Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipäs nyt riidellä vaan pysytään aiheessa eli massan vaikutus tuloksiin...
monta kertaa se aihe vaan lipeää jonnekkin muualle.......
No, eikä se ihmekkään kun porukkaa on niin perkeleesti
kyllä se paino jossain liikkeissä vaikuttaa mutta useimmissa ei.
Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa!!:D
Pakko ihan uhallakin sanoa,
Mitenkäs tuo massa vaikuttaa sitten esim. leuanvetoon lisäpainoilla?
Itse olen tiputtanut vapusta tollasen 11 (103kg - 92kg) kiloa kehon painoa, treenannu olen koko ajan mutta niin se vaan penkkitulos on tullut alaspäin. Maksimi oli keväällä huimat 120 ja nyt on varmaan 110 tiukassa.
Treenannu olen kyllä ihan samaan malliin kuin aina ennekin (paino tippunut aerobisella ja paremmalla safkalla), niin en kyllä keksi mitään muuta syytä tuohon penkkituloksen putoamiseen kuin oman painon putoaminen.
Sinänsä ihan sama, mielummin nostelen vähän pienempiä painoja ilman läskiä.
entä jos se 100kilonen on 2metriä pitkä ja se 60kilonen on 150cm. kumpi silloin on parempi:D. 120on aina 120, heikot ne vinkuu aina noista omapaino asioista kun pitää aina jotenki yrittää tuoda esille sitä omaa onnetonta tulostaan :D;)
PELKKÄ lihasten suurempi koko ei kokonaan selitä miksi suurempi kaveri nostaa enemmän. .
Sillä on oikeasti väliä, kuinka monta kiloa sielä tangon alapuolella on lihasta/läskiä/kusta, ihan mitä vaan kun aletaan nostamaan. .
. Pysyykö 50 kiloinen rautapallo paremmin 10 vai 30 kiloisen pikarin päällä?
.
no ite oon nostellut puntteja painavana ja kevyenä niin voin sanoa, että totta helvetissä se suhteellinen tulos on helpompi tehdä kevyenä kovemmaksi. ainakin silloin kun painoa on tarpeeksi vähän.Monesti kuulee taas näiden vähän pyöreimpien kavereiden sanovan että "enhän mä nyt sulle voi pärjätä suhteellisissa tuloksissa ku mä painan näin paljon". Totuus on kuitenkin se että saman verran vaaditaan kaikenpainoisilta työtä että päästään vaikka sinne 1,5 kertaa omapainotuloksiin.
Molemmat joutuvat todennäköisesti tekemään yhtä paljon töitä sen eteen että nostaisivat vaikka sen 1,5 kertaa oman painonsa.
Mä penkkaan tällä hetkellä 90 kiloa, kun oon ruvennu tekee 2x6. Ja totta, teen runkkupenkkiä, mutta muuten...en kyllä ole mikään runkkari
ei tietystikkään. sun pitää lukea vähän noita mun kirjoituksia. eri henkilöitä ei tietenkään voi verrata keskenään vaan vartaus tehdään yhdellä ja samalla henkilöllä. mitä enemmän lihasta sen enemmän tulosta saadaan aikaan tarvittaessa. sinä siis suosit pelkästään painon perusteella keveitä kavereita eli sun mielestä esim 150cm/100kg on aivan samassa asemassa kuin 2m/100kg.
pistä tiileskivet taskuun ja mee puntarille. hups, saat lisäkiloja ja silloinhan se nostaminen on helppoa
miten vittu tämä liittyy tähän mitenkään. sanoisin että enemmän vaikuttaa se pallon paino miten se siinä pysyy
no ite oon nostellut puntteja painavana ja kevyenä niin voin sanoa, että totta helvetissä se suhteellinen tulos on helpompi tehdä kevyenä kovemmaksi. ainakin silloin kun painoa on tarpeeksi vähän.
Jos sä sanot että 60kg äijä joutuu tekemään yhtäpaljon töitä saadakseen 90kg tuloksen kuin 100kg äijältä menee 150kg:hen niin olet kyllä erittäin pahasti metsään menossa
No jos tuo menisi noin suoraviivaisesti, pro-penkkaajat painaisivat huomattavasti enemmän kuin nyt. Esim. Scot Mendelson, joka on nostanut n. 450 kg penkistä, painaa 158 kiloa. Teoriasi mukaan hän nostaisi 712 kg, jos itse painaisi 250 kg. Kuulostaako realistiselta?Millä perusteella olen menossa metsään?
Periaatteessa luulisi, että 90 kiloinen saman rasvaprosentin omaava nostaisi suhteessa enemmän kuin 60 kiloinen. 90 kiloisella on suhteessa painoonsa enemmän lihaksia kuin 60 kiloisella.