Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Jospa se uusivuosi (tai joulupukki) tois mulle apinanraivomotivaation treenaamiseen ja vähän lisää vapaa-aikaa, niin niillä varmasti pääsis kesäkuntoon ja ties vaikka syksyllä lavalle..!? Katotaan jos rohkenis liittää kuvaa matkaan..

Täällä ollaan myöskin mukana projektissa. Jospa se ensi vuosi toisi vähän kiristystä tähän vartaloon ennen ens kesän rantakelejä.

Mä kyllä kehtoon laittaa kuvia! Ei niissä kehumista ole, mutta tehdään niistä kehuttavia. Kesään asti aikaa. Rantakelitki alkaa vasta heinäkuussa kummiski. ;)

Mukana ollaan! En hake niinkään painonpudotusta, vaan lähinnä kuntoa ja enemmän liikuntaa. Kilpaurheilun jälkeinen rappiovuosi on piakkoin ohi! :D

Olkoot sitten kesäkuntoa, kun painoa parhaillaan tiputtelen. :D Uusin syömiseni kerralla kuntoon marraskuun alussa ja aloitin samalla punttailun. Nyt painoa on karissut 2,9 kiloa ja olo on mitä parhain! Oon oppinut valtavasti kropan toiminnasta viime viikkojen aikana ja nyt sitä vain ihmettelee, miten sitä aiemmin ei välittänyt itsestään. Koko viime kesän kärsin kaikenlaisista vatsaongelmista ja tuntui ettei mikään ruoka passaa. Nyt mahan myllerrys on uuden ruokavalion myötä kadonnut tyystin. Dieetillä on näemmä hyvä tunnustella mitä ruokaa sitä kannattaa suuhunsa lappaa, kun ruuansulatus ilmoittaa herkästi jos jokin ei sille sovi.

Uusi harrastus muutti tavoitteet. Kylkiluiden tilalle punnersi ajatus voimakkaasta kropasta. Olisihan se velmua nostaa penkistä painonsa verran! :rolleyes: Ja kuinka paljon tyytyväisempi sitä on itseensä ja peilikuvaansa, kun saa laittaa tietokoneen edessä veltostuneen ruhon töihin!

Mäkin varmaan uskaltaisin laittaa jotain kuvaa, ehkä.
Saispahan lisää motivaatioo treenaamiseen.. etenkin kun olisi kova hinku näyttää, että kyllähän tämä tyttö parempaankin pystyy ;)

Parin viikon päästä Egyptin reissu edessä. Onneks on tullut sentään sen verran kuntoiltua & syötyä fiksusti, että kehtaa bikineissä esittäytyä :D

No niin, löytyihän se motivaatio kesäkuntoon! :dance:

Eli nyt on takana kaks peräkkäistä raskautta. Vanhempi poika on nyt 1v 10kk ja nuorempi 5kk. Paino on pudonnu lähelle entistä, mutta vatsalöllö on vielä. :(

Tarkoitus olisi nyt joulun aika ottaa rennosti ja syödä mitä huvittaa.

Dieetti alkais virallisesti 1.1.2010 ja lupaan laittaa silloin karmeat raskauslöllömahakuvat tänne :urjo:niin muutki saattaa laittaa, ehkä..
No oman motivaation vuoksi laitan, koska en kehtaa kesällä olla laittamatta tai laittaa samanlaista löllökuvaa tänne. Haluan myös tietää, että onko mahdollista että tuo iho palautuu vielä takaisin vai jääkö ryppynahkaksi. (Kuvien laiton jälkeen kukaan ei taho tulla raskaaksi :) ) Raskaana vatsani iho siis repeytyi todella pahoin ja näytin tiikeriltä. Noh, joillekin onnellisille ei semmoista tule , kade ;)

Paino siis nyt 68kg ja pituutta 170cm. Tarkoitus olisi tiputtaa tuonne 60-63kg ja toivomus olisi että vatsalihakset näkyisi.

Ruokavalio on valmiina ja karkit joudun heivaamaan hiiteen kokonaan. Herkkupäiviä kahden viikon välein max.

Ruokavalion voin postata kuvien yhteydessä. Kalorit 2000 ja liikuntaa 3x sali ja mahdollisia aerobisia lisäksi.

Mullakin on vielä kuvat ottamatta, mutta kyllä ne mun mielestäni kannattaa ottaa ihan itseään varten. Kun näkee muutokset ihan omin silmin niin motivaatio pysyy ja mulla ainakin nostaa itsetuntoa roimasti. Onko täällä ketään, kenellä olisi kokemusta kuinka paljon esim. sarjapainot ovat tippuneet dieetin aikana? Ja olisiko tarvetta muuttaa treenejäkin dietin ajaksi siitä perinteisestä 4jakosesta?

Tulee olemaan hankalaa miettiä reenien, aerobisen ja ruuan määriä ja suhteita, pitää vaan kai osata reagoida sitten tarpeeksi nopeasti jos tulokset eivät ole hyviä. Vähän tekisi mieli jatkaa tätä syömistä ja reenaamista kun kehitystä tapahtuu vielä tässä vaiheessa niin nopeasti:p toisaalta, olisi mukava taas mahtua vanhoihin vaatteisiin edes vähän paremmin.

Saispahan lisää motivaatioo treenaamiseen.. etenkin kun olisi kova hinku näyttää, että kyllähän tämä tyttö parempaankin pystyy ;)

Mikä on sellainen "kova hinku" joka ei jo itsessään riitä motivaatioksi? IMO se ei ole kovaa hinkua nähnytkään, niin että nyt mimmi :whip::whip::whip:

Minäkin ilmoittaudun mukaan!:) Yrityksiä pienempään minään on ollut usein, kunnes nyt tajusin että dieetillä ollessa syön liian vähän ja kroppa menee säästöliekille. Dieetin jälkeen taas päädyn syömään normaalisti, karkkia liikaa mutta muuten ruokavalio on monipuolinen. Olen vain niin kyllästynyt tähän ylimääräiseen läskiin ja turhiin yrityksiin : (Tavoitteena on siis pysyvä kesäkunto.

Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa ja lyhyet lenkit koiran kanssa sekä pyöräilyt kouluun ja takaisin.
Vuosien salikäyntien takia lihasta on tullut, mutta mihinkäs se näkyy kun rasvakerros on siinä päällä.. Olen 164cm pitkä ja painan ainakin parisen kiloa yli 60 kiloa. Haaveena olisi pudottaa painoa viitisen kiloa ja pyrkiä ylläpitämään lihaskuntoa. Olen terveydenhuoltoalalla ja haluan olla tulevassa työssäni uskottava ja esimerkkinä hyvistä elämäntavoista. :rolleyes:

Metodeinani on kalorit 1500, 2 x viikossa saliharjoittelua, 2 x viikossa jumppia (joita aiemmin olen vierastanut) sekä pidemmät lenkit koiran kanssa (lisään hölkkää). Nostan kalorimäärää treenipäivinä jos tuntuu ettei jaksa, mikään ei ärsytä niin paljon kuin salila ollessa ei jaksa tehdä mitään kun ei ole syönyt tarpeeksi!

Otan mielelläni vinkkejä vastaan. :)

Tsemppiä kaikille koitokseen :)

Minäkin ilmoittaudun mukaan!:) Yrityksiä pienempään minään on ollut usein, kunnes nyt tajusin että dieetillä ollessa syön liian vähän ja kroppa menee säästöliekille. Dieetin jälkeen taas päädyn syömään normaalisti, karkkia liikaa mutta muuten ruokavalio on monipuolinen. Olen vain niin kyllästynyt tähän ylimääräiseen läskiin ja turhiin yrityksiin : (Tavoitteena on siis pysyvä kesäkunto.

Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa ja lyhyet lenkit koiran kanssa sekä pyöräilyt kouluun ja takaisin.
Vuosien salikäyntien takia lihasta on tullut, mutta mihinkäs se näkyy kun rasvakerros on siinä päällä.. Olen 164cm pitkä ja painan ainakin parisen kiloa yli 60 kiloa. Haaveena olisi pudottaa painoa viitisen kiloa ja pyrkiä ylläpitämään lihaskuntoa. Olen terveydenhuoltoalalla ja haluan olla tulevassa työssäni uskottava ja esimerkkinä hyvistä elämäntavoista. :rolleyes:

Metodeinani on kalorit 1500, 2 x viikossa saliharjoittelua, 2 x viikossa jumppia (joita aiemmin olen vierastanut) sekä pidemmät lenkit koiran kanssa (lisään hölkkää). Nostan kalorimäärää treenipäivinä jos tuntuu ettei jaksa, mikään ei ärsytä niin paljon kuin salila ollessa ei jaksa tehdä mitään kun ei ole syönyt tarpeeksi!

Otan mielelläni vinkkejä vastaan. :)

Tsemppiä kaikille koitokseen :)

Olen parisen kiloa painavampi kuin sinä ja 1500 kcal kuulostaa omaan korvaan liian vähäiseltä energiamäärältä. Jos aiot lisätä liikuntaa niin mitäs jos vain siistisit karkit pois ruokavaliosta ja söisit muuten ihan normaalisti? Omien kokemusten perusteella sanoisin että kaloreiden vähentäminen JA liikunnan lisääminen ei ole kovin pitkäaikainen tie, repsahduksia on varmasti luvassa. Sulla ei edes ole pitkä matka kesäkuntoon, joten malttia. :)

Ilmoittaudun myös mukaan! Viimeisen vuoden aikana on kertynyt ennen niin kapealle vyötärölle pieni makkara, josta on pakko päästä eroon. Paino on noussut 61 kiloon (pituutta on 162) ja rasvaprosentti on liian korkea, joten molempia lähdetään nyt uuden hienon kehonkoostumusmittarin tukemana pienentämään. Tavoitteena saada rasvat alle 30 prosenttiin, kiloissa noin 6 pois. Itselläni on aerobiset jääneet rankan syksyn aikana vähiin ja niistä ajattelin lähteä lisäämään reilusti. Salia sitten 2-3 kertaa viikkoon parin aerobisen lisäksi. Ehkä keväällä sitten vaikka johonkin juoksutapahtumaankin, niin olisi motivaatiota käydä hölkällä...

Mullakin oli ajatuksena tuo 1 500 kalorit, mutta ilmeisesti se on siis liian vähän? Mittausten mukaan mun peruskulutus on 1 300 kcal (ja työ on istumatyötä). Olen aika nirso (+mielikuvitukseton) ruuan suhteen ja siksi tuossa ruokailussa tulleekin olemaan suurin ongelma. Jos vaan pystyn, ruokavalion osalta tarkoituksena olisi pyrkiä lisäämään proteiinia sekä hedelmiä/vihanneksia ja vähentämään hiilareita.

Aika pikkuset on tyttöjen kalorit.

Mitä sitten, kun on dietattu minimaalisilla kaloreilla muutama viikko ja painon lasku tyssää? Kunnolla suunniteltu dieetti ei ala minikaloreilla, vaan matkan varrella voi olla syytä tiputtaa energiansaantia entisestään, että painonlasku jatkuu. 1500 kcalorissa ei oikein ole enää mistä ottaa.

Tähän tilanteeseen tullaan sillä, että "offilla" (tarkoitan tässä peruskuntokautta, jolloin lihaksia tehdään, vaikka ei kilpailija olisikaan) syödään liian vähän. Kun tulee dieetin aika, suunnitellaan dieettiä aivan liian alhaisilla kaloreilla, jotta saadaan edes joku ero normaalitilaan.

Meitä on moneen junaan, mutta itsellä saattais jäädä juoksutapahtumat väliin jos pitäisi 1500:lla yrittää treenata. Suunnittelen tässä kesäkuntoa ja aattelin 2500 kcal:lla ja aerobista lisäämällä lähtee liikenteeseen. Tosta sit vaikka -200 kcal kerrallaan, jos asia ei etene. Mitat tosin mulla 172/~70, mutta oikeesti jotain realismia pliis. Anteeks vaan.

Aika pikkuset on tyttöjen kalorit.

Mitä sitten, kun on dietattu minimaalisilla kaloreilla muutama viikko ja painon lasku tyssää? Kunnolla suunniteltu dieetti ei ala minikaloreilla, vaan matkan varrella voi olla syytä tiputtaa energiansaantia entisestään, että painonlasku jatkuu. 1500 kcalorissa ei oikein ole enää mistä ottaa.

Tähän tilanteeseen tullaan sillä, että "offilla" (tarkoitan tässä peruskuntokautta, jolloin lihaksia tehdään, vaikka ei kilpailija olisikaan) syödään liian vähän. Kun tulee dieetin aika, suunnitellaan dieettiä aivan liian alhaisilla kaloreilla, jotta saadaan edes joku ero normaalitilaan.

Meitä on moneen junaan, mutta itsellä saattais jäädä juoksutapahtumat väliin jos pitäisi 1500:lla yrittää treenata. Suunnittelen tässä kesäkuntoa ja aattelin 2500 kcal:lla ja aerobista lisäämällä lähtee liikenteeseen. Tosta sit vaikka -200 kcal kerrallaan, jos asia ei etene. Mitat tosin mulla 172/~70, mutta oikeesti jotain realismia pliis. Anteeks vaan.

Niin, eli vahinko on jo tapahtunut. Vähän kummalta tuntuisi nostaa kaloreita dieettiä varten. :jahas:

Jos paino lakkaa tippumasta alaspäin eikä alhaisista kaloreista viitsi enää napsia pois, niin miksei sitä söisi vaikka viikon vähän reilummin ja jatkaisi sitten taas? Eikä paino nyt kokonaan lakkaa tippumasta, hidastuu vaan.

Mulla ei ole mitään liikuntaharrastusta pohjalla ja siksi peruskulutuskin on alhainen. Vähän vaikea arvioida kenellekään sopivaa kalorivajetta taustoista tietämättä.

Kuulostaa omaankin korvaan toi 1300-1500 kaloria ihan järjettömän pieneltä. Ite tarvin varmaan sen jo pelkästään aamulla sängystä nousemiseen. Ei siinä mitään, jos joku pärjää noin vähällä, mutta mun olis ainakin aivan turha kuvitella minkäänlaista treeniä/liikuntaa tuollaisilla määrillä.

Viimeksi muokattu:
Vähän kummalta tuntuisi nostaa kaloreita dieettiä varten. :jahas:

Voi tuntua kummalta, mutta voi olla erittäin kannattavaa. Sen käyttöönotto ei poikkea mitenkään siitä, että joudutaan kesken dieetin kuitenkin nostamaan niitä. Väittäisin jopa, että hieman ketuttaisi enemmän nostaa niitä kesken dieetin, kun muutenkin alkaa jo ahdistaa se, ettei etene. Ymmärrän kyllä, että jos ei heti pääse dieetinmakuun kun pitäs nyt jo aloittaa, niin ei malta nostaa niitä, koska se saattaa siirtää varsinaista alkua muutamalla viikolla. Mun neuvo olis lukea hieman laajemmin näitä dieettejä. Yksi parhaita silmienavaajia dieetin toteuttamiseen oli Pauliina Taluksen kirja "Elämäntapana fitness". Sen saa lainata kirjastosta ja siinä on erittäin hyvä esimerkki kalorien laskemisesta ja säätämisestä dieetillä. Mitä muutosvaihtoehtoja on, kun paino ei enää laske. Koska aina et voi mennä kaloreissa vaan alemmas ja alemmas, ravitsemuksellisten syiden vuoksi.

Voisin myöskin liittyä, tosin suunnittelin aloittavani dieettailun ehkä vasta maalis-huhtikuun tienoilla. Pituutta on 158 senttiä ja painoa suunnilleen 58-59 kiloa. Varmaankin koetan saada sitten painoa lähemmäs 54 kiloa, jotta edes jotain lihaserottuvuutta olisi (ja jenkkakahvat pienemmiksi tottakai). Tällä hetkellä salia 4 x viikkoon, lisäksi yksi puolen tunnin aerobinen ja yhtenä päivänä vatsojen ja kiertäjäkalvosinten jumppailua :) Ja voin myös lupautua laittamaan kuvia, jos muutkin laittavat :D

Mullakin on vielä kuvat ottamatta, mutta kyllä ne mun mielestäni kannattaa ottaa ihan itseään varten. Kun näkee muutokset ihan omin silmin niin motivaatio pysyy ja mulla ainakin nostaa itsetuntoa roimasti. Onko täällä ketään, kenellä olisi kokemusta kuinka paljon esim. sarjapainot ovat tippuneet dieetin aikana? Ja olisiko tarvetta muuttaa treenejäkin dietin ajaksi siitä perinteisestä 4jakosesta?

Tulee olemaan hankalaa miettiä reenien, aerobisen ja ruuan määriä ja suhteita, pitää vaan kai osata reagoida sitten tarpeeksi nopeasti jos tulokset eivät ole hyviä. Vähän tekisi mieli jatkaa tätä syömistä ja reenaamista kun kehitystä tapahtuu vielä tässä vaiheessa niin nopeasti:p toisaalta, olisi mukava taas mahtua vanhoihin vaatteisiin edes vähän paremmin.

Sarjapainot eivät välttämättä tipu ollenkaan mikäli on kyse max. 10 kilon pudotuksesta ja huolehdit proteiinien saannista + hyvästä rasvasta. Sekä lisäksi kaloreita kannattaa tiputtaa pikkuhiljaa. Itse tarkkailen painon putoamista 2 viikon periodeissa ja jos paino ei ole tippunut tavotteeseen niin vähennän kaloreita 200kcal/vrk. Suositeltu painonpudotustahtihan on n.0,5kg viikko, jotta lihas ei katoaisi. Ensimmäisenä viikkona lähtee tietysti myös nesteitä joten voi olla isokin pudotus.

Eli hyvin suunniteltu on puoliksi tehty tässäkin. Kannattaa laittaa ylös ruokavalio, ainakin runko. Itse olen laittanut myös ylös kevytherkkuja, jos himo sattuu auttamattomasti yllättämään.

Itsellä oli viime dieetillä 2000kcal vrk ja jos paino ei alkanut tippumaan, lisäsin vain liikuntaa. Ruoka on viimeinen asia jota alan pienentämään. HIIT-lenkit oli dieetillä ihan ykkösiä ja todela tehokkaita. Suosittelen.

Edellinen dieetti oli ennen kahta ipanaa eli kolme vuotta sitten. Painoa tiputin 70kg->60kg.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom