Kesätyö ja reenaminen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tästä on voinut olla ennenkin puhetta, mutta en löytänyt.

Asiaan: Eli ongelmana olis ihan yksinkertaiseti tulevat kesä työt. Alkaa jo toukokuussa. Työn aika rankaa, purkamista lastaamista jne. Kuinkahan sitä sitten jaksaa mennä salille raskaan työn jälkeen. Vinkkejä siis teiltä jo raskaan työn parissa olevilta, kaivataan.

Eli olennaisesti varmaan auttasi jokin palautus juoma ym. lisä ravinteet. Tähän asti en ole mitään jauhoja ryystänyt, eli varmaan olis jo aika.
Tarkoitus olsi saada kesän aikana lisättyä erityisesti voimaa ja siinä sivussa masssa. Mutta tulokset vähän junnaa paikallaan joten pieni parannus ohjelmaan olsi paikallaa, kai? Koska tuo kesä työ varmasiti hidastuttaa kasvua ja muutenkin kehittymistä. :(

Tulipahan kijoitettua, selvennän kyllä asiaani jos ongelmia sen ymmartämisen kanssa tulee.

Onhan tota tullut parina kesänä sahattua & mätettyä puita ja ei se oikeastaan oo haitannu treeniä yhtään... korkeintaan mave parantunu ku nykii tukkeja menemään vaikka muutama sataa päivässä... Eikä yleensäkkään kova rasitus haittaa kunhan muistat syödä pirusti... ite vedän joka viikko yli 10h aerobista(nyrkkeilyä, lehden jakoa) kesällä sitten päälle 1-7x viikossa rullaluistelua ja uintia eikä oo mitään ongelmia kasvamisen/voimisumisen suhteen... Nii ja en vetänyt edes lisäravinteita silloin kuin olin töissä mutta nyttemmin sitten juon palkkarin mutta vain punttitreenin jälkee

No tuskin se niin raskas duuni on että ihan tosissaa häiritsisi treenausta. Ota ihmeessä palkkari mukaan treenaukseen, kyllä sä jaksat ne treenit vetää jos vaan oikeasti haluat treenata. Ostat kato pakkikselta Muscle +:ssaa tai jotain palkkaria, kyllähän sitä yhden kesän istuu vaikka seipään nokassa :)

Tai sit teet peliliikkeen ja käytkin salilla ennen töitä. Jos töitä ei jaksa tehdä kuin 90% tehoilla niin ei sitä kukaan huomaa, mut jos salilla oot vain 90% tehoilla niin mistään ei tule mitään :)

Itse olin viime kesänä, ja menen taas toukokuussa, logistiikka-alan hommissa, ja kyllähän niitä treenaamisia ja syömisiä sai jonkin verran miettiä, kun työn ehdoilla kuitenkin mennään. Itse vaihdoin 4-jakoisen 3-jakoiseen, ja treenasin viikon molempina vapaapäivinä sekä kerran työviikon aikana, valiten treenille sellaisen päivän, jolloin duunissa ei ollut kovin rankkaa. Itellä oli aina duunissa mukana pari proteiinidrinkkiä, rahkaa tai jokin protsupatukka. Tuossa ei yhden aterian syömiseen mene kuin pari minuuttia, joten taukoaikojenkin puitteissa pysytään. Mun mielestä on juurikin tärkeää, jos aikoo siellä salilla vielä illalla jaksaa, että syö reilun aamiaisen ja sen jälkeen tasaisesti pitkin duunipäivää. Ei niin, että työpaikkalounaalla hirveä mälli, ja duunipäivän jälkeen toinen samanmoinen.

Ite tekisin myös niin, että salille ennen duunia jos vaan mahdollista.

kohtis sanoi:
Ite tekisin myös niin, että salille ennen duunia jos vaan mahdollista.
Tämä sama homma mulla kävi mielessä.

Itse olin koulun ohella varastohommissa ja kyllä tuo onnistui.
Muistan vaan ne päivät ku aamu alkaa kuudelta aamulenkillä ja ekaa kertaa kun saa levähtää on sitten klo 23.oo :D

alotin tos tän kuun alussa työt raksalla ja pidin ihan suosiolla ekan työviikon taukoa salilta, et sain unirytmin kohdalleen. nyt ku oon samalla kattonu tota syömistä vähä enemmän (opetellu syömään paljon), ni ei oo treeneihi vaikuttanu juuri ollenkaan toi raskas työ. ainostaan joskus töiden jälkeen miettii, et jättäiskö illan reenin väliin, mut sit ku saa raahattua itsensä sinne salille ni loppu hoituu ihan itsestään. eli kun syöt vaan tarpeeks, niin eiköhä salilla käynti onnistu työn ohella.

Kiitoksia vastauksista. Eli ihan turhaan pelkäsin reenaamisen puolesta...
4-jakosella olen tehnyt sellaset 4kk. En ole ainakaan aatellut vaihtaa jakoa, ainakaan lähiaikoina.

Eli aamulla reilusti ruokaa, ja sit siitä eteen päin 3tunnin välein pikkusen kunnes pääsee töistä ja nappaa sitten taas reilusti ja salin jälkeen palkkari...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Alussa voi vähän treenikin tökkiä, jos ei ole tottunut siihen kovempaan rasitukseen mitä työstä tulee. Mutta jos syö tarpeeksi, niin varmasti viikossa tai kahdesta tottuu siihen työn rasitukseen ja salilla rauta liikkuu ihan normaalisti. Eli turha siitä on enempää murehtia. Lihashuollosta ja levosta toki kannattaa huolehtia entistä tarkemmin.

Joo, siis älä tee sitä virhettä, että syöt kun on nälkä, syöt sillon kun on aika.

Teet niin, että syöt joka 1h-2h sellaisen 25g-30g proteiinia. Mä ainaskin otan protskuni tonnikalasta ja kananrinnasta, vihanneksiakin hörpin siinä välissä ja vähän hedelmiä. Vettä juot sen 3L päivässä. Tietty jos on raskasta työtä kovan puntin ohella, niin vettä menee varmaan enemmänkin. Kun mä juon vettä niin se on se 0.5L kerralla :D

itellä menee vettä n.2l salilla että repikää siitä :D sitte viel jos naputan urakka palkalla raakapontti elementtejä (kesä töissä) nii menee sitä vettä päiväs iha vitusti :urjo:

Dynamite88 sanoi:
itellä menee vettä n.2l salilla että repikää siitä :D sitte viel jos naputan urakka palkalla raakapontti elementtejä (kesä töissä) nii menee sitä vettä päiväs iha vitusti :urjo:

Salilla menee niin paljon? Salilla pitäs mennä vettä silleen "hörppiessä" vähän, toi 2l vaikuttaa vähän silt et... no, jos sä vedät 2L sanotaan 1h30min'sassa, niin nauttiessa se aika on mennyt :D

Mut hei, mä en tiedä, toi on vaan veikkaus, voin olla väärässäkin. Ainakin toivon niin, koska afrikasta loppuu vesi. :david:

MEV sanoi:
Salilla menee niin paljon? Salilla pitäs mennä vettä silleen "hörppiessä" vähän, toi 2l vaikuttaa vähän silt et... no, jos sä vedät 2L sanotaan 1h30min'sassa, niin nauttiessa se aika on mennyt :D

Mut hei, mä en tiedä, toi on vaan veikkaus, voin olla väärässäkin. Ainakin toivon niin, koska afrikasta loppuu vesi. :david:

Et viittis ihan Suomeksi kertoa tätä samaa juttua? En ymmärtänyt tästä sitten yhtään mitään...

MEV sanoi:

Itsellä menee suunnilleen tuo 2 litraa, kesällä enemmänkin kun on huonosti ilmastoitu sali. Jossain on joskus sanottu ettei treenin aikana ehdi imeytyä kuin 0.5 litraa vettä, onko perää? Juon ennen treeniäkin hyvin, mutta jos ei vähintään 1.5 litraa vettä saa niin kyllä siinä nuukahtaa. Meni vähä :offtopic:

Noh, vaikka ne tulokset vähän tippuisivatkin, niin kyllä sitten taas syksyllä voima tarttuu niin, että ihan hirvittää. Itse raskaita hommia kesäisin tehneenä olen jättänyt salikäynnit lähinnä sellaiseksi kevyeksi höntsäämiseksi ja se on toiminut ihan ok. Työpäivien pituus oli usein 12-14 tuntia, joten eipä siinä oikein valinnan varaa jäänyt.
Myös tuo suositeltu aamureeni voisi olla kova sana, jos reenaamisesta ei uskalla tinkiä.

Olen itse Raskaassa työssä nyt tän kesän ja dietti sattui samaan aikaan kun tää työ.
Joten aika raskasta toi treenaminen aina välistä on , mutta nyt olen pässyt tavoite painoon ja aloitan massa dietti systeemin, eli massaa pari viikkoo ja diettiä 1 vk.
Millasilla kaloreilla te veätte noita teiän raskaita työpäiviänne?

Meikällä on ollu oikeestaan positiivista vaikutusta ku oon menny duuniin..katos selkäkivut jotka sitte varmaan johtu koulussa istumisesta..itelläki oli toi viime viikko aika takkusta ku ei ollu tottunu että painetaan koko päivä ruumiillista työtä mutta kyllä se jo tällä viikolla on tuntunu siltä että jaksaa treenatakki..syö vaan niin tsimona

Ite En Kyllä ainakaa juoksemassa jaksa käydä nyt ku kesätyöt alko.. ei niin uudella (ei liukuhihnoja jokapaikassa) sahalla töissä klo 7-16 kokoajan seisotaan,kävellään tai juostaan ja aina useampi lauta/lankku kainalossa..yks ruokatunti ja kaks vartin taukoo.. ja 14 vuotias oon..ei siin'ä vaan jaksa enää tehdä ainakaan jaloilla mitään aerobista kun sieltä pääsee... ja millään en jaksa puolta seittemää aikasemmi enää herätä ku illalla menee kuitenki kavereitte kaa päälle keskiyön..puntti nyt on menny suht koht normaaliin mut hieman oon vähentäny puntin määrää viikossa.. ja dietillä vielä kaiken hyvän lisäks..jokunen kilo pitää poistaa sixpäkin alimpia palikoita varten..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom