Kehitys penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on myöskin treeniä reilu kymmenen vuotta ja kehitystä suunnilleen saman verran 165-42,5=122,5 tuo 165 on siis paidaton salipenkki samoin kuin 42,5.

EDIT: Jos joku haluaa keskiarvoja laskea, niin tarkalleen tuohon kehitykseen meni 11,5 vuotta. Tuo reilu kymmenen vuotta oli vain pyöristys. Tai pistetään saman tien vuoden tarkkudella kehitys.

syksy 1991 42,5
kevät 1992 50
kevät 1993 60
kevät 1994 80
kevät 1995 90
kevät 1996 3*100 painoa
armeija, jona aikana en juurikaan treenannut.
kevät 1998 7*100
kevät 1999 135 painoa 105 kg
kevät 2000 140 painoa 105 kg
kevät 2001 152,5 painoa 105 kg
kevät 2002 160 painoa 123 kg
kevät 2003 165 painoa 130 kg

Pituutta 184 cm.

Noina kahtena vuotena joissa on sarja tulos en kokeillu ollenkaan ykköstä. Armeijaan mentäessä harrastin paljon muutakin liikuntaa. Ja kuten tuossa toisessa threadissa mainitsin, niin ennen armeijaa vaatimattomasta tuloskehityksestä huolimatta paino nousi 20 kg ja se ei ollut rasvaa, sen sijaan armeijan jälkeen on tullut paljon läskiä josta nyt yritän eroon, paino nyt 112kg. Saapa nähdä mihin sitä pääsee kun kehitystä näyttää tulevan joka vuosi. Sanotaan vielä, että vaikka olen jonkun verran perehtynyt siihen miten pitäisi treenata, niin en ole sitä jostain syystä omaan treeniin kunnolla soveltanut, mikä näkyy tulos kehityksestä.

Olisi kovin mukavaa jos joku muukin uskaltaisi laittaa oman kehityksensä.

Originally posted by Olbe
On kokemusta ja hyvin toimii.Ei tuota voi verratakkaan normaaleihin penkin"nostatusohjelmiin",jos innostut tekemään korostan sitä,että ET TEE YHTÄÄN ENEMPÄÄ sarjoja mitä ohjelmaan on merkitty. Jos olet treeniurasi alkupäässä, treenaa silti jalkakyykkyä ja vetoa tai,jos olet kehomielessä liikkeellä treenaa koko kroppaa tasaisesti, penkkihåmåilu ei ole mistään kotoisin varsinkaan ensimmäisenä kymmenenä treenivuotena . :D

emmä oo ajatellukaan siirtyä pelkkään penkki treeniin,17 vuotias
hemmo joka treenaa pelkkää penkkii ei kuulostaa mitenkään hyvältä.mä oon tähän asti treenannu body tyylisesti mutta nyt on ruvennu voimanosto kiinnostamaan ois kiva joskus 6-7 vuoden kuluttua käydä kokeilemassa raw kisoja ois ei oo loukkaantumisia alla ja massaa kertynyt kymmeniä kiloja lisää...

Kun puhutaan näistä body-miehistä, niin mikä olisi sellainen suhteellisen optimaallinen penkki? 1,5xpaino? Kaikkihan on yksilöllistä, mutta olisi kiinnostavaa tietää missä menee raja.

Originally posted by mtk77
Minulla on myöskin treeniä reilu kymmenen vuotta ja kehitystä suunnilleen saman verran 165-42,5=122,5 tuo 165 on siis paidaton salipenkki samoin kuin 42,5.
syksy 1991 42,5
kevät 1992 50
kevät 1993 60
kevät 1994 80
kevät 1995 90

No ei varmaan kovinkaan moni kokeile ekaa penkkiä paidalla, paitsi jos t-paitaa tarkoitit. :)

Miten tuolloin treenasit.. Aika hitaasti mennyt eteenpäin, mut toisaalta.. hiljaa hyvää tulee. :)

Originally posted by Raven
Miten tuolloin treenasit.. Aika hitaasti mennyt eteenpäin, mut toisaalta.. hiljaa hyvää tulee. :)

Penkki oli ainut yläkehon liike, sitä maantaina ja torstaina 5*5 siten että viimeinen toisto jäi välille. Olihan se treeni todella huonoa, mutta olen jälkeenpäin miettinyt, että käsittämättömän huonosti sitä kehittyi. Moni joka ei tekisi kuin pelkästään tuon penkin samoin, kehittyy kymmeniä kiloja ensimmäisenä vuotena.

Olenkin vankasti siinä uskossa, että olen melko lahjaton voimailuun. Kestävyyttä minun on helppo kehittää ja jotkut lähisukulaiset ovat olleet melko hyviäkin kestävyyslajeissa.

Kuitenkin treenaan edelleen melko huonosti ja siksi uskonkin, että pystyn vielä parantamaan tuloksiani.

Originally posted by tommih
Älä nyt saatana itke:curs:

Tollasissa raudoissa varmasti 10 kilon kehitys on hyvä tuolla aika jaksollakin

Kehitys loppuu tyytyväisyyteen...aina pitää olla "nälkää" suurempiin rautoihin joten suu suppuun :whip:

Originally posted by penkkipena
260->270 10kk....ei tyydytä mua :itku:

selvä...jotenki tuli aika heikko olo:rolleyes: nostitko penkkipaidalla tai ihan samahan se on toi tulos silti kauhea kova olisimpa itteki joskus noin kova penkissä(toiveajattelua) oletko miten painava ja treenaatko penkkipainotteisesti,menikö kauan että sait tuloksen tommoseks siitä kun aloitit treenin(akuutti kyselyntarve) ei voi muuta kuin:worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by pååtta
selvä...jotenki tuli aika heikko olo:rolleyes: nostitko penkkipaidalla tai ihan samahan se on toi tulos silti kauhea kova olisimpa itteki joskus noin kova penkissä(toiveajattelua) oletko miten painava ja treenaatko penkkipainotteisesti,menikö kauan että sait tuloksen tommoseks siitä kun aloitit treenin(akuutti kyselyntarve) ei voi muuta kuin:worship:

Juu tuo tulos on nostettu penkkipaidalla (ipf) ja nyt varmaan joku aattelee et tulos ei oo vertailukelpoinen mut kyllä se on koska kummatki raudat on nostettu samalla paidalla joten paidasta tulleesta hyödystä ei siis voi puhua ;) olen treenannut pelkkää pelkkiä+apuliikkeet n. 15v ilman minkäänlaisia taukoja ja paino on nyt jotain 135kg eli kohta alan oleen ihannepainossa tähän pituuteen nähen :lol2: ja haluan painottaa että olen natu enkä oo koskaan mitään käyttäny...sitä ei kyllä varmaan kukaan usko mut sille ei voi mitään, asia vaan on niin :(

Mulla oli keväällä 2000 penkkitulos 90kg. se oli parin kolmen vuoden saavutus epäsäännöllisellä treenillä. sit tuli pitkä tauko ja viime syksynä otin itteä niskasta kii ja aloin taas treenaan tosissani. penkki nousi 80kg->100kg 10viikossa. Lähtöpaino miehellä oli 73kg. Treenasin 4krt /vko ohjelmalla rinta+hauis, selkä, olkapäät+ojentajat ja jalat. söin kuin palokunnan hevonen rankan sammutuskeikan jälkeen ja painokin nousi neljässä kuukaudessa 7kg. suurin osa oli varmasti läskiä järjettömän syömisen johdosta. paras tulos oli kuitenkin 100x4 elopainon ollessa 80kg.

nyt koko kevät painettu aerobista paino pudotettu 68kg:oon. 28.7 rasvat oli 12.2% ja kehitys melkein kolmessa kuukaudessa oli 16.9->12.2% kiloja oli lähtenyt tasan 4kg josta mittarin mukaan 3.6kg rasvaa. nyt paino siis tollainen 69kg. penkkitulos huitelee siinä 95kg korvilla.

Mulla on sellainen tausta että jouduin oleen ns lantioalaraajakipsissä 6vkoa 13 ikäisenä jolloin laihduin aika tavalla. Painoin 13 vuotiaana 37,5kg ku mut nostettiin pois siitä kipsistä. Jalkojen levein kohta oli TODELLAKIN polvi. Muistaakseni ekan kerran salilla penkkiä tehdessä ei tainnu aivan 40kg nousta.

päivitystä

Nostetaampa vanha threadi taas esille ,sorry.

Elikkä parissa vuodessa on tapahtunu tällästa:

kesäkuu03-joulukuu03 penkki tuli ylös 65x6-->75x5
joulukuu03-joulukuu04 75x5--->80x6 (huono kehitys jatkuvan treeniohjelman vaihtamisen ja epämääräisen syömisen johdosta,eli olemattoman proteiinimäärän)
joulukuu04-toukokuu05 80x5--->85x6(kehitys jonkinlaista ottaen huomioon että tuohon mahtuu esim 3 viikon sairasteluputki,korvatulehduksessa melkein 40 asteen kuumeeseen)
Kehitys ei ole päätä huimannut, mutta nytten uskoisin sen pysyvän jonkinlaisena koska krooninen treeniohjelman vaihto on taakse jäänyttä elämää. Voisi ottaa tavoitteeksi ton 10kg lisää treenirautoihin vuodessa tahdin ,joka lienee suht realistinen

Penkkituloksen kasvu

Itellä on treeni taustaa n. 1,5 vuotta sain helmikuussa 2004 ( aloitin treenaamisen ) 75kg ja painoin 80kg siitä se kehittyi tasaisen tappavasti toukokuuhun 2004 jolloin sain 110kg painoa oli 87kg. Tämän jälkeen onkin kaikki mennyt päin p--settä :itku: sillä jouduin pitään n. 2kk tauon penkin suhteen kun olkapäät oli aika kipeet. Tammikuussa 2005 sain taas ton 110kg ja huhtikuussa 115kg. Nyt ois tarkotus kokeilla viikon kuluttua 120kg ja jos tulee niin 125kg. Omaa painoo on sellaset 92kg ja rasvat 15+3%

P.S: Taas on vähän olkapäitä vihlonut, muttei niin paljon kun olen treenannut kevyemmin ja tehnyt kiertäjäkalvosimia. :D

pååtta sanoi:
Nostetaampa vanha threadi taas esille ,sorry.

Elikkä parissa vuodessa on tapahtunu tällästa:

kesäkuu03-joulukuu03 penkki tuli ylös 65x6-->75x5
joulukuu03-joulukuu04 75x5--->80x6 (huono kehitys jatkuvan treeniohjelman vaihtamisen ja epämääräisen syömisen johdosta,eli olemattoman proteiinimäärän)
joulukuu04-toukokuu05 80x5--->85x6(kehitys jonkinlaista ottaen huomioon että tuohon mahtuu esim 3 viikon sairasteluputki,korvatulehduksessa melkein 40 asteen kuumeeseen)
Kehitys ei ole päätä huimannut, mutta nytten uskoisin sen pysyvän jonkinlaisena koska krooninen treeniohjelman vaihto on taakse jäänyttä elämää. Voisi ottaa tavoitteeksi ton 10kg lisää treenirautoihin vuodessa tahdin ,joka lienee suht realistinen

Syötköhän riittävästi? Entä treenaatko tarpeeksi vai liian paljon? Mikä on oma ruumiinpainosi?

Itsellä nousi 1x72 kg --> 4x92,5 kg 4 kk:n aikana. Eli olen nyt kanssasi suurinpiirtein samalla tasolla. Oma paino 88 kg. Tiedän, ettei tuloksien suora vertailu ole aina järkevää, mutta antaahan tuo jonkun vertailukohteen. Eli luultavasti joku osa-alue ei ole kunnossa, jos 2 vuodessa tulee 10 kg lisää aloittelija-vaiheessa.

Itsellä pysyi tulos jämähtäneenä kuukauden verran (hermotuksen tuoma kehitys loppui) kunnes aloin vain syömään paljon enemmän erityisesti proteiinia. Olin tosiaan jumissa tuossa 82,5 kilossa 6-sarjapainoissa, kunnes sitten vain päätin lisätä tankoon rautaa ja runtata menemään se 3 toistoa 5 kg isommalla painolla, ja siitä pikkuhiljaa toistomäärää kasvatellen.

Ja ohjelmana olen koko ajan käyttänyt 2x6 ohjelmaa. Se on toiminut itselläni hyvin.

Tomppa85 sanoi:
Syötköhän riittävästi? Entä treenaatko tarpeeksi vai liian paljon? Mikä on oma ruumiinpainosi?

Itsellä nousi 1x72 kg --> 4x92,5 kg 4 kk:n aikana. Eli olen nyt kanssasi suurinpiirtein samalla tasolla. Oma paino 88 kg. Tiedän, ettei tuloksien suora vertailu ole aina järkevää, mutta antaahan tuo jonkun vertailukohteen. Eli luultavasti joku osa-alue ei ole kunnossa, jos 2 vuodessa tulee 10 kg lisää aloittelija-vaiheessa.

Itsellä pysyi tulos jämähtäneenä kuukauden verran (hermotuksen tuoma kehitys loppui) kunnes aloin vain syömään paljon enemmän erityisesti proteiinia. Olin tosiaan jumissa tuossa 82,5 kilossa 6-sarjapainoissa, kunnes sitten vain päätin lisätä tankoon rautaa ja runtata menemään se 3 toistoa 5 kg isommalla painolla, ja siitä pikkuhiljaa toistomäärää kasvatellen.

Ja ohjelmana olen koko ajan käyttänyt 2x6 ohjelmaa. Se on toiminut itselläni
hyvin.

kehopaino on noin 95 tosin pituuttakin on 195cm ja laardia kyl löytyy, netissä tehdyn rasvaprosentti mittauksen mukaan(en tiiä pitääkö niin paikkaansa) 22% eli rasvaton kehonpaino on 73kg :david: Söin aikaisemmin ihan liikaa hiilareita ja liian vähän prodea, "kyl yks protskudrinkki riittää :david: " -asenne kostautu huonona kehityksenä, nytten olen käynyt panostamaan proteiinin saantiin ja liha,tonnikala,kananmunat ja raejuusto maistuu. Tähän threadiin voisivat kyllä monet yli 10v treenanneet laittaa vaikkapa vuosittaisen pena kehityksen ihan mielenkiinnon vuoksi.

pååtta sanoi:
kehopaino on noin 95 tosin pituuttakin on 195cm ja laardia kyl löytyy, netissä tehdyn rasvaprosentti mittauksen mukaan(en tiiä pitääkö niin paikkaansa) 22% eli rasvaton kehonpaino on 73kg :david: Söin aikaisemmin ihan liikaa hiilareita ja liian vähän prodea, "kyl yks protskudrinkki riittää :david: " -asenne kostautu huonona kehityksenä, nytten olen käynyt panostamaan proteiinin saantiin ja liha,tonnikala,kananmunat ja raejuusto maistuu. Tähän threadiin voisivat kyllä monet yli 10v treenanneet laittaa vaikkapa vuosittaisen pena kehityksen ihan mielenkiinnon vuoksi.

Oletpas pitkä. Se kyllä saattaa vaikuttaa aika paljon. Nuo nettimittaukset ovat mitä ovat. Peili kertoo totuuden paremmin.

Jos olisin sinä, kokeilisin ihan huvin vuoksi vetää 1 kg lihaa joka päivä + 1-2 palkkaria päivässä kuukauden ajan. Tietenkään unohtamatta kasviksia ja hiilihydraatteja, eli reilusti kalorit plussalle. Läskiä saattaa toki tulla, mutta niin pitäisi viimeistään voimaakin. Ainakin itselleni on tuo toiminut, tosin lihaa menee vain 800 g.

Tietenkin voi olla, että geenit vain ovat enemmän kestävyyspainotteisia, eikä massa ja voima vain kartu. En kuitenkaan heittäisi toivoani, ennen kuin treenaa 100%, syö 100% ja lepää 100%. Jos ei silti toimi, ni se on lajinvaihto edessä. Suotta sitä taistelee luontaisia taipumuksiaan vastaan...

No ihan kun ensimmäisen kerran penkiltä nostin 2002 syksyllä ja olin silloin 13, 34kg oli se maksimi. Nyt 2005 keväällä maksimi on 88kg. Eli vähän vajaa kolmessa vuodessa 54kg lisää, tosin treeni ollut todella huonoa ja hajanaista, ei ollenkaan säännöllistä. Ja kehon painoja en muista, mutta nyt se on 63kg, 2002 oli varmaan jotain vähän päälle 50kg.

Tomppa85 sanoi:
Oletpas pitkä. Se kyllä saattaa vaikuttaa aika paljon. Nuo nettimittaukset ovat mitä ovat. Peili kertoo totuuden paremmin.

Jos olisin sinä, kokeilisin ihan huvin vuoksi vetää 1 kg lihaa joka päivä + 1-2 palkkaria päivässä kuukauden ajan. Tietenkään unohtamatta kasviksia ja hiilihydraatteja, eli reilusti kalorit plussalle. Läskiä saattaa toki tulla, mutta niin pitäisi viimeistään voimaakin. Ainakin itselleni on tuo toiminut, tosin lihaa menee vain 800 g.

Tietenkin voi olla, että geenit vain ovat enemmän kestävyyspainotteisia, eikä massa ja voima vain kartu. En kuitenkaan heittäisi toivoani, ennen kuin treenaa 100%, syö 100% ja lepää 100%. Jos ei silti toimi, ni se on lajinvaihto edessä. Suotta sitä taistelee luontaisia taipumuksiaan vastaan...

Lajinvaihto ei kyl tule kysymykseen, pitäskö mun ruveta harrastaa jotai lenkkeilyy siks koska mulla saattaisi olla lahjoja siihen? sitä paitsi en ole edes mitenkään hyvä kestävyysurheilussa paras cooperin testi tulos on 2700, mielestäni huono kehitystahtini on vaan vikoja treeni ja ravintojutuissa mitä yritän nyt korjata, esim mulla oli aikaisemmin tapana runtata aivan viimeisille voimille kaikki sarjat ,josta hermosto ei nii tykkää.

Suositut

Back
Ylös Bottom