä myös pienemmät kourat.

Kyllä miehen tai naisen koko ja paino vaikuttaa tuloksiin voimailussa. Ihan helposti selviää kun kilpailutuloksia käyt katselemassa. Esim Alle 85 akseli SE on jotain 150kg ja vastaavasti +100kg sarjassa 200kg. Pääsääntöisesti pienemmillä myös pienemmät kourat.
Vaikuttaa, mutta varmasti merkittävästi vähemmän otevoimailun kaltaisessa lajissa kuin vaikka voimanostossa. Voima kun tuotetaan spesifimmin pienillä lihasryhmillä.

Lähtökohtaisesti itse päättämistä raudoista 4 nostoa. Pienemmissä kisoissa voi olla "Lastman" jolloin mistä alkaa niin nostettava kaikki niin pitkälle kuin onnistuu. Aloitus on totta toki siitä mistä alkaa..
Ilman muuta katsii lähteä yleisiin kisoihin jo maaliskuussa. Sielä naisten luokat - 55/-65/-75 JA 75+.
MASTERS kisoissa vain +40v ilman painoluokkia.
Jos jotain tietoa on tarvis voimalajiliiton kisoista niin mulle kysymyksiä tai Jyrki Rantaselle.
Kiitos vastauksesta. Ja harkitaan osallistumista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom