Kenellä heikoimmat koivet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ällöpylly sanoi:
Jalkojen puolesta nousisi vaikka kuinka paljon, mutta isoilla painoilla selkä on kuin kumia ala-asennossa. Ilman vyötä.
Onneksi tähän on ratkaisu nimeltä etukyykky. Siinä selkä pääsee selvästi helpommalla.

Täällä kans yksi rimppakinttu...

Selkävaivojen takia oikeastaan kaikki alaselän liikkeet sekä suurin osa jalkaliikkeistä jää tekemättä. Jalkakyykky on ainoa jalkaliike jota voin tehdä. Takareisiä voin tehdä ainoastaan sellaisella laitteella jossa ollaan etukenossa kuin moottoripyörän selässä, ja sellaista ei mun salilla ole.

Jalkojen treenaaminen pelkällä jalkakyykyllä on aika mutkikas prosessi:
Jos laittaa jonkun 60-70kg jolloin pääsee melko alas puhtaalla tekniikalla, toistomäärät on noin 16 -> lihakset ei kipeydy. Toisaalta jos laitan sen 100-120kg, jalkakyykystä tulee joku hyvää päivää-liikkeen ja 10cm niiauksen sekoitus -> koko äijä tärisee, ~8 epäpuhdasta toistoa, lihakset ei kipeydy.

Tällä hetkellä jauhan vuoroviikoin näitä kahta sekä kolmatta versiota näiden kahden väliltä. Sarjoja yleensä 6kpl. Ehkä kerran kuussa teen jotain oikein ja jalat kipeytyy oikein kunnolla.

Juoppo sanoi:
Onneksi tähän on ratkaisu nimeltä etukyykky. Siinä selkä pääsee selvästi helpommalla.

Mahtaskohan sopia myös mulle, on nimittäin ongelmana yliliikkuvat nivelet ja ainakin toi perinteinen kyykky on myrkkyä mun selälle. Vähänkin enemmän painoa ja selkä lyö niin jumiin ettei käveleen pääse. Pitänee harkita ton etukyykyn opettelua jos se ois selälle parempi.

Kokeilinpa tänään kyykkyä. Tangon päissä oli hurjat 10 kilon levypainot, eli yhteensä painoa oli 40kg. Tolla tein ehkä jotain 5 toistoa ja se oli sellasta rimpuilua että voi :david:

Prässissä saan jollain 130kg:lla n. 6 toistoa. Kyykkytekniikka kusee varmaan aika pahasti.

timba79 sanoi:
Mahtaskohan sopia myös mulle, on nimittäin ongelmana yliliikkuvat nivelet ja ainakin toi perinteinen kyykky on myrkkyä mun selälle. Vähänkin enemmän painoa ja selkä lyö niin jumiin ettei käveleen pääse.
En osaa veikata kuinka käy, mutta kannattaa ainakin kokeilla.

Mulla on etukyykkyä tehdessä selkä luonnollisen pystyssä, missään vaiheessa ei tule tunne että selkä pettäisi ala-asennossa. Ongelmia tuotti eniten lonkan huono liikkuvuus, siitäkin ongelmasta pääsi eroon yllättävät helposti.

Juoppo sanoi:

Mulla on etukyykkyä tehdessä selkä luonnollisen pystyssä, missään vaiheessa ei tule tunne että selkä pettäisi ala-asennossa. Ongelmia tuotti eniten lonkan huono liikkuvuus, siitäkin ongelmasta pääsi eroon yllättävät helposti.

No toi selän pettämisen tunne ala-asennossa on juuri se ongelma ollutkin. En tiedä mikä siellä selässä sitten vetää niin jumiin kun monipuolisesti on tullut jo pidempään reenailtua ja esim. sjmv:ssä ei oo mitään ongelmia, eikä kulmasoudussa tai alataljassa. Että vois jopa toimiakin toi etukyykky mulla.

Miten ihmeessä tuo etukyykky pitäis suorittaa? Eihän sitä tankoa saa mitenkään pysymään tossa etuolkapäillä ja sitten olkavarsiin sattuu niin pirusti jo pienetkin painot. Niin ja exrz.netin malliliikkeestäkään ei ollu oikein apua. Jos joku voisi rautalangasta vääntää sen otteen. Tuleeko kämmenet ollenkaan tangon ympärille? Kiitos.

Sam Earch sanoi:
Miten ihmeessä tuo etukyykky pitäis suorittaa? Eihän sitä tankoa saa mitenkään pysymään tossa etuolkapäillä ja sitten olkavarsiin sattuu niin pirusti jo pienetkin painot. Niin ja exrz.netin malliliikkeestäkään ei ollu oikein apua. Jos joku voisi rautalangasta vääntää sen otteen. Tuleeko kämmenet ollenkaan tangon ympärille? Kiitos.

Kaksi tapaa:

1. Pidät tankoa käsissä rinnan yllä, eli ikään kuin rinnallevedon lopputilanne. Tämä tosin ottaa ainakin mulla ranteisiin.

2. Nostat kädet suoraan eteen ja tanko lepää niiden päällä, olkapään ja solislun välissä. Kädet on tangon päällä ristissä, vähän kuin vamppyyreilla nukkuessa :D .

emex sanoi:
2. Nostat kädet suoraan eteen ja tanko lepää niiden päällä, olkapään ja solislun välissä. Kädet on tangon päällä ristissä, vähän kuin vamppyyreilla nukkuessa :D .

Kannattaa käyttää tätä, ei rasitu ranteet tosiaankaan pahasti, ja se tanko pysyy ihan mukavasti siinä paikallaan. Sujuu se kyykkääminenkin paremmin kun ei tartte tasapainotella sitä tankoa ranteet vääränä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
emex sanoi:
Kaksi tapaa:

1. Pidät tankoa käsissä rinnan yllä, eli ikään kuin rinnallevedon lopputilanne. Tämä tosin ottaa ainakin mulla ranteisiin.

Mulla toi tapa 2 ei luonnistu ollenkaan, tuntuu vaan niin huteralta.

Mutta tapa 1: Ensimmäisellä kerralla pelkkä tanko sattui lasiranteisiin aivan liikaa (sarja päättyy siihen että kipukynnys ylittyy), tokassa reenissä sama juttu, mutta kolmannella alkoikin jo sujumaan. Nykyisin ranteet eivät vaivaa etukyykyssä yhtään, ja tanko pysyy paikallaan parilla sormella loistavasti. Eli tanko lepää etuolkapäiden ja ehkä ylärinnankin varassa. Luonnollisemmalta tuo on alkanut tuntamaan kuin niskassa / selässä pitäminen.

Pitää kyllä opetella tuo etukyykyn tekniikka kunnolla. Tuntu kyllä paljon paremmalta liikkeeltä kuin takakyykky selän kannalta, vaikka olikin vähän oma otevariaatio. Nappasin eka tangosta kiinni kapealla otteella ja sitten tuin sen etuolkapäitä vasten. Koitin kyllä eka tuota "vampyyriotetta", mutta siitä ei kyllä tullu mitään. :D

Ainiin. Minkäslaisia painoja tuossa etukyykyssä suurinpiirtein pitäis pystyä liikuttelemaan suhteessa takakyykkyyn? Ajatellaan, että ekoja kertoja tekee etukyykkyä ja takakyykkyä on jo jonkin aikaa tehnyt.

Entäs smithissä etukyykky, tanko samallalailla mutta vähän epäselvää itellä siitä, mihin kohtaan jalat, vähän tangon taakse vai suoraan alle?

Viitisen vuotta sitten nostin niskan takaa enemmän kuin jaksoin kyykätä.

Tosin pystyn vetoamaan leikattuun polveen ja nyt siihen, että vasen olkapää ei taivu niin taakse, että saisi sen tangolle.

Prässissä jalat ovat kehittyneet ihan hyvin mutta saan niihin vain voimaa enkä yhtään kokoa.

Sam Earch sanoi:
Ainiin. Minkäslaisia painoja tuossa etukyykyssä suurinpiirtein pitäis pystyä liikuttelemaan suhteessa takakyykkyyn? Ajatellaan, että ekoja kertoja tekee etukyykkyä ja takakyykkyä on jo jonkin aikaa tehnyt.
Mulla alle parin kuukauden etukyykkykokemuksella sarjapainot on jotain 70-80% takakyykyn painoista.

Mulla on reidet aika isot muuhun kroppaan verrattuna lätkän ansiosta. 68 cm ja varsinkin sisäreidet on liian isot, jos ei muuten. Eli päinvastainen tilanne hollywood kidiin verrattuna.

Voimaan oon yrittäny panostaa kyykyssä. Tehny sillain 4 toistoo, että varaa olis hyvinkin vielä yhteen, mutten sitä tee. Painot on ollu siinä 100 kg tuntumassa. Jos se nyt lähtis nousuun.

Mavessa menee nelonen 150 kg:lla ja penkissä 87,5 kg:lla, joten vähän kyykky on suhteessa jäljessä.

Juoppo sanoi:

Ei ainakaan eka testaus ollut kovinkaan hyvä, 40 ja 50 kg:lla tein sarjoja eli kevyttä ja keskittyen tekniikkaan, no eipä treenin aikana tuntun miltään mutta treenin jälkeen nappas taas alaselkä jumiin vaikkakaan ei pahasti, mutta ehkä on viisaampi vaan pidättäytyä siinä prässissä ja ehkä tehdä vaikka smiht-kyykkyä testailla tai askelkyykkyä pienillä painoilla...

Kyllä tuo etukyykky vaatii sen että tekniikka on kunnossa 100%. Ei kykene saamaan mitään tuntumaa jalkoihin, kun joutuu keskittymään tangon sylissäpysymiseen. :itku:

Mitenkähän tuohon selkäongelmaan puree sjmveto? Muutaman reenin em. liikettä olen jo tehnyt ja voimien karttuessa taidan lisätä korokkeen jalkojen alle suuremman nostokulman aikaansaamiseksi.

Täältä löytyy! Nyt tosin jo paranemaan päin. Selityksenä voin sanoa että polvi ei tykkää kyykystä, mutta se on hoidettu!

Aatteli tässä laittaa "korteni kekoon" kun kerta uusi täällä oon; elikkä tässä minun hirmu tulokset:

Kyykky 80kg
Penkki 105kg
Mave 115kg

Miten niin heikot perseen kannattimet? :D Lääkkeeksi ajattelin reisitreenissä seuraavanlaista ohjelmaa:

1 Sykli:
Kyykky 5 x 3
Sjmave 5 x 3

2 Sykli (4 päivää myöhemmin)
Kyykky 5 x 8
Sjmave 5 x 6

Ongelmana kyykyssä (ja yleensäkkin jalkatreenissä) on helposti puutuva alaselkä :( Nyt siitä ei ole "onneksi" tarvinut kärsiä, koska viime pohjetreenin jälkeen tuli pohje tulehdus :kuola: Kävely ollut hieman hankalaa :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom