Kehonrakennusindeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

jfx

Kaava: yhteistulos / painoindeksi.

Itse sain 16.3% puolentoista vuoden treenillä ja yli 20% on jo hyvä tulos parin vuoden treenillä.

Yhteistulos on siis kyykyn, penkin ja maastavedon ykkösmaksimien summa. Painoindeksi lasketaan oma paino / (oma pituus * oma pituus). Kaava laittaa eri pituiset samalle viivalle ja kertoo hyvin tarkkaan kehon koostumuksesta, toisin kuin pelkkä painoindeksi, joka ei vielä kerro onko henkilö ylipainoinen vai lihaksikas.

Tulosten ohella jonka avulla seurataan kaavan toimimista eri treenitaustoilla voi myös kertoa omia mielipiteitä kaavan toimivuudesta tai toimimattomuudesta omalla kohdalla esim. miksi tulos liian pieni vaikka olemus onkin lihaksikas kun tulokset eivät annakkaan hyviä prosentteja tai jos kaava osuus kohdalleen, johon sillä olen yrittänyt tähdätä, että olemuksen pitäisi olla tuossa yli 20% kohtaa jo suhteellisen lihaksikas vaikka voimanostoennätyksiä ei vielä tuloksilla lyödäkkään, mutta absoluuttisen voiman toteamiseen onkin olemassa paljon yksinkertaisempi kaava.

Liikkeinä ovat kuitenkin voimanoston kuningasliikkeet jotka mielestäni kertovat hyvin kokonaisvoimatasoista vaikka kaava kertookin enemmän kehon koostumuksen lihaserottuvuudesta.

Itse ainakin aion päivittää tänne jatkossa jos saan paranettua tuota prosenttia ja rohkeimmat voisivat vielä tehdä sen kuvan kanssa, jonka ehkä itsekkin uskaltaisin tehdä tuossa yli 20% kohdalla, koska siinä kunnossa ei pitäisi olla enään mitään häpeämistä.

Aloitusprosenttini oli jotain 9% luokkaa jonka jälkeen olen jo kahdesti bulkannut ja dieettanut, jotta se nykyään on tuossa reilussa 16%. Painoa kun oli pahimmillaan 108 kg ja nyt enään vain 93 kg. Moni sanoo, että tuloksen näkee peilikuvasta, mutta omaan peilikuvaan tottuu niin nopeasti, että ilman valokuvia kehitystä on vaikea huomata, mutta tällä kaavalla kehityksen näkee selvinä numeroina. Uskoisin, että tuo yli 20% on mahdollista saavuttaa parissa vuodessa vielä helpommin jos lähtötilanteessa ei ole paljon ylimääräistä painoa.

Mielenkiintoisen simppeli kaava testailla kehitystä. Täytyisi vaan noita ykkösmaksimeja sitten muistaa kokeilla ajoittain, nyt piti yksi arvo vähän arvailla.

BMI:hän väittää minua lievästi ylipainoiseksi, jota en koe olevani. Tällä kaavalla tuli tyydyttävä 12,10 tulokseksi. Ehdottomasti laskeskelen uusiksi, sanotaanko vaikka puolen vuoden päästä.

Epämääräistä ja epäsäännöllistä salitreeniä siis taustalla vuosikausia, tavoitteellista noin puoli vuotta.

Ja miten tämä toimii taaskaan mitenkään päin koska painoindeksi ei päde kehorakentajilla. Colemannille jos laskee (150kg/180cm/yt 950kg) niin 20,6% tulee kyseiselle herralle...

^ Tarkoitus on analysoida omia tuloksia ei toisten eikä etenkään sellaisten joiden mielipidettä asiasta emme saa. Lueppas aloitusposti uudestaan tuosta painoindeksiasiasta.

Tasan 15. Noin paska tulos, koska ylipainoa reilusti, josta syystä nyt ollaankin dieetillä. 20 kilon pudotus on mielestäni täysin mahdollinen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Parempi kehonrakennusindeksi saataisiin jakamalla BMI rasvaprosentilla.

Ja miten tämä toimii taaskaan mitenkään päin koska painoindeksi ei päde kehorakentajilla. Colemannille jos laskee (150kg/180cm/yt 950kg) niin 20,6% tulee kyseiselle herralle...

Jep, kyseinen tulos on hyvä. Suhteessa painoindeksiin juuri sopiva. Tuo kuitenkin kertoo sen että tulokset nousee "sopivassa" suhteessa verrattuna painoon. (Tässä tapauksessa painoindeksiin)

Mulla prosentti on 11kk reenillä 17.39% Tajusin muuten tuota laskiessani että mun yt on jopa tasan 400kg :dance:

Ite kattelen kehonrakennus indexini peilista :)

no näin mäkin olen ymmärtänyt että kehonrakennuksessa ei ole kyse siitä minkä verran rautaa liikkuu

Naisilla tämä ei kyllä päde lainkaan.

Kaava toimii, mutta sitä pitäisi verrata naisten tuloksiin. Ei tuo 20% miehilläkään perustu kuin muutamaan tulokseen. Laita oma tuloksesi ja treenitaustasi. Jatkossa varmaan ihan hyvä ilmoittaa aina onko kyseessä mies vai nainen.

Ihan mielenkiintoinen kaava, oma tulos oli jossain 16% päälle. Huvikseni laskeskelin, jotta saisin tuloksen 20 prosenttiin, näyttäisi se vaativan 455kg YT:llä painon pudotusta 16kg :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom