Kesätyö ja reenaminen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla on kolme eri työpaikkaa tänä kesänä ja treenit aion hoitaa kyllä vaikka mikä olis! Yksi pesti on virka-aika ja istumatyötä tiiviisti samassa paikassa ja yks ruokis vaan silloin on mätettävä niin paljon ku kerkee:D Sport-heavyssa oon tällä hetkellä ja huippu kivaa on ollu, näkee hengenheimolaisiaki;) Sitten on sellasia kuormanpurku ja kassahommia ruokakaupassa.. ja lomaa ei tietysti oo varaa oikein pitää kun on niin paljo menoja. :rolleyes: Ja tosta vedenjuonnista.... itellä oikein hikisissä treeneissä voi mennä yli 2litraa muuten litra riittää mainiosti.

Itsellä ainakin kesätyöt on vaikuttanu treenaamiseen tosi paljon. Armoton morkkis iskee kun viime viikollakaan en käyny kertaakaan salilla. Työni ei ole mitenkään fyysisesti raskasta, mutta kun viimein kotiin pääsee ni sinne jää. Kaiken lisäksi sen verran stressasin töitten alkua että ei ruoka maistunu, eikä oikein maistu vieläkään. Täytyy yrittää ryhdistäytyä...

MEV sanoi:
Ei haittaa, mutta ei hyötyäkään. Alleviivataan se "ei hyötyäkään" ja vesileima vielä päälle.

Jos sulla on jano ja juot sen 0,5L huikkana treenissä niin sori, mutta kun ihmisiä ollaan niin tulee vetelä olo, sellainen "relax" fiilis. Ei kantsi, ellet sitten halua mennä juttelemaan ja nauttimaan vedestä salille.

Jaa. Sitten varmaan vaan käyn juttelemassa salilla vedestä nauttiessani.

Varsinkin jos otan merisuolaa & kreatiinia ennen salille menoa, on tuo janon tunne aika voimakas. Siinä menee se ~1.5 litraa treenin aikana, aina kovan sarjan jälkeen kun ottaa pari kunnon hörppyä. "Relax" fiilis ei kyllä kuulosta tutulta, sen sijaan voimaton olo ilman sitä hörppyä kyllä; sen jälkeen tuntuu saavan kovin kummasti lisää energiaa että jaksaa painaa ne sarjat loppuun asti. Treenin jälkeen sitten vielä 0.5 litraa lisää palkkarin kanssa.

Nyt on menossa ultrakevyt viikko (ts. kahdesti vatsat ja kerran leuanvedot, ei muuta salitreeniä), ja samalla jää krea+suola tauolle, täytyykin tarkkailla miten kovasti viikon päästä salilla janottaa :)

setae sanoi:
Jaa. Sitten varmaan vaan käyn juttelemassa salilla vedestä nauttiessani.

Varsinkin jos otan merisuolaa & kreatiinia ennen salille menoa, on tuo janon tunne aika voimakas. Siinä menee se ~1.5 litraa treenin aikana, aina kovan sarjan jälkeen kun ottaa pari kunnon hörppyä. "Relax" fiilis ei kyllä kuulosta tutulta, sen sijaan voimaton olo ilman sitä hörppyä kyllä; sen jälkeen tuntuu saavan kovin kummasti lisää energiaa että jaksaa painaa ne sarjat loppuun asti. Treenin jälkeen sitten vielä 0.5 litraa lisää palkkarin kanssa.

Eli siis litkität vettä, ja nyt sanot, että et litkitä vettä vaan hörppäät aina vähän sitä vettä kovien sarjojen jälkeen, mutta vettä menee 2L salilla... täh.

*huokaus*, en koskaan sanonut, etteikö pidä hörppiä sitä vettä. Minähän kirjoitin, että muutaman sarjan jälkeen kantsi vain hörppästä sitä vettä. Mutta jos 2L menee treenissä, niin jätkällä on joko muutaman tunnin treeni tai sitten sä juot sitä vettä ihan turhan paljon (siitä ei tule haittaa eikä etua).

setae sanoi:
Nyt on menossa ultrakevyt viikko (ts. kahdesti vatsat ja kerran leuanvedot, ei muuta salitreeniä), ja samalla jää krea+suola tauolle, täytyykin tarkkailla miten kovasti viikon päästä salilla janottaa :)

Kerro lisää :david: , mua kiinnostaa ihan kybällä :rolleyes: . :eek: Mulla on todella toinen käsitys koko kroppa treenistä, ja kevyestä viikosta, nimittäin kevyellä viikollakin pitäisi treenata koko kroppaa, tauolla sitten pidetään taukoa. Jos sä siis edes treenaat koko kroppaasi, se on saman tekevää minulle.
Niin ja kaikkihan täällä pakkotoistossa treenaa kovaa, ei sinun tarvitse edes sanoa sitä, varsinkin kun käytät kreatiinia ja, HUOM, ja suolaa enne treeniä. On nimittäin ihmisiä ketkä roinaa, ja aloitettuaan 80kg'sena he painavat vuoden jälkeen 82kg.

:offtopic: Setae varmaan tarkoitti, että kun ottaa kreatiinia ja merisuolaa, mitkä lisäävät janoa!!! kun keräävät nestettä kroppan, niin sentakia hän myös juo enempi.

Mikä siinä on niin hankala niellä, että jotkut vaan juovat enempi vettä treenissä?? Jotkut vaan haluavat juoda enempi, so what. Btw: Marko Savolainen taisi mainita kirjassaan, että hänellä menee treeneissä ainakin 4*0.75l vettä...
:offtopic:

Mutta niin, mulla ainaskin tuli jotain ihme vaivoja kyynervarteen, kun raksalla olin töissä kesänä, ja samalla reenasin. Puutus aina hetken vasaroimisen jälkeen, ja ei pystynyt napsauttamaan sormilla edes koulun alettua :D , vasta jonkun viikon päästä.

mitäs suosittelette kun en välttämättä pääse töissä syömään mihinkään ruokatunnilla niin pitäisi ottaa omaa sapuskaa mukaan?

Proteiini- ja hiilaripitosta safkaa mukaan töihin ja 3 tunnin välein vedät napaan. Eli ihan normaalia ruokailua.

Ite teen raskasta työtä ja töissä tulee syötyä aika reilusti, vaikka dieetillä oonkin. Nälkä ei oo yhtä kova enää kun kotiin pääsee, joten voi ja kannattaa painottaa ne enimmät syömiset sinne töihin. Kannattaa sitten varautua kuittailuihin jos joka tauolla menee purkki ehramia tai tonnikalaa, niitä saa nimittäin kuulla jatkuvasti. "onko tuossa nyt sitte paljo roteiiniä?" "miks sää tuota syöt?". 3-vuorossa salille ehdottomasti ennen iltavuoroa ja yövuoroa. Ennen aamuvuoroa voi 4-5 aikaan olla aika nihkeä treeni, eikä monet salit ole edes silloin vielä auki. Kyllä sitä treenata jaksaa vaikka fyysinen työ onkin. Pitää vaan suhteuttaa syömiset ja uni siihen.

Nykyinen kesähomma sopii mukavasti treenaamiseen: liukuvat työajat, istumahommia ja parikymmenen metrin päässä pieni keittiö ja jääkaappi täynnä rahkaa ja raejuustoa. Harmillisesti tietokonehommat kuluttavat sen verran vähän energiaa, että ruokalan varsin kaloripitoiset antimet joutuu jättämään hyödyntämättä.

Itelläkin on fyysisesti erittäin rankka homma ollut jo noin kuukauden päivät. Jaan postia, ja reittiini sisältyy paljon rapuissa juoksemista ja pyörällä polkemista. Aluksi ei jaksanut mennä salille, kun tuli tehtyä töitä lähemmäs 60h viikossa. Nyt pitäisi olla jatkossa hiljaisempaa eli noin 40 tuntia viikossa. Älyttömän rankkaa hommaa tuo on, kun on koko ajan pitänyt hiki hatussa vääntää menemään: yli kolme tuntia pyörällä polkemista ja portaissa juoksemista joka päivä maanantaista perjantaihin. Aerobinen kunto on noussut, ja paino on tippunut jo ainakin 4kg. Sen sijaan treenien sarjapainot ovat laskeneet aika lailla.

Olen päässyt salille 2-3 kertaa viikossa, pääasiassa viikonloppuisin. Muuten ei ole vaan jaksanut, kun täytyy valmistautua seuraavaan työpäivään. Nyt kun hommat ovat alkaneet sujua paremmin ja niitä on vähemmän kuin aiemmin, luulen että saan sisällytettyä treenit kunnolla aikatauluun. Täytyy vaan syödä kunnolla ja löysentää jalkatreenejä huomattavasti. Protskupatukoita tulee syötyä aika paljon, nuo ovat kätevä välipala ottaa mukaan ja syödä, kun pakottava tarve iskee.

Viikkoon en ole salille päässyt, kun flunssa on päässyt iskemään. Pikkaisen meinaa vituttaa jo...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
jep jep.. rekkahommissa kesä pitäis taas viettää, joten reenata joutuu sillon ku jaksaa.. tosin mulla on jotain 3 tai 4 päivää viikossa duunia, mutta ne ovatkin sitten 15-18 tuntisia(lepopäiviä) vapaapäivinä sitten voikin keskittyä pelkkään reeniin.
Fyysisesti rankka kesätyö kannattaa minun mielestä ottaa sillä asenteella että koittaa pitää sarjapainoja ja lihasta yllä samalla pudotellen talven jäljltä ylimääräisiä kiloja. syödä voi kohtalaisen reippaasti vaikka miinuksilla mennään, eli dietti tulee kuin itsestään:)

Mulla kävi niin että menee nyt ihan viduilleen treenit ku työt alkaa kolmelta yöllä ja loppuu joskus viiden ja kuuden välillä aamulla. Eli yötöitä siis...:( Menee nukkumiset ihan pepulleen, eli en pysty palautumaan kunnolla kaikista treeneistä ku en pysty :zzzz: tarpeeksi. Kehitys jäänee siis melko pieneksi tämän kesän osalta:itku:

otin tämän viikon suosilla taukoa kun ruohonleikkuu hommissa:D melkei pitää mennä heti töiden jälkee nukkuu kun on nyt säitä pidelly.

Njaa itte meen töihin kuudelta pääsen puoli kolmelta ja siinä välissä heittelen 15-20tn lihaa paikasta a paikkaan b (vaihtoehtoisesti luita/ laatikoita jne) Tämä siis vuoden ympäri.
Torkut töistä tullessa ja salille kyllä sen jaksaa kun vain pääsee salille asti. Toki jos ei ole fyysiseen työhön tottunut niin voi tehdä kesän kuten meikä kun remonttihommat pukkaa vielä näin kesällä kaiken kivan päälle. Rennosti pudottaa salikäynnit kahteen viikossa ja vetää koko kropan molemmilla kerroilla läpi. Päättää päivät etukäteen ja jos tulee menoja niin menee jo edellisenä päivänä salille. Salipäivänähän ei voi tulla enää mitään force majour estettä (paitsi sähkömies:rolleyes:)
Niin ja muistakaa kalorikulutus nousee työn myötä rajusti, vietätte siellä kuitenkin ajallisesti kauemman hikoillen kuin salilla.
Ja ei Työ ei korvaa salia, saatte siitä vain sitkeyttä:whip:

Se on toki eri asia jos joutuu tekeen töitä kellon ympäri, silloin kandee jättää salit vapaapäiville suosista.

Nykyinen kesähomma sopii mukavasti treenaamiseen: liukuvat työajat, istumahommia ja parikymmenen metrin päässä pieni keittiö ja jääkaappi täynnä rahkaa ja raejuustoa. Harmillisesti tietokonehommat kuluttavat sen verran vähän energiaa, että ruokalan varsin kaloripitoiset antimet joutuu jättämään hyödyntämättä.

Siis mitä hittoa, kuullostaa ihan kun ois tullu mun suusta. Ihan sama tilanne täällä. :D Missä oot duunissa?

otin tämän viikon suosilla taukoa kun ruohonleikkuu hommissa:D melkei pitää mennä heti töiden jälkee nukkuu kun on nyt säitä pidelly.

Sama homma. Ekan työpäivän jälkeen niin poikki että harvoin olen ollut. Nyt 4 päivän jälkeen alkaa jo tottua ja varmasti rauta alkaa liikkua normaalisti jo ensi viikolla. :rock:

Itse oon töissä Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastossa ja kyllä sitä tällasilla helteillä on ihan naatti töiden ja salitreenien jälkeen, onneksi treenaaminen kuitenkin onnistuu.

4 päivää töitä takana ja tänään eksyin salille. Suht hyvän reenin sai vedettyä mutta sarjapainoja täytyi hieman kyllä vähentää. En varmaankaan jaksa kyllä käydä tavaksi tullutta 3 päivää viikossa salilla, kun pitää keretä vielä uimaan ja aurinkoakin ottamaan.:) :offtopic:Ensimmäisenä aamuna töissä oli hauskaa kun kiskaisin maitorahkapurkin esille ja aloin siihen mehua sekoittelemaan niin työkaverit kauheasti kummastelivat ja yks kysyi ihmeissään, että "jäätelöäkö sinä syöt aamiaiseksi?" :Dja toinen oli sitä mieltä, että kaikenlaista ruokaa on nähnyt, mutta ei koskaan tuollaista aamiaista.:)

Alussa tuntui kyllä kieltämättä rankalle tehdä suht fyysistä työtä 8--15.30 ja pyöräillä sellaiset 15-20 minuuttia töihin ja kotiin ja lähteä vielä salille-> aikaa ei jäänyt juurikaan muuhun. Olin toukokuussa pari viikkoa melkoisen rikki tuon alkurumban jälkeen. Nyt kroppa alkaa jo tottua (ja mieli :)) mutta tää kuumuus näyttää tekevän vielä pahempaa: ei huvita lähteä salille, jossa ilmastointikin on mitä on eli sitä ei ole ja mieluummin vietätisi päivät ulkona. Jostakin olen kuitenkin motivaatiota repinyt kun olen ohjelmassa pysynyt.

Syödä pitää uskomattoman paljon jos tekee fyysistä duunia lapamadon ja salin ohelle. Mullakin se määrä on ollu 80 kiloisena parhaimmillaan 4500-5000Kcal/vrk jolla pysyy balanssissa. Lisäks hyvät ja riittävät yöunet.

Tärkeintä kait on et kone saa safkaa koko päivän mittaan. Ei mulla raksalla mitään kahvitaukoja koskaan ollu vaan ruokataukoja :rolleyes:

Kyllä se duunipäivä näkyy myös saman päivän reenissä. Varsinkin kädet oli suurinpiirtein kuolleet kun harkkoja päivän muurailee. Nuorempana yhden hyvin sujuneen kevätkauden jälkeen oli vitunmoinen otsapullistus kun ei käynyt koko kesänä salilla, mutta kappas vaan syksyn tullessa tulokset olivat parantuneet kauttaaltaan :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom