SUPERCARB 1kg -40%

Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Mukana ollaan.

Joskos ei laihduttaminen ole koskaan helppoa ollut, mutta entistä haastavampaa siitä tulee tällä kertaa. Selkävaivat rajoittavat treenivaihtoehdot todella vähäisiin ja päälle vielä sokeriaddiktio...

Otetaan päivä kerrallaan, eipä tässä liene muukaan auta.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minäki liityn mukaan!

Varsinaista "kesäkuntoa" en tavoittele, vaan parempia elämäntapoja. Olen siis lähtenyt hakemaan hyvän olon ruokavaliota, sopivaa liikuntafrekvenssiä ja bonuksena näistä seuraavaa painontippumista.

Olo ei tässä vartalossa ole hyvä, vaan tiedän voivani paremmin kevyempänä ja parempikuntoisena. Jojoilua on tähän elämään mahtunut jo ihan tarpeeksi, joten nyt yritetään pitemmän linjan ratkaisuja.
Varsinaista painotavoitetta en mieti, yritän tavoitella aina tiettyjä lukemia. Vaa'alla pyrin käymään mielummin harvoin kuin usein, kerta viikkoon on tarpeeksi.

Muutama kilo on jo kelkasta tippunut, vuoden vaihteeseen mennessä toivoisin olevani pienemmällä kymmenellä (matkaa n. 2kg).

Näillä mennään:
-Säännölliset ruokailut mutta nälkätilan mukaan
-Hedelmiä ja kasviksia niin paljon kuin napa/lompsa vetää
-Liikuntaa hyvän olon rajoissa
-Venyttelyä!
-Herkkupäivä 1/vko, ruokailua vapaammin

Hyvä olo & parempi mieli, täältä tullaan! :puntti:

Täytyy hieman avautua tähän teemaan liittyen.

Yritin tänään aamulla änkeä itseäni liian pieniksi käyneisiin housuihin ja ajauduin taas syyllistämään itseäni. Mikä ihme siinä on, että on päästänyt itsensä kuntoon, jossa ei ole enää hyvä olla? Omalla kohdalla terveydelliset syyt ja leikkaus ovat luonnollisesti vaikeuttaneet liikkumista, mutta ei se ole ollut syy änkeä sitä makeaa alas kurkusta. Siihen vain minä yksin olen puhtaasti syyllinen. On ollut liikaa ja liian pitkiä yhtäjaksoisia aikoja, että ei ole jaksanut pitää itsestänsä huolta. Ei ole, vaikka olisi pitänyt.

Mukana myös! Muutama kilo rasvaa olisi ihan hyvä saada pois kulutettua. Siis salille mars! Ja jos nyt ei vetäs sellasta suklaa ähkyä niin kuin joka joulu.. =)

Mäki oon mukana ! Painoa jos lähtis ja sitte sitä surullisenkuuluisaa rasvaa varsinkin. Eli kiristelyä, tiristelyä.. Kävin tänään inbody-mittauksessakin niin on jotain vertailukohdetta peilin (ja vaa'an) lisäksi. Tällä hetkellä käyn 1-3 kertaa puntilla ja sit aerobista 1-2 kertaa viikossa, riippuu ihan siitä, miten kiireistä on koulun ja työn rintamalla. Onneks kohta (kirjoitusten jälkeen) on aikaa liikkua!

Suunnitelmissa keväällä 1-3krt punttia viikossa + aerobiset + astangajooga, joka olis tarkotus alottaa ens vuoden alussa. Saa nyt viel nähdä miten rankkaa/kevyttä toi astanga on, kun ei yhtään osaa arvioida. Sen perusteella sit määräytyy loput liikunnat. :whip:

^ astanga on rankkaa! nimim. "aloittelija" alussa ainakin takareidet ovat tosi kovalla koetuksella. samaa sanoi just yks enemmänkin joogannut.

hauska sattuma että breisis oli kirjoitellut just astangasta tähän ketjuun, kun aattelin pistää, että joogaan itteni kesäkunnon sijasta elämäni kuntoon :D tai no joo, mulle elämän kunto on ihan jotain muuta kuin vaa'an lukema, tiristyneet kilot jne.

Joo, astanga on varsin rankkaa kunnolla tehtynä, siinä kun on monta harjoitettavaa komponenttina. Alkeissarja tosin mun mielestä kuormittaa etenkin yläkroppaa, ja siitä eteenpäin rasitusta tulee enemmän myös jaloille. Tarkoitushan tosin on, että harjoitus jättää olon hyväksi eikä rättiväsyneeksi, joten liian nopeasti ei pitäisi vaikeustasoa nostaa.

Ehdottomasti mukana minäkin. Salakavalasti oon onnistunut syömään itseni siihen kuntoon, että
pelistä katsoo jouluporsas :urjo:. 170 cm ja 72,5 kg, jos toukokuun loppuun mennessä saisi kympin pois, niin lupaan ensimmäistä kertaa elämässäni olla tyytyväinen itseeni, siinä sitten onkin tavoitta riittämiin.

Joo, astanga on varsin rankkaa kunnolla tehtynä, siinä kun on monta harjoitettavaa komponenttina. Alkeissarja tosin mun mielestä kuormittaa etenkin yläkroppaa, ja siitä eteenpäin rasitusta tulee enemmän myös jaloille. Tarkoitushan tosin on, että harjoitus jättää olon hyväksi eikä rättiväsyneeksi, joten liian nopeasti ei pitäisi vaikeustasoa nostaa.

musta parasta on se, miten astanga avaa rintakehää. ihana tunne <3 ei mun jaloissa tunnu muuten paitsi noi takareidet. haastavuus on venyvyyden ja voiman yhdistäminen. ja mulla on ehkä se, että mulla on enemmin ehkä kestävät kuin voimakkaat jalat. emmä tie. mutta kannattaa varautua, että astanga ei oo mikään piece of cake. frendi luuli, että meen vaan istuskeleen ja mietiskelemään asioita :D

Jep mukana! Tavotteet on mulla että ensin pudotan 3-4 kiloa rasvaa (ja muutakin) ja sitten alan treenaamaan kunnolla alakroppaa ja siinä sivussa myös yläkroppaa. Selailen päivittäin tätä pakkotoistoa, jotta näkee kuvia kunnossa olevista naisista ja motivaatio pysyy korkealla. Oon omalla kohdalla nyt pari vuotta ollu tämmösessä "no ihan ok oon, vähän löysää siellä täällä mut samapa se"-asenteella liikkeellä. Nyt oon heränny tajuumaan et oishan se helvetin kiva viettää elämä sellasessa kropassa mistä todella tykkää.

Päätavote on muutaman vuoden päästä olla BF kilpailussa kokeilemassa onnea:) Jos vaan motivaatio pysyy. Rakastan kuitenki tosi paljon raudan rääkkäämistä, joten jos vaan terveenä pysyy niin hyvinkin mahdollista..

Eli nyt mennään laihduttamalla :) Haastetta lisää että oon ns karkkikaupassa töissä ja voisin päivän mittaan napsia ilmatteeks irtonameja ja suklaata. Nyt kolmatta päivää ilman karkkia/jäätelöä/sipsiä/pullaa ja oikeastaan ollut yllättävän helppoa (aikaisemmin joka päivä söin pullaa ja karkkia). Sallin itelleni yhden "mässäilypäivän" viikossa nyt laihduttamisen ajan. Toivottavasti kuukauden kuluttua oon laihdutustavotteessa ja pääsen taas syömään normaalisti ja herkuttelemaan vapaammin sekä treenaamaan täysiä.

Mukana ollaan. Alkanut tuo karkki taas maistumaan näköjään ihan liikaa. Huouh! Olen alkanut miettimään, että lopettaisin sen karkin syönnin ihan kokonaan. Pitää hetki vielä pohtia ja pyöritellä tätä päätöstä mutta luulen että näin tulee tapahtumaan. En ole ihan vama tämän hetkisestä painosta (noin 64kg pituutta 164 cm) mutta joulun aikaa se selviää ja siittä sitten lähetään ja mulla on yks mekko josta tiedän, että sinä päivänä ku se uppoo päälle niin sit ollaan todella hyvillä jäljillä. Olen muuttanut ruokailutottumuksiani ihan täysin ja niillä uskoisin aika hyvin mentävän, kesäksi haluan vaan siihen painoon minkä haluankin säilyttää sitten jatkossakin ja oppia elämään sen kanssa.
Täältä luvassa paljon tsemppiä kaikille ja varmasti tukea tarvitaan..:)

Piti myös rekisteröityä tämän postauksen takia, sillä itse haluaisin myös pudottaa painoa. Tällä hetkellä on sellanen 161/59 ja tavoitteena on kaunis ja athleettinen vartalo. Olen aina harrastanut liikuntaa, mutta jotenkin viime kevään jälkeen painoa on noussut 5kg, jotka olisi mukava tiputtaa pois. Vaikein ongelmani on varmaan ruokailu. En sitten tiedä missä menen vikaan, ehkäpä pitää taas kirjoittaa syömiset ylös..luultavasti hiilareita tulee liikaa.
Syön:

aamiainen: vihreä tee & 2 ruisleipää, joiden päällä margariiniä (n.1tl/leipä), seesaminsiemeniä, pellavansiemeniä ja suolakurkkua.

lounas (koulussa): salaattipyötä, missä on eri raastesaalaatteja lautanen täyteen, päälle vähän salaatinkastiketta ja yleensä 2 leipää (mitkä ovat valitettavasti vaaleita, mutta tulevat aivan tuoreina läheisestä leipätehtaasta (ovat vielä kuumia :P )). Niin ja melkein aina otan myös jälkiruoan joka on 1-2dl esim. tänään se oli mustikkapuuroa ja eilen puolukkarahkaa, eli ei nyt mitään aivan pahasta.

välipala: madariini tai omena

päivällinen: paistan usein kasviksia oliiviöljyssä eli paprikaa, porkkanaa, valkosipulia, sieniä ja ananasta. Niiden päälle vähän soijakastiketta, chilimaustetta ja mustapippuria.

Syön melkein joka toinen päivä fazerin 5 palan suklaa patukan (sen perinteisen siis). Niin missä menen aivan metsään?? Muuta päivittäistä liikuntaa ei tule kuin kotona lihaskuntotreeni tai tanssiharj. 3-4/viikko. Elänkö liian tiukalla ruokavaliolla?? Välillä käyn kerran viikossa juoksemassa, mutta nyt pitkittyneen flussan takia en voi urheilla lainkaan (tämäkin on kyllä vaikuttanut ruokavaliooni). Selluliitit reisissä vaan kasvaa, niin apua siihen kiitos :D Mitä tuohon suklaaseen tulee, niin tiedän olevani sokeria addikti, mutta en voi elää karkkilakossakaan. Olen joskus voinut aivan helposti, mutta nykyään en. En ole vegetaristi vaikka tossa listassa ei lihaa olekaan. Päivällinen kyllä joskus vaihtelee, joten siinä on ajoittain myös vähän lihaa mukana, jotenkin kun asun yksin niin en osta lihaa. Annan myös mielelläni tukea muillekkin!! :D

Minäkin liityn mukaan!
Tossa kuukausi sitten heräsin jotenkin tähän päivään ja ahdistavaan oloon, jessus mitkä jenkkakahvat roikku farkkujen päällä.. Not so nice!! Peilistä huomasin myös hyvin väsyneen ja turvonneen tyttösen. Siitä päivästä lähtien oon ottanu itteäni niskasta kiinni, oon laitellu ruokavaliota kohdilleen ja aloittanu juoksulenkkeilyn sekä stepperin polkemisen! (Stepperi on ollu mulla kolme vuotta sängyn alla :wtf:) Alkupaino oli 74,9. Nyt painoa jotain 70 hujakoilla, en niinkää hyppää vaakas vaan vaatteet ja peili kertokoon totuuden :thumbs:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Niin ja pituutta on semmoset 165. Eli jos johonki 60 kiloon pääsisin kesäksi niin olis aiva jees. Toki häät olis maaliskuussa että olis hirmu kiva jo sinne saada ittensä mahd. kiinteäksi! :puntti:

aamiainen: vihreä tee & 2 ruisleipää, joiden päällä margariiniä (n.1tl/leipä), seesaminsiemeniä, pellavansiemeniä ja suolakurkkua.

lounas (koulussa): salaattipyötä, missä on eri raastesaalaatteja lautanen täyteen, päälle vähän salaatinkastiketta ja yleensä 2 leipää (mitkä ovat valitettavasti vaaleita, mutta tulevat aivan tuoreina läheisestä leipätehtaasta (ovat vielä kuumia :P )). Niin ja melkein aina otan myös jälkiruoan joka on 1-2dl esim. tänään se oli mustikkapuuroa ja eilen puolukkarahkaa, eli ei nyt mitään aivan pahasta.

välipala: madariini tai omena

päivällinen: paistan usein kasviksia oliiviöljyssä eli paprikaa, porkkanaa, valkosipulia, sieniä ja ananasta. Niiden päälle vähän soijakastiketta, chilimaustetta ja mustapippuria.

Syön melkein joka toinen päivä fazerin 5 palan suklaa patukan (sen perinteisen siis). Niin missä menen aivan metsään?? Muuta päivittäistä liikuntaa ei tule kuin kotona lihaskuntotreeni tai tanssiharj. 3-4/viikko. Elänkö liian tiukalla ruokavaliolla??
Lisää ehdottomasti proteiinia (raejuusto, rahka, kala, kana, liha, ja kasvispainotteiselle esim. siemenet, pavut, pähkinät, tofu). Ainakin esimerkkipäivän ruokailu on käytännössä pelkkää hiilihydraattia. Ei ihmekään jos tekee mieli suklaata joka toinen päivä. Et elä ehkä liian tiukalla ruokavaliolla, mutta voisit tasoittaa makroravinne profiilia (hiilaria, proteiinia ja rasvaa suhteessa toisiinsa).
Tuo päivällinen huolestuttaa siinä mielessä, ettei siinä ole proteiininlähdettä, eikä edes kunnon hiilihydraatin lähdettä. Ei kannata pihistellä päivän muissa aterioissa jälkiruokien ja herkkujen kustannuksella.

Kiitos, ajattelinkin että alan kirjoittamaan ylös mitä syön. Olen ennenkin kirjoittanut, mutta silloin katsoin vain kalorien perään enkä niinkään proteiinin, hiilihydraatin ja rasvan määrään. Silloin varmaan saisi enemmän energiaakin päivää eikä saisi näitä ärsyttäviä kausi flunssia. Myös varmaan auttaisi tuohon sokerin/makean himoon :)

Olen ehdottomasti mukana! En niinkään tiputtamassa painoa, mutta aloittamassa taas punttitreeniä ja varmaan juoksuakin. Aika löllössä kunnossa olen tällä hetkellä. Ensi kesänä aion esitellä mahtavia vatsalihaksia 8)

Taidan käydä huomenna tarkemmin ostoksilla ja ostaa jääkaapin täyteen rahkaa ja muuta tarpeellista. Ja miettiä sitä ruokavaliota tarkemmin sitten. Toisaalta kaipaisin kyllä vinkkejä, opiskelen tällä hetkellä pääasiassa kotona ja olen niin laiska tekemään ruokaa vain itselleni... Tuleekin syötyä aika yksipuolisesti, pakastekasviksia ja kalaa, ja korvailen aterioita sillä proteiinijauheellakin aika usein.

Laittakaahan kaikki vähän ruokavaliotanne esille, jotta saadaan vinkkejä! Ja varsinkin proteiinipitoiset ruokareseptit, jotka säilyy jääkaapissa parikin päivää, olis ihania. Ei jaksaisi joka päivä useampaan kertaan kokkailla. Eineksiä syön hyvinhyvin vähän.

Ehrmann + banaani + makeutusainetta + kananmuna + vettä + leseitä, blenderillä pari painallusta ja siinä on mun herkkuhetki.

Minäkin tahdon liittyä! Itse tavoittelen lisää lihasmassaa ja kiinteyttä. Tuo vatsa kun pullottaa tossa aika inhottavan näköisenä. Mitään tavoitepainoa en itselleni laita. Olen 165cm pitkä ja noin 70 kiloa.

Tuli just tänään ostettua karkkia ja alkoi hieman kaduttamaan. Pitää alkaa olemaan hieman kireempi itselleni ja jättää useammin ne karkit kauppaan.

Olen samaa mieltä että voisi laittaa esille hieman nuita ruokavalioita. Laitan itsekkin kun tässä vaan saisin tarkastettua oman ruokavalioni hieman terveempään kuntoon :D

Täältä tullaan kesäkunto 2010!!!

Viikonloppuna tuli syötyä ulkona kahtena päivänä ja sunnuntaina havahtusin kauhukseni että olin saavuttanut korkeimman painoni koko elinaikanani! :eek: Olen aloittanut ruokapäiväkirjan pidon ja vedän pinkillä yliviivaustussilla kaikki tarpeettomat mitä päivän aikana tulee sytyä ja tätä kautta siistiä syömisiäni. Olen todennut että mun on pirun vaikeaa saada painoa putoamaan.

Tuntuu että vaikka mitä teen niin paino vaan nousee tai junnaa paikallaan. Olen 170 cm ja sunnuntaina vaaka näytti hurjat 69 kg:a. Olen viimeisen vuoden pyörinyt siinä 67 kg:ssa kun muutama vuosi sitten olin vielä 63 kg:a eli tasaiseti on noussut... Niin ja ikää 28 vuotta. Käyn muutamia kertoja viikossa jumpissa ja hölkkään silloin tällöin. Puntti ei tällä hetkellä kiinnosta, mutta sitäkin olen tehnyt. Pitäisikö tähän vaan löytää se motivaatio jostain, josko se auttaisi?

En tiedä oikein mitä tehdä, muuta kun vaan koittaa vahdata syömistä, mikä taas aiheuttaa ihan turhaa stressiä. Syön ihan perusterveellistä ruokaa ja ainoa heikkous mulla on suklaa. Pullia, sipsejä, karkkeja en juurikaan koskaan syö eli ne eivät ole kompastuskiviä. Jos jostain saisin jonkun viisastenkiven millä saisin pysäytyettyä tämän noususuhdanteen niin olisin ikionnellinen. :worship:

Joo, oishan se dietti alkamassa heti joululomien jälkeen! Pituutta on 161cm ja painoa melkeempä 65kg että sen verran on tullu rasvaa, ettei ainakaa iha heti ala palelemaan. Alkuvuodesta jää sitte kaikki herkuttelut pois ja hiilareita vähemmän ruokavalioon. Niin ja tietysti proteiinin määrä kasvaa. Vähän pelottaa miten sitä energiaa sitte riittää aerobiseen ja punttiin, kun nytkin on välillä vähän tuskasta, mutta toisaalta kun aattelee lopputulosta, niin antaa se aina vähän puhtia. Että samassa veneessä ollaan!

Esba: Tosiaan, proteiinit puuttuvat lähes kokonaan. Pitävät nälkääkin poissa paljon paremmin. Mielestäni ruokavalio vaikuttaa kyllä muutenkin melko niukalta, ihan määrällisestikin. Neljä ns. ateriaa, joista niistäkin on yksi pelkkä hedelmä, eli mielestäni voit ihan hyvin syödä enemmän, ettei keho mene säästöliekille ja siinähän ei sitten painokaan tipu. Eli ei hätää jos silloin tällöin syöt suklaata, mutta voisithan esimerkiksi syödä runsaampia aterioita, jolloin karkkia ei tulisi syötyä nälkään ainakaan:p

Suositut

Back
Ylös Bottom