- Ikä
- 47
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jonkin verran loppu kesästä tahkottu jousi treeniä ja etenkin silver bullettia. Alkaa treeneissä nyt jo näkyä tulosta. Vieläkun kisoihin sattuisi hyvä päivä ja pää kestäisi pitää kunnollinen aika, uskon että minulla täydet mahdollisuudet rikkoa silver bulletissa CoC4 ja CoC3 molemmilla nykyiset maailman ennätykset. Sitä päivää odotellessa voitte katsella tätä CoC4 aikapitoa 25 sekunttia
View: https://youtu.be/i8OgWOpiK2c
hyvin on sinulla rollari lähtenyt ja olis hyvä tulos rollari kisassakin. rollareissa paljon eroja vaikka olis kuin kisa kelpoisia. mulla jääny tehtaan paketista avatulla tulos 85kg ja jollakin toisella kisakelpoisella kahvalla jopa 100kg.. hyvä otetreeni väline joka tapauksessa. on myös tapauksia että nostettu betonilapion kokoisella kädellä hurjia tuloksia ja käden koko auttaa paljon. minusta kova temppu monelle kun oman painonsa rollarilla nostaa.. mulla on lähes kaikki kansainväliset kisavälineet ja jos intoa riittää niin täällä pääsee koittaa monenmoista välinettä halutessaan.En ole otevoimailija enkä oikein mikään voimailija vaan nykyään lähinnä harrastebodailija, mutta kyllä erinäiset voimailulajit aina kiinnostaa. Expoissa kokeilin grippijuttua ekaa kertaa eläissään eli rolling thunderia. Tiesin, että paljoa ei nouse heikko grippi kun on, aina kaikki vedot ja selkäliikkeet tehnyt remmeillä tai versoilla eikä kourakaan ole kovin mahtipontinen. 83kg oli tulos. Lienekköhän 90 kiloon pääsis jos vähän treenailis satunnaisesti rannekäännöillä ja grippereitä puristelis? (mulla olis niitä 2kpl jotka on vuosikymmenen pölyttynyt kaapissa. CoC #1,5 & #2 muistaakseni).
Onko Jounilla Iisalmessa tuo rolling thunderi? Sinänsä yksinkertainen suoritus, niin ihan hauska kokeilla tuollasia.
Arto Joronen jo hienosti facebook kirjoitti tämän vuoden King Kongista
"King Kong 2017 . Kyllä Suomi on otevoimailun ykkönen .59k sarja Kultaa,74k sarja Kultaa,83k sarja Hopeaa+Pronssia, 105k sarja Kultaa +Hopea, 120+ sarja Pronssia,50+ sarja Kultaa ja Naiset Kultaa. Overall 7 Suomalaista 20 parhaan joukossa . Jouni Mähönen 2. Tomi Tuomi 6. Harri Tolonen 8.Henri Sonninen 10. Arto Joronen 13. Jesse Pynnönen 14. ja Niko Junnilainen 20. Suomesta oli 23 kisaajaa mukana ikähaitari 10v-73v. VAHVAA TEKEMISTÄ ja laajalla rintamalla ."![]()
Tässä nyt oma lyhyt raportti kisasta.
Lajit olivat King Kong
1. Yhden käden Flask (56mm Pinch Block)
View: https://www.youtube.com/watch?v=ObfjhjKPvk8
2. 2.5 Crusher( 6.35cm pyörivä kahva)
View: https://www.youtube.com/watch?v=ok7tr3FpXjg
3. The Stub
View: https://www.youtube.com/watch?v=FVTClPSsiT8
4. 2 V-Bar (50cm vertikaalinen tanko)
View: https://www.youtube.com/watch?v=eLfzWo9iqTs
Ei tullut King Kongin Overall titteliä Suomeen, vaikka suomalaisilta todella hyviä onnistumisia tuli isoimmaissa ja tasokkaimmassa King Kongissa tähän saakka. Tasokkain ja isoin siis järjestäjien mielestä ja tulostason puolesta.
Venäjän Alexey "Tank" ei omasta mielestä jättänyt hirveästi jossittelun varaa siitä kuka tänä vuonna voitti King Kongin. Aivan käsittämättömän vahva äijä pyörivissä kahvoissa ja ottikin uuden maailmanennätyksen Crusher 105kg ja siihen päälle V-bar 150kg sekä 50kg Flask, niin on kyllä loistava suoritus. Stubissa olisi ollut parantamisen varaa, mutta noin murskaavasti kun onnistuu kolmessa lajissa neljästä ei neljännen lajin tarvitse täydellinen suoritus olla.
Itse olin suorittamassa King Kong Iisalmessa ja oli korkeat odotukset mun suoriutumisesta sillä olin ainakin tämän hetkiset kovimmat Euroopan otevoimailijat voittanut kahdessa edellisessä kisassa.
(Kovimmat sillä perusteella, että esimerkiksi Harri Tolonen hallitsi Flaskin, IM Blockbusterin ja Hubin maailmanennätyksiä, Thomas Larsen entinen IM Blockbusterin ME mies ja 96kg ottanut Crusherillä, Arto Joronen jolla Flaski ja Crusher tulokset ovat aivan maailmanluokkaa, Tomi Tuomi on hallitseva Rolling Thunder suomenmestari ja SE:n haltija)
Omat odotukset eivät kuitenkaan hirveän korkeat kisasta olleet. Laitteet olivat itselle täysin uusia ja valmistautuminen jäi noin kuukauden mittaiseksi. Omasta mielestä onnistunut kisa vaatii vähintään 3kk spesifistä treenaamista kyseisillä välineillä. Kisassa overall tosiaan vasta 14. sija joka oli kyllä omaan kuntoon nähden "epäonnistuminen", mutta kisoissa ne oikeat tulokset tehdään ja treeninostot on aina treeninostoja. Joka tapauksesa V-bar onnistui itsellä odotusten mukaisesti ja siinä nousi 150.55kg jolla tuli laji hopeaa. Jokainen 13 ukkoa edessä edustaa kuitenkin otevoimalun parhaimmistoa ja olivat parempia päivänä jolloin se paremmuus oikeasti mitataan eli kisapäivänä.
Tässä nyt vaikea lähteä erittelemään kaikien suomalaisten suorituksia King Kong, mutta sanottakoon että Jounin 2.sija kokonaiskisassa, Tuomaksen 24.5kg Stub sekä Tomi Tuomen 96kg Crusher ja Arton +50v sarjan voitto olivat kovia juttuja. Ulkomaalaisten suorituksista Jedd Johnson joka otti Harrilta Flaskin ME:n 53.xkg nostolla sekä Tanner Merkle joka otti -83kg +100kg Crusherin.
2018 vuoden King Kong varmasti tulee olemaan vielä kovempi tasoltaan, mutta oma tavoite tulee olemaan "King Kong of Grip" tittelin voitto.