Kehon massan vaikutus tuloksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nassu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mietitääs: Astelen mave tangolle ja painoa on nyt noin 70kg, juuri ennen nostoa kehooni hyppää 50kg rasvakudosta :D Niin onko minun silloin helpompaa nostaa painot lattialta?

Ne ketkä täällä puhuu että: No laita 30kg reppu selkään ja... Kaikkihan sen nyt tietää että ei siitä jumalauta mitään hyötyä ole minkään tuloksen parantamiseen.

Tässähän haetaan sitä kun läski pakkautuu ympäri kehoa lihaksien päälle antaen mahdollisesti ylimääräistä tukea.

Itse uskon että tästä on ylimääräisestä läskistä on hyötyä joissain liikkeissä.

oletko syntynyt idiootiksi?

Ou jeah :rock: Sul on ainakin hyvä asenne!!! Pidä toi sillä tollai sä pääset pitkälle.

Asiallisiin asioihin vastaamalla asiallisesti synnytetään keskustelua...mutta sulla tää tais jäädä siihen synnyttämiseen... uskomatonta. (sori kauhiasti)

Miettikääpäs oikein lihavaa miestä tahi naista. Sellainen ihminen joka kannattelee jo suurta elopainoaan jaloillaan, omaa aivan varmasti luonnostaankin valtavat jalkavoimat ilman mitään treenausta. Sellainen henkilö pukkaa prässistä luultavimmin ihan kauheita rautoja?

Miettikääpäs oikein lihavaa miestä tahi naista. Sellainen ihminen joka kannattelee jo suurta elopainoaan jaloillaan, omaa aivan varmasti luonnostaankin valtavat jalkavoimat ilman mitään treenausta. Sellainen henkilö pukkaa prässistä luultavimmin ihan kauheita rautoja?

Paitsi jos läskiä on tullut hirveät määrät todella lyhyessä ajassa. Silloinhan polvet alkaa temppuilemaan kun ei oo tottuneet kannattalemaan kokoajan niin suurta massaa (läskimahaa) :) Eli jalat on niin heikot ettei jaksa kannatella kroppaa.

itse ollut lihava pienen ikäni, ja kun aloin puntilla käymään niin jalathan selkeästi alkoi kroppaa dominoimaan. tuntui aina tosi helpolta ja varmasti on ollut vaikutusta sillä, että on ollut paljon painoa kannateltavana.

5kk meni kyykyssä 110kg 5x5--->160kg 5x6 ja 190kgx1

samaan aikaan sain juuri ja juuri satasen penkistä.

Kaippa läski voi antaa tukea, mutta siinä se sitten taitaa olla. Monissa liikkeissä missä liikutat lisäks omaa painoa (kyykky yms.) läski taas on lisäpainona. Toisaalta itse läskiä reilusti omaavana tiedän että jaloissani on voimaa enemmän läskin takia, koska kannan sitä päivät pitkät ja sama juttu ehkä muuallakin kropassa. Mutta esim jos otetaan 120kg henkilö ja 70kg henkilö jotka prässissä saavat samanverran rautaa liikkumaan ja pistetään ne kyykkäämään niin 120kg henkilö mielestäni saisi reilusti huonomman tuloksen.

Itse alottelin salilla käymisen 70kg kaverini kanssa ja painoin yli 100kg silloin. Kaveri teki kaikessa isommilla painoilla, mutta oli kyllä reenannutkin jonkin verran salilla ennenkin ja pelasi koripalloa. Jalka liikkeissä kaveri ei kyllä enää alotuksen jälkeen oikein pysynyt mukana tahdissa mutta esim penkissä teki niin kauan kun yhdessä käytiin salilla, isommilla painoilla kuin minä ja reenasin useammin kuin kaveri. Joten empä usko painosta isompia etuja olleen muuten kuin jaloilla tehtäviin liikkeisiin.

dippi ja leuat ainakin vaikeutuu oleellisesti kun läskistyy :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä perusteella olen menossa metsään?
Voisitko joskus edes yrittää perustella sanomisiasi etkä vaan huudella kommentteja tyyliin "no ei läski auta" ja laittaa hassaelhoff-hymiöitä?

Lukisit viestejä niin sieltä löytyisi perusteluja, ja yleensä tapana on se että molemmat osapuolet esittävät perusteluja eikä vain toinen. Elikkäs ylimääräinen läski ei auta nostoissa tippaakaan sen takia että voimantuotto on kiinni lihaksen poikkipinta-alasta sekä siitä kuinka monta % hermosto aktivoi lihaksesta elí läski ei liittynyt mitenkään tähän. Ja kuten aiemin sanottua jos epäilet niin laita kiviä taskuun ja kokeile paljonko penkki nousee. NNiin ja ihan alkuperäiseen juttuusi "perustelu miksi olet menossa metsään" siihen riittää perusteluksi se että 90kg on kenentahansa saavutettavissa erittäin lyhyessäkin ajassa, mutta 150kg vaatii jo panostusta harrastukseen eikä tule yleensä ihan ekana eikä vielä tokanakaan vuonna täyteen.

Jos kerta toi paino ei vaikuta niihin tuloksiin, niin miksi kaikki kovimmat voimanostajat sitten on ylipainoisia? Miksi he eivät voi pudottaa painoaan vaikka sieltä 150 kilosta 120 kiloon? Näyttäisi paremmalta ulkoisesti ja tuloksetkin olis kovempia suhteutettuna omaan painoon.

Syy on varsin selkeä. Nämä ovat superraskaan sarjan nostajia, joiden ei tarvitse pudottaa painoaan. Diettaus todennäköisesti vaikuttaisi negatiivisesti voimaan, ja jos kilpaillaan ahkerasti, kannattaa voimataso pitää ylhäällä. Tosin, monille ihan järkevää olisi laihduttaa jonkin verran, sillä ne voimat kyllä saa takaisin, ja jatkuva lihominenkaan ei ole hyväksi tuloksillekaan.

Kyykkäyksessä ja painonnosto liikkeissä on muuten ihrasta melkoisesti haittaa, vaikka sen n. kg/10kg saisi lisää läskillä, sillä "kuollut paino" pitää nostaa sen raudan kanssa ylös.

Penkissä taas lihavuudesta voi olal enemmän hyötyä, useallakin tavalla, mutta ei se ihan kauheita parannuksia tuloksiin tuo. Mm. Rychlakin läskeillä oli luultavasti melkoisesti merkitystä kun paino putosi päälle. Kunnon pehmusteen vaimensi liike-energiaa, joten pahempaa loukkaantumista ei sattunut.

Lukisit viestejä niin sieltä löytyisi perusteluja, ja yleensä tapana on se että molemmat osapuolet esittävät perusteluja eikä vain toinen. Elikkäs ylimääräinen läski ei auta nostoissa tippaakaan sen takia että voimantuotto on kiinni lihaksen poikkipinta-alasta sekä siitä kuinka monta % hermosto aktivoi lihaksesta elí läski ei liittynyt mitenkään tähän. Ja kuten aiemin sanottua jos epäilet niin laita kiviä taskuun ja kokeile paljonko penkki nousee. NNiin ja ihan alkuperäiseen juttuusi "perustelu miksi olet menossa metsään" siihen riittää perusteluksi se että 90kg on kenentahansa saavutettavissa erittäin lyhyessäkin ajassa, mutta 150kg vaatii jo panostusta harrastukseen eikä tule yleensä ihan ekana eikä vielä tokanakaan vuonna täyteen.

Voi jösses....sinä siis asetat kaikki ihmiset pituuteen ja ruumiinrakenteeseen katsomatta samalle viivalle, ja kaikkien pitäisi nostaa yhtä paljon samalla määrällä treeniä:rolleyes: Tottakai tuo 90kiloa on helposti saavutettavissa jos painaa esimerkiksi 80 kiloa(erotuksen ei tarvitse olla pelkkää läskiä, vaan vaikka pituuden tuomaa painoa). Mutta 60 kiloinen joutuu jo oikeasti tekemään töitä sen ysikympin eteen. Miksi tuntuu että luulet mun väittävän että 1 kilo läskiä tuo 1 kilon lisää tuloksiin? Sitä kukaan ei todellakaan ole väittänyt

Miksi lause "omaan painoon verrattuna" on sulle niin iso mörkö? eli siis jos painaa vaikka 50 kiloa on erittäin helppo päästä 2x omapainotuloksiin...voi helkkari:hyper:

Kyykkäyksessä ja painonnosto liikkeissä on muuten ihrasta melkoisesti haittaa, vaikka sen n. kg/10kg saisi lisää läskillä, sillä "kuollut paino" pitää nostaa sen raudan kanssa ylös.

.

Lukaiseppa Bisleyn ja total13:sta edelliset kommentit.

50 kg painavan on HELVETIN paljon helpompi päästä 2x tuloksiin kun 100 kg painavan, tämän luulis olevaan itestään selvää.

Itse tunnen enemmän 1,7-2x omapainopenkkaajia ketkä painavat 90-100kiloa kun samaan omapainotulokseen yltäviä n. 70 kiloisia.

Miksi lause "omaan painoon verrattuna" on sulle niin iso mörkö? eli siis jos painaa vaikka 50 kiloa on erittäin helppo päästä 2x omapainotuloksiin...voi helkkari:hyper:

no ei se helppoa ole, mutta oleellisesti helpompaa kuin esimerkiksi 100kiloisen. tuosta nyt on edes aivan turha vängätä tai minä en ainakaan ala vänkään faktoista.

no ei se helppoa ole, mutta oleellisesti helpompaa kuin esimerkiksi 100kiloisen. tuosta nyt on edes aivan turha vängätä tai minä en ainakaan ala vänkään faktoista.

Nämä ääriesimerkit ovat aina huonoja mutta esim. vuonna 2004 penkkipunnerruksen em kisoissa -52kg sarjassa päästiin mitaleille 110kg tuloksella. 100 kilon sarjassa mitaleille riitti 245kg.

Back
Ylös Bottom