Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lähen kokeilemaan tuota E-miehen mielenkiintoista diettitaktiikkaa. Tässä joka tapauksessa täytyy repiä alas aika paljon painoa ja lihaskadostakaan ei varsinaisesti tarvitse huolehtia. Onko jossain mahdollisesti ilmaiseksi infoa tästä diettityylistä vai onka tämä nyt vain omien kokemusten perusteella havaittua?
No siis tarkoitus oli alunperin tiputella ihan normaali tyylillä eli pienillä miinuksilla ääntä kohden, mutta koska käytönnössä lihasmassan menetyksestä ei tarvitse huolehtia (suhteellinen lihasmassan määrä on tällä hetkellä niin pieni että saisi olla proteiinitön dietti että lihasmassaa lähtisi) niin ajattelin että miks ei sitten kokeilisi tällä tavalla dietata. Mitä tulee tuohon lihasmassan menetyksen pelkoon niin oman käsityksen mukaan juuri isot kalorivajeet sitä aiheuttavat kun kroppa ei saa sitä kaikkea tarvitsemaansa energiaa sieltä rasvakudoksesta niin silloin menee aminohapot helpommin käyttöön.
Mitä tulee painon repimiseen niin mitä aikasemmin saan tuon ylimääräsen pois vyötäröltä niin sitä nopeammin voi alkaa sitten seuravaa vaihe joka mulla liittyy enemmänkin voimapuolelle kuin body. Syy miksi paino pitää saada alaspäin on painoluokat. Turha sitä on nostaa isojen miesten sarjassa vain sen takia että vyötäröllä on ylimääräistä mitä ei jaksa dietata pois.
No ajatuksena tämä diettitapa tulikin mieleen juuri tuon suorituskyvyn kannalta. Periaatteessahan mulla toi dietti ei muuttuisi mitenkään muuten kuin että hiilareista otettaisiin enemmän kaloreita silloin kun tuntuu että dietti jumittaa. Mikä itsessään tarkottaisi sitä että suorituskyky pitäisi pysyä paremmalla hollilla dietin lopussa. Sitähän ei koskaan osaa sanoa että mikäkin diettitapa toimii mutta teoria pohjalla tämän pitäisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto. Mun kisatavoitteet on kuitenkin aika pitkällä vielä niin mitään hirveän traagista tässä tuskin ehtii tapahtumaan. Koska tarkoitus ei ole kuitenkaan vetää itseään ihan änkyräkireäksi.Eihän kaloreita saa niin alas laittaa, että lihasta palaisi. Mutta dieetin alussa miinusta voi useimmiten olla reilumminkin. Tässä tulee taas eteen se aineenvaihdunnan ja kalorimäärien ero. Jos kroppa on hyvällä aineenvaihdunnallisella vaihteella, niin suurikin kalorivaje pystytään paikkaamaan varastoista ja sen voimalla jaksaa painaa salilla ja salin ulkopuolella. Sitten taas jos aineenvaihdunta on ruvennut panttaamaan rasvaa, niin lihasta voi palaa vaikka kalorivajetta ei olisi juuri lainkaan, kuten esimerkiksi kisadiiettien lopulla. Tietty isolla vajeella tekee silloin vielä pahempaa vahinkoa.
Tuossa sun tilanteessa pitäisin tärkeimpänä suorituskyvyn parantamista, tai mielellään parantamista jo dieetin aikana. Eli sen verran sitä ruokaa, etenkin hiilaria, on tultava.
Tai jos ei muuta niin saa hivenaineita ja suurin syy ainakin minulla että pitää pitkään kylläisenä.Itse olen huomannut dietillä vihannesten merkityksen metabolialle ja vielä sen, että millaisia vihanneksia syödään: etenkin kaalit ovat suotuisia, päivittäin ja joka aterialle vähän (esim. parsakaali). Rehuja joka aterialla runsaasti! Ja oikeestaan sama bulkillakin pitäisi.
Minun piti olla elämäni kunnossa rannalla tänä kesänä mutta toisaalta aloin miettimään onko keskitysleiri look kuitenkaan cool?