Kehon mittasuhteet ja voimaliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NTP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Totuus tuossakin on että venytysrefleksistä EI tarvitse tietää mitään muuta kuin että vastakkaiseen suuntaan liikkeen jälkeen on enemmän voimaa kuin ilman vastakkaista liikettä. Siinä kaikki mitä tarttee tietää että voi termiä käyttää. Anna hyvä ja järkevä selitys miksi pitäisi tietää mitään syvällisempää kyseistä refleksistä, että voi termiä käyttää?
katso tämä kuva kirjan olen tähän lankaan merkannut.
115C5694-2B20-4F43-938F-EAD33ED75799.jpeg

Ja nyt kun ymmärrät tuon venytysrefleksin niin sinulle ei varmasti tarvitse kerto mihin kuva liittyy.

NIIN mutta tiedätkö mikä on VOIMAKULMA INERTIA?? JNE JNE JNE

Itselle ei oikein selviä, voitko jassoo avata tätä termiä?
Just itkettiin että olenko minä joku opettaja täällä vai mitä @Force niin avaa sinä @Suntsu nämä käsitteet kun minulta se kiellettiin tai sitten saat/ joudut kaivaa tietosi itse.

Ja todellakin liittyy tähän kokonaisuuteen jos sitä koskaan tulet ymmärtämään.
Kaikki muut ymmärtää mistä puhutaan paitsi sinä. Sun on pakko viilata pilkkua käytetyistä termeistä. Todella rakentavaa keskustelua.

Ootko huomannut, että kukaan tässä keskustelussa ei ole sun puolella? Johtuuko se mahdollisesti siitä, että kaikki muut on idiootteja?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käy kattoo tuolta instagram tilistä.
Minun aiempi kommenttini liittyy vankasti myös noihin sun IG juttuihin. Ne ei näyttäneet kovinkaan herättävän trafiikkia, nyt varmaan vielä vähemmän kun muutit yksityiseksi.

Ajatus siitä, että saisit ihmiset ajattelemaan asioita omilla aivoillaan on ihan jalo. Kontribuutiosi on toistaiseksi kuitenkin lähinnä sarja kysymyksiä muille, ja näkisin mielelläni että voisit johdatella jonkin päätelmänkin välillä. Vastaukseksi ei kelpaa "jokainen on yksilö ja sen vuoksi ei voi yleistää".

Kaikki muut ymmärtää mistä puhutaan paitsi sinä. Sun on pakko viilata pilkkua käytetyistä termeistä. Todella rakentavaa keskustelua.

Ootko huomannut, että kukaan tässä keskustelussa ei ole sun puolella? Johtuuko se mahdollisesti siitä, että kaikki muut on idiootteja?
Minä jo aikaa sitten sanoin että en minä tänne ole kavereita hakemaan. 🤣 ja jos ne pilkut muuttaa lopputulosta kun eivät viitsi ottaa asioista selvää niin se ei ole minun vika. Katso tuo äskeinen kirjan sivun kuva! Te porukalla soditte nyt tuota kirjan tekstiä vastaan ette minun kirjoituksia vaan tuota kirjan tekstiä. Kirjassa on mittavat lähteet ken niitä haluaa alkaa kahlaamaan läpi. Mihin toki kannustan. 👍🏼

Viimeksi muokattu:
Minun aiempi kommenttini liittyy vankasti myös noihin sun IG juttuihin. Ne ei näyttäneet kovinkaan herättävän trafiikkia, nyt varmaan vielä vähemmän kun muutit yksityiseksi.

Ajatus siitä, että saisit ihmiset ajattelemaan asioita omilla aivoillaan on ihan jalo. Kontribuutiosi on toistaiseksi kuitenkin lähinnä sarja kysymyksiä muille, ja näkisin mielelläni että voisit johdatella jonkin päätelmänkin välillä. Vastaukseksi ei kelpaa "jokainen on yksilö ja sen vuoksi ei voi yleistää".
Ei ne siellä ole sitä varten että haluan kerätä yleisöä! On niin yhden tekevää kiinnostuuko niistä joku tai ei. Jos joku innostui ottamaan asioista selvää sen takia ne on täyttäneet tehtävänsä.

Kyllä juuri sen takia laitoin yksityiseksi että täällä alkoi tämä vänkääminen että valmiit vastaukset pitää saada. Jos ei edes niitä viitsinyt katsoa niin se ei ole minun häpeä.

Aina voit alkaa seuraamaan! Se on sinulle ja kaikille vapaaehtoista!!!

Minua kiellettiin tekemästä edellä noin kun en ole mikään opettaja!! Se tehtiin selväksi! Täällä on niin paljon nyt jo termejä käytetty että ne selvittämällä niin pääsee todella pitkälle. Olen myös antanut hyvin johdattelevaa materiaalia tähän ketjuun mutta niihin olen saanut vaan että ihan sama kun tekee vaan!

@IVa ja kyllä tämä ketju on tehnyt hyvin selväksi että ei tuo tieto enää kuulu kaikille. (On ollut hyvin opettavaista) Parjattu sivu tolkulla ja nyt sivulla 10 alkaa väki vaatimaan että hei ojenna heille kaikki ilmaiseksi tätä vittuilua vastaan. Come on!

Teiän vääntö ei etene yhtään mihkään, mut venytys refluksista tuli mieleen eilinen väittelyn alku jonkun apinan kaa. Tai no väittelivät keskenään leuanvedon formista, ja erehdyin lukeen. Eli tää troglodyytti heitti vitullista ''tieteellistä'' sekoilua prosenteista yms. perus selittelyitä, mitä heikot selittää ku niil ei oo munaa treenaa tarpeeks kovaa(ylikeskittyvät aina sit johki vitun taim andör tenssööniin sun muuhun, ja kehtaavat väittää et hitaus on joku voiman treenauksen tärkein juttu. Ihan vitun käsittämättöntä). Kulminoitu kuitenki tähän:

150 repetitions in under 5 minutes, means less than 2 seconds per repetition.
These aren't repetitions, they are "bounces" where you get 0 benefit from the exercise because you literally bounce up and down.
Might get your heart racing but nothing else.
This goes against the mentality from convict conditioning where it is clearly said that a repetition should never be faster than 5 seconds per repetition.
and against science where studies have shown that the best repetitions are 8-10 seconds per repetition both for endurance and strength gain. (It takes 4 seconds hold in the bottom part to take around 90% of the elasticity out of your muscles.)

I never said it was bad form, I said it's bounces, which reduce the strength needed to perform the repetition. Which is simple science.
It takes about 2 seconds hold at the bottom to remove around 70% of the muscle elasticity, making it so that the next repetition is a LOT easier to perform and less strength is needed. at 4 seconds rest it's over 95% of muscle elasticity that is gone. making the next repetition only 5% easier. so more strength is needed to perform the
With no hold at bottom, then the next repetition doesn't require much strength at all, (in fact, no strength because the hold in between repetitions is actually gone, so full elasticity is there, meaning that you're going up with a bounce as time is so limited you don't have time to not bounce. also the repetitions are faster, reducing the time under tension. practically making it so that the repetition does not train endurance, nor strength.
You'll feel the pump, but not gain any maximum strength, nor endurance strength.
Speed=power is also not correct in this setting.
First of all, it is acceleration=power, the saying that speed=power is a gross misunderstanding of the principles that are behind that saying. (What's new in the fitness world. 99% of what people think is the truth is just a blogger/writer misunderstanding what a scientific study says and writing it off as truth in some tabloid, blog, site, or whatever other platforms of their choice.)
A simple example of the principle:
it takes little power to keep driving at 100 km/h for a very simple car with a weak engine. pretty much any car can do that.
It requires a strong car and powerful engine to go from 0 to 100 in less than 3 seconds.
the same is with fitness; It takes little to no power for someone to snatch 5 lbs 100 times quickly after each other. it doesn't do much other than getting the heart pumping. it's an aerobic activity.
It takes a lot of power to snatch your own body weight a few times.

Viittittekö vähän jelpata, ku aihepiiri liittyy ketjuun kuitenki semisti. Tää torvihan väittää siis kirjaimellisesti että kuka tahansa voi vedellä rajattoman määrän leukoja, koska ilman paussia se ei vaadi YHTÄÄN voimaa. Äijä ketä tää nettisoturi kritisoi on kisaava leuanvetäjä amerikassa, ja vetää 11/10 formilla aina myös. Tai no siis yks toisto ei kestä 5s 🤣. Tää Convict Conditioning ryhmä on FB:ssä aika kuollu nykyään, mut meno on silti kulttimaista. Hyvin viihdyttäviä väittelyitä käyny tuolla vuosien varrella mitä tyhmempien ihmisten kanssa. Huvittaa kyl ihmiset jotka käyttää 90% aikaansa treenaamisesta lukemiseen, ja ite treenaus on kunnon sauvakävelyä. Kaikki se tieto, hyvä ja huono, paitsi ettei mitään vitun meriittejä käytännössä, ja jumissa alottelija-tasolla ikuisesti. Ei mul muuta.
Kuinkahan moni kisaava leuanvetäjä vetää defaulttina tolla 4s per toisto systeemillä 🤔. Vittu nolla. Käytäntö: 100, ''tiede'': 0. Anteeks, mut välil tekee mieli lopettaa kokonaan sosiaalinen media ja perustaa joku argumentti klinikka, missä rangaistuksena kuolema jos et väittele oikeeoppisesti.

@IVa ja kyllä tämä ketju on tehnyt hyvin selväksi että ei tuo tieto enää kuulu kaikille. (On ollut hyvin opettavaista) Parjattu sivu tolkulla ja nyt sivulla 10 alkaa väki vaatimaan että hei ojenna heille kaikki ilmaiseksi tätä vittuilua vastaan. Come on!
En ota kantaa muiden vittuiluun. Kirjoitin vain oman subjektiivisen kokemuksen ja jos pystyt vastaamaan siihen niin ok. Minulla ei ehkä ole muuta lisättävää tällä kertaa.

En ota kantaa muiden vittuiluun. Kirjoitin vain oman subjektiivisen kokemuksen ja jos pystyt vastaamaan siihen niin ok. Minulla ei ehkä ole muuta lisättävää tällä kertaa.
Joo ymmärrän mitä tarkoitat ja toivot. Tuolla ketjua kun selaat taaksepäin (oisko sivusta 3 alkaen?) niin olen johdatellut mutta se on sen kaiken paskan seassa ja nyt en anteeksi tee yhtään palvelusta näiden muutamien nimimerkin takia. Pahoittelut siitä.

Olenko minä kieltänyt missään vaiheessa että sitä ei ole olemassa? Olen tarkkaan sen täällä sanonut missä yhteydessä se on!

Siihen missä yhteydessä riittää yksi lause; Lihaksen liikesuunnan vaihdossa on käytössä venytysrefleksi.

Miten et ole kuullut termiä venytysrefleksi (stretch reflex) jos olet paljon näistä asioista lukenut? Vai luitko eilen ekaa kertaa.

Just itkettiin että olenko minä joku opettaja täällä vai mitä @Force niin avaa sinä @Suntsu nämä käsitteet kun minulta se kiellettiin tai sitten saat/ joudut kaivaa tietosi itse.

Ja taas väärin ymmärretty. Miten vittu voi olla mahdollista! Päinvastoin kirjoitin että tieto tiskiin jos sitä on eikä mitään arvuuttelua.
Näin kirjoitin opettajasta; "Ei tartte antaa kotitehtäviä. Jos on tietoa niin aiheesta niin tieto tiskiin ja vaikka linkit lähteisiin tai hakusanaan."

Viittittekö vähän jelpata, ku aihepiiri liittyy ketjuun kuitenki semisti. Tää torvihan väittää siis kirjaimellisesti että kuka tahansa voi vedellä rajattoman määrän leukoja, koska ilman paussia se ei vaadi YHTÄÄN voimaa.
Sinänsä kummallisesti kirjoitettu, kun alussa karkeasti ottaen siinä todetaan että 2s paussi vähentää elastisuutta (tarkoittaen ilmeisesti juuri tuota stretch-reflexiä) n. 70% ja 4s paussi yli 95%. Ja bouncella tarkoitetaan kirjaimellisesti pomppua, ja kun erilaiset tekijät otetaan huomioon niin reaalimaailmassa kappale pompun johdosta ei nouse korkeammalle kuin mistä se kappale tiputettiin, ellei siihen kohdisteta lisää voimaa jostain. Tarkoittaako tällä sitten tuota venytysrefleksin "mahdollistamaa" pomppua vai mitä, mutta ottamatta kantaa tarkkoihin prosentteihin, teksti on hetken aikaa ihan järkevän kuuloista.

Mutta sitten lähtee laukalle, jostain syystä käsittänyt fysiikan perusteita (kirjoitan nyt pikaisesti, toivon ettei kukaan ala nussimaan pilkkua) hieman väärin, kun kappale nostetaan ylemmälle tasolle, siihen on varautunut työtä, johon nyt vaikka vesivoimalat perustuvat pitkälti. Veteen on varastoitunut liike-energiaa, joka sitten yksinkertaistaen muutetaan toisenlaiseksi energiaksi. Mutta jos nostat veden ylös, siihen varastoituu se työmäärä, mutta joudut itse tekemään (enemmän) työtä, kuin saat siihen vesimäärään varattua.

Sama tuossa leuanvedossa, kehosta poistuu lämpöä, energia ei varastoidu 100% tehokkuudella ihmisen sisälle yms yms yms. Jokaisella peräkkeisellä nostollahan työmäärä on käytännön tasolla ihan samanlainen, ilman paussia venytysrefleksi kuittaa kyllä siitä osan, mutta suurin osa työstä joudutaan silti tekemään itse. Vielä suurempi osa joudutaan tekemään jos pidetään pitkä paussi. Muutenhan vaikka kyykyllä ei olisi ylärajaa, kun ihminen pongahtaisi aina takaisin ylös.

Jos siinä lukisi että ilman paussia vaatii venytysrefleksin + yms verran vähemmän tuotettua voimaa, tuo väite olisi käsittääkseni validi. Tai käytännössä saa siinä olla paussikin, mutta silti sen hetkisen venytysrefleksin + yms verran vähemmän tuotettua voimaa.

Anteeks, mut välil tekee mieli lopettaa kokonaan sosiaalinen media ja perustaa joku argumentti klinikka, missä rangaistuksena kuolema jos et väittele oikeeoppisesti.
Ihan mielenkiinnosta, mikä tälläisen purkauksen tarkoitus on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom