Kehon mittasuhteet ja voimaliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NTP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuka tässä painimista on tarkoittanut vaikka sellaiseksi kai tämä ainakin sanallisella tasolla on mennyt mutta minkäs teet kun argumentit loppuu ne loppuu ja sitten pitää alkaa toista solvaamaan. Näin oletan. @Powerhousu n haluaisin tavata ja nähdä onko hän samanlainen myös kun ei ole tätä pakkotoistoa välissä vai kykeneekö hän silloin sitten olemaan asiallisempi. Se on sääli mutta ei toki ensimmäinen täällä ollessani. @Suntsu osallistuu aina omalla kommentillaan mutta ei itse sitten asia kontekstiin halua osallistua @Force ryntää paikalle kun muilta loppuu virta ”iskemään viimeisen naulan arkkuun”. Mutta kun sekään ei nyt tuottanut tulosta. @beginner luovutti kun lähteet annettiin ja huomattiin että termistö olikin kokonaisuus siitä minkä yksi osa stretch reflex oli. @jto jättäytyi kelkasta myös pois mutta hänestä ei ole pahaa/ negatiivista sanottavaa vaikka kaikki ajatukset eivät aina yksiin osukkaan. Toivoisin toki hänen kommentoivan asiaa koska hänen esittämä tutkimus oli isossa roolissa tämän aiheen puimiseen mutta ymmärrän hyvin jos tätä seuratessa mielenkiinto laskee. Hän omaa omia valmennettavia toisin kun toivottavasti nämä edellä mainitut eivät. Hänelle varmasti valmennettavan terveys on ensi sijalla koska ilman sitä ei ne tuloksetkaan pääse kumuloitumaan.
Sul on kyl kauheasti tietoa mutta onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Minusta aivan turhaa pätemistä sellaisista asioista mitkä on todettu käytännössä tietyllä lailla toimivan, ei siinä ole väliä mitä tutkimukset sanoo. Olet varmaankin jonkin sortin inssi?

Sul on kyl kauheasti tietoa mutta onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Minusta aivan turhaa pätemistä sellaisista asioista mitkä on todettu käytännössä tietyllä lailla toimivan, ei siinä ole väliä mitä tutkimukset sanoo. Olet varmaankin jonkin sortin inssi?
Tämä on minulle puhtaasti harrastus. Se jos mikä on sairasta! Mutta tiedostan sen itsekin.

Alunalkaen kun osallistuin tähän keskusteluun täällä väki väitti että (ja väittää varmasti edelleen) kaikki pystyy kaikkiin voimanosto liikkeisiin ja että kaikki on vaan venyttelystä ja jonkun kireydestä tai heikkoudesta kiinni. Olin erimieltä.

Nyt jos meillä on yksilö jolla kaikki ei ole lajille suotuisaa mutta haluaa esim fysiikkaansa kehittää tai pysyä pidempään vammoitta tai haluaa parhaan irti mahdollisimman vähillä vaurioilla risk/ benefit suhteessa tai valmennat jota kuta niin kyllä väitän että silloin tämä tietämys tulee olla ja on äärimmäisen tärkeää. Se voi sille treenattavalle olla yksinkertaistettu mutta se kuka päättää mitä tehdään miten tehdään miten paljon ja milloin niin joku tietämys pitää olla.

@beginner luovutti kun lähteet annettiin ja huomattiin että termistö olikin kokonaisuus siitä minkä yksi osa stretch reflex oli.
Katos tässä nyt taas näkyy se iso ego josta tässä on puhuttu. Kyllä beginner luovutti ihan siitä syystä, että tajusi ettei järkevästä keskutelusta tule yhtään mitään, ja se että luulet porukan lakoavan sun aukottomien faktojen ja päivänselvän argumentoinnin ylivoiman edessä, on osa ongelmaa eikä sitä muuta millään neuvoilla. Satavarmasti yrität vielä jollain lailla todistaa, että minä en ymmärrä itse aihetta mutta ole hyvä, teikäläisille on annettava viimeinen sana. Voit toki lainailla minua hamaan tulevaisuuteen kuin koiranpentu joka haukkuu isäntää leikkimään, mutta valitettavasti täällä on mulle ymmärrettävämpiäkin keskustelukavereita.

Alunalkaen kun osallistuin tähän keskusteluun täällä väki väitti että (ja väittää varmasti edelleen) kaikki pystyy kaikkiin voimanosto liikkeisiin ja että kaikki on vaan venyttelystä ja jonkun kireydestä tai heikkoudesta kiinni. Olin erimieltä
Eikö kyseessä ollut yksi yksilö joka tätä väitti, eikä "väki"?

Sitä en itse ymmärrä että miten yksilön (mahdollisten) rakenteellisten rajoitteiden kautta on päädytty tyrmäämään yleinen teoria stretch-reflexistä ja vääntämään ties mistä. Tai ymmärrän hämärästi, mutta aika kaukana alkuperäisestä aiheesta (josta dean Somerset oli kirjoittanut aika hyvin lonkan osalta)

Katos tässä nyt taas näkyy se iso ego josta tässä on puhuttu. Kyllä beginner luovutti ihan siitä syystä, että tajusi ettei järkevästä keskutelusta tule yhtään mitään, ja se että luulet porukan lakoavan sun aukottomien faktojen ja päivänselvän argumentoinnin ylivoiman edessä, on osa ongelmaa eikä sitä muuta millään neuvoilla. Satavarmasti yrität vielä jollain lailla todistaa, että minä en ymmärrä itse aihetta mutta ole hyvä, teikäläisille on annettava viimeinen sana. Voit toki lainailla minua hamaan tulevaisuuteen kuin koiranpentu joka haukkuu isäntää leikkimään, mutta valitettavasti täällä on mulle ymmärrettävämpiäkin keskustelukavereita.
Ajattelin vain kun jostain lähdetään keskustelemaan että se päätyisi johonkin mutta ei vielä termeistä päästy eteen. Minä jos kuka olen ollut elämäni aikana väärässä eikä ole vaikeutta sitä myöntää mutta nykyisin ne vaan vaatii vähän pidemmät perustelut. Mutta rauha sinulle en minä tällä enkä täällä riitaa ole tullut haastamaan. Intensiivistä keskustelua kiitos siitä. 👍🏼

Eikö kyseessä ollut yksi yksilö joka tätä väitti, eikä "väki"?

Sitä en itse ymmärrä että miten yksilön (mahdollisten) rakenteellisten rajoitteiden kautta on päädytty tyrmäämään yleinen teoria stretch-reflexistä ja vääntämään ties mistä. Tai ymmärrän hämärästi, mutta aika kaukana alkuperäisestä aiheesta (josta dean Somerset oli kirjoittanut aika hyvin lonkan osalta)
Minä jos hämärästi muistan niin sitä mieltä oli useampi mutta en jaksa niitä nyt alkaa perkaamaan kun ollaan aika kauas jo päästy liene merkitystä? en tiedä. 😊 mielestäni se lähti hulmin tutkimuksen esityksestä jota @jto vahvisti jollain aiheeseen liittyvällä tutkimuksella.

Siis ongelma nimeen omaan oli se että minä en yhtynyt tähän ajatukseen ja siitä se sitten lähti etenemään. Matkallakin sanoin että minkä verran voi perustelut väitteitteni tueksi ihmisiä ärsyttää mutta ilmeisen paljon kun vaikka mitä on niskaan kolattu mutta sitähän se on kun aihe on kullekkin tärkeä. Hyvä niin että keskustelu on kuumaa.

Eikä ole ensimmäinen kerta kyseisten henkilöiden kanssa. Tuskin jää viimeiseksi. 🤣

Huomaatko mitenkä hän pysähtyy tuolla pohjalla lantio selkä painuvat eteen polvikulma painuu optimaaliseen voiman tuoton kulmaan ja OSOITA se kohta missä lihas on venynyt passiiviseen mittaan?? 😁 ja sitten kun osoitetaan kohtia mihinkä voisi perehtyä niin ei kun en jaksa ei liity tähän.

Anteeksi että asiat eivät ole niin yksinkertaisia että ne on yhdellä videolla selitettävissä! Mutta kun sekään ei ole minun vika. Ei ole minun keksimiä asioita.

En huomaa kun hän ei pysähdy. Suunta vaihtuu niin nopeasti kuin hänen voimillaan mahdollista. Näköjään eri henkilöillä korkein pomppu lähtee eri polvikulmista mitä katselee kovia pomppijoita. Jotkut jopa lähtee syvästä kyykystä.

Venytysrefleksi on muutamalla lauseella selitettävissä ja lyhyellä videolla.
Itelle riittää se tieto että venytysrefleksi on olemassa ja toimii. Ei mitään sen enempää.

En huomaa kun hän ei pysähdy. Suunta vaihtuu niin nopeasti kuin hänen voimillaan mahdollista. Näköjään eri henkilöillä korkein pomppu lähtee eri polvikulmista mitä katselee kovia pomppijoita. Jotkut jopa lähtee syvästä kyykystä
Kyllä voisikohan se liittyä luuston ja lihaksen rakenteeseen jänne pituuksiin ja moneen muuhun? (Videossa Ensin hänellä meni polvet koukkuun sitten hän koukisti lonkasta ja nojasi selkää eteenpäin jolloin esim rectus femoris lyhenee EI pitene!!! ja sen jälkeen hän ponnisti maatavasten) Mutta tämä nyt ei etene mihinkään ennen kun nuo mitä kirjoitin on selviä asioita niin voidaan sitten jatkaa keskustelua.

Venytysrefleksi on muutamalla lauseella selitettävissä ja lyhyellä videolla.
Itelle riittää se tieto että venytysrefleksi on olemassa ja toimii. Ei mitään sen enempää.
Hyvä jos se riittää sinulle 👍🏼 Silloin se riittää myös minulle.

Nyt kun vielä saadaan sitten joku järkevä syy minun jatkuvalle solvaamiselle ja kiistättämiselle nytkin asiasta jossa tyydyt lopulta suorittajan rooliin ja kiistelet sitten semi syvästä teoria tasosta jossa sinulle pitäisi tarjota yli yksinkertaistettuja esimerkkejä asioista jotka vaatii muutakin kun toisen kädestä suuhun valmiiksi pureskellun tiedon tarjoamista ja ennen kaikkea mahdollisten asiayhteyksien ymmärtämistä toisiinsa nähden.

Jos esitän kysymyksiä tähän liittyen liikkeen tuottoon ja sitä kautta voiman tuottoon vastukseen? Johdattelen? Valmiita vastauksia en anna koska se ei palvele ketään.

Ja kirjaat ne sitten tänne.

Tätä en myös ymmärrä täällä foorumilla. Eli vedät jotain opettajan roolia ja annat kotitehtäviä. Tosin tossa kyseisessä kohdassa kotitehtävä oli eri kuin itse aihe. Tunnilla harjoitellaan matematiikkaa niin ope antaa kotitehtäväksi perehtyä pakokaasuahtimen toimintaan.

Kaikki perehtyy niihin asioihin mitkä kiinnostaa. Ei tartte antaa kotitehtäviä. Jos on tietoa niin aiheesta niin tieto tiskiin ja vaikka linkit lähteisiin tai hakusanaan.

Tätä en myös ymmärrä täällä foorumilla. Eli vedät jotain opettajan roolia ja annat kotitehtäviä. Tosin tossa kyseisessä kohdassa kotitehtävä oli eri kuin itse aihe. Tunnilla harjoitellaan matematiikkaa niin ope antaa kotitehtäväksi perehtyä pakokaasuahtimen toimintaan.

Kaikki perehtyy niihin asioihin mitkä kiinnostaa. Ei tartte antaa kotitehtäviä. Jos on tietoa niin aiheesta niin tieto tiskiin ja vaikka linkit lähteisiin tai hakusanaan.
Sama kun joka kerta aikaisemminkin. Perehdy vaan itse kysyit mitä tapahtuu nivelille ja ennen kun voidaan miettiä sitä mitä tapahtuu nivelille pitää tietyt asiat olla hallussa. Älä osallistu näihin keskusteluihin joihin minä olen kirjoittanut!!!! jos et kestä sitä että joutuu lukemaan ja jotain selvittämään ennen kun voidaan edes mennä kyseiseen aiheeseen. Seuraat perästä ja tulet vain ruikuttamaan. 😁👌🏼 Arvostan.

Nyt se jää siihen päänaukomis tasolle ja se taas saa minut kyseenalaistamaan entistä enemmän asioita! Kuten nytkin. Loppujen lopuksi ainoastaan suorituksella oli merkitystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ladassa ja ferrarissa samat jarrulevyt. Onneksi et todella suunnittele noita jarrulevyjä.
Ladassa ja Ferrarissa molemmissa jarrulevyt toimii täysin saman periaatteen mukaan. Toisessa voi olla enemmän tehoa, enemmän painoa, suurempi huippunopeus, suurempi hidastuvuusvaatimus, suurempi jäähdytyksen tarve ja / tai vaatimus jarrujen häviämättömyydelle toistuvissa jarrutuksissa. Siinä on ne mitä aiheesta pitää tietää. Ei mun tarvitse osata vaihtaa Ferrarin nokkaketjua ja säätää Ladan venttiileitä osatakseni suunnitella jompaan kumpaan jarrut. Sulle noiden mukaan ottaminen keskustelu taas tuntuu olevan hirveän tärkeää, vaikka niillä ei ole mitään merkitystä lopputuloksen kanssa.

Otetaan yksi muuttuja, venytysrefleksi, niin sillä ei ole mitään merkitystä mikä on momenttivarsi tai onko tutkimuksen kohteella paskat housussa vai ei, kunhan tutkimuksessa nämä asiat vakioidaan. Ja voit tehdä sen ihan itsekin. Ihan siinä nyt heti samantien. Menet kyykkyyn ja olet siellä kyykyssä vähän aikaa. Sit hyppäät ylös ja mittaat miten korkealle pääsit. Sen jälkeen seisot suorassa, pudottaudut yhtä syvään kyykkyyn ja ponnistat heti ylös. Jos et hypännyt yhtään korkeammalle, niin hyväksyn sun kantasi tähän asiaan, sekä myös sen, että sussa on jotain vikaa. Efekti on nimittäin täysin todellinen.

Se miksi sua vastustetaan tässä, on se, että olet kuin flat eartheri. Jokainen voi omin silmin nähdä maan olevan pallo, mutta jotkut ei sitä hyväksy. He esittävät todisteita väitteidensä tueksi ja sit kun porukka kyllästyy vääntämään idiootin kanssa, luulee hän voittaneensa. Sit vielä ihmettelet miksi sua haukutaan. Nyt ihan oikeasti mieti helvetin tarkkaan mistä se haukkuminen voisi johtua? Onko mitenkään mahdollista, että sun omalla ulosannilla on mitään tekemistä sen kanssa? Joo, lauseet mitä kirjoitat, eivät sisällä epäasiallisuuksia, mutta kukaan ei ymmärrä puoliakaan mitä selität ja mitä tekemistä niillä on tämän asian kanssa. Takerrut jatkuvasti lillukanvarsiin ja vaikuttaa siltä ettet kykene olemaan väärässä. Niinpä se mitä porukalla on sua vastaan, ei joudu suurimmaksi osaksi sun mielipiteistä, vaan on täysin henkilökohtaista.

Sama kun joka kerta aikaisemminkin. Perehdy vaan itse kysyit mitä tapahtuu nivelille ja ennen kun voidaan miettiä sitä mitä tapahtuu nivelille pitää tietyt asiat olla hallussa. Älä osallistu näihin keskusteluihin joihin minä olen kirjoittanut!!!! jos et kestä sitä että joutuu lukemaan ja jotain selvittämään ennen kun voidaan edes mennä kyseiseen aiheeseen. Seuraat perästä ja tulet vain ruikuttamaan. 😁👌🏼 Arvostan.

Nyt se jää siihen päänaukomis tasolle ja se taas saa minut kyseenalaistamaan entistä enemmän asioita! Kuten nytkin. Loppujen lopuksi ainoastaan suorituksella oli merkitystä.

Minä olen treeni, ravinto ja hormooniasioista lukenut tuhansia tunteja. Ei siitä jää kiinni.

Ladassa ja Ferrarissa molemmissa jarrulevyt toimii täysin saman periaatteen mukaan. Toisessa voi olla enemmän tehoa, enemmän painoa, suurempi huippunopeus, suurempi hidastuvuusvaatimus, suurempi jäähdytyksen tarve ja / tai vaatimus jarrujen häviämättömyydelle toistuvissa jarrutuksissa. Siinä on ne mitä aiheesta pitää tietää. Ei mun tarvitse osata vaihtaa Ferrarin nokkaketjua ja säätää Ladan venttiileitä osatakseni suunnitella jompaan kumpaan jarrut. Sulle noiden mukaan ottaminen keskustelu taas tuntuu olevan hirveän tärkeää, vaikka niillä ei ole mitään merkitystä lopputuloksen kanssa.

Otetaan yksi muuttuja, venytysrefleksi, niin sillä ei ole mitään merkitystä mikä on momenttivarsi tai onko tutkimuksen kohteella paskat housussa vai ei, kunhan tutkimuksessa nämä asiat vakioidaan. Ja voit tehdä sen ihan itsekin. Ihan siinä nyt heti samantien. Menet kyykkyyn ja olet siellä kyykyssä vähän aikaa. Sit hyppäät ylös ja mittaat miten korkealle pääsit. Sen jälkeen seisot suorassa, pudottaudut yhtä syvään kyykkyyn ja ponnistat heti ylös. Jos et hypännyt yhtään korkeammalle, niin hyväksyn sun kantasi tähän asiaan, sekä myös sen, että sussa on jotain vikaa. Efekti on nimittäin täysin todellinen.

Se miksi sua vastustetaan tässä, on se, että olet kuin flat eartheri. Jokainen voi omin silmin nähdä maan olevan pallo, mutta jotkut ei sitä hyväksy. He esittävät todisteita väitteidensä tueksi ja sit kun porukka kyllästyy vääntämään idiootin kanssa, luulee hän voittaneensa. Sit vielä ihmettelet miksi sua haukutaan. Nyt ihan oikeasti mieti helvetin tarkkaan mistä se haukkuminen voisi johtua? Onko mitenkään mahdollista, että sun omalla ulosannilla on mitään tekemistä sen kanssa? Joo, lauseet mitä kirjoitat, eivät sisällä epäasiallisuuksia, mutta kukaan ei ymmärrä puoliakaan mitä selität ja mitä tekemistä niillä on tämän asian kanssa. Takerrut jatkuvasti lillukanvarsiin ja vaikuttaa siltä ettet kykene olemaan väärässä. Niinpä se mitä porukalla on sua vastaan, ei joudu suurimmaksi osaksi sun mielipiteistä, vaan on täysin henkilökohtaista.
Olisikohan vielä jotakin josta voisit haukkua? Edelleen jos käytät termiä venytysrefleksistä sinun tulee tietää paljon enemmän että menet kyykkyyn ja aina se tapahtuu. Ja jos et perusteita tiedä ja ymmärrä ja tämä refleksi on lihassolu hermosto tasolla niin vaatii valitettavasti muutakin ymmärrystä kun kyykkyyn ja ylös.

Miten pystyt sanomaan että ne ovat lillukan varsia kun et ymmärrä niitä? Se on sama kun väittäisit että kaikki moottorit toimii vaan dieselillä mutta ei se voi mitenkään vaikuttaa mihinkään kun se on sitä nyanssi lillukanvarsi tietoa.

Viimeksi muokattu:
Olisikohan vielä jotakin josta voisit haukkua? Edelleen jos käytät termiä venytysrefleksistä sinun tulee tietää paljon enemmän että menet kyykkyyn ja aina se tapahtuu. Ja jos et perusteita tiedä ja ymmärrä ja tämä refleksi on lihassolu hermosto tasolla niin vaatii valitettavasti muutakin ymmärrystä kun kyykkyyn ja ylös.

Totuus tuossakin on että venytysrefleksistä EI tarvitse tietää mitään muuta kuin että vastakkaiseen suuntaan liikkeen jälkeen on enemmän voimaa kuin ilman vastakkaista liikettä. Siinä kaikki mitä tarttee tietää että voi termiä käyttää. Anna hyvä ja järkevä selitys miksi pitäisi tietää mitään syvällisempää kyseistä refleksistä, että voi termiä käyttää?

Sehän ei vaadi toimiakseen liikelaajuuden ääriasentoa. Täysin supistuneesta asennostakin kun lähdetään eksentrisesti ja missä tahansa liikelaajuuden kohdassa muutetaan suuntaa niin on enemmän voimaa kuin jos kuolleista lähdetään samasta kohtaa.
Juuri tämä on ilmeisesti #jassoo7 :lta jäänyt ymmärtämättä.

Back
Ylös Bottom