Kehitys penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ootko siis kehittyny viimisen 2v aikana 5kg?

vai onks oma paino tippunu rajusti tai jotain..

jos minulta kysyt niin..

1. se ennätys on noussut ~15kg , koska en sillon saanut kun max 90kg puhtaasti.

2. 1,5 vuoteen en tehnyt tossa välillä yhtään mitään.

3. ei oikein ole tuo penkki kun vasta heinäkuusta asti kiinnostanut, tuli tehtyä kaikkea muuta.

siinä kai nuo syyt ovat.

Kenin penkki.

Minun kehitykseni on ollut mielestäni ihan ok, penkkiä tullut tehtyä, ja n, 1,5kk sitten nousi penkistä 75kg.

Eilen oli mielessä, että kokeilen uutta maksimia penkistä, ja se 85kg sieltä sitten ylös tuli, painan itse 65kg, eli tuo 85kg on noin 20kg yli oma paino. Ikää minulla on 16.

Eli kehitys noin puolessatoista kuukaudessa on tuo 10kg.

Nostataampa taas. En ole nyt hetkeent tehnyt tasapenkkiä muuten kuin nopeusvoima tyylisesti, mutta muuten: smithpenkki 4x115kg ja kp penkki 9x42kg. Eli kyllä se siitä kun tasaisesti vääntää vaan.

Mites muilla tänne kirjoittaneilla on edistynyt penkki?

Itellä ei niinku penkki kulje oikeesti ollenkaa maximi on sama kun sarjapaino eli 50kg jol nousee se 6x2, tekniikka varmaa ihan vituillaa kun esim. 55 ei nouse kertaakaa. Tosin tässäkin alotis jostain 30kg 4kk sitten. Penkkiä en edes tee joka kerta kun on turhan noloo tuskalla vetää 15 limput päis. Muissa liikkeissä paljon parempaa kehitystä, liekö sitten tekniikasta kii

onse jännä..
Ite tehny viimesen vuoden oikeestaan tehnyt penkkiä vaan bodytyyylisenä treeninä niinkun oikeestaan kaikkea muutakin, aattelin että nousee jos nousee, noloa kattella jo omallakin salilla kun seon melkein joka kerta kun menee niin samoja tyyppejä siellä on aina puhertamassa puolet treeneistä :)
Mutta sitten itse asiaan. Viimesen NOIN vuoden aikana penkkitulos noussut 105kg -> 120kg. Ilman minkäänlaisia penkkiohjelmia tai sen suosimista, josta olenkin iloinen että ilman sitä on tulostakin tullut. Oma painokin on vaihdellut kokoajan mutta jos vain numeroita katselee niin vuoden takaa 77->74,5kg =)

Ei ehkä kannata verrata kehitystä kiloina. Onhan se eri asia, jos toisella tulee kehitystä vuodessa penkkimaximiin 120kg --> 150kg, kun jolla 30kg --->60kg. Tässä siis toinen parantaa maksimiaan 25 % ja toinen 100 %, vaikka kiloina sama määrä.
Oma kehitys ekojen 10kk aikana jostain 40-50kg:stä 72,5-75kg:hen (~+50%). Ainakaan ensimmäisen treenikuukauden aikana en penkkiä tehnyt. Voi olla, että joillakin nuo aloituspainot penkissä ei ole täydellä yrittämisellä nostettu (,koska eihän sitä silloin osaa), joten aika hurjalta voi näyttää kehitys. Jos haluaa ensimmäsinä treenivuosina paljon maksimia nostaa, niin siitä vaan lyhyttä sarjaa pukkaamaan, mutta ehkä pidemmällä tähtäimellä parempi rakentaa niillä viistoistasilla ja kympeillä hyvä perusvoimapohja. No, en kyllä tiedä mikä on paras tapa.

Itse treenasin joskus alkuaikoina aivan vitun typerästi penkkiä. Aina vakiopainoilla keskimäärin 12 sarjaa penkkiä ja välillä monta kertaa viikossa :D

Ekoja kertoja kun koitin nostaa penkistä niin tangossa taisi olla 60kg ja punnersin sen hikisesti muutaman kerran. Sitten aloin hinkkaamaan penkkiä tosissaan aivan helevetisti ja 2kk päästä tein niitä älyttömiä 10-15 toiston sarjoja jopa 15 "treenissä" ja kun samalla lähin koittaa maksimeja niin 90kg ja 95kg nousivat aika nopeasti.

Ei ehkä kannata verrata kehitystä kiloina. Onhan se eri asia, jos toisella tulee kehitystä vuodessa penkkimaximiin 120kg --> 150kg, kun jolla 30kg --->60kg. Tässä siis toinen parantaa maksimiaan 25 % ja toinen 100 %, vaikka kiloina sama määrä.
Eipä nuo prosentitkaan tuossa kuvaa sitten yhtään mitään kehitystä. Tiedä sitten, mikä tämän teorian opetus piti olla, mutta korotuksen 30kg->60kg hinkkaa parissa viikossa joku tosi siima mies ja toi 120kg->150kg on helvetinmoisen työn takana eikä noita rautoja nostele kaikki koskaan natuna. Ehkä sitten eri asia jos tuota 30kg->60kg parannusta vääntää joku hento nainen. Sinänsähän tuo on vähän irrelevanttia verrata edes tuollaista, koska kyllä tuo 60kg on sellainen perusrauta, jonka lähes jokainen salitreenin aloittava alaikäinen jamppakin nostaa. Rauta alkaa painamaan sitten ihan eri tavalla siellä satkun yläpuolella ja kehitysvauhti hidastuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
4kk salin aloittamisesta tulos oli noussut 27,5kg. 6kk intissä, enkä käynyt salilla niin 2,5kg lisää vielä tulokseen. Intin jälkeen 4kk treenausta ja 15kg lisää. Oma paino vaihdellut 60-65kg välillä. Nyt 62kg ja maximi 92,5kg. Ikää se vähä vajaa 20v. Pituutta vajaat 170cm.

Olen tehnyt 6-12 sarjoja tasa/vino/alavinopenkkiä vaihdellen. Enimmäkseen tasapenkkiä tangolla, muita käsipainoilla. Välillä tuntui että ei kehitystä tule, mutta jossain vaiheessa se vaan nousee ja nousee. Eli 8kk(+6kk inttiä) salilla ja tulos noussut 45kg.

Itsellä kehittyi ekan puolen vuoden aikana penkki 30--->65kg.
Puolen vuoden taon jalkeen penkistä nousi 70kg :) (Treenasin kyllä hieman tuona aikana).
Ja nyt kaiken kaikkiaan 1,5 v (treeniä 1v) jälkeen nousee joku 95kg. Eli 30--->95kg on tultu...

Itselläni ei penkki keihittynyt kovin alussakaan millään "normi" (8-10) sarjoilla nimeksikään. 2x6:lla saatiin joku 10kg maksimiin. Ja tauon jälkeen penkki nousi vain vilkaisemalla penkkiä :)

Kaiken lisäksi paino on noussut 27 kg... Voimaton heppu :D

Tota noin

Eipä nuo prosentitkaan tuossa kuvaa sitten yhtään mitään kehitystä. Tiedä sitten, mikä tämän teorian opetus piti olla, mutta korotuksen 30kg->60kg hinkkaa parissa viikossa joku tosi siima mies ja toi 120kg->150kg on helvetinmoisen työn takana eikä noita rautoja nostele kaikki koskaan natuna. Ehkä sitten eri asia jos tuota 30kg->60kg parannusta vääntää joku hento nainen. Sinänsähän tuo on vähän irrelevanttia verrata edes tuollaista, koska kyllä tuo 60kg on sellainen perusrauta, jonka lähes jokainen salitreenin aloittava alaikäinen jamppakin nostaa. Rauta alkaa painamaan sitten ihan eri tavalla siellä satkun yläpuolella ja kehitysvauhti hidastuu.

Tarkoitiksä ettei kukaan nosta 120->150kg putsina penkistä? Mä kyl nuorempana nostin 200kg penkistä ilman paitaa ennenkuin aloitin horkut. Se on yksilö kohtaista missä kohta alkaa kehitys jarruttamaan jollain se on 100kg ja jollain 170kg.

Tarkoitiksä ettei kukaan nosta 120->150kg putsina penkistä? Mä kyl nuorempana nostin 200kg penkistä ilman paitaa ennenkuin aloitin horkut. Se on yksilö kohtaista missä kohta alkaa kehitys jarruttamaan jollain se on 100kg ja jollain 170kg.

Kaveri vissiin tarkoitti sitä, että kaikki ei nosta eikä sitä ettei kukaan nosta;)

siis toi pezku

En todellakaan tarkoittanut sitä etteikö se olis mahdollista, vaan tarkoitin sitä, että läheskään kaikki salillakäyvät eivät tule noita rautoja natuna nostamaan ja toisaalta kaikki ei ihan noin isoja rautoja tavoittelekaan vaan haluaa olla timminä ja mallikropassa jne.. Tiedän kyllä jätkiä, jotka nostaa natuna 150kg, joten ei se 200kg:kaan pitäisi mikään mahdottomuus olla. Pointtina oli siis se, että on aivan suhteetonta verrata kehitystä 30->60kg 120->150kg:aan, koska tuota jälkimmäistä kaikki ei edes saavuta jollei aivan 100% panosta penkkiin.

Mulla on noussut syksystä n. 20kg maksimi ja sarjapainot suunnilleen saman verran. Aluksi golden sixia tein, nykyään penkkiä myös käsipainoilla, vinopenkkiä ja vinopenkkiä käsipainoilla vaihdellen toistomääriä kuukauden välein.

Mulle tuo kehitys tuli jotenkin tähän suuntaan muistaakseni...

n.8-15 ikävuotena penkki nousi vajaasta 30kg --->n.100kg ja 15-18 ikävuotena 100kg ---> 170kg.
Tuohon saakka oli vielä motivaatiota treenata jonkun verran. Tuossa sitten armeija katkaisi treenit ja sen jälkeen ei ole kuin lyhyitä treeni putkia pitkin kuluneita vuosia. Kehitys 18-26 ikävuotena 170kg --->200kg joka meni viime vuonna kunnes treenit katkaisi taloremontti ja olkapää (kiertäjäkalvosin). Nyt on taas into päällä treenata mutta saa nähdä pääseekö tohon 200kg kun olkapää rajoittaa vielä kivuillaan ja painoakin pitäisi pudottaa.

1,5vuodessa noussu 60kilosta 120kiloon. Tulos voisi olla parempi ilman dieettisählinkejä ym., mutta kelpaa tuokin, kun tässä ole mihinkään kiire ja mulle on lihasmassanhankinta se pääkriteeri.

Pointtina oli siis se, että on aivan suhteetonta verrata kehitystä 30->60kg 120->150kg:aan, koska tuota jälkimmäistä kaikki ei edes saavuta jollei aivan 100% panosta penkkiin.
Ehkä hieman huonot esimerkkipainot laitoin tuohon viestiin, mutta tarkoitin siinä sitä, että jos joku jo aloittaessaan, ilman aikaisempaa treeniä,
nostaisi 120kg (joku hyvägeeninen supermies).

mites toi miken 2x6 systeemi, saadaanko sillä enemmän massaa rintaan vai sitten tuloksia ylöspäin(/voimaa) ?
ja sopiiko se alottelijalle ?

Suositut

Back
Ylös Bottom