Kehon massan vaikutus tuloksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nassu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pystyn tekemään Scott-penkissä treenikaveriani, kuka painaa minua noin 25kg enemmän. (Myös pituutta on enempi) jopa hieman suuremmilla painoilla kun hän, mutta häviän pystyhauiskäännössä tangolla.
Offtopic: tuo kuulostaa aika härskiltä. "I can do my training buddy in the scott bench (...)". ;)

Mutta aiheesta: jos ei ajatella massan mukana tuomaa lihaksen lisääntymistä, ei kai massasta oo hyötyä kuin liikkeissä, joissa painon liikuttamiseen auttaa ison osan ruumiista liikkutamminen, esim. hauiskäännöt heijareilla.

Offtopic: tuo kuulostaa aika härskiltä. "I can do my training buddy in the scott bench (...)". ;)

Mutta aiheesta: jos ei ajatella massan mukana tuomaa lihaksen lisääntymistä, ei kai massasta oo hyötyä kuin liikkeissä, joissa painon liikuttamiseen auttaa ison osan ruumiista liikkutamminen, esim. hauiskäännöt heijareilla.

Voi auttaa jos puhutaan huijaamisesta, mutta toisaalta alunperinhän puhuttiin varmaan voimasta ei huijauksen määrästä? Ne jotka ovat sitä mieltä että läski+neste auttaa nostoissa, voi kokeilla laittaa repuun painoja ja tehdä mavea/kyykkä ja kertoa paljonko helpotti nostoja :arvi:

Tämä ei päde mihinkään vertikaaliseen (eli suoraan ylös-alas) liikkeeseen. Esim, kyykky, mave ja penkki ovat kaikki liikkeitä missä ei ole massalla väliä. Painonnostoliikkeissäkin äärimmäisen vähän.

Taljavedoissa ja heijarihauiskäännöissä ym. vaikuttaa toki, muttei oikeen missään perinteisessä liikkeessä.

Penkin kohdalla rohkenen olla eri mieltä. Suurin osa keskivertotreenareista käyttävät kaikki konstit mitä takataskusta löytyy jotta penkkitulosta saataisiin hilattua ylös päin(persettä ilmaan noston aikana) jos itse teet täysin staattisen noston pysäytyksellä ja ilman "kepulikonsteja" niin good for you. Tilannehan on eri jos nostetaan jalat sotilaspenkkiasentoon. Taitaa muutenkin jokaisella tässä asiassa olla oma lehmä ojassa. Pulskat sanovat että läksi ei auta, hoikat sanovat että läski auttaa. Mutta en tosiaan pidä minään jos esim 100 kiloinen kaveri nostaa penkistä 120 kiloa, mutta jos samaan pystyy 60 kiloinen kaveri, nostan hattua.

Penkin kohdalla rohkenen olla eri mieltä. Suurin osa keskivertotreenareista käyttävät kaikki konstit mitä takataskusta löytyy jotta penkkitulosta saataisiin hilattua ylös päin(persettä ilmaan noston aikana) jos itse teet täysin staattisen noston pysäytyksellä ja ilman "kepulikonsteja" niin good for you. Tilannehan on eri jos nostetaan jalat sotilaspenkkiasentoon. Taitaa muutenkin jokaisella tässä asiassa olla oma lehmä ojassa. Pulskat sanovat että läksi ei auta, hoikat sanovat että läski auttaa. Mutta en tosiaan pidä minään jos esim 100 kiloinen kaveri nostaa penkistä 120 kiloa, mutta jos samaan pystyy 60 kiloinen kaveri, nostan hattua.

entä jos se 100kilonen on 2metriä pitkä ja se 60kilonen on 150cm. kumpi silloin on parempi:D. 120on aina 120, heikot ne vinkuu aina noista omapaino asioista kun pitää aina jotenki yrittää tuoda esille sitä omaa onnetonta tulostaan :D;)

Suurin osa noista perusreenaajista ei edes tiedä sanaa runkkupenkki, se on Pakkiksen pikkupoikien keksintöä:) Kun itse ei olla mitää vaikka perse ois liimattu penkkiin. Meidän salilla on yksi kaveri joka penkkaa peba penkissä 170 kiloa ja stopilla, olen pari kertaa ollu varmistamassa. Ja loput vetää runkulla, isoilla miehillä sarjapainot +130kg, sitten on nää pikkutirriäiset jotka puhisee niin puhtaalla tekniikalla ja pätee netissä omaa superpuhdasta tyyliiään (Joo ei saa yleistää liikaa, mutta tuntuu että näin se menee). Ihan sama, mä vedän runkulla eikä meidän salilla kukaan vittu dissaa siitä, siellä jos joku penkkaa vaikka 170 kiloa munat katossa, niin sitä arvostetaan. Taitaapi nää suurimmat runkkukiihkoilijat olla näitä hintelämpiä kavereita ja voimattomampia. Huom! Ei koska varmasti kaikkia.

Taitaapi nää suurimmat runkkukiihkoilijat olla näitä hintelämpiä kavereita ja voimattomampia. Huom! Ei koska varmasti kaikkia.

Provoat mutta koitat pestä kätesi siitä ? :thumbs:

Neutraalilta suorasanaista juttua taas kerran. Ei ole ihan yks eikä kaks kertaa kun meikäläisen tuloksia on dissattu koska painan sen sata. Ja sitten kun huomautan että "jos paino huomioidaan, niin katotaas vähän pituuttakin" niin sekään ei passaa :D

Ikinä ei rehellistä verrantoa saa piituksien, painojen ja muiden välitysten ansiosta, niin meikäläistä kiinnostaa tasan tarkkaan nostettu kilomäärä. Ei mikään muu.

Bodaaja sanoi:
Suurin osa noista perusreenaajista ei edes tiedä sanaa runkkupenkki, se on Pakkiksen pikkupoikien keksintöä:) Kun itse ei olla mitää vaikka perse ois liimattu penkkiin. Meidän salilla on yksi kaveri joka penkkaa peba penkissä 170 kiloa ja stopilla, olen pari kertaa ollu varmistamassa. Ja loput vetää runkulla, isoilla miehillä sarjapainot +130kg, sitten on nää pikkutirriäiset jotka puhisee niin puhtaalla tekniikalla ja pätee netissä omaa superpuhdasta tyyliiään (Joo ei saa yleistää liikaa, mutta tuntuu että näin se menee).

Niinhän se on, onhan täällä esim. Mike, Mortal, Jylli81, Raven ja muut, jotka tekevät tuloksensa KISASUORITUKSINA. Todellisia runkkupenkkaajia ja pikkupoikia.

Bodaaja sanoi:
Ihan sama, mä vedän runkulla eikä meidän salilla kukaan vittu dissaa siitä, siellä jos joku penkkaa vaikka 170 kiloa munat katossa, niin sitä arvostetaan. Taitaapi nää suurimmat runkkukiihkoilijat olla näitä hintelämpiä kavereita ja voimattomampia. Huom! Ei koska varmasti kaikkia.

Niinpä niin, sama juttu koko ajan. Sä et silloin kestänyt kritiikkiä isäsi penkkityylistä koska olit sitä ennen leveillyt sen nostavan niin saatanasti. Siispä sun mielestä kaikki joko runkkaa tai sitten vaan valittaa. Kuitenkin on moneen kertaan taidettu todeta, että rinta tai voimat ei kasva runkkaamalla, puhumattakaan siitä millainen terveysriski se pahimmillaan on.
Sun kommenteissa on vaan kyse sun mielettömästä egosta ja täydellisestä kyvyttömyydestä sietää kritiikkiä.

Penkkaat itse runkulla? Sitten valitetaan, kuinka ei rinta kasva eikä penkki nouse.

Suurin osa kuuluu tuohon ryhmään, paitsi ne, jotka omaa jonkunlaisen käytännön kokemuksen treenistä monen vuoden varrelta, eikä mitään vitun nettipenis juttuja.

Tai sit sä arvailet vaan ja esität mutuasi faktana koska kuulut itse runkkupenkkaajiin ?

:lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan sama, mä vedän runkulla eikä meidän salilla kukaan vittu dissaa siitä, siellä jos joku penkkaa vaikka 170 kiloa munat katossa, niin sitä arvostetaan. Taitaapi nää suurimmat runkkukiihkoilijat olla näitä hintelämpiä kavereita ja voimattomampia. Huom! Ei koska varmasti kaikkia.

selvispä syy miks oot niin paska penkissä, siitä on vaan suunta ylöspäi!

entä jos se 100kilonen on 2metriä pitkä ja se 60kilonen on 150cm. kumpi silloin on parempi:D. 120on aina 120, heikot ne vinkuu aina noista omapaino asioista kun pitää aina jotenki yrittää tuoda esille sitä omaa onnetonta tulostaan :D;)

Kanssasi olen täysin samoilla linjoilla. täällä yhdellä salilla treenaa yks 150 kiloinen körtti ja sille jauhaa 2 kertaa pienemmät että helppo se on nostaa ku on läski.
Ei sen helpompi. ei yhtään. tekosyitä on yhtäpaljon kuin on...... you know...

No totta ihmeessä se nyt on helpompaa nostaa läskinä, kun nostomatka lyhenee. Ei tossa nyt ole mitään ihmeellistä, mutta mielummin nostan vaikka vähän vähemmän kuin olen joku ryhävalas.

Miksi taas pitää heti verrata 70 kiloista ja 150 kiloista keskenään? Onhan se selvää että jos on ihan oikeasti kunno läski, on siitä varmasti monia etuja hoikkaan verrattuna.

Mutta jos vaikka itse tiputtaa painoaan 85 kilosta 75 kiloon, niin takuuvarmasti penkkitulos tipahtaa reilusti, vaikka tuossa pienemmässä painossa oltaisiin jo plussakaloreilla eikä lihaa oltaisi dieetin aikana poltettu pois. Syitä en tiedä, mutta jotenkin tuntuu että "paineet" kropasta häviää kun sen nesterasvapöhö lähtee veks??

No totta ihmeessä se nyt on helpompaa nostaa läskinä, kun nostomatka lyhenee. Ei tossa nyt ole mitään ihmeellistä, mutta mielummin nostan vaikka vähän vähemmän kuin olen joku ryhävalas.

riippuu missä. esim vaikka pystypunnerrus. siinä ei läski auta ei sitten yhtään.

Miksi taas pitää heti verrata 70 kiloista ja 150 kiloista keskenään? Onhan se selvää että jos on ihan oikeasti kunno läski, on siitä varmasti monia etuja hoikkaan verrattuna.

Mutta jos vaikka itse tiputtaa painoaan 85 kilosta 75 kiloon, niin takuuvarmasti penkkitulos tipahtaa reilusti, vaikka tuossa pienemmässä painossa oltaisiin jo plussakaloreilla eikä lihaa oltaisi dieetin aikana poltettu pois. Syitä en tiedä, mutta jotenkin tuntuu että "paineet" kropasta häviää kun sen nesterasvapöhö lähtee veks??

Ei nyt vielä 10kg vaikuta juuri mitään tuloksiin, mutta sitten -25kg kohdalla kun alkaa olemaan väkisinkin lihasta mennyt hukkaan jo enemmänkin niin sitten alkaa huomaamaan tulosten laskun. Itselläni ei edes juurikaan tulokset tippuneet dietatessa -25kg, paitsi sillä aikaa kun paikat olivat paskana palautumisen puutteen takia, mutta nekin tulevat takaisin joskin hittaammin kuin ennen kun kalorit ei enää ole 5000+/pvä niinkuin ennen.

Nimim. Läskinä ja laihana nostellut

Onhan noilla kovimmilla penkkaajilla selkeä etu tohon penkkiin tosta painosta. Nostomatkaa kun kattoo, niin sehän on naurettavan lyhyt. Esim. Rychlak, Mendelson & kumppanit.

Jos kerta toi paino ei vaikuta niihin tuloksiin, niin miksi kaikki kovimmat voimanostajat sitten on ylipainoisia? Miksi he eivät voi pudottaa painoaan vaikka sieltä 150 kilosta 120 kiloon? Näyttäisi paremmalta ulkoisesti ja tuloksetkin olis kovempia suhteutettuna omaan painoon.

Mua ei häiritse asia mitenkään, etten ole yhtä vahva tms. tai teen vaan runkkupenkkiä, mut pakkohan tolla painolla nyt joku merkitys on olla.

selvispä syy miks oot niin paska penkissä, siitä on vaan suunta ylöspäi!

Mä penkkaan tällä hetkellä 90 kiloa, kun oon ruvennu tekee 2x6. Ja totta, teen runkkupenkkiä, mutta muuten...en kyllä ole mikään runkkari:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom