Kehon mittasuhteet ja voimaliikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NTP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei, ei se oikeuta, enkä kyllä oikeutusta haekaan. Typeräähän se on ja olen siitä pahoillani. Mutta mietipä miksi olet jatkuvasti tilanteessa missä sua ei ymmärretä? Miksi ajaudut toistuvasti vääntöihin missä kaikki muut on sua vastaan? Kertooko se jotain kaikista muista vai löytyykö vika ehkä sittenkin peiliin katsomalla?

Sitä on joutunut joskus itsekin pohtimaan, että onko kaikki ympärillä idiootteja, vai olisinko se idiootti sittenkin minä.
Eli vaikka minä olisin asiasta eri mieltä niin en sitä saa tuoda esille koska joku voi olla erimieltä mitä minä ja silloin jos esitän vielä referenssejä ajatusteni tueksi joihin kaikki pääsee käsiksi ja pystyisivät itse muodostamaan OMAN mielipiteensä ei minun eikä sen jonka on aiemmin lukenut ja pitänyt oikeana vaan puntaroida molempien välillä. Tämä ei onnistu muutamaa netti linkkiä avaamalla vaan pitää pysähtyä ja ajatella asiaa ihan omilla aivoilla, omilla esimerkeillä koska se voi myös olla että molemmat mielipiteet minun ja sen toisen ovat ”vääriä” ja sinä huomasit jotain mitä kumpikaan meistä ei tajunnut ottaa huomioon.

Eli vaikka minä olisin asiasta eri mieltä niin en sitä saa tuoda esille koska joku voi olla erimieltä mitä minä ja silloin jos esitän vielä referenssejä ajatusteni tueksi joihin kaikki pääsee käsiksi ja pystyisivät itse muodostamaan OMAN mielipiteensä ei minun eikä sen jonka on aiemmin lukenut ja pitänyt oikeana vaan puntaroida molempien välillä. Tämä ei onnistu muutamaa netti linkkiä avaamalla vaan pitää pysähtyä ja ajatella asiaa ihan omilla aivoilla, omilla esimerkeillä koska se voi myös olla että molemmat mielipiteet minun ja sen toisen ovat ”vääriä” ja sinä huomasit jotain mitä kumpikaan meistä ei tajunnut ottaa huomioon.
Et tainnut tajuta yhtään mitä sanoin. Kyse ei ole mielipiteistä, ei niiden esiin tuomisesta, ei siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä, vaan kysymys siitä, että miksi olet jatkuvasti tilanteessa missä olet yksin eri mieltä kaikkien muiden kanssa?

Et tainnut tajuta yhtään mitä sanoin. Kyse ei ole mielipiteistä, ei niiden esiin tuomisesta, ei siitä kuka on oikeassa ja kuka väärässä, vaan kysymys siitä, että miksi olet jatkuvasti tilanteessa missä olet yksin eri mieltä kaikkien muiden kanssa?
No mikä se asia on sinun mielestä? Mitenkä voisin esittää asiani paremmin otan mielelläni asiallisia kehitys ideoita vastaan.

Mitä nivelet ovat näistä liikelaajuuksista ja vapaasta pudotuksesta niiden varaan mieltä? Voisiko aiheuttaa jotain negatiivista niissä?

Tämä on ainut kysymys mikä kiinnostaa itseänikin. Ja ainut liike käytännössä mitä koskee on kyykky. Sitä tuli aikoinaan tehtyä ns. pommilla ja kyllähän se alkoi polvien päälle käymään. Mutta oliko syy pommityylissä vai jossain muussa?

Muuten venytysrefleksi on itelle täysin selvä käytännön tasolla. Ei tarvii perehtyä syvemmälti.

Sehän ei vaadi toimiakseen liikelaajuuden ääriasentoa. Täysin supistuneesta asennostakin kun lähdetään eksentrisesti ja missä tahansa liikelaajuuden kohdassa muutetaan suuntaa niin on enemmän voimaa kuin jos kuolleista lähdetään samasta kohtaa.

Mitenkä voisin esittää asiani paremmin
Ihan rakentavana palautteena: jos kehotat lukijaa järjellä yhdistelemään asioita käyttäen yksityiskohtia jotka on irti kontekstistaan ilman lähdeviitteitä niin asia on äkkiä katsottuna perusteluineen samalla tasolla kaikenmaailman salaliittojen kanssa.

Hyvin helposti saa kuvan että syntyy vinouma kun poimitaan ne omaa ajatusta tukevat yksityiskohdat ja aletaan järjellä niitä yhdistelemään.

Sehän ei vaadi toimiakseen liikelaajuuden ääriasentoa. Täysin supistuneesta asennostakin kun lähdetään eksentrisesti ja missä tahansa liikelaajuuden kohdassa muutetaan suuntaa niin on enemmän voimaa kuin jos kuolleista lähdetään samasta kohtaa.
Tuo refleksi on liitetty kuitenkin tiukasti lihaksen pituuteen jossa passiivisia ominaisuuksia alkaa syntyä tai sen kyllä voi tulkita niin että passiivisten ominaisuuksien tulee olla niin SUURET että ne ylittää lihasta venyttävän voiman.? Myöskin ominaisuuksia on määritelty että kun lihas alkaa supistua tämä refleksi ”menetetään”. Myöskin sen kumuloitumis aika jonkun lapun mukaan oli 0.9 sekuntia ja nyt pitää tarkasti pysyä kontekstissa mistä puhutaan.

Ja mikäli lihaksen tuottaman tension (voiman) momentin varsi on 0 (tai lähelle) akseli pisteeseen nähden ei lihas kykene tällöin tuottamaan voimaa.

Soveltuu useampaan liikkeeseen koska puhutaan ja tutkimus/ tutkimukset liittyvät lihasten ominaisuuksiin ja ne eivät tarkastele ollenkaan kehoa kokonaisuutena. Vaikka sitä sitten on yritetty soveltaa vahvasti käytäntöön.

Ihan rakentavana palautteena: jos kehotat lukijaa järjellä yhdistelemään asioita käyttäen yksityiskohtia jotka on irti kontekstistaan ilman lähdeviitteitä niin asia on äkkiä katsottuna perusteluineen samalla tasolla kaikenmaailman salaliittojen kanssa.

Hyvin helposti saa kuvan että syntyy vinouma kun poimitaan ne omaa ajatusta tukevat yksityiskohdat ja aletaan järjellä niitä yhdistelemään.
Kiitos. Minä en ole täällä olemassa oikeassa (kirjoitan kaiken nyt positiivisesti tärkeä huomio) enkä hakemassa seuraajia en hakkimassa tuloja enkä kavereita tms. Mitä yritän täällä saada aikaan on itsenäisiä ajattelevia yksilöitä joilla olisi kyky hakea tietoa, lukea, ymmärtää sitä ja olla rohkeasti sitä mieltä mitä on ymmärtänyt. Lähteiden laittaminen tänne on haastavaa kun niitä ei kuitenkaan kukaan lue kokonaan. Ja sitten kun laitan niin se ei tavallaan riitä (tarkoitan että sokeasti ei saa luottaa lähteeseen vaikka se olisi minkä tahon tahansa kirjoittama auktoriteetit ovat titteleitä ja niiden takana on ihmisiä jotka voivat olla väärässäkin tutkimuksen tekeminen on saatanan työlästä ja vaikeaa!) vaan SILTI pitää pystyä ajattelemaan asiaa vaikka se lähteessä mainitaankin. Kuinka se lähteen teksti näkemys tutkimus tukee esitettyä väitettä.

En todellakaan halua että sanojani toistellaan (tuskin tapahtuu mutta varmuuden vuoksi otan tämänkin esille) ilman että niihin on ymmärrys ja että voi itsenäisesti seistä niiden takana!

Tuo refleksi on liitetty kuitenkin tiukasti lihaksen pituuteen jossa passiivisia ominaisuuksia alkaa syntyä tai sen kyllä voi tulkita niin että passiivisten ominaisuuksien tulee olla niin SUURET että ne ylittää lihasta venyttävän voiman.? Myöskin ominaisuuksia on määritelty että kun lihas alkaa supistua tämä refleksi ”menetetään”. Myöskin sen kumuloitumis aika jonkun lapun mukaan oli 0.9 sekuntia ja nyt pitää tarkasti pysyä kontekstissa mistä puhutaan.

Ja mikäli lihaksen tuottaman tension (voiman) momentin varsi on 0 (tai lähelle) akseli pisteeseen nähden ei lihas kykene tällöin tuottamaan voimaa.

Soveltuu useampaan liikkeeseen koska puhutaan ja tutkimus/ tutkimukset liittyvät lihasten ominaisuuksiin ja ne eivät tarkastele ollenkaan kehoa kokonaisuutena. Vaikka sitä sitten on yritetty soveltaa vahvasti käytäntöön.

On se vahvempi reaktio lähempänä liikelaajuuden rajaa.

Kyykky esimerkiksi on vahvempi kaikista syvyyksistä kun muutetaan suuntaa.

Samoin hyppy nousee korkeammalle ottamalla hyvinkin pieni pudotus ennen hyppyä vrt. että lähdetään samasta kulmasta paikaltaan hyppäämään.

Kivi lentää pirusti pidemmälle lataamalla käsi taakse vs käsi valmiiksi takana. Heitossa rinta on kyllä ääri venytyksessä.

On se vahvempi reaktio lähempänä liikelaajuuden rajaa.

Kyykky esimerkiksi on vahvempi kaikista syvyyksistä kun muutetaan suuntaa.

Samoin hyppy nousee korkeammalle ottamalla hyvinkin pieni pudotus ennen hyppyä vrt. että lähdetään samasta kulmasta paikaltaan hyppäämään.

Kivi lentää pirusti pidemmälle lataamalla käsi taakse vs käsi valmiiksi takana. Heitossa rinta on kyllä ääri venytyksessä.
Jos esitän kysymyksiä tähän liittyen liikkeen tuottoon ja sitä kautta voiman tuottoon vastukseen? Johdattelen? Valmiita vastauksia en anna koska se ei palvele ketään.

Ja kirjaat ne sitten tänne.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Esitä kysymyksiä.
Mikä on vääntömomentin optimaalinen voiman tuoton kulma?

Mitenkä tuo mekaniikan kulma sijoittuu liikettä suorittaessa akselipisteen ja voiman välille (lihaksen tuottaman tension) (päästä varpaisiin joka ikiseen niveleen)

Vaikuttaako vipuvarren mitta esim tässä heittolajissa kappaleen kiihtyvyyteen?

Millä pituudella lihaksella on paras voiman tuoton mahdolisuus length tension profiilia realistisesti tarkastellessa?

Kohdistuuko liikkeeseen tai voiko liikkeeseen liittyä rakenteellista voimaa tukea?

Inertian vaikutus liikkeeseen?

Tuossa muutama millä päästään alkuun.

No mikä se asia on sinun mielestä? Mitenkä voisin esittää asiani paremmin otan mielelläni asiallisia kehitys ideoita vastaan.
Lähdetään vaikka siitä, että älä intä vastaan päivänselvissä asioissa mitkä voit testata käytännössä ihan itsekin. Jos yrität teorialla kumota jotain mitä tapahtuu oikeassa maailmassa käytännössä, niin ymmärrät varmaan, että sanomista tulee. Esimerkkinä nyt tämä sun viimeisin lista kysymyksiä? Noi ei liity mitkään millään tavalla siihen, että menet hieman kyykkyyn ennen ponnistusta ja pystyt hyppäämään korkeammalle, tai viet käden nopeasti taakse ennen heittoa ja kivi lentää pidemmälle.

Lähdetään vaikka siitä, että älä intä vastaan päivänselvissä asioissa mitkä voit testata käytännössä ihan itsekin. Jos yrität teorialla kumota jotain mitä tapahtuu oikeassa maailmassa käytännössä, niin ymmärrät varmaan, että sanomista tulee. Esimerkkinä nyt tämä sun viimeisin lista kysymyksiä? Noi ei liity mitkään millään tavalla siihen, että menet hieman kyykkyyn ennen ponnistusta ja pystyt hyppäämään korkeammalle, tai viet käden nopeasti taakse ennen heittoa ja kivi lentää pidemmälle.
Paljonko reisi lihas tuottaa voimaa suorana seisten? Paljonko reisi VOI (yksilön näin halutessaan) tuottaa voimaa kun sitä lihasta hieman pidennetään? Mitenkä käy momentin varren patella jänteen kohdalla mihin reisilihas ryhmä kiinnittyy? Yksinkertainen esimerkki. Se että sinä et näitä näe ei tarkoita että minä olen väärässä. Nämä ovat palasia mistä koko tuo ketjureaktio koostuu ja sieltä olet poiminut yhden kohdan venytysrefleksin ja et näe metsää puilta!

Nämä EIVÄT OLE MINUN PÄÄSTÄNI KEKSIMIÄ ASIOITA vaan asoita joita muut ovat löytäneet ja minä olen niistä ottanut oppia!

Ota itse selvää älä usko minua termit voit poimia tästäkin ja aloittaa perehtymisen. Tätä tarkoitan selvitä ITSE.

Mikä on vääntömomentin optimaalinen voiman tuoton kulma?

Mitenkä tuo mekaniikan kulma sijoittuu liikettä suorittaessa akselipisteen ja voiman välille (lihaksen tuottaman tension) (päästä varpaisiin joka ikiseen niveleen)

Vaikuttaako vipuvarren mitta esim tässä heittolajissa kappaleen kiihtyvyyteen?

Millä pituudella lihaksella on paras voiman tuoton mahdolisuus length tension profiilia realistisesti tarkastellessa?

Kohdistuuko liikkeeseen tai voiko liikkeeseen liittyä rakenteellista voimaa tukea?

Inertian vaikutus liikkeeseen?

Tuossa muutama millä päästään alkuun.

Tässä taas kerran esimerkki minkä takia 99 % ihmisistä kokee täällä erittäin rasittavaksi sinun kanssa keskustelun. Ajatuksen juoksu on jotenkin niin normaalista ihmisestä poikkeavaa.

Minä mainitsen esimerkkejä missä selkeästi venytysrefleksi tuo lisää voimaa, ja että tuo lisää voimaa myös vähemmällä kuin äärivenytyksellä. Niin sinä haluat alkaa esittää jotain eri aiheeseen liittyviä kysymyksiä opetusmielessä jostain kulmista, momenteist tms. Mitä vittua? :LOL:

Siinä on hyvä kulma ponnistaa. Huomaa venytysrefleksin hyödyntäminen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=lgkCxnSHV7w

Viimeksi muokattu:
Tässä taas kerran esimerkki minkä takia 99 % ihmisistä kokee täällä erittäin rasittavaksi sinun kanssa keskustelun. Ajatuksen juoksu on jotenkin niin normaalista ihmisestä poikkeavaa.

Minä mainitsen esimerkkejä missä selkeästi venytysrefleksi tuo lisää voimaa, ja että tuo lisää voimaa myös vähemmällä kuin äärivenytyksellä. Niin sinä haluat alkaa esittää jotain eri aiheeseen liittyviä kysymyksiä opetusmielessä jostain kulmista, momenteist tms. Mitä vittua? :LOL:

Siinä on hyvä kulma ponnistaa. Huomaa venytysrefleksin hyödyntäminen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=lgkCxnSHV7w

Huomaatko mitenkä hän pysähtyy tuolla pohjalla lantio selkä painuvat eteen polvikulma painuu optimaaliseen voiman tuoton kulmaan ja OSOITA se kohta missä lihas on venynyt passiiviseen mittaan?? 😁 ja sitten kun osoitetaan kohtia mihinkä voisi perehtyä niin ei kun en jaksa ei liity tähän.

Anteeksi että asiat eivät ole niin yksinkertaisia että ne on yhdellä videolla selitettävissä! Mutta kun sekään ei ole minun vika. Ei ole minun keksimiä asioita.

Nämä ovat palasia mistä koko tuo ketjureaktio koostuu ja sieltä olet poiminut yhden kohdan venytysrefleksin ja et näe metsää puilta!
Ootko sä joku autisti vai mikä sua vaivaa? Me nimenomaan puhutaan siitä puusta, eikä metsästä. Jos mä suunnittelen autoon jarrulevyä, niin sitä hommaa varten mun ei tarvitse tietää miten koko auto toimii. Siitä ei ole mitään hyötyä.

Ootko sä joku autisti vai mikä sua vaivaa? Me nimenomaan puhutaan siitä puusta, eikä metsästä. Jos mä suunnittelen autoon jarrulevyä, niin sitä hommaa varten mun ei tarvitse tietää miten koko auto toimii. Siitä ei ole mitään hyötyä.
Ladassa ja ferrarissa samat jarrulevyt. Onneksi et todella suunnittele noita jarrulevyjä.

Olet kyllä yksi epäkohteliaimmista ihmisistä vähään aikaan meidän pitäisi melkein face to face tavata.

Otatte Pakkis deathmatchin. Ei sääntöjä, no way out. Voittaja kohtaa White pale punisherin 😬.
Kuka tässä painimista on tarkoittanut vaikka sellaiseksi kai tämä ainakin sanallisella tasolla on mennyt mutta minkäs teet kun argumentit loppuu ne loppuu ja sitten pitää alkaa toista solvaamaan. Näin oletan. @Powerhousu n haluaisin tavata ja nähdä onko hän samanlainen myös kun ei ole tätä pakkotoistoa välissä vai kykeneekö hän silloin sitten olemaan asiallisempi. Se on sääli mutta ei toki ensimmäinen täällä ollessani. @Suntsu osallistuu aina omalla kommentillaan mutta ei itse sitten asia kontekstiin halua osallistua @Force ryntää paikalle kun muilta loppuu virta ”iskemään viimeisen naulan arkkuun”. Mutta kun sekään ei nyt tuottanut tulosta. @beginner luovutti kun lähteet annettiin ja huomattiin että termistö olikin kokonaisuus siitä minkä yksi osa stretch reflex oli. @jto jättäytyi kelkasta myös pois mutta hänestä ei ole pahaa/ negatiivista sanottavaa vaikka kaikki ajatukset eivät aina yksiin osukkaan. Toivoisin toki hänen kommentoivan asiaa koska hänen esittämä tutkimus oli isossa roolissa tämän aiheen puimiseen mutta ymmärrän hyvin jos tätä seuratessa mielenkiinto laskee. Hän omaa omia valmennettavia toisin kun toivottavasti nämä edellä mainitut eivät. Hänelle varmasti valmennettavan terveys on ensi sijalla koska ilman sitä ei ne tuloksetkaan pääse kumuloitumaan.

Back
Ylös Bottom