Kehitys penkissä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pååtta sanoi:
Lajinvaihto ei kyl tule kysymykseen, pitäskö mun ruveta harrastaa jotai lenkkeilyy siks koska mulla saattaisi olla lahjoja siihen? sitä paitsi en ole edes mitenkään hyvä kestävyysurheilussa paras cooperin testi tulos on 2700, mielestäni huono kehitystahtini on vaan vikoja treeni ja ravintojutuissa mitä yritän nyt korjata, esim mulla oli aikaisemmin tapana runtata aivan viimeisille voimille kaikki sarjat ,josta hermosto ei nii tykkää.

En toki tarkoittanut, että sinun pitäisi luovuttaa. En todellakaan... Esitin asiani huonosti, ja puhuin noin yleisesti. Itsellä syyllinen kehityksen pysähtymiseen löytyy aina ravinnosta. Ja se taitaa olla tosiaan se yleisin syy joko hitaaseen kehitykseen tai jopa tulosten laskuun...

Tsemppiä vaan. Noilla sarjapainoilla luulisi 100 kg nousevan penkistä, ja se on mielestäni ihan hyvä tulos. :)

no tuo 30kg vuodessa on aloittelijalta vähän, ainakin puheitten perusteella...

itse nostin jouluna n.55kg ja nytten 80kg..
tosin alotan varsinaisen "kovan" treenin kesällä, kun olen tähän mennessä harjoitellut liikeratoja jne :)

pååtta sanoi:
voisko joku pitemmän aikaa treenannu kertoo miten paljon penkki keskimäärin kehittyi teillä vuodessa? itelläni on tullu kehitystä 30kg 10kk:ssa ja se on musta aika heikosti vai mitä ootte mieltä?

Itse olen reilu kaks vuotta treenannu ja penkki on noussu n.52.5 kiloa (37.5-90), ei mitään ennätysmäistä nousua, mutta oon huomannu asiaan vaikuttavan aika monen jutun, ensinnäkin paljonko nostaja painaa, kaverini joka painoi minua 10 kiloa enemmän ja aloitti n. kuukauden aikaisemmin treenaamaan kehittyi aivan sairasta vauhtia, ainakin mielestäni, penkkasi 40 kun aloitti ja reilu vuosi eteenpäin nosti 105kg, ja oli vielä bodaillu välillä. Mut geenit,ruuminrakenne, urheilutausta, testotaso, miten treenaa... jne. vaikuttavat suuresti!!! Eli kehitys on hyvin henkilökohtaista!!

Jaa-a. Minulla on tullut puolessa vuodessa 30kg:n kehitys. 40kg:sta 70kg:hen. Pituutta löytyy vaivaiset ~163cm ja painoa noin 53kg, mutta eiköhän tässä pitkällä salirääkillä päässä joskus noihin koviin tuloksiin.

oon joskus 17 vuotiaana nostanut jonku 40->75kiloo penkistä tosin oon ollut paljon kevyempi ja silloin tuli treenattua pelkkää penkkiä ja hauista lähinnä. treenaamisesta en siis ymmärtänyt yhtään mitään. nyt olen sitten aloittanut uudestaan salilla käymisen kunnon ruokavaliolla ja kunnon treeniohjelmalla. 2kk treeniä takana max. n. 70kiloa ->80kiloa. mietein vain että onkohan mulla vielä odotettavissa sellaista hyvää alkusysäystä noissa tuloksissa nyt kun tuo ruokapuolikin on kunnossa?? nostan aika vähän lihoihini nähden mielestäni(vaikkei niitä lihojakaan paljoa ole). 5x70kg menee mutta max. silti vain 80kg. :itku:

no mullapa on käynny kummasti... ennen kesää nostin sen 95 kg mutta sitte sen jälkeen alkoi tippumaan ku aloin jättämään penkin sikseen. sitte nyt ku tuli kunnon ohjelma tehtyä silloin kun koulut alkoi nii nousi vain 80kg? siittä on nytte taas noussu 90kgx2 Riittääköhän tuo 95kiloon? ku olis meinikinä saada 100kg enne joulua ku kaverit jotka on treenannu vähemmän on jo vääntäny ton maagisen rajan :eek:

Nippeli
Minä sain nyt 10x80kg, 100 kg en ole vielä kokeillu .. maksimi 95

Kyllä tuntus että toi satanen menee kun itellä menee suunnilleen se 80kg noin 8 kertaa ja toi 95 lähti jo jonkun aikaa sitten ja luulisin että 100kg menis tässä kohtapuolin itelläki..

Kerronpa teille omasta kehityksestäni!

Joku 1.5k(pidin kesän taas taukoa, ja nyt alkoi taas) käyty salilla ja kehitystä tullut sarjapainoihin 5kg lisää. Miken 2x6 siis tehdään kerta viikkoon ja 50kg:sta siirrytty yrittämään 55kg:lla. Viime kerra sain sillä hikisen nelosen.

Että sellaista kehitystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sarjapainot miinus 10 kg viimeisen puolentoista vuoden aikana... että käänteistä kehitystä täällä päin.

Itselläni on tässä kolmen kuukauden aikana nousseet sarjapainot 70kg:sta 80kg:oon. Toisaalta olen myös tiputtanut toistojen määrän kymmenestä kahdeksaan, kun saavutin 75kg:n rajan. Satanen kiiluu jo silmissä :).

pååtta sanoi:
voisko joku pitemmän aikaa treenannu kertoo miten paljon penkki keskimäärin kehittyi teillä vuodessa? itelläni on tullu kehitystä 30kg 10kk:ssa ja se on musta aika heikosti vai mitä ootte mieltä?

Mulla on penkki laskenut 1.5 vuodessa 5Kg, joten siihen verrattuna tuo on ihan kelpo tulos :D

55kg -> 150kg meni 5 vuotta, jossa välissä 1,5 vuoden tauko.

Niin, ja omapaino 55kg -> 100kg :lol2:

Minulla on myöskin treeniä reilu kymmenen vuotta ja kehitystä suunnilleen saman verran 165-42,5=122,5 tuo 165 on siis paidaton salipenkki samoin kuin 42,5.

EDIT: Jos joku haluaa keskiarvoja laskea, niin tarkalleen tuohon kehitykseen meni 11,5 vuotta. Tuo reilu kymmenen vuotta oli vain pyöristys. Tai pistetään saman tien vuoden tarkkudella kehitys.

syksy 1991 42,5
kevät 1992 50
kevät 1993 60
kevät 1994 80
kevät 1995 90
kevät 1996 3*100 painoa
armeija, jona aikana en juurikaan treenannut.
kevät 1998 7*100
kevät 1999 135 painoa 105 kg
kevät 2000 140 painoa 105 kg
kevät 2001 152,5 painoa 105 kg
kevät 2002 160 painoa 123 kg
kevät 2003 165 painoa 130 kg

Pituutta 184 cm.

Noniin nostetaampa vähä taas vaihteeks:) Mites on kolmessa vuodessa tulos kehittynyt? meneekö 180? vai enemmänkin?

Joo mää kerron kans omasta kehityksestä. Aloitin 15½ vuotiaana eli helmikuussa 2005. Silloin nousi n. 45 kg, nyt 77,5 kg. Oma paino noussut tuona aikana 60 kg-->67kg. Pituuteni 174 cm-->180 cm, joten hyvin on paino pysynyt kurissa, voimaahan salilta oon pyrkiny hakeen, en massaa.

Salilla olen käynyt 102 kertaa, yli 50 kertaa on jäänyt väliin erilaisten vaivojen takia. "Urani" alussa tyhmänä treenasin liikaa ja olkapäiden päältä luut tulivat kipeeksi ylirasituksen takia. Siitä pari kuukautta eteenpäin kesällä 2005 selkäni tuli kipeäksi(välilevyn pullistuma !?) ja totaalilepoa kaikesta treenistä 1,5 kk.(tätä taukoa ennen penkkitulokeni oli 57,5 kg) (Tämän selkäkivun jälkeen aloin tekemään Ari Pehkosen penkkiohjelmaa (aloittelijan ohjelma) (http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/penkki/ ja suurimmat vaivat ovat hellittäneet, mitä nyt pientä rannekipua on ollut. )

Kunnes lokakuun alussa meni ranteesta nivelsiteet jääkiekkoa pelatessa ja lepoa 2 viikkoa. Samaan aikaan kuitenkin jouduin leikkaukseen(ei saliharjoitteluun liittyvä) ja yhteensä tällöin tuli pakkolepoa noin 3 viikkoa.

Sitten tulin kipeäksi viime talven aikana 2 kertaa(kuumetta lähinnä) Olin näiden takia sivussa salilta yhteensä pari kuukautta, ja päätin lopputalven ajan keskittyä pelkästään toiseen harrastukseeni, kilpapilkintään...se on sitten toinen tarina - voitin maajoukkuekarsinnan. Talven aikana kävin myös toisessa leikkauksessa(liittyy lokakuun leikkaukseen).

Viime kesänä vilustuin kun olin uimassa ja sain pienen kuumeen, salitaukoa reilu viikko. Nyt kuukausi sitten salitaukoa reilu viikko mahataudin takia, en pystynyt syömään mitään viiteen päivään!

Näiden lisäksi on ollut muutama pieni revähdys selässä ja ojentajissa, mutta ne eivät olleet vakavia.

Eli siis todellakin kesäkuusta 2005 kesäkuuhun 2006 penkkitulokseni parani vain 57,5 kg-->67,5 kg. Aika huono alku vai mitä? Nyt onkin tulos sitten parantunut siitä kesäkuusta 10 kg(67,5 kg-->77,5 kg), parempaan suuntaan oon menossa. Vajaassa 4 kk:ssa siis parantunut 10 kiloa, vain mahatauti oli rasitteena. Eli terveenä kehitykseni olisi ollut 10 kiloa 3 kk:ssa eli 40 kg/vuosi, mikä on hyvin. Eli jos ongelmitta saan treenata hyvä tulee.

Kyllä kateeksi käy kun toiset saa parannettua 30 kg 10 kk:ssa, se on kyllä ihan hyvää kehitystä. Itsekkin siihen pystyn, jopa parempaankin, kunhan vain vastoinkäymiset loppuvat.

Kyllä kateeksi käy kun toiset saa parannettua 30 kg 10 kk:ssa, se on kyllä ihan hyvää kehitystä. Itsekkin siihen pystyn, jopa parempaankin, kunhan vain vastoinkäymiset loppuvat.

Muista, että toisilla on paremmat/huonommat geenit voimantuottoon. Ja ne, ketkä sen 40-50kg lisää penkkitulokseen ottaa ekana vuonna(myös minä) yleensä myös bulkkaavat sellasen 20kg lisää painoa.

Vastoinkäymiset loppuvat, kun opettelet tekniikan kunnolla ja treenaat järkevästi.

Suositut

Back
Ylös Bottom