Kehitys penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
heh, ei oo kyl itellä tullu ikinä mieleen laskee et kuin mont kertaa on tullu salil pyörähdettyy elämäni aikana. :D
No, kun kerran merkkaan lisäksi tuloksenikin, pidän siis harjoitusvihkoa. Tämä ei muuten ole ainoa asia lähellekään josta pidän kirjaa, oon sellanen tilastohirmu.

No mulla on ennätys noussut 35kg-->130kg, treeniä on takana 4 vuotta, mutta omasta mielestä kehitys on ollut huonoa ja treenikin sekä syömiset todella huonosti. Eli kunnon treenillä tällä hetkellä olis enkkka varmaan 150kg, mutta kun ei ole :D

eli tossahan tulee sellanen 25kg joka vuosi ennätystä lisää, mutta todellisuudessa ennätys kehittyy ehkä 5kg vuodessa tällä hetkellä, jos sitäkään :D

Muista, että toisilla on paremmat/huonommat geenit voimantuottoon. Ja ne, ketkä sen 40-50kg lisää penkkitulokseen ottaa ekana vuonna(myös minä) yleensä myös bulkkaavat sellasen 20kg lisää painoa.

Vastoinkäymiset loppuvat, kun opettelet tekniikan kunnolla ja treenaat järkevästi.

No ei huhhuh, siis vastoinkäymiseni eivät liity mitenkään ylipäätänsä mun saliharjoitteluun. Jouduin 2 kertaa leikkauspöydälle, mutta ne leikkaukset eivät liittyneet saliharjoitteluun.(vähän saman tapainen leikkaus ku umpilisäkkeen poisto, mutta multa poistettiin vaa jotain muuta, en kerro mitä, sen saattaa tosin arvatakin:rolleyes: ) Treenaan todella järkevästi, mulla ei oo koskaan tullu salilla mitään vammaa. Lukuunottamatta parin ekan kuukauden liian kovaa harjoittelua, niistä ajoista oon viisastunu tässä lajissa huomattavasti.

No, kun kerran merkkaan lisäksi tuloksenikin, pidän siis harjoitusvihkoa. Tämä ei muuten ole ainoa asia lähellekään josta pidän kirjaa, oon sellanen tilastohirmu.

Tottakai minäkin merkkaan tulokset ylös eli pidän päiväkirjaa. Ei vain ole tullut mieleen laskea kertoja. Noh jokainen tavallaan :thumbs:

Itsellä nousi 1x72 kg --> 4x92,5 kg 4 kk:n aikana. [...] Oma paino 88 kg. [...]

Itsellä pysyi tulos jämähtäneenä kuukauden verran (hermotuksen tuoma kehitys loppui) kunnes aloin vain syömään paljon enemmän erityisesti proteiinia. Olin tosiaan jumissa tuossa 82,5 kilossa 6-sarjapainoissa, kunnes sitten vain päätin lisätä tankoon rautaa ja runtata menemään se 3 toistoa 5 kg isommalla painolla, ja siitä pikkuhiljaa toistomäärää kasvatellen.

Ja ohjelmana olen koko ajan käyttänyt 2x6 ohjelmaa. Se on toiminut itselläni hyvin.

Vai tällaista olen nyyppänä kirjoitellut tänne. :D :david:

Päivitystä:

8 kk tuon hetken jälkeen nostin 140 kg penkistä, eli 4*92,5 kg -> 1*140 kg. Oma paino nousi 88 kilosta 104 kiloon. Natuna nostelin, opettelin vain treenaamaan paremmin, jaksotetusti, ja hankkimaan erilaista ärsykettä lihaksille.

140 -> 145 kesti sitten 6 kk loukkaantumisten ja sairastumisten johdosta. Lopetin myös bulkkaamisen.

No ei huhhuh, siis vastoinkäymiseni eivät liity mitenkään ylipäätänsä mun saliharjoitteluun.

"yli 50 kertaa on jäänyt väliin erilaisten vaivojen takia. "Urani" alussa tyhmänä treenasin liikaa ja olkapäiden päältä luut tulivat kipeeksi ylirasituksen takia. Siitä pari kuukautta eteenpäin kesällä 2005 selkäni tuli kipeäksi(välilevyn pullistuma !?) ja totaalilepoa kaikesta treenistä 1,5 kk.(tätä taukoa ennen penkkitulokeni oli 57,5 kg)

Näiden lisäksi on ollut muutama pieni revähdys selässä ja ojentajissa, mutta ne eivät olleet vakavia."

No anteeks nyt, jos tosta saa sellasen kuvan, että vastoinkäymisesi liittyvät jotenkin ylipäätänsä sun siharjoitteluun.

Varsinkin kun sanoit eräästä vaivasta erikseen: "Samaan aikaan kuitenkin jouduin leikkaukseen(ei saliharjoitteluun liittyvä) ja yhteensä tällöin tuli pakkolepoa noin 3 viikkoa.
"

Olet harvinaisen ristiriitainen henkilö.

16-vuotiaana nostin ekalla yrittämällä 35 kg penkistä, viikkoa myöhemmin 40. Katson tuon jälkimmäisen edelleen lähtötasokseni. Kuusi vuotta rhp-treeniä ja vain satunnaisia jalkatreenejä, ravintohommista ei hajuakaan... Silti se paino nousi n. 60 kg -> 80 kg (mittaa 190 cm), penkki nousi 130 kiloon. (Siis 90 kg kuudessa vuodessa.) Kyykkytulos oli lienee samaa luokkaa, ja sekin liian ylös jätettynä... mavea taisin kokeilla kerran ja lopetin 120 kiloon kun tuntui alaselässä pahalta. Eikä enempää olisi mennytkään.

Sitten naimisiin 22-vuotiaana ja totaalitaukoa 7 vuotta, paino putosi 78-kiloon. Sitten uudestaan treenaamaan sellaisella ylläpitävällä "kerta viikkoon"-meiningillä. Vuodessa sain penkin takaisin 130 kiloon lähdettyäni 95 kilosta liikkeelle. Tätä aikaa ei silti voi oikein treeniksi kutsua...

Sitten teloin selkäni sählypelissä ja sain ah-niin-ihanan-tekosyyn olla tekemättä jalkoja senkään vertaa kuin ennen... Treeni jatkui kerta viikossa pelleilynä. Lopulta hoksasin ettei flamingo-meiningistä tule mitään, ja aloin kyykkäämään kerran viikossa... tangolla. Kohta se alkoi tuntua mukavalta, ja laitoin lisää painoa (40 kg). Muutin tänne Juutinraumalle kesällä 2005 ja löysin Pakkotoiston, ja äkkiä koitti valkeus: Ravintopuoli oli retuperällä! Painoin 80 kiloa ja ihmettelin kun ei tulokset ikinä nouse... Eikun protua kehiin ja paljon sapuskaa, treenimetodit HST:hen joulun tienoilla ja kyykky pääliikkeeksi.

Nyt olen siis treenannut tämä viimeinen vuosi mukaan luettuna yhteensä seitsemän vuotta edes jotenkuten kunnolla, paino on noussut 90 kiloon, penkkitulos on parantunut tasan 100 kiloa (140 raw), mutta mikä tärkeintä, kyykky ja mave ovat ohittaneet penkin reilusti (170 ja 180 kiloa)! Tästä on hyvä jatkaa.

Eksyin vähän aiheesta, mutta on se on-topikkikin piilotettuna tuolla jossain...

tässä meikän merkkipaalut:

v. 94 40kg (eka kokeilu), oma paino n. 45kg
v. 97 112,5kg, oma paino 60kg
v. 00 140kg, op 82kg
v. 02 155kg, op 84kg
v. 06 160kg, op 80kg

Boditreenien lomassa nostettuja. Toki toi maksimi vois olla muutaman kilon parempi jos ois ottanut pienen piikkausjakson ennen nostoa.

Anyway, aika hljasta ollu viime vuosina :itku:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vai tällaista olen nyyppänä kirjoitellut tänne. :D :david:

Päivitystä:

8 kk tuon hetken jälkeen nostin 140 kg penkistä, eli 4*92,5 kg -> 1*140 kg. Oma paino nousi 88 kilosta 104 kiloon. Natuna nostelin, opettelin vain treenaamaan paremmin, jaksotetusti, ja hankkimaan erilaista ärsykettä lihaksille.

140 -> 145 kesti sitten 6 kk loukkaantumisten ja sairastumisten johdosta. Lopetin myös bulkkaamisen.

Hehe hyvin oot kehittyny, ite menin pian tuon jälkeen 9kk:ksi inttiin. Nyt olen päässyt intistä jo aikoja sitten pois ja olen kehittynyt hieman yli tuolloisesta tasosta ja aloittelen jaksotettua harjoittelua katotaan mihin näillä suht epäurheilullisilla geeneillä pääsee:)

Olen nyt 8 kuukautta käynyt salilla ja paras sarja penkistä on 60kgx4. Maksimia en ole edes kokeillu. Omaan painoon (vähän alle 100kg) suhteutettuna aika onneton tuloshan tuo on. Silti olen silti ihan tyytyväinen, sillä alkuun en voinut tehdä penkkiä ollenkaan johtuen (omituisesta?) kivusta kyynärtaipeessa. Sama kipu oli myös ylätaljassa - tosin vedin silloin niskan taakse. Pari kuukautta kun olin jumpannut laitteilla ja käsipainoilla, niin jossain vaiheessa kipua ei enää esiintynyt ja otin penkinki ohjelmaan. Tuossa alkuvaiheessa treenasin kuitenkin rintaprässillä tms.

"yli 50 kertaa on jäänyt väliin erilaisten vaivojen takia. "Urani" alussa tyhmänä treenasin liikaa ja olkapäiden päältä luut tulivat kipeeksi ylirasituksen takia. Siitä pari kuukautta eteenpäin kesällä 2005 selkäni tuli kipeäksi(välilevyn pullistuma !?) ja totaalilepoa kaikesta treenistä 1,5 kk.(tätä taukoa ennen penkkitulokeni oli 57,5 kg)

Näiden lisäksi on ollut muutama pieni revähdys selässä ja ojentajissa, mutta ne eivät olleet vakavia."

No anteeks nyt, jos tosta saa sellasen kuvan, että vastoinkäymisesi liittyvät jotenkin ylipäätänsä sun siharjoitteluun.

Varsinkin kun sanoit eräästä vaivasta erikseen: "Samaan aikaan kuitenkin jouduin leikkaukseen(ei saliharjoitteluun liittyvä) ja yhteensä tällöin tuli pakkolepoa noin 3 viikkoa.
"

Olet harvinaisen ristiriitainen henkilö.

En usko että selkäni tuli kipeäksi saliharjoittelun vuoksi. Epäilin että se saattoi johtua penkissä kaaren tekemisestä(tein ensimmäistä kertaa salilla kaaren pariin sarjaan, ja seuraavana päivänä illalla selkä tuli pikkuhiljaa kipeäksi.), mutta täällä oon saanu vaan semmosta kommenttia että kaaren tekemättä jättäminen olisi sitäkin pahempi asia selälle. Noista revähdyksistä vain yksi on tullut salilla. Ööhh..siis mikä on ristiriitaista?

oon treenannu noin 2.5kk nyt ja kokeilin sillon eka kerran penkkiä elokuussa 06 nous 70kg aika kankeesti ja nyt kokeilin 2.5kk jälkeen uudestaa niin 85kg onko se huonosti vai hyvin huonosti..??

Itse aloittaessani joskus vuonna kivi ja keppi luuviuluna penkin, tein seitsemän sarjoja kolme 40kgn painoille. Enemmän ja vähemmän aktiivisen treenauksen seurauksena tulos parani kymmenisellä kilolla. Lopulta aloitin säännöllisen salilläkäymisen, ensin puolisen vuotta 2 krt/vko ja nyt viimeisimmän noin vuoden 3 krt/vko.

Kehitys ei ole mitään maata mullistavaa ollut. Nykyisin maksimi pyörinee jossain 90kg:n tietämillä ja sarjoja teen 70-75 kg:llä 8 toistolla ja kolme sarjaa. Kehitys oli keskinkertaisesta tekniikasta johtuen jo hieman hidastumassa, mutta sain hyviä tuloksia parissa kuukaudessa seuraavanlaisella harjoituksella:

Eli jaoin kerran viikossa treenaamani rintalihasharjoituksen penkillä kahden viikon jaksoihin, joita oli kolme eli yhteensä kuusi viikkoa. Kahdella ensimmäisellä viikolla harjoittelin peruspenkkiä hieman pienemmillä painoilla kuin yleensä, mutta tain sarjoja 3x12. Kahden viikon jälkeen siirryin treenaamaan isoimmilal painoilla kahdeksi viikoksi harjoitteella 3x8. Ja viimeiseksi kahdeksi viikoksi vielä isommilla painoilla sarjoilla 3x5. Toistin saman kuuden viikon treenin vielä kertaalleen ja kehitys oli todella hyvä. Perussarja nousi kohisten ja kehitys on ollut lupaavaa viimeisimman ajan.

Siis mahdollisimman erilaista rasitusta niille tisseille niin hyvä tulee. Peruspenkin lisäksi teen vinopenkkiä ja vaijereilla.

En ole vielä vuotta treenannut, mutta viime jouluna meni 80kg ja viime perjantaina meni 110kg. Painoa kertynyt viime joulusta 74kg ---> 89kiloon:rolleyes:

oon treenannu noin 2.5kk nyt ja kokeilin sillon eka kerran penkkiä elokuussa 06 nous 70kg aika kankeesti ja nyt kokeilin 2.5kk jälkeen uudestaa niin 85kg onko se huonosti vai hyvin huonosti..??

Hyvin toi mun mielestä on, tota vauhtia kun kehittyy niin vuodessa tulee 72 kg tulokseen lisää. Kuitenkin aivan alussa kehittyminen on todella nopeaa, jopa ekana kuukautena voi olla 10 kg. Miten painosi on muuttunut tuossa 2,5 kk aikana?

Itellä nousi melko helposti maksimi vaikken treenannutkaan kuin 40 kilolla (enempää ei saanu siihen penkkiin mikä mulla oli) yläasteen 7:lla meni 37,5kg, ysillä tais mennä 65 kg. Lukion tokalla aloin treenata weiderin menetelmällä ja penkistä meni vähän ajan päästä 100kg. 110kg meni rikki ennen joulua 2005. Oli kirjotusten jälkeen 2005 puolen vuoden tauko kun oli käsi paskana niin ei päässyt treenaamaan kun vasta syksyllä :( . Joulun jälkeen lähdin inttiin ja siellä ei tullut paljoa puntattua eikä loppukesästä kerennyt, joten alotin nyt syksyllä uudestaan.

Pointti on se että melko hitaasti noussut tuo penkkitulos parina viime vuotena:jahas: . Nykyisiä maksimeita en oo koittanu ettei tuu pettymyksiä:arvi: . Toivotaan että tämän 2 kuukauden kestävä 5*5 penkkiohjelma ja kunnon ruokavalio nostais tuloksia.

no kerrotaanpas nyt vähän tarinoita menneisyydestäni:

7lk: kokeilin ekan kerran penkkiä ja nostin ~35kg, seiskan lopussa maksimi vissiin 55kg.

8lk: hilasin penkkituloksen 85kg, runkkupenkki.

9lk ja lukion ekan välinen kesä: 100kg, runkkupenkki.

ennätys nykyään: 105kg puhtaasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom