Kehonrakennusindeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä nuo prosentit tuohon kaavan vastaukseen tulee? Prosentteja mistä? Mitä on 100% eli yksi kokonainen?
Tuota mäkin mietin. Miksi juuri prosentteja?

Eli kun jotain jaetaan jollain on vastauksena prosentteja. Yksi kokonainen tarkoittaisi tässä tapauksessa, että yhteistuloksesi olisi oma painosi kerrottuna painoindeksilläsi.
Väärin (useimmissa tapauksissa). Yksi kokonainen annetulla kaavalla tarkoittaa sitä, että yhteistulos on 100 kiloa kertaa painoindeksi. Joka tarkoittaa siis mitä..?

Tuota mäkin mietin. Miksi juuri prosentteja?

Väärin (useimmissa tapauksissa). Yksi kokonainen annetulla kaavalla tarkoittaa sitä, että yhteistulos on 100 kiloa kertaa painoindeksi. Joka tarkoittaa siis mitä..?

Prosentteja siis siksi kun jakolasku. Ei mee noinkaan, mutta tuolla ei nyt sinäänsä ole väliä tuossa kaavan käytössä, koska tässähän nyt lähinnä vain ihmetellään mistä tuo painoindeksi itsessään tulee.

- - - Updated - - -

Mikä tää prosenttienlaskemisvillitys on? Eikö tulokset riitä?

Ei riitä. Tarttee tehdä vielä paljon töitä, että pääsen edes lähellä 20%. Sulla vissiin riittää? Mitä kaava anto prosentteja?

173cm kaveri tekee sarjaan 83kiloa yhteistulosta 660kiloa, 23,83%

193cm kaveri tekee sarjaan 83kiloa yhteistulosta 560kiloa, 25,11%

Selkeesti tää "indeksi" on tähätty pitkille ja hoikille kavereille. Voisin lyödä vetoa että näistä esimerkeistä tuo 173/83 660k mies on se kehonrakentajaa lähellä oleva eikä tuo pitkä ja hoikka.

Jep, kyseinen tulos on hyvä. Suhteessa painoindeksiin juuri sopiva. Tuo kuitenkin kertoo sen että tulokset nousee "sopivassa" suhteessa verrattuna painoon. (Tässä tapauksessa painoindeksiin)

Mulla prosentti on 11kk reenillä 17.39% Tajusin muuten tuota laskiessani että mun yt on jopa tasan 400kg :dance:

Aika kova prosentti noin lyhyessä ajassa. Mitkä oli muuten lähtökohdat?

Ei riitä. Tarttee tehdä vielä paljon töitä, että pääsen edes lähellä 20%. Sulla vissiin riittää? Mitä kaava anto prosentteja?

Mulla on prosentit varmaan miinuksen puolella ku oon nostanu viimeiset maksimit joskus vuonna 2005 ja sekin tehty vaan penkissä. Ei mihinkää. Säälittävä heikko paska kun olen.:D

Eikö ennen mitattu tuloksia kilomäärissä ja peilissä?

Tuolla aloituspostin kaavalla saa selville monikokertainen yt on painoindeksiin nähden... Jos vastauksen haluaa välttämättä prosentteina, oikea kaava olisi (yhteistulos/painoindeksi)*100.

Eli esimerkiksi Ronnie Colemanin kehonrakennusindeksi olisi 20.6 eli 2060%.

173cm kaveri tekee sarjaan 83kiloa yhteistulosta 660kiloa, 23,83%

193cm kaveri tekee sarjaan 83kiloa yhteistulosta 560kiloa, 25,11%

Selkeesti tää "indeksi" on tähätty pitkille ja hoikille kavereille. Voisin lyödä vetoa että näistä esimerkeistä tuo 173/83 660k mies on se kehonrakentajaa lähellä oleva eikä tuo pitkä ja hoikka.

Kaavaa on tarkoitus verrata oikeisiin tuloksiin joita nuo eivät käsittäekseni ole tai jos ovatkin niin tuo 25% voi olla monella mahdoton saavuttaa, mutta vielä ei ole tarpeeksi tilastoa josta voisi kunnolla päätellä missä prosentissa on se kohta, josta on vaikea saada lisää tuloksia ja painoa ilman, että prosentti tippuu.

- - - Updated - - -

Mulla on prosentit varmaan miinuksen puolella ku oon nostanu viimeiset maksimit joskus vuonna 2005 ja sekin tehty vaan penkissä. Ei mihinkää. Säälittävä heikko paska kun olen.:D

Eikö ennen mitattu tuloksia kilomäärissä?

Voimanostossa kyllä, mutta tämä on kehonrakennusindeksi jonka määrittämisessä vain käytetään voimanoston liikkeitä.

Ihme länkytystä... Sama kai se onko vertailuyksikkönä prosentit vai oravannahat. Ainiin, paitsi kun puhutaan prosenteista joissa 100 on paljon, roinapettereitä harmittaa kun oma tulos on alle 20 :face:

Eniveis, kaava on mielenkiintoinen ja takuulla jos treenaa, tulee voimaa ja kropan rasvoja saa alas, niin vertailukäyrä on nouseva.

Tuolla aloituspostin kaavalla saa selville monikokertainen yt on painoindeksiin nähden... Jos vastauksen haluaa välttämättä prosentteina, oikea kaava olisi (yhteistulos/painoindeksi)*100.

Eli esimerkiksi Ronnie Colemanin kehonrakennusindeksi olisi 20.6 eli 2060%.

Tulos on jo prosentteina jos ei lähde erikseen miettimään mikä tuo painoindeksi on, jolloin 100% on tuo yhteistulos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihme länkytystä... Sama kai se onko vertailuyksikkönä prosentit vai oravannahat. Ainiin, paitsi kun puhutaan prosenteista joissa 100 on paljon, roinapettereitä harmittaa kun oma tulos on alle 20 :face:

Eniveis, kaava on mielenkiintoinen ja takuulla jos treenaa, tulee voimaa ja kropan rasvoja saa alas, niin vertailukäyrä on nouseva.

Jep se on tosiaan ihan sama ja meneekin vähän offtopicin puolelle edes keskustella siitä. Keskustelu millä keinoin saa hyvän prosentin on myös turhaa tässä ketjussa.

Kaava toimii, mutta sitä pitäisi verrata naisten tuloksiin. Ei tuo 20% miehilläkään perustu kuin muutamaan tulokseen. Laita oma tuloksesi ja treenitaustasi. Jatkossa varmaan ihan hyvä ilmoittaa aina onko kyseessä mies vai nainen.

Mistä hitosta teet ton prosentuaaliksi?

Prosentteja siis siksi kun jakolasku. Ei mee noinkaan, mutta tuolla ei nyt sinäänsä ole väliä tuossa kaavan käytössä, koska tässähän nyt lähinnä vain ihmetellään mistä tuo painoindeksi itsessään tulee.
Tulos on jo prosentteina jos ei lähde erikseen miettimään mikä tuo painoindeksi on, jolloin 100% on tuo yhteistulos.
Miksi jakolaskun tulos pitää ilmaista prosenteissa? Kuka niin käskee? Tiedätkö, että prosentti tarkoittaa sadasosaa?

Väännetäänpä rautalangasta... Oletetaan, että Jampan painoindeksi on 25 ja yhteistulos älyttömän kova 2500 (eli 100 kertaa painoindeksi).

Tuolloin Jampan "kehonrakennusindeksi" on 2500/25=100, jonka ilmaiset muodossa 100% eli yksi kokonainen.

Jos mietit mistä painoindeksi tulee, niin

Painoindeksi = paino / pituus²

Tästä voidaan johtaa

"Kehonrakennusindeksi"
= yhteistulos / (paino / pituus²)
= pituus² * yhteistulos / paino

Hyvä tulosko on se 20? Oli pakko laskea ja mulla on 23 ja olen lihava kuin saatana. Tämä on kaikenkaikkiaan typerin ketju pakkiksella pitkään aikaan.

Äläs nyt Thompzon oo noin kriittinen. Matematiikkaa ymmärtämätön pari vuotta treenannut heppu keksi absoluuttisen kehonrakennusindeksin jolla pistetään Cutlerit ja Magnussonit järjestykseen. Hyvä tulos niin on väkisin tikissä kunnossa! Miten tästä ei vois tykätä? :rolleyes: Peilit hiiteen ja laskin käteen, selviää heti oma kunto.

Magnussonin tulos 1042,5kg yhteistuloksella olisi muuten 20,4. Siinä on siis 171kg kireää lihaa tämän kaavan perusteella. Toisaalta, samalla voidaan todeta Magnussonin olevan Thompzonia huonommassa kunnossa.

Shredded ja Ripped!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Menee jo komediaksi kuinka paljon eri mittareita alkaa jo löytymään. Miksei tämäkin sitten ole "voimaindeksi" tms, kun ei tossa kehonrakennuksen kanssa ole mitään tekemistä. Jos nyt haluaisi edes suuntaa antavan "kehonrakennus" indeksin niin paljon parempi olisi painoindeksi/rasvaprosentti (esim. 25/0.15). Yli 200 tuloksen tekijät pitäisi olla jo kohtalaisessa kunnossa, tosin tuokin mittari puoltaa niitä joilla rasvat alhaalla:).

Huutonaurua...

Itse lasin päissäni kehonrakennusindeksini olevan noin 18,06. Hard as a rock.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Suositut

Back
Ylös Bottom