Kenellä heikoimmat koivet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Kuka myöntää käyneensä vuosia salilla, mutta silti omaavansa heikot jalat ja surkeat kyykkytulokset.

Itse olen vuosia treenannut epäsäännöllisesti, mutta nyt viime syksystä asti säännöllisesti 4 kertaa viikossa 4-jakoisella ohjelmalla.

Jalkatreenejä, etenkään kyykkyä on vaan henkisesti kovin vaikea saada nousujohteisiksi. Tälläkin viikolla tein kyykkysarjaa niinkin avuttomalla painolla kuin 75 kg eikä sitäkään tahdo viitsiä tehdä puhtaasti vaikka voima riittäisikin.

Penkistä sain sentään puhtaalla tekniikalla 10 x 77,5 kg
ja mavesta 10 x 100 kg, jotka ovat jo suhteessa paljon paremmat vaikka heikot nekin.

2001 leikattiin toinen polvi ja nyt viime syksynä toinen. Kyykkytulos tällä hetkellä n. oma paino. :lol2:

Täältä tullaan vielä. :evil:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En nyt vuosia ole salilla käynyt, mutta silti kyykkytulokset ovat surkeat verrattuna vaikka penkkiin. 55 kilolla menee 6-8 toistoa päivästä riippuen. :itku: Taitaa kyllä kyykyn tekniikkakin olla aika huono ja heikko selkä haittaa myös. Vaikka tulokset ovat huonot niin kyllä jalkoihin on silti massaa tullut ja muitten jalkaliikkeiden painot on nousseet.

Pakko se on myöntää, että on todella heikossa kunnossa jalat :nolo:. Tuossa Tiistaina tein kyykkyjä, jalkaprässiä ja selkälihaksia niin eipä tarvi isoja painoja, että jalat on ihan lukossa pari päivää... Nyt kuuluukin seuraaviin tavoitteisiin saada jalat hyvään kuntoon ilman että notkeus kovin paljoa kärsii :whip:

- Wikke

Ainahan sitä voisi ottaa enemmän kuin mitä ottaa, ja vaikka en luokittele itseni mitenkään hirveän heikoksi, niin ottaisin mielelläni vastaan parikymmentä lisäkiloa kyykkyyn.

penkki 10x75
mave 10x110
kyykkytulos penkkitulosta pienempi :nolo:
n. 3kk treenia takana taytyy vaan toivoa etta jalat menee kasista ohi :evil:

Net Virgin sanoi:
2001 leikattiin toinen polvi ja nyt viime syksynä toinen. Kyykkytulos tällä hetkellä n. oma paino. :lol2:

Täältä tullaan vielä. :evil:

leikattu on ja uudessa jonossa ollaan! 1,5x omapaino

Nyt puhutaan ykkösistä: Maastaveto 160 :down: , kyykky ehkä 95 :down: , penkki selvästi alle kyykyn. :down: :down:
Eli jalat on hurjan heikot esim verrattuna selkään. Muutenkin jalkatreeneissä tuntuu, kuin 3 ekaa 12 toiston sarjaa söisi reiteni aivan puhki. Hölkätä kyllä pystyn tunninkin. Mutta 6 sarjaa kyykkyä todennäköisesti tappaisi minut.
MUTTA Tein keskiviikkona etureisille
3 x 8-12 Etukyykkyä vapaalla tangolla
3 x 8-12 Jalkaprässiä yhdella jalalla ja
3 x 8-12 Reidenojennusta
ja vaikka painot olivat naurettavan pienet, niin loppuviikon jalat olivat todella kipeät. Nyt on jo perjantai-yö ja tuolilta ylös nouseminen on vieläkin vaikeaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mä tein alussa vähän ikävällä virneellä jalkatreenejä. nykyjään jalkatreeni on suosikkitreeni, kun siinä saan parhaita tuloksia. jalkatreeni menny eteenpäin Smith-kyykyn johdosta, tulokset tällä hetkellä 130 kg x 10 toistoa.

eli myönnän että joskus treenasin vähän huonommalla motivaatiolla.

NP_NG sanoi:
mä tein alussa vähän ikävällä virneellä jalkatreenejä. nykyjään jalkatreeni on suosikkitreeni, kun siinä saan parhaita tuloksia. jalkatreeni menny eteenpäin Smith-kyykyn johdosta, tulokset tällä hetkellä 130 kg x 10 toistoa.

eli myönnän että joskus treenasin vähän huonommalla motivaatiolla.
vielä tuohon, että pudotussarjoilla tullut lisää voimaa, massaa ja kestävyyttää kyykyyn.

mutta mitä väliä on treenipainoilla jos lihasta tulee? :)
(vitsi)

Loistava kysymys. On näköjään vielä huonompijalkaisia kuin minä. Ekstralisäkysymyksenä vielä, kuinka monelle jalkoihin ei tunnu kertyvän massaa, vaikka tulokset vähän nousisivatkin.

Gamzae sanoi:
Mulla on penkissä ja _YLÄTALJASSA_ isommat sarjapainot kuin kyykyssä :david:

Mulla myös on näin....
:nolo:

Tosin siihen on syynä viimekeväänä hajonnut polvi, jota olen alkanut kyykyllä kiusaamaan vasta joulukuussa. Ja nyt lähden todella varovasti liikkeelle ettei taas napsahda...
nimim. kyykystä omapaino ennen kesää...;)

Jalat on täälläkin se heikoin lenkki. Vähänkin kun tulee treenitaukoa, niin sarjapainot tippuu melkein puolella. Olen huomannut että sarjapainot saa aika nopeastikkin ylöspäin, kun pitkien (8-15 toistoa) sarjojen sijaan tekee lyhyitä sarjoja isommilla painoilla (3-5 toistoa) eli hakee jalkoihin voimaa ja hermotusta. Pari viikkoa jalkojen hermotusta ja totuttamista isoihin painoihin lyhyillä sarjoilla melkein maksimeja, niin sen jälkeen alkaa sarjapainot nousta pitempiinkin sarjoihinkin (8-15 toistoa) ja ykkönenkin varmasti parantua.

Kokeilkaas tehdä jalat pari kertaa viikossa. Pitäkää viikottainen sarjamäärä samana, mutta tehkää kuitenkin normaalit liikkeet kummassakin reenissä.

Eli yksi reeni esim:
- Kyykky 2 sarjaa
- Suorinjaloin veto 2 sarjaa
- Jalan ojennus 1 sarja
- Jalan koukistus 1 sarja
- Pohjenousut 3 sarjaa

Ainakin vaikutukset mulla oli
- tulokset nousuun
- kokoa lisää reisiin
- valtavasti lisää varmuutta kyykkyyn
- jalat eivät kipeydy läheskään niin paljon kuin aikaisemmin

Iellä on kyykky mennyt viimisen puolen vuoden aikana hurjasti eteenpäin, johtuen ehkä tekniikka parannuksesta. Kyllä kyykky siltinkin laaha 20kg maven perässä... Molemmissa tavoite 200kg ennen kesää :)

Kyykky tällä hetkellä 150 x 4 ,mutta reidet on kuiteski säälittävät narut, varsinki sisäreisiin pitäis saada lisää lihaa(hmm..tarvii kai tehä reiden lähentäjiä ) :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom