SUPERCARB 1kg -40%

Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Anteeksi eilinen avautumiseni :D Olin aivan hermona kaikesta. Kunnon reeni ohjelma saatu käytännössä kokeiluun ja mallillaan se kyllä on. Uskomattoman tehokas, vaikka aluksi epäilin muuta :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Vähän päivitystä: Kesäkunto lähenee, ei paljoo puutu. Oikeastaan vaan vähän mahalöllöä haluaisin pois, eikä siihen auta mun kamala maitosuklaariippuvuus! Voin niin hyvin kun pidän hiilarit alle 50 g/päivä mut sit sorrun koko ajan maitosuklaaseen ja turpoan... No, toukokuussa alkaa maitosuklaaton kuukausi ja loppukiristys! (Tumma suklaata aion siliti syödä, sitä en ahmi samalla tavalla ;)) Oon myös huomannu et syön välillä aivan liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa, nyt pyrin jakoon P 15E%, R 80E%, HH 5E%. Pysyy nälkä paremmin poissa jo olo parempi.

Treenit kulkee hyvin, tänään ajattelin käväistä juoksemassa ekaa kertaa synnytyksen jälkeen (5kk). Paino tällä hetkellä 61 (pituus 171) ja sais mielellään nousta pari kiloa lihasten muodossa. Imetys kuluttaa niin paljon että laihtuu väkisinkin :(

Heipä hei!

Kesäkuntoon pääsemisen tavoittelu on alkanut alkuvuodesta. Pituutta löytyy 164cm ja lähtöpainona oli 67kg. Paino on nyt pudonnut 62 kiloon pelkällä ruokavalion muutoksella. Salilla tai missään ohjatussa liikunnassa ei ole mahdollisuutta pitkien kulkumatkojen takia käydä. Myös pitkät koulu- ja työpäivät (8-19) imevät energian tehokkaasti. Iltaisin olen kuitenkin satunnaisesti zumbaillut ja crosstrainer tai joku muu kuntoilulaite olisi tarkoitus hankkia. Kovin raskaita liikuntarutistuksia ei myöskään ole mahdollista sydänvian takia tehdä. Olisikin kiva kuulla kaikkia vinkkejä helposti toteutettavissa olevaan liikuntaan. :)

Ja voisin laittaa tähän päivän esimerkkisyömiseni, koska ruokavalioni on edelleen ihan päin _ joten kaikki parannusehdotukset otetaan vastaan!

aamu (n. klo 7): lasi mehua. en ole ikinä syönyt mitään aamuisin ja on hankala totutella syömään. aamuisin ei leipä mene alas mutta jugurtin olen joinain aamuina syönyt. ja mietinkin että voisin alkaa syömään purkillisen erilaisia jugurtteja aamupalaksi, ja vaikkapa jonkun hedelmän.
1. ruoka (n. klo 12): 2 lasia vettä ja vaihtelevasti pieni/keskikokoinen annos kouluruokaa. lisänä joskus näkkileipä ja joskus ruisleipä juustolla.
välipala (n. klo 16): pari lasia mehua/limsaa. joskus leipä tai jugurtti.
2. ruoka (n. klo 19): keskikokoinen annos omatekemää perusruokaa (esim. makaronilaatikko, makaroni ja jauhelihapihvit, lehtipihvi ja kermaperunat jne) + lasi mehua, vettä tai limsaa
iltapala (n. klo 22): joskus syön iltapalaksi leivän..

muuten päivän aikana tulee juotua vähintään litra vettä ja toki välillä eksyy herkkujakin suuhun, mutta eihän kukaan ilman herkkuja pysty olemaan? ;D

Tosiaan tää paino on nyt muutaman viikon jumittanu ihan reippaasti, eli olis kiva kuulla miten tän sais taas putoomaan. :)

fleur, Siis ethän sinä juuri syö mitään! :wtf: Pari kertaa päivässä vaan. Miten ihmeessä jaksat noin pitkiä koulupäiviä noin vähällä energialla? Olisiko mennyt kroppa jonkinsorttiseen säästöliekkiin tms. kun saa niin vähän energiaa? Sinuna lisäisin vaan ruokaa, ja varmistaisin että kroppa saa polttoainetta pitkin päivää tasaisesti, esimerkiksi kolmen tunnin välein.

Fleur, olisko sulla mahdollista tehdä aamupalaksi joku smoothie-tyyppinen rahkapohjainen juoma. Olis vähän vähemmän lisäaineita ja sokeria kuin noissa jugurttihommissa, ja sais tehtyä sen makuisen kuin haluaa, et menis paremmin alas. Samoin iltapala vois mieluummin olla rahkapohjainen, kuin tuo leipä. Mites proteiinit noin muuten, voisko olla lisä tarpeen?:)

Keskiviikkona punnitsin taas itseni sekä mittasin ympärysmitat. Paino oli tippunut 700 grammaa edellisestä viikosta, vyötärön kapeimmalta kohdalta oli lähtenyt sentti sekä vyötärön leveimmältä kohdalta (alavatsa) oli kadonnut kaksi senttiä. Muut mitat olivat pysyneet samoina! Proggis etenee erinomaisesti, kyllä tästä vielä hyvä paketti saadaan kasaan. :)

kiitti vinkeistä heetu ja maahinen! :)
en mä tiedä, aika hyvin mä jaksan kun oon tottunu tämmöseen. :) ei mulla tuu ees erityisemmin nälkä missään välissä. ehkä mun pitäis yrittää tunkee johkin väliin vielä vähän lisää ruokaa. :D toi smoothiejuttu kuulostaa kyl hyvältä. :o vois alkaa tekeen semmosia. tuntuu vaan että oon aina aamusin niin kauheen kiireinen. toisaalta voinhan mä sen illallakin tehdä jo valmiiks jääkaappin odottamaan kai.

ehkä toi paino noilla ohjeilla lähtee tästä taas putoomaan vaikka kuulostaakin oudolta että lisää syömällä laihtuis. :D

Hittovie on hyvä fiilis! Näin energinen olo ei ole ollut pitkään aikaan ja voisin sanoa että syy on ainoastaan liikunnan rutka lisääminen :) Ja hyvinhän sinne salille ehtii kun vaan haluaa. Kundikaverikin on ihanan kannustava (no tuskin sitäkään haittaa että reisiläskit lähtee ja pylly on timmimmässä kunnossa): :D Pääpointtina etten kiellä itseltäni mitään, yritän syödä 3 tunnin välein edes pakosta jotain (ei usein nälätä kunnon aamupalan jälkeen edes. tuo aamupala on hiton tärkeä.) ja liikun sydämeni kyllyydestä. Eiköhän näillä liika läski lähde. ;) Ennen olen tehnyt sen virheen, että olen väkisin yrittäny jotain atkinsin tyyppistä tms tai kokonaan "ET SYÖ NAMIA!" mutta paremmin toimii, etten ole niin ehdoton ja otan yhden suklaapalan jos siltä tuntuu.

p.s. ehrmanin koostumus on jotenkin äklö ja kakoen saanu sen tähän asti alas funlightin kera. >:( sama kananmunat ällöttää.

Mäkään en tykkään ehrammin koostumuksesta joten siksipä teenkin aina pirtelön jonka survasen sekoittimessa ihanaksi. Yleensä siihen tulee purkki rahkaa, purkki ananasta, raejuustoa, maitoa, leseitä ja kotitekoista raparperihilloa hieman makeutta tuomaan. Ja on hyvää :)

Tänään vaa'alle. Viimeiset kaksi viikkoa on menty todella mallikkaasti ja jos ei nyt paino ole laskenut niin voihan pylly. Olen aloittanut mm. aamutreenit ennen aamupalaa, luulin kuolevani mutta sehän onkin ihanan kevyttä menoa! Ruokailut mennyt hyvin ja etenkin kasviksien määrää olen lisännyt. Viikolla ei herkkuja lainkaan, viikoloppuna kyllä. Viime viikolla tuli lenkkeiltyä peräti 70km. Tälle viikolle jo pari punttia, juoksulenkki ja pitkä kävelylenkki. Viikonloppuna ajattelin aloittaa rullistelukauden, vaikka taivaalta sataisi pieniä hevosia.

Ite en saanut kun 2kg aikaseks 8 viikon aikana, joista 2,5 viikkoa oli vhh-kokeilua hiilarien ollessa 70g/pvä ja lopussa 50g/pvä. Maanantaina lähtö lämpimämpään, joten olisin toivonut isompaa pudostusta, mutta ei se paino vaan lähtenyt tippumaan jostain syystä, ennen kun vasta huomasin kroppani reagoivan tuohon hiilarien reilumpaan vähentämiseen oikeastaan vasta. Kun tulen matkalta siinä 4 viikon päästä, aijon ottaa taas kokeiluuni ton vhh:n ja lisäksi jotain boostereita. Lomapöhökiloja varmaan tulee se pari takasin, mutta that's life. :)

Vieläkö mahtuisi yksi kesäkuntoon-projektilainen kyytiin? :) Itellä on painoa 63, pituutta 174, rasvat eilisen biosignaturen mukaan 16%. Salitaukoa on tullut nyt erinäisten tekosyiden takia, nyt alkoi taas tiukka treeni. Tavoitteena on pudotella rasvaa ainakin kolmisen kiloa, lihasta saisi tulla hiukkasen lisää. Teen nyt 2-jakoisella ohjelmalla 3-4 krt/vko salilla + aerobiset päälle. Syömiset menee sinne 1500 kcal päivässä koostuen proteiininlähteistä, hyvästä rasvasta ja hiilarit otan kasviksista, hedelmistä ja maitotuotteista. Eli näillä mennään.

Mullakin pieni kesäkuntoon prokkis päällä, aerobista liikuntaa vaihtelevasti 1-3 kertaa viikkoon ja salia 4-6 kertaa siihen päälle. Haluisin kumminkin kysyä mun syömisistäni, syönkö liian vähän vai paljon vai mitä.

aamupala 07:30 2 omenaa, 100g raejuustoa, 3 hapankorppua, teetä
lounas 11:00 3 hapankorppua, salaattia, lasi vettä
SALI
välipala 14:00 omena, 100g raejuustoa, vettä
ruoka 16:30 100g hunajamarinoitua broileria, paprika, 100g herne-maissi-paprika-sekoitusta, sipuli, porkkana = wokki, vettä
välipala 19:00 omena, 100g raejuustoa, 3 hapankorppua
iltapala 22:00 omena, 100g raejuustoa, jogurtti, teetä

Musta tuntuu että syön ihan kauheesti, mutta pienissä osissa. Mitä te sanotte tosta? Oon yrittänyt syödä ruoan isompana annoksena, mutta silti vetelen noita pikku naposteltavia, kuten omenaa ja raejuustoa pitkin päivää, niin ajattelin, että parempi syödä lämpöselläkin ruoalla vaan aika vähän. Kun syön yleensä huvitukseen, en nälkään.

Koitan myös aina laskea, että proteiinia tulisi helposti yli 60g.

Miksi noin vähän proteiinia? Jos treenaat salilla noinkin paljon, ei tuo käsittääkseni riitä mitenkään kattamaan lihasvaurioiden määrää, joita kehollesi aiheutat. Ite ainakin tähtään siihen, että proteiinia tulis ainakin 2,5 grammaa/painokilo.

PNJA, tossa sun ruokailurytmissä ei ole mitään vikaa, vaan ihan sopivin väliajoin syöt. Muita ongelmia siitä löytyykin runsaasti: syöt ihan liian vähän! Lounas ei todellakaan voi olla 3 hapankorppua, salaattia ja lasi vettä! :jahas: Ja ei kyllä kovin monipuoliselta sun ateriat näytä. Raejuusto ei mielellään sais olla se ainut proteiininlähde... Ja sitä proteiinia pitäis lisätä jokaiseen ateriaan, etenkin tohon lounaaseen, jos sen jälkeen treenaat.

Sen lisäksi, että syöt aivan liian vähän, etkä tarpeeksi monipuolista ruokaa, toinen suuri ongelma on se, että sun ruokavaliossa ei ole ollenkaan rasvaa! Rasvaa pitäis treenaavan ja laihduttavan ihmisen saada noin 1g/painokilo, eli sulla se tarkoittais n. 60 g päivässä. Eli jokaiselle aterialle sun pitäis lisätä n. 10 grammaa rasvaa. Hyviä rasvanlähteitä on esimerkiksi pähkinät, lohi, avocado, oliivi-, rypsi-, kooko- ja etenkin kalaöljy. Ilman rasvaa saat hormonitoimintas jumiin, ja sun elimistö pitää ihan varmasti tiukasti kiinni kaikista omista rasvamakkaroistaan.

Eli: syö enemmän ja monipuolisemmin (monipuolisempia proteiininlähteitä ja etenkin lisää rasvaa)!

Kiitos entsyymi. :--)

Tossa lounaassa on sellanen huono juttu, että syön sen koulussa. Siellä ei siis oo tarjolla ikinä yhtään mitään kunnon proteiini ruokaa, jauheliha kastike ei paljon lämmitä.. Tosin voisin sillon vetää naamariin vaikka niitä pähkinöitä. Millaisesta määrästä pähkinöitä saisin tarpeeksi rasvaa? Puhutaan ilmeisesti suunnilleen kourallisesta?

Kourallinen pähkinöitä on hyvä määrä. Ja jos et tosiaan koululounaalla joskus voi ottaa sitä ruokaa, niin ota edes maitoa, jos sitä on tarjolla. Ennen treeniä on yksi tärkeimmistä ajankohdista saada jotain proteiinipitoista. Ja usko pois, kyllä se koulun jauhelihakastikekin on parempi vaihtoehto lounaaksi kuin hapankorput ja vesi, vaikka kuinka olisit dieetillä.

no nyt on paino taas lähtenyt putoamaan! :) intoa täynnä kattelin tossa peilistä, kunnes huomasin lantion. oli pakko kaivaa mittanauha esiin.. MIKÄ 97 CM?! Mistä se 6cm taas tuli? Reidet on kaventunu, vyötärö myös ja rinnanympärys varsinkin. Mitat siis 95-67-97.. Nestettä tässä on kyllä päässyt kertymään kun on ollut tässä kipeenä ja kaikkee niin ei ole uskaltanut paljoa liikkua, mutta nyt se on taas alotettava.
Käsivarsiakin olisi kiva saada kauniimmiksi. Nyt ne tosiaan ovat vain semmoset perus käsivarret. Eli ei tikut, ei mitkään löysät, mutta eipä niissä lihaksiakaan näy. Ikinä en ole kummemmin käsivarsilla mitään tehnyt.. Käytössä olisi 1,5 kilon semmoset ihan kouraan menevät painot, kilon rannepainot, leuanvetotanko, nyrkkeilysäkki ym tämmöstä perusjuttua.. Auttakaas viksumpina avutonta kun en yhtään tiedä että mistä lähtis liikkeelle. Sen kerron että leukoja en saa vedettyä yhtäkään enää. :/
Motivoivia asioita kyllä riittää, mutta tiedot on niin vähäsiä että huonostihan tää etenee. Pienet onnistumiset aina kyllä kannustaa eteenpäin. :) Ennen kun olin kaupungilla ja tuli nälkä niin helposti meni vaan MacDonaldsiin tai Hesburgeriin syömään kerrosaterian tai bigmac-aterian. Nyt tuli viime viikolla nälkä taas, mutta hillitsin itseni ja meninkin Stockmann kahvioon ja söin ruisleivän ja join lasin tuoremehua. Lähti nälkä ihan yhtä hyvin kuin jättihampurilaisestakin. :) Tuli taas semmonen olo että kyllä mä tähän kykenen!
Nyt tuli kyllä pienoinen romaani.. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja auttaa mua ongelmissani. :p Nyt on mentävä siivoamaan reippaan musiikin tahdissa. Voisin vaikka vannoa että se musiikki saa liikkumaan nopeammin -> siivous sujuu nopeampaa sekä tulee "urheiltua" :D

Kiitos entsyymi. :--)

Tossa lounaassa on sellanen huono juttu, että syön sen koulussa. Siellä ei siis oo tarjolla ikinä yhtään mitään kunnon proteiini ruokaa, jauheliha kastike ei paljon lämmitä.. Tosin voisin sillon vetää naamariin vaikka niitä pähkinöitä. Millaisesta määrästä pähkinöitä saisin tarpeeksi rasvaa? Puhutaan ilmeisesti suunnilleen kourallisesta?

Ihme juttuja, anteeksi vaan. Mitähän vikaa on jauhelihakastikkeessa? Jauski sisältää kuitenkin ihan kohtalaisesti proteiinia, taatusti paljon parempi vaihtoehto kun hapankorput ja salaatti. En enää ihmettele miksi joka toinen teini on anorektikko, jos ei jauhelihakastikettakaan voi syödä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ihme juttuja, anteeksi vaan. Mitähän vikaa on jauhelihakastikkeessa? Jauski sisältää kuitenkin ihan kohtalaisesti proteiinia, taatusti paljon parempi vaihtoehto kun hapankorput ja salaatti. En enää ihmettele miksi joka toinen teini on anorektikko, jos ei jauhelihakastikettakaan voi syödä.

Hassu juttu sinänsä, että itse olen aina saanut koulussa mahani täyteen hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Ala-yläasteella sekä lukiossa. Nykyään kun koulullani ei ole mitään ruokia tarjota vaan omat pöperöt on raahattava niin kyllä olisin todella kiitollinen siitä lounaasta joista useimmat saa nauttia. Ja koskaan en ole ymmärtänyt näitä ihmisiä jotka jättää koulussa ruuan väliin "yh siel on jotain kumiperunoit, ällöö", no vaikka olisikin niin kyllä se kumiperuna enemmän mieltä lämmittää kuin tyhjä maha.

Suositut

Back
Ylös Bottom