Kesäkuntoon 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä on vähän huono mentaliteetti, että "nyt ollaan dieetillä niin lihakset eivät kuitenkaan kasva eikä voimaa tuu". Ei varmasti kehitykään, jos tommosta itkee. Totta tietysti on, etteivät lihakset käytännössä kasva ja voimat nousevat parhaimmillaankin hitaasti, mutta kyllä noihin kannattais mun mielestä aina pyrkiä.

No juuri noinhan se on :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa suhteuttaa kehonpainoon noita tuloksia, ja sitä mukaa sitten kaivaa sitä motivaatiota treeneihin/painon pudotukseen.
Jos sun veto on 200kg ja painoa 90kg, niin periaatteessahan sulla tulokset paranee jos dieettaat johonki 78-80kg:aan mutta veto pysyy samassa / putoaa vain kymmenisen kiloa (200@90 vs 190@78).

Jos voimatasot tosiaan suorastaan romahtaa, niin sitten todennäköisesti dieettaa liian rankasti ja/tai treenaa liian kovaa ja lyö hermoston tukkoon.

Sehän tässä hullua onkin että kalorit oli hyvin maltillisesti miinuksella, tiedän sen siitä että paino ei oikein edes kunnolla pudonnut mutta jotain tapahtui koska mm. vyöhön sai tehdä uuden reijän (tiukemmaksi)
Tuo hermosto saattaa olla toki koska en osaa tehdä muuten kuin täysillä ja yleensä se 4-5x viikko.
Niin ja painoa ei ole kuin 74kg nyt (oli jossain vaiheessa 70.7kg) eli tuosta ei kyllä paljoa edes viitsis mennä alaspäin ettei lokit vie mennessään... Kaikki se turha moska on vain ja ainoastaan vatsanseudulla mistä se lähtee viimoiseksi, rinnassakin suonet paistaa mutta vatsa on kuin futiksen nielassut.
(vetokaan ei ole kuin jotain 150kg :) )

Kuinkahan monella kehonrakentajalla voimatasot nousevat dietin aikana? :D

Minulla on noussut dietin aikana sarjapainot ja voimatasot. Diettiä on tulee tällä viikolla olemaan takana sen 21 viikkoa ja painoa on pudonnut melkein 15 kilogrammaa.
Kehonrakentajaksi en itseäni kutsuisi koska veli ei käy salilla.. Mutta tähän asti on menty ilman ja tullaan menemään ;)

Minulla on noussut dietin aikana sarjapainot ja voimatasot. Diettiä on tulee tällä viikolla olemaan takana sen 21 viikkoa ja painoa on pudonnut melkein 15 kilogrammaa.
Kehonrakentajaksi en itseäni kutsuisi koska veli ei käy salilla.. Mutta tähän asti on menty ilman ja tullaan menemään ;)

Taisit aloittaa sitten todella korkeista rasvoista, jopa yli 25%? Noob gains, 3kk foorumilla? Tai no korkeista rasvoista kertoo jo se että on ollut varaa pudottaa 15 kiloa ja tuskin ne rasvat nytkään 2% ovat. Kertoo myös siitä ettei ole ollut tekeminen niin optimia "offilla" kuin nyt dietillä. Kyllä se silloin onnistuu, jos on rajut rasvat ja tekemisen/syömisen taso huonoa ennen diettiä.

Mun mielestä on vähän huono mentaliteetti, että "nyt ollaan dieetillä niin lihakset eivät kuitenkaan kasva eikä voimaa tuu". Ei varmasti kehitykään, jos tommosta itkee. Totta tietysti on, etteivät lihakset käytännössä kasva ja voimat nousevat parhaimmillaankin hitaasti, mutta kyllä noihin kannattais mun mielestä aina pyrkiä.

Oot muuten eri mieltä monen pätevän cbb kisaajan kanssa. Ehkä sä tiedät enemmän, kuin esim. Utti tai Tikka ;)

Liian kova treeni dieetillä polttaa enemmän lihasta, tämä on ihan yleisesti huomattu. Dieetillä kannattaa keskittyä vain mahdollisimman tehokkaaseen rasvanpolttoon ja lihasten säilyttämiseen.

Onko sulla dieettejä takana?

Taisit aloittaa sitten todella korkeista rasvoista, jopa yli 25%? Noob gains, 3kk foorumilla? Tai no korkeista rasvoista kertoo jo se että on ollut varaa pudottaa 15 kiloa ja tuskin ne rasvat nytkään 2% ovat. Kertoo myös siitä ettei ole ollut tekeminen niin optimia "offilla" kuin nyt dietillä. Kyllä se silloin onnistuu, jos on rajut rasvat ja tekemisen/syömisen taso huonoa ennen diettiä.

Ha. Tiesin että tämä kortti tulee :D Eli jos osaan tehdä asiat "oikein" niin yhtäkkiä olenkin aloittelija joka vetää Noob gainsseja salilla eikä kuitenkaan ollakkaan 2% rasvoissa :hyper: :hyper: Ja tottakai olen tehnyt asiat päin helvettiä jo ennen diettiä, juuri näin ;) Foorumille rekisteröityminenhän kertoo sen hetken kun kuntosaliharjoittelu aloitettiin, todellakin :D
Kannattaa M_atti jatkossa oikeasti miettiä oman tekemisen tasoa ja laatua.... ;)
Minulla dietti vielä jatkuu ja loppukiristelyjä tehdään, nykyiseen kuntoon olen jo vallan tyytyväinen. Ainiin, eilen kävin taas treenaamassa :D Tulokset nousee ja paino putoaa :puntti:

Millasilla makroilla ja treeneillä te tuloksia parantaneet/ylläpitäneet ootte vetäneet?

Itsellä vasta kolmas viikko ekaa dieettiä takana. Paino tippunut 81->77,9 ja samalla varsinkin punnerrusliikkeet on kärsinyt jonkin verran. Penkissä ennen dieettiä sarja 8,6,6 muuttunut nyt samalla painolla tiukkaan neloseen. Kyykky ja selkäliikkeet sen sijaan tuntuu kulkevan kuten ennenkin.

Varsinainen rasvanpolttohan tässä tuntuu ihan pelittävän, mutta jos toi penkki lähtee vielä läskin palaessa tosta tippumaan, niin alan pahasti epäilemään omaa tekemistä.

2-jakosella treenaan neljään kertaan viikkoon. Makrot P200 HH250-300 R80.

Eipä mitään kummallista, että penkki tulos tippuu painon pudotessa. Makrojen perusteella safka on ihan kunnossa, painosta päätellen ei sun dietti hirveän pitkään kestä joten anna mennä niinkun tähän asti jos kerta rasva palaa.

Liian kova treeni dieetillä polttaa enemmän lihasta, tämä on ihan yleisesti huomattu. Dieetillä kannattaa keskittyä vain mahdollisimman tehokkaaseen rasvanpolttoon ja lihasten säilyttämiseen.

Millaisella dieetillä? Dieetti kisakuntoon ja dieetti kesäkuntoon ovat kaksi eri maailmaa. Jälkimmäisen ei mielestäni pitäisi aiheuttaa erityisiä toimenpiteitä treenirintamalla. Esimerkikisi työkapasiteettia, voimatasoja ja aineenvaihduntaa voi yleensä kehittää ja se tietää pitkällä aikavälillä parempaa kehitystä myös lihasmassan suhteen.

Millaisella dieetillä? Dieetti kisakuntoon ja dieetti kesäkuntoon ovat kaksi eri maailmaa. Jälkimmäisen ei mielestäni pitäisi aiheuttaa erityisiä toimenpiteitä treenirintamalla. Esimerkikisi työkapasiteettia, voimatasoja ja aineenvaihduntaa voi yleensä kehittää ja se tietää pitkällä aikavälillä parempaa kehitystä myös lihasmassan suhteen.

Tässähän kommentoin tätä kommenttia:

"Mun mielestä on vähän huono mentaliteetti, että "nyt ollaan dieetillä niin lihakset eivät kuitenkaan kasva eikä voimaa tuu". Ei varmasti kehitykään, jos tommosta itkee. Totta tietysti on, etteivät lihakset käytännössä kasva ja voimat nousevat parhaimmillaankin hitaasti, mutta kyllä noihin kannattais mun mielestä aina pyrkiä."

Jäi sanomatta miten hieman huvittava tää suhtautuminen on kehittymättömyyteen - ainahan se on itkeskelemistä. Eikun seuraava pianan 5% pätkä tulille. Seuraavaksi Joppa myöntää että käytännössä kuitenkin menee toisin kuin alussa selittää? Vai kasvaako lihat ja voimat vain teoriassa? Varmaan sen aloittelijan teorioissa, joka voi kommentoida yleispätevästi muiden dieeteistä ilman päätä tai häntää.
Ja sitten kuitenkin pitää aina pyrkiä lihaskasvuun tai voimien kasvuun vaikka se olisi lähes mahdotonta? Jos nyt heitetään tähän että dieetillä voisit kasvattaa sen 20g lihasta, mutta samalla sillä riskeerata rasvanpolttoa/kuormittaa kroppaa TAI olla tekemättä niitä erikoistekniikoita ja vain keskittymällä ylläpitämään lihasta, kummin tekisit? Nimittäin niitäkin tapauksia on että dieetit on mennyt pipariksi juuri sen liian tiukan treenaamisen ja stressin takia.

E-mies:

En sanonutkaan että kaikki eivät kehittyisi, tottakai jos ääripäässä otetaan 0-2v salilla treenannut kaveri ja laitetaan dieetille, tulee siellä lihasta ja voimaa silti rutosti. Mutta jos ne löysät on jo otettu pois voimatasoissa/lihasmassa ja treenivuosia on kuitenkin 3-4v+, kannattaa miettiä mitä sanoo "itkeskelyksi" ja selittelyksi, vaikka pudottaisikin painoa 18% rasvoista -> 8%.
Aineenvaihduntaa taas ei tietääkseni dieetillä kehitetä mitenkään.

Itse aloitin tässä pudottaa painoa ja voin aivan varmana sanoa ettei tässä kehitystä voimissa tai lihaksissa tule samalla, rasvat varmaan jostain 15%-> 8-10%. Ei tullut viime kerrallakaan ja todella maltillinen dieetti oli, jolloin 3v treeniä takana ja about kaikissa treeneissä oli erikoistekniikoita käytössä. Failureen mentiin ja yli.
Luin tässä vastikään Utin kirjoituksen missä neuvoi treenaamaan (erityisesti?) käsiä maltilla, nimittäin liika failureen tekeminen ja erikoistekniikat laittaa tietyn määrän jälkeen lihat kokoajan hajottavaan tilaan ja sen tietää tyhmempikin että lihaa siinä palaa. Tässä tuli se ahaa-hetki kun käsiin oli rasvan määrä huomioiden tullut senttejä hyvin, mutta dieetillä erikoistekniikoilla paukuttaessa suli kädet vuoden takaisiin mittoihin.

edit: kisadieetti vs kesädieetti, sanoisin että tärkein on se "tavoitteellisen" treenin määrä vuosissa ennen dieettiä. Kun pitemmän aikaa treenannut harrastelija alkaa miinuskaloreille, ei siinä vaan lihasta tehdä. Ihan sama onko silloin rasvat 16% vai 8%. Toki lihasta palaa 8% rasvoista kiristelijällä enemmän, mutta lihasta palaa myös 16% kaverilla, hänellä vain vähemmän.

En sanonutkaan että kaikki eivät kehittyisi, tottakai jos ääripäässä otetaan 0-2v salilla treenannut kaveri ja laitetaan dieetille, tulee siellä lihasta ja voimaa silti rutosti. Mutta jos ne löysät on jo otettu pois voimatasoissa/lihasmassa ja treenivuosia on kuitenkin 3-4v+, kannattaa miettiä mitä sanoo "itkeskelyksi" ja selittelyksi, vaikka pudottaisikin painoa 18% rasvoista -> 8%.

Lihasmassaa ei useimmiten voi kalorivajeessa kehittää mutta voiman kehittymisellä on niin paljon lihaksen poikkipinta-alan kasvusta riippumattomia osatekijöitä, että yleensä voiman kasvua voi odottaa myös (kesäkunto)dieetillä. Jos se siis tavoitteisiin kuuluu ja ohjelmointi sitä tukee. Toki odotettavissa oleva kehitys pitää skaalata lähtötason ja treenihistorian mukaan.

Aineenvaihduntaa taas ei tietääkseni dieetillä kehitetä mitenkään.

Onnistuu (kesäkunto)dieetillä siinä missä plussallakin. Työkalut löytyvät salilta ja keittiöstä.

Itse aloitin tässä pudottaa painoa ja voin aivan varmana sanoa ettei tässä kehitystä voimissa tai lihaksissa tule samalla, rasvat varmaan jostain 15%-> 8-10%. Ei tullut viime kerrallakaan ja todella maltillinen dieetti oli, jolloin 3v treeniä takana ja about kaikissa treeneissä oli erikoistekniikoita käytössä. Failureen mentiin ja yli.
Luin tässä vastikään Utin kirjoituksen missä neuvoi treenaamaan (erityisesti?) käsiä maltilla, nimittäin liika failureen tekeminen ja erikoistekniikat laittaa tietyn määrän jälkeen lihat kokoajan hajottavaan tilaan ja sen tietää tyhmempikin että lihaa siinä palaa. Tässä tuli se ahaa-hetki kun käsiin oli rasvan määrä huomioiden tullut senttejä hyvin, mutta dieetillä erikoistekniikoilla paukuttaessa suli kädet vuoden takaisiin mittoihin.

Eihän voimaa varmasti tule, jos ohjelma ei sitä tue. Eli ymmärtääkseni treenaat kovalla kertavolyymillä failureen ja erikoiset päälle? Aika puhdasta bodytreeniä, joka varmasti plussilla kasvattaisi voimiakin lihaksen poikkipinta-alan kasvun myötä mutta dieetillä pitäisi mennä hermostollista reittiä.

Minä, kohta kymmenen vuoden taustalla, nostelin viime kesänä ennätykset kyykyssä ja mavessa vatsat suonilla mutta sitä ohjelmassa osittain myös haettiin.

Uttihan puhuu kisadieetistä.

edit: kisadieetti vs kesädieetti, sanoisin että tärkein on se "tavoitteellisen" treenin määrä vuosissa ennen dieettiä. Kun pitemmän aikaa treenannut harrastelija alkaa miinuskaloreille, ei siinä vaan lihasta tehdä. Ihan sama onko silloin rasvat 16% vai 8%. Toki lihasta palaa 8% rasvoista kiristelijällä enemmän, mutta lihasta palaa myös 16% kaverilla, hänellä vain vähemmän.

Kyllä se kisadieetti/kesädieetti -jako on aivan oleellinen tässä. Jakoviiva kulkee bodyfat setpointin kohdalla ja määrittää hyvin pitkälle voidaanko dieetin aikana tavoitella positiivisia muutoksia muussakin kuin rasvan määrässä, vai joudutaanko pelkästään hillitsemään dieettaamisen negatiivisia vaikutuksia, kun haetaan kosmeettisesti piikattua kuntoa.

Sitten vielä se, että "lihas ei kasva dieetillä" on mielestäni hyvin lyhytnäköinen suhtautumistapa varsinkin kokeneemmalle treenaajalle, joka hyvällä tuurilla saa havaittavaa kehitystä vuoden mittaisissa periodeissa. Silloin harjoittelun pitkän aikavälin perspektiivin pitäisi olla vastaavassa luokassa, eli suunnitella progressiot ja painotukset vuoden aikajaksolle. Eli jos nyt oletuksena tarvitaan johonkin kohtaan vuotta selkeä perusvoimajakso, tai vaikkapa räjähtävää voimaa niin ne voi aivan hyvin sijoittaa (kesäkunto)dieetillekin palvelemaan kokonaisuutta.

No kylläpä tää nyt osu herkkään paikkaan. :D

Lihasten ja voimien kasvuun pyrkimisellä en suinkaan tarkoittanut, että pitäis treenata ihan täysiä koko ajan ja tehdä kaikkia mahdollisia erikoistekniikoita. Tarkoitin, että tommosella kesäkuntodieetillä (joo, sanoin aina, ja se olikin ehkä hieman huonosti sanottu, vaikka tiukimmat kisadieetit ovatkin aika pieni osa maailman dieeteistä) kannattaa treenata kuitenkin ihan kunnolla ja nousujohteisuuteen pyrkien, eikä suinkaan kerta toisensa jälkeen tehdä vain pienemmällä painolla "koska oon dieetillä ja siinä nyt vaan voimatasot laskee". Jos tulokset lähtevät kovasti laskuun, kannattaa ihan samalla tavalla kuin plussillakin katsoa, onko treeneissä mahdollisesti jotain vikaa – huomioiden tietysti sen, että se, mikä plussilla oli sopiva määrä, voi ollakin liikaa.

Mut joo, jos se siitä. Tehkää miten tykkäätte. :piis:

Toki, voimailla voi ja jos bodattu on plussakaudella, tulee varmasti hermostollista kehitystä miinuksillakin ollessa. Itseä tuo ei vaan varsinaisesti kiinnosta, enkä juuri nää järkeä hermostollisen voiman kehittämiseen pyrkimisessä dieetillä jos tarkoitus on bodata. Kerkeehän tässä kaikenlaista vielä kokeilemaan, niin eiköhän tuotakin sitten joskus. Tällä offilla on tullut kehitystä rankasti erikoistekniikoiden ja failuren avulla ja suoraan sanottuna uskon että lihasta alkaisi pakenemaan, jos dieetillä alkaisin panostaa voimatuloksiin.
Olen tässä kokoajan puhunut bodausnäkökulmasta, eikä siten perusvoimajaksoja tai räjähtävän voiman treenejä tule suunniteltua. Mun mielestä on fiksusti sanottu: treenaa dieetatessa sillä tavalla millä ne lihakset on tulleetkin. Jos pääpaino on bodauksessa, ei ole fiksua alkaa tekemään 3-5 toiston sarjoja dieetille mentäessä.

Eihän aineenvaihduntaa voi mitenkään dieetillä kehittää, kerran miinuskalorit on käytössä ja aineenvaihdunta päinvastoin hidastuu jo luonnollisesti. Puhutaanko nyt eri asiasta?
Offilla kyllä pyritään nostamaan ruokamääriä.

En suosittele treenaamaan dietillä - ja ihan vitun sama onko kisa vai kesä tai talvidietti - samalla tavalla kuin "massakaudella" (Mikälie sekin on, "Bulkki"? Hyi.)..
Yrittäkää ihmiset erilaisia ratkaisuja treenien ja ruokavalion suhteen, löytäkää itsellenne se optimaalinen tapa toteuttaa asiat.

Toki, voimailla voi ja jos bodattu on plussakaudella, tulee varmasti hermostollista kehitystä miinuksillakin ollessa. Itseä tuo ei vaan varsinaisesti kiinnosta, enkä juuri nää järkeä hermostollisen voiman kehittämiseen pyrkimisessä dieetillä jos tarkoitus on bodata. Kerkeehän tässä kaikenlaista vielä kokeilemaan, niin eiköhän tuotakin sitten joskus. Tällä offilla on tullut kehitystä rankasti erikoistekniikoiden ja failuren avulla ja suoraan sanottuna uskon että lihasta alkaisi pakenemaan, jos dieetillä alkaisin panostaa voimatuloksiin.
Olen tässä kokoajan puhunut bodausnäkökulmasta, eikä siten perusvoimajaksoja tai räjähtävän voiman treenejä tule suunniteltua. Mun mielestä on fiksusti sanottu: treenaa dieetatessa sillä tavalla millä ne lihakset on tulleetkin. Jos pääpaino on bodauksessa, ei ole fiksua alkaa tekemään 3-5 toiston sarjoja dieetille mentäessä.

Olen saanut ja olen nähnyt saatavan voimaa dieetillä myös monijakoisessa volyymibodauksessa "vahingossa". Olen myös ehdottomasti samaa mieltä boldatusta ja treenaan samalla tavoitteella, mutta jos lihasta on näkemyseroista johtuen pyritty osaksi rakentamaan myös 3-5 toiston sarjoilla ja räjähtävällä voimalla, on niitä tietysti loogista kierrättää treenissä jossain määrin koko ajan ja tarvittaessa myös dieetillä.

Eihän aineenvaihduntaa voi mitenkään dieetillä kehittää, kerran miinuskalorit on käytössä ja aineenvaihdunta päinvastoin hidastuu jo luonnollisesti. Puhutaanko nyt eri asiasta?
Offilla kyllä pyritään nostamaan ruokamääriä.

Sä taidat puhua kahdesta eri asiasta, eli aineenvaihdunnasta ja ruokamääristä. Okei, ne on helppo ja suorastaan houkuttelevaa niputtaa yhteen mutta siinä on riskinsä.

Mutta jos se nyt rohkeasti ajatellaan ruokamäärien kautta, niin dieetillä voidaan pelata niin että ruokamäärät lisääntyvät loppua kohti rasvan edelleen palaessa ja ollaan paremmassa aineenvaihdunnallisessa kokonaistilanteessa (joka sisältää muttei rajoitu ruokamääriin) aloittamaan varsinainen lihaksenkasvatuskausi.

Omakin projekti kesäkuntoon/elämänsä kuntoon pääsystä on ollut dietin merkeissä käynnissä nytten sellaiset 8 viikkoa. Paino on tippunut 87,7 -> 80,3 ja vaatekoot pienentyneet yhdellä. Samalla on kuitenkin kertynyt jonkin verran lihasta ja voimatasot kasvaneet ihan mukavaa tahtia, syynä tälle on varmaankin parin vuoden tauko treenaamisesta. :face:

Tavoitteena olis vielä pudottaa noin 5kg seuraavaan 5 viikkoon. Kalorimäärät pyrkinyt pitämään noin 1800-2000kcal päivässä. Liikkeelle lähdettiin VHH:lla, mutta muutaman viikon jälkeen aloin hieman lisäilemään hiilareita, sillä treeneistä ei tullut mitään (4x viikossa salilla, kaksijakoisella). Ongelmana kuitenkin on nyt ollut, että koko toukokuun ajan paino pyörinyt 78kg - 81kg välillä, mutta ei ota laskevaa suuntaa vaan palaa aina takaisin. Tankkauspäiviä olen pitänyt 2 viikon välein. Kunto ei miehellä ole vielä lähelläkään kireää ja helposti sellainen 5kg ainakin pystyisi ottamaan pois. Olenkin nyt miettinyt jatkoa ja toimia junnaavalle painolle, eli kannattaisiko nostaa kalorien määrää jatkossa vai jatkaa samalla linjalla?

Esimerkki päivän syömisistä:
Rasvat Hiilarit Proteiinit
90 g 100 g 151 g
45 % 22 % 33 %

1829 kcal.

Tomaatti (75g, 15kcal), Kurkku (100g 11kcal), Riisi keitetty (100g, 122kcal), Kananpojan paistileike(200g, 296 kcal), Vihreitä papuja (40g, 10kcal), Tonnikala öljyssä (115g, 218kcal), Pieni pyöreä näkkileipä (166 kcal, 52 g ), Gouda (40g, 112kcal), Lohi(160g, 353kcal), Kaali(100g, 21kcal), Porkkana (100g, 28kcal), Kesäkurpitsa (200g, 36 kcal), Kaurahiutale (35g, 131kcal), Kananmuna (52g, 166kcal). (Treenipäivinä palkkarit päälle.)

Itse laskisin 1500kcal määrään ja kun painon putoaminen stoppaa, niin sitten stoppaa. Siitä sitten jos vielä haluaisi kiristellä, nostelisin pikkuhiljaa ruokamääriä jonnekin 3000kcal pintaan ennenkö alkaisin uudelleen pudottelemaan painoa. Näin ei ihan tulisi näännytettyä millään 1000kcal ruokavaliolla väkisin. Eli pieni plussajakso väliin kun siltä tuntuu. Mutta jos tosiaan toiveena lähiaikoina vielä kiristyä, älä anna painon nousta ~2-4kg:ta enempää.

Kalorimäärät pyrkinyt pitämään noin 1800-2000kcal päivässä. Liikkeelle lähdettiin VHH:lla, mutta muutaman viikon jälkeen aloin hieman lisäilemään hiilareita, sillä treeneistä ei tullut mitään (4x viikossa salilla, kaksijakoisella). Ongelmana kuitenkin on nyt ollut, että koko toukokuun ajan paino pyörinyt 78kg - 81kg välillä, mutta ei ota laskevaa suuntaa vaan palaa aina takaisin. Tankkauspäiviä olen pitänyt 2 viikon välein. Kunto ei miehellä ole vielä lähelläkään kireää ja helposti sellainen 5kg ainakin pystyisi ottamaan pois. Olenkin nyt miettinyt jatkoa ja toimia junnaavalle painolle, eli kannattaisiko nostaa kalorien määrää jatkossa vai jatkaa samalla linjalla?

Esimerkki päivän syömisistä:
Rasvat Hiilarit Proteiinit
90 g 100 g 151 g
45 % 22 % 33 %

1829 kcal.

Tuntuu aika pieneltä tuo kalorimäärä 80kg kaverille. Itse aloitin suunnilleen tuolla määrällä tiputtelemaan, mutta pyrin reilusti yli 500kcal miinuksille. Käytännössä kuitenkin kuudesta viikosta vain kahdella olen pysynyt alle 2000kcal/viikko keskiarvossa, loput neljä sitten 2000-2400kcal keskiarvolla mättöpäivien ja sosiaalisten menojen takia.

Kannattaa melkein tarkkailla mittoja ja ulkonäköä enemmän kuin tuota painoa. Varsinkin jos sitä lihasta on joskus ollut enemmänkin, voi kehonkoostumus muuttua ihan mukavasti painon pysyessä suunnilleen samana. Voisit myös tietysti testata tuota Ertsin ehdotusta ja mennä vaikka pari viikkoa 1500kcal/vrk(jos vaan pää kestää, itse meinaan kuolla nälkään 1800:lla) ja katsoa tippuuko paino. Tai no, kyllähän sen noilla kaloreilla pitäisi väkisinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom