Kehon mittasuhteet ja voimaliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NTP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lähde että sarkomeeri kureutuu irti, eli että lihas on irroitettuna eri pituudessa? Toki kun sähköiset impulssit lakkaavat, niin jollain tasolla ymmärrettävää että supistus lakkaa, mutta pieni epävarmuus että muuttuuko se pituus noin oleellisesti ilman venytystä.
Tämä on ilmeistä ja varmasti asialle löytyy netistäkin lähde mutta mikäli se EI PITÄISI paikkaansa ei sinun kehosi sisällä lihaksen lihaksen revetessään kiinnityskohdasta irti tätä kureutumista tapahtuisi! Sarkomeerin pituus mitataan mikroneissa. Oliko joku 1:1000 osa millimetristä tai jotain? Sieltä varmaan löytyy myös sen lepopituus (muista konteksti) ja kun se on venytetty äärimmilleen. Voi helpottaa havainnoimista jos lasket prosentti osuuden tästä pituusvaihtelun erotuksesta sovellat sitä esim sartorius lihaksen pituuteet sillä on reidessä hieman muuhun vastus ryhmän lihaksiin ehkä ”poikkeava” rakenne ja sovellat siihen kuinka paljon sen pituuden tulisi muuttua tuon sarkomeeri prosentti luvun mukaan.

Mutta yhtä kaikki tämä nyt on vasta yksi niistä monista paloista mikä tähän asiaan liittyy että päästään edes siihen pisteeseen että voidaan keskustella tuon refleksin olemessa olosta VASTUSHARJOITTELUUN liittyen sekä mitä se keholta siinä vaatisi tapahtuakseen.

Toinen asia on se että miksi minä olen aikaani käyttänyt näihin asioihin perehtyen vuosia ja jonkun verran rahaakin olen millään muotoa olemaan velvollinen muuta kun hyvää hyvyyttäni avaamaan yhtä nimimerkkiä lukuunottamatta valmiita vastauksia ja vielä sellaisessa muodossa että ne olisi mahdollisimman helppo ymmärtää ihan kenen tahansa kun ihan yhtälailla kaikilla on mahdollisuus kyllä perehtyä näihin asioihin ihan yhtä paljon kun minunkin se maksaa vaan ihan helvetin paljon vaivaa!!!!

Miksi minä ojennan sen ilmaiseksi kun mitään lähellekkään samaa vaivaa ei ole kukaan valmis näkemään ja se vaatii omien aatteiden riisumista nämä ei ole kauniit ja rohkeat jossa tunteet ovat se juttu vaan asia sisällön tutkimista ymmärtämistä kiinnostusta siihen kuinka keho liikkuu ja toimii.

Tsemppiä kaikille todennäköisesti on viimeinen keskustelu tällä saralla johon otan mitään kantaa. 👍🏼

En tiedä onko tuo kuinka helppoa sitten ymmärtää, kun et ole pisteitä ja pilkkuja onnistunut käyttämään.

Onko tuo vain oletus että tutkimuksessa on venytetty passiivisen voiman tuoton rajoille asti? Ja tuossa kuvaajassa ei ilmene että koska sarkomeerit ovat venyneet "luonnollisen" rajan yli.
Tämä vaatii tarkennusta en varmaan ymmärrä tätä nyt oikein eli onko tuo minun henkilökohtainen ajatus että…? Tuon graafin löydät varmasti tarkemmankin jostain netistä tässä yhteydessä tuo on minusta riittävä siitä saa teemasta kiinni koska taas toisin kuin fysiikassa tai mekaniikassa meidän kehossa ”materiaali” poikkeukset ovat aika suuria valitettavasti eli kappale tulisi saada vakioitua ensin että voitaisiin alkaa yleistämään. Ja aina kun yleistetään joku asia ei ole enää oikein.

Ja kun muistat että tieteessä ei (toisin kun foorumi keskustelussa) etsitä oikeaa tai väärää siellä tarkastellaan edeltävää tutkimusta uudelleen ja voidaan osoittaa kohta missä ei ajatateltu riittävän laajasti jotain asiaa mikä voi vaikuttaa lopputuloksen.

Tätä olen vähän ollut haistavinani tässä. Termien nimitys kikkailua.
Ihan selvä peli. Ei vastaa kysymykseen, koska tietää mihin häntä JOHDATTELEN. Tyyppi saa aikaan monen sivun väännön tarkertumalla terminologiaan ja jatkaa vielä senkin jälkeen kun sanoin siitä. Sanoin, että tässä kontekstissa se on aina ollut ja tulee aina olemaan venytysrefleksi, koska kaikki (paitsi yksi) ymmärtää sen. Siellä pääkopassa on tuollaisella tyyppillä pakko olla jotain erilailla kuin tavallisella ihmisellä. Loputon kiinnostus jotain asiaa kohtaan, yksityiskohtiin takertumista, ei ymmärrystä kokonaisuudesta sekä täysin puutteelliset kommunikointitaidot.

Tämä vaatii tarkennusta en varmaan ymmärrä tätä nyt oikein eli onko tuo minun henkilökohtainen ajatus että…?
Tutkimuksessa lihassyytä on venytetty niin pitkälle että sarkomeerin passiiviset voimantuotto-ominaisuudet tulevat esiin. Vai onko tuosta jotain faktaa?

Kun jos lihassyy on aktivoitu sähköllä, niin voidaan kuvitella että lähtötilanne on hyvin lähellä sama mitä kehossa.

Ja tuosta tieteellisestä ajattelusta, tutkimusten kritisoinnista ja muusta, itse olen ollut mukana akateemisessa tutkimuksessa, joten jotain hajua asiasta on. Mutta itse en ole vielä löytänyt sinun perusteluista riittävän hyvää vastaväitettä, ettenkö edelleen luottaisi vaikka tuohon tutkimukseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom