Kenellä heikoimmat koivet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
yajo sanoi:
Kokeilinpa tänään kyykkyä. Tangon päissä oli hurjat 10 kilon levypainot, eli yhteensä painoa oli 40kg. Tolla tein ehkä jotain 5 toistoa ja se oli sellasta rimpuilua että voi :david:

Prässissä saan jollain 130kg:lla n. 6 toistoa. Kyykkytekniikka kusee varmaan aika pahasti.

En ole noita kyykkyjä ja maveja koskaan koittanut, mutta präsissä teen 190kg 3 kymmenen toiston sarjaa. Salilla olen käynyt vasta 3kk, eli mulla saattais varmaan olla luonnostaan vahvat jalat vai kuinka? Ainakin ne on isot :)

Eemeli sanoi:
En ole noita kyykkyjä ja maveja koskaan koittanut, mutta präsissä teen 190kg 3 kymmenen toiston sarjaa. Salilla olen käynyt vasta 3kk, eli mulla saattais varmaan olla luonnostaan vahvat jalat vai kuinka? Ainakin ne on isot :)
Eihän sun tarvii sit jalkoja treenatakaa ku ne on isot jo :thumbs:

Eemeli sanoi:
präsissä teen 190kg 3 kymmenen toiston sarjaa. Salilla olen käynyt vasta 3kk, eli mulla saattais varmaan olla luonnostaan vahvat jalat vai kuinka? Ainakin ne on isot :)

Kun kerran kysyt, niin 3x10x190 ei ole kovin kaksinen tulos prässissä. Tai no jos kelkka painaa 100kg, niin sitten on vähän eri asia. Mutta sehän on hyvä että jalat on isot :kippis1:

apophis sanoi:
Kun kerran kysyt, niin 3x10x190 ei ole kovin kaksinen tulos prässissä. Tai no jos kelkka painaa 100kg, niin sitten on vähän eri asia. Mutta sehän on hyvä että jalat on isot :kippis1:

No eikös se ole aloittelijalle melko hyvä tulos.

Penkki 30 kiloo yli omapaino
Ylätalja 10 kiloo yli omapaino
Kyykky 3 kiloo alle omapaino

Yllättävän moni on näköjään lukenut threadin otsikon ihan oikein ja kirjoittanut omaavansa suht vahvat jalat suhteessa muuhun kroppaan...

Pertti 123 sanoi:
No eikös se ole aloittelijalle melko hyvä tulos.

No sehän riippuu melko monestakin tekijästä, esimerkiksi siitä tekeekö miten syvälle?
IMO, 3x10x190 ei vielä kauhean kova tulos, mutta tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin :thumbs:

nevalainen sanoi:
No sehän riippuu melko monestakin tekijästä, esimerkiksi siitä tekeekö miten syvälle?
IMO, 3x10x190 ei vielä kauhean kova tulos, mutta tuosta on hyvä jatkaa eteenpäin :thumbs:

Niin, mielestäni pitää olettaa, että jos prässi painoista puhutaan, niin että jalat tuodaan ainakin niin, että reidet ovat suorassa kulmassa prässin liikerataan nähden (eli reiden ja niiden putkien välinen kulma on ainakin 90 astetta). Kyseessä on siis melko syvä liike, mutta jos perus voimaa tehdään, niin sieltähän sitä otetaan, vai eikö oteta neidit????

juu, ei taas aleta kinastella, siitä paljolla prässissä tekee jne.... niitä on kuitenkin niin paljon erilaisia. Parasta vertailun kannalta olisi jos kaikki tekisivät syväkyykkyä :) omasta mielestäni jos tekee aivan pohjaan saakka (kantapäät osuu pakaroihin :D ) 190 kg x 10 niin on se hyvä tulos, riippuen kylläkin huomattavasti millaisessa prässissä tehdään, eli aika turha on vertailla.

no kummiskin tossa tämän hetkisiä tuloksia:

penkki: 115 kg
ass-to-the-grass hack-kyykky: 140 kg (+ kelkka) x 7
Mave kapea-asento: ykkönen pyörii varmaan tuolla 180-190 kg, pitäis vaan saada lisää näppivoimaa (ja opetella käyttää remmejä :) )

en kyllä ole koskaan kokeillut vielä ykköstä kyykkyliikkeissä ja mavessa ei näpit tosiaankaan kestä kovin hyvin, jos sarjapainot nousevat yli 150 kg.

Johtuneeko huonosta kunnosta vai mistä, mutta kyykyssä en saa kinttuihin edes kunnon tuntumaa vaan hengästyttää niin pirusti että sarja jää yleensä puolitiehen. Eli pitäisikö parantaa kuntoa vai missä vika?

Pertti 123 sanoi:
Niin, mielestäni pitää olettaa, että jos prässi painoista puhutaan, niin että jalat tuodaan ainakin niin, että reidet ovat suorassa kulmassa prässin liikerataan nähden (eli reiden ja niiden putkien välinen kulma on ainakin 90 astetta).

Lisäksi pitää myös olettaa, että jos puhutaan esimerkiksi kyykystä niin tällöin tehdään syväkyykkyä eikä mitään "pikkunitskutusta". Varsinkin, jos kyseessä on aloittelija niin itsellä on hieman pessimistinen suhtautuminen näihin (varsinkin jalkaliikkeiden) liikeratojen pituuteen. On tietysti myös aloittelijoita, jotka tekevät täyteen syvyyteen ja se on hyvä! Mutta....

Tämä menee helposti kinasteluksi, joten lopetetaan tähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
nevalainen sanoi:
Lisäksi pitää myös olettaa, että jos puhutaan esimerkiksi kyykystä niin tällöin tehdään syväkyykkyä eikä mitään "pikkunitskutusta". Varsinkin, jos kyseessä on aloittelija niin itsellä on hieman pessimistinen suhtautuminen näihin (varsinkin jalkaliikkeiden) liikeratojen pituuteen. On tietysti myös aloittelijoita, jotka tekevät täyteen syvyyteen ja se on hyvä! Mutta....
Tämä menee helposti kinasteluksi, joten lopetetaan tähän.
(KINASTELUA)Syväkyykky (ass-to-the-grass) ei olisi minun valintani, jos pitäisi aloittelijalle suositella kyykkytekniikkaa. Syyt on kiteytetty kyykky vs. syväkyykky- treadeissa.(/KINASTELUA)

Mixu sanoi:
(KINASTELUA)Syväkyykky (ass-to-the-grass) ei olisi minun valintani, jos pitäisi aloittelijalle suositella kyykkytekniikkaa. Syyt on kiteytetty kyykky vs. syväkyykky- treadeissa.(/KINASTELUA)

Samaa mieltä olen kanssasi. Mutta siitä tuskin järkevä jauhaa sen enempää tässä threadissa.

dmv sanoi:
Johtuneeko huonosta kunnosta vai mistä, mutta kyykyssä en saa kinttuihin edes kunnon tuntumaa vaan hengästyttää niin pirusti että sarja jää yleensä puolitiehen. Eli pitäisikö parantaa kuntoa vai missä vika?

Huono kunto yhdistettynä liian suuriin painoihin ja vääränlaiseen tekniikkaan. Jotta kyykky osuu reisiin se pitää tehdä selkä mahd. pystyssä. Jos selkä on ala-asennossa edessä niin liike vaikuttaa enemmän selkään, ja ainakin itse pystyn käyttämään suurempia painoja "selkätekniikalla". Mutta ideana on vähentää painoja, nojata ylösnoston aikana reilusti taaksepäin (ei liikaa ettei kaadu) ja tehdä enemmän toistoja (10-12).

Tästä on kinasteltu monta kertaa, mutta älkää hyvät ihmiset vertailko niitä prässituloksia. Tuloksia on yhtä monia kuin on laitteitakin, minunkin käyttämälläni salilla on 2 erilaista: Technogymin prässissä nostellaan pystysuoraan ja Finndeltan 45 asteen kulmassa.... voitte kuvitella paljon on eroa kiloilla! Technogymissä ei ole levyjä kuin 190kg asti ja sen vastus vastaa suunnilleen kyykkyä miinus oma paino (jos tekee täyden liikeradan, eli perse levystä). Finndeltassa voi sama jannu laittaa melkein kaksinkertaiset painot.

Mun vinkki heikoille jaloille on ASENNE. Joka viikko täysiä vaikka välillä oksettaa. Keskity tekniikkaan, kusettaja kusettaa vain itseään. Reenisykli sellaiseksi että jalat palautuu (mave ei saa häiritä). Jalkareenin jälkeen levätään kunnolla ja syödään perkeleesti. Jos saat haluamasi sarjat tietyllä painolla (esim.3x8) niin seuraavalla viikolla 2,5 - 5kg lisää tankoon, vaikka edellisellä viikolla jo itketti. Ainoa tapa saada tulos nousuun on pakottaa itsensä siihen.

Mulla ei oo tietty mitään hulkin auktoriteettia antaa tällaisia neuvoja, mutta olenpa nostanut ne viikottaiset kasisarjojen painot 60kg -> 120kg hieman yli neljässä kuukaudessa ihan aloittelijana. Kehitys ei ole edes hidastunut nimeksikään vielä.

Sam Earch sanoi:
Mites paljon jalat saa levitä sivuille etu- ja takakyykyssä?
Se riippuu itsestäsi, mikä tuntuu parhaalta ja mihin haluat tuntuman kohdistaa. Itse suosin takakyykyssä yleensä hartianlevyistä asentoa ja tällä tulee isoimmat (hah) raudat ylös. "Sumompi" asento tuntuu myös kivasti, mutta sillä on syytä pysyä pienemmissä raudoissa, koska tuntuma on ainakin mulla vähän epävakaampi.

itse olen aina pitänyt jalkojani aika heikkoina, tosin viime aikoina on vähän saanut lisää voimaa kun olen ottanut jalat asenteella.

kyykyn maksimia en ole kokeillut, mutta viimeksi tein 13x110kg. mahdollinen max?
maastavedosta olen ottanut 170kg, ja penkin max 120kg
kyykkyyn tuli kummasti potkua kun rupesin kaverin neuvosta tekemään pitkiä sarjoja, ja askelkyykkyä. prässin jätin kokonaan pois, etenkin siitä syystä että tuolla salilla oleva prässi on yksi paska.

asenteesta joku mainitsikin, kontaten pukuhuoneeseen on hyvä asenne ;)

Hmmmn...Täällä ei oo kyllä mikään kyykyn taitaja. Jalat ei ole kovin heikossa kunnossa, mutta mä en kyllä varmaan nostas hikiseen ku sen taljatangon verran jos lähen tekee. Valitsen mieluummin noit muit kivoi liikkeit...hui.kyykky.hui. :/

Tarkoitin jalkojen leviämisellä sitä, kun sanotaan, että jalat taipuu jalkaterien suuntaisesti. Eli kuinka paljon ulospäin jalkaterien tulisi osoittaa? Jos jalat saa levitä paljon, saa ainakin selän pidettyä suoremmassa.

Mutta kyykky ei todellakaan ole mun liike. Heikko notkoselkä ja kankeus haittaa ja olenkin miettiny kyykyn jättämistä kokonaan pois. Muuten kyllä jättäisinkin, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että voiman hankkimisessa kyykky on ehdoton ja nyt olis tarkoitus nimenomaan saada jalkoihin voimaa ja kestävyyttä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom