Kehon massan vaikutus tuloksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nassu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eipäs nyt riidellä vaan pysytään aiheessa eli massan vaikutus tuloksiin...

monta kertaa se aihe vaan lipeää jonnekkin muualle.......
No, eikä se ihmekkään kun porukkaa on niin perkeleesti:hyper:
kyllä se paino jossain liikkeissä vaikuttaa mutta useimmissa ei.

Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa!!:D

monta kertaa se aihe vaan lipeää jonnekkin muualle.......
No, eikä se ihmekkään kun porukkaa on niin perkeleesti:hyper:
kyllä se paino jossain liikkeissä vaikuttaa mutta useimmissa ei.

Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa!!:D

Massan vaikutus tuloksiin on kun kysyisi, että miten voima vaikuttaa tuloksiin. Ehkei ihan...

:lol2: :lol2: :lol2:

Nämä ovat varmaankin jo tulleet:

1) Keskimäärin isommalla jannulla onenemmän lihaksia.
2) Tulokset eivät suoraan kasva painon mukaan. Eli massasta ei ainakaan suhteessa saa samaa hyötyä kuin lihaksista. Mitä väliä jos 10kg läskiä auttaisi kilon penkistä.
3) Enemmän voi vaikuttaa se onko kropan energiavarastot miten täynnä ja missä kunnossa on nestetasapaino.

Pakko ihan uhallakin sanoa,

Mitenkäs tuo massa vaikuttaa sitten esim. leuanvetoon lisäpainoilla? :rock:

Tottakai sun täytyy isompana karpaasina vetää myöskin isommilla painoilla jotta olisit edes yhtähyvä kuin pienempi kaveri... sillä leuoissa vain suhteellisella kuormalla on väliä :jahas: .

Itse olen tiputtanut vapusta tollasen 11 (103kg - 92kg) kiloa kehon painoa, treenannu olen koko ajan mutta niin se vaan penkkitulos on tullut alaspäin. Maksimi oli keväällä huimat 120 ja nyt on varmaan 110 tiukassa.

Treenannu olen kyllä ihan samaan malliin kuin aina ennekin (paino tippunut aerobisella ja paremmalla safkalla), niin en kyllä keksi mitään muuta syytä tuohon penkkituloksen putoamiseen kuin oman painon putoaminen.

Sinänsä ihan sama, mielummin nostelen vähän pienempiä painoja ilman läskiä.

Itse olen tiputtanut vapusta tollasen 11 (103kg - 92kg) kiloa kehon painoa, treenannu olen koko ajan mutta niin se vaan penkkitulos on tullut alaspäin. Maksimi oli keväällä huimat 120 ja nyt on varmaan 110 tiukassa.

Treenannu olen kyllä ihan samaan malliin kuin aina ennekin (paino tippunut aerobisella ja paremmalla safkalla), niin en kyllä keksi mitään muuta syytä tuohon penkkituloksen putoamiseen kuin oman painon putoaminen.

Sinänsä ihan sama, mielummin nostelen vähän pienempiä painoja ilman läskiä.

Oot varmaan tukkinu ittes kun kalorit on ollu alempana... ei ainakaan mulla näkynyt vielä 105-90 välillä mitään erikoisempia tulosten tippumisia kun punttia hiukan muutin siinä dietatessa.

mikä siinä nyt on niin vaikea tajuta miks se painavanpana nostaminen on helpompaa. jos käytetään esimerkkinä nyt sitä 70kilosta kaveria joka bulkkaa esim 20kiloa niin hänellä on pakostakin enemmän lihaksia kuin on 70kilosena. vaikka hän ei sais 20kilon bulkista kun 2kiloa lihasta, niin sekin vaikuttaa jo positiivisesti. pelkällä läskillä ei nosteta yhtään lisäkiloa, vaan niillä parilla lisä lihaskilolla+nesteellä mitä kroppaan tulee reippaasti jos painoa nostaa nopeasti.

Selkäliikkeissä toi etu tulee paremmin esille... kun saa sen oman (läski)massan heilautettu liikkelle, nii tangon paino seuraa perässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
entä jos se 100kilonen on 2metriä pitkä ja se 60kilonen on 150cm. kumpi silloin on parempi:D. 120on aina 120, heikot ne vinkuu aina noista omapaino asioista kun pitää aina jotenki yrittää tuoda esille sitä omaa onnetonta tulostaan :D;)

Aivan. Tässä keskustelussa ei ole vielä otettu pituutta esille. Tottakai ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita. Mutta jos on kaksi tyyppiä joilla on samanlainen ruumiinrakenne mutta toinen on esim 15cm pidempi, hänellä on silloin myös hieman isommat lihakset, se on selvä. Mutta hänellä on myös painavampi luusto ja muut sisuskalut. PELKKÄ lihasten suurempi koko ei kokonaan selitä miksi suurempi kaveri nostaa enemmän. Molemmat joutuvat todennäköisesti tekemään yhtä paljon töitä sen eteen että nostaisivat vaikka sen 1,5 kertaa oman painonsa.

Jos kehon painolla ei ole väliä, vaan pelkästään nostoon osallistuvien lihasten voimalla, voisi samalla sanoa että nostaa samanverran penkistä jos sahattaisiin rintalastan alapuolelta loppukroppa pois ja sitten nostettaisiin. Enpä usko. Sillä on oikeasti väliä, kuinka monta kiloa sielä tangon alapuolella on lihasta/läskiä/kusta, ihan mitä vaan kun aletaan nostamaan. Kyllä se nyt luulisi olevan selvä ihan maalasijärkifysiikankin kannalta. Pysyykö 50 kiloinen rautapallo paremmin 10 vai 30 kiloisen pikarin päällä?

Minä voin sanoa omasta puolestani että olen aina arvostanut kaikissa liikkeissä eniten nostajan omaan painoon suhteutettua tulosta, sillä se asettaa kaikki samalle viivalle. Monesti kuulee taas näiden vähän pyöreimpien kavereiden sanovan että "enhän mä nyt sulle voi pärjätä suhteellisissa tuloksissa ku mä painan näin paljon". Totuus on kuitenkin se että saman verran vaaditaan kaikenpainoisilta työtä että päästään vaikka sinne 1,5 kertaa omapainotuloksiin.

PELKKÄ lihasten suurempi koko ei kokonaan selitä miksi suurempi kaveri nostaa enemmän. .

ei tietystikkään. sun pitää lukea vähän noita mun kirjoituksia. eri henkilöitä ei tietenkään voi verrata keskenään vaan vartaus tehdään yhdellä ja samalla henkilöllä. mitä enemmän lihasta sen enemmän tulosta saadaan aikaan tarvittaessa. sinä siis suosit pelkästään painon perusteella keveitä kavereita eli sun mielestä esim 150cm/100kg on aivan samassa asemassa kuin 2m/100kg.
Sillä on oikeasti väliä, kuinka monta kiloa sielä tangon alapuolella on lihasta/läskiä/kusta, ihan mitä vaan kun aletaan nostamaan. .

pistä tiileskivet taskuun ja mee puntarille. hups, saat lisäkiloja ja silloinhan se nostaminen on helppoa:david:
. Pysyykö 50 kiloinen rautapallo paremmin 10 vai 30 kiloisen pikarin päällä?

.

miten vittu tämä liittyy tähän mitenkään. sanoisin että enemmän vaikuttaa se pallon paino miten se siinä pysyy:)
Monesti kuulee taas näiden vähän pyöreimpien kavereiden sanovan että "enhän mä nyt sulle voi pärjätä suhteellisissa tuloksissa ku mä painan näin paljon". Totuus on kuitenkin se että saman verran vaaditaan kaikenpainoisilta työtä että päästään vaikka sinne 1,5 kertaa omapainotuloksiin.
no ite oon nostellut puntteja painavana ja kevyenä niin voin sanoa, että totta helvetissä se suhteellinen tulos on helpompi tehdä kevyenä kovemmaksi. ainakin silloin kun painoa on tarpeeksi vähän.

Molemmat joutuvat todennäköisesti tekemään yhtä paljon töitä sen eteen että nostaisivat vaikka sen 1,5 kertaa oman painonsa.

Jos sä sanot että 60kg äijä joutuu tekemään yhtäpaljon töitä saadakseen 90kg tuloksen kuin 100kg äijältä menee 150kg:hen niin olet kyllä erittäin pahasti metsään menossa :david:

Mä penkkaan tällä hetkellä 90 kiloa, kun oon ruvennu tekee 2x6. Ja totta, teen runkkupenkkiä, mutta muuten...en kyllä ole mikään runkkari:)

tosin se ei tarkota että penkkaat siis 90kg. tuloksesi ei ole millään tavalla verrattavissa lajiin PENKKIPUNNERRUS, vaan se on aivan eri laji. miten se sun PENKKIPUNNERRUS tulos on noussut noilla runkkupenkeillä ? veikkaan että pirun vähän..

ei tietystikkään. sun pitää lukea vähän noita mun kirjoituksia. eri henkilöitä ei tietenkään voi verrata keskenään vaan vartaus tehdään yhdellä ja samalla henkilöllä. mitä enemmän lihasta sen enemmän tulosta saadaan aikaan tarvittaessa. sinä siis suosit pelkästään painon perusteella keveitä kavereita eli sun mielestä esim 150cm/100kg on aivan samassa asemassa kuin 2m/100kg.

pistä tiileskivet taskuun ja mee puntarille. hups, saat lisäkiloja ja silloinhan se nostaminen on helppoa:david:

miten vittu tämä liittyy tähän mitenkään. sanoisin että enemmän vaikuttaa se pallon paino miten se siinä pysyy:)
no ite oon nostellut puntteja painavana ja kevyenä niin voin sanoa, että totta helvetissä se suhteellinen tulos on helpompi tehdä kevyenä kovemmaksi. ainakin silloin kun painoa on tarpeeksi vähän.

Teoriassa 150cm/100kg ja 2m/100kg ovat samassa asemassa. Kun verrataan kahta saman painoista nostajaa, ratkaisee kehon suhteellinen lihasten määrä. 2m/100kg voi olla ihan suht atleettinen. 150cm/100kg on jo todennäköisesti aika lihava, mutta jos molemmilla tuosta sadasta kilosta on yhtä paljon lihasta, he nostavat suurinpirtein saman verran(en huomioi pänikän nostomatkaa jne) Jos pänikkä on tiukkaa lihaa koko jätkä, nostaa hän paljon enempi. He saavat saman "hyödyn" siitä maagisesta elopainon tuomasta lisästä mitä haen takaa. Loput ratkaisee lihasvoima.

Pikariesimerkillä tarkoitan sitä että jos ottaa vaikka suorille käsille painon x, eikä edes tee mitään nostoa, ja vaikka kävelee salilla ympäriinsä painot kattoa kohti, niin tottakai sitä on helpompi pitää suorilla käsillä sitä painoa jos itse painaa enmmän kun se paino jota kannattelee.(en ymmärrä mikä tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää) Tämä pätee tietysti ainoastaan vapailla painoilla, jota myös penkki edustanee.

No jos painon nousu on pelkkää bulkkia niin tottakai suhteellinen tulos laskee, mutta se nostaa "oikeaa" tulosta teoriani mukaan. Ei painonnousu ja tulosten nousu mene 1kg/1kg, ei kukaan sellaista ole edes väittänyt!

Luulempa NEUTRAALI että me voimme keskustella tästä aiheesta sinun ja tuon sidekickisi Veijarin kanssa vaikka tuomiopäivään asti, emmekä pääse ulitimaaliseen kuningasiedaan joka sopisi molemmille. Sinä muodostat mielipiteesi erilailla kun minä. Jahtaa sinä salilla omia tavotteitasi, ovatpa ne mitä hyvänsä niin minä jahtaan omiani ja kaikilla on kivaa!

Jos sä sanot että 60kg äijä joutuu tekemään yhtäpaljon töitä saadakseen 90kg tuloksen kuin 100kg äijältä menee 150kg:hen niin olet kyllä erittäin pahasti metsään menossa :david:

Millä perusteella olen menossa metsään?
Voisitko joskus edes yrittää perustella sanomisiasi etkä vaan huudella kommentteja tyyliin "no ei läski auta" ja laittaa hassaelhoff-hymiöitä?

Periaatteessa luulisi, että 90 kiloinen saman rasvaprosentin omaava nostaisi suhteessa enemmän kuin 60 kiloinen. 90 kiloisella on suhteessa painoonsa enemmän lihaksia kuin 60 kiloisella.

Millä perusteella olen menossa metsään?
No jos tuo menisi noin suoraviivaisesti, pro-penkkaajat painaisivat huomattavasti enemmän kuin nyt. Esim. Scot Mendelson, joka on nostanut n. 450 kg penkistä, painaa 158 kiloa. Teoriasi mukaan hän nostaisi 712 kg, jos itse painaisi 250 kg. Kuulostaako realistiselta?

Periaatteessa luulisi, että 90 kiloinen saman rasvaprosentin omaava nostaisi suhteessa enemmän kuin 60 kiloinen. 90 kiloisella on suhteessa painoonsa enemmän lihaksia kuin 60 kiloisella.

No tämä riippuu nyt siitä verrokkien pituudesta ja ruumiinrakenteesta. Jos ovat samanpituisia ja samoilla rasvoilla niin sitten 90kg tekee paremman tuloksen omaan painoonsa nähden. Jos 60 kiloinen on lyhyempi, mutta yhtä skrode kun 90 kiloinen, ovat aika tasoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom