- Ikä
- 43
Hippa sanoi:Se on palvelus ihmiselle, joka on niin sairas, ettei ole toivoa eloonjäämisestä ja joka haluaa kuolla, mutta ei sitä pysty tekemään itsemurhaa.
Ok, se eutanasia-aiheesta. Keskitytään nyt ihmisiin jotka ei tajua senkään vertaa elämästä että haluaisivat kuolemaa.
Tässä on sivuttu aivokuolleisuutta aika paljon. Jos ei ole hoitotestamenttia ja makaa sairaalassa kykenemättömänä päättää elämästään, mutta omaiset haluaa eutanasiaa, sitä ei voi toteuttaa, koska se on laitonta.
Jaa vielä. Mun mielestäni tämä kannattaa pitää ideologisella tasolla, niinkuin ringside alunperinkin kait tarkoitti, poliitikot ja juristit tapelkoot laeista ja sopimuksista. Jos threadiin tuodaan tällainen poliittinen sävy tulee siitä kokonaisuudessaan palstan sääntöjen vastainen, otsikkoa myöten...
Siinä on se väärin, että siinä tuotetaan turhaa ja kohtuutonta kärsimystä ihmiselle, jolla ei ole mahdollisuutta elää.
Tässä pitäsi määritellä ensin kaksi asiaa, elämä ja kärsimys, ennenkuin väittämäsi voitaisiin todistaa... Itse en osaa noita määrittää, yritän vain hyväksyä erilaisuutta mahdollisimman paljon.
Sen lisäksi se maksaa ihan helvetisti. Normaali keskonen on sairaalahoidossa noin 3kk ja tämä hoito maksaa yhteiskunnalle noin 200 000 euroa. Jos vielä väkisin pidettäisiin elossa ne keskoset, jotka kuolee joka tapauksessa, tulisi hoito yhteiskunnalle hyvin kalliiksi.
Edelleen, poliitikot tapelkoot resurssien jakelusta. Kyllä minä kestän sen jos pari jääkiekkohallia ja oopperataloa jää rakentamatta ihmisten elämän säilyttämisen takia.
Eikä tuollainen vauva välttämättä kuolisi varhaiselämässään, koska väkisin elossapitäminen on lääketieteessä aika tehokasta. Aina voi leikata lisää, lääkitä, hoitaa vitaalielintoimintoja ja elvyttää.
Pitäisi varmaan lukea jotain spesiaalijulkaisuja aiheesta, olisiko sulla esittää semmoisiin linkkejä?
Sen sisältö oli se, että mielestäni tuo on hyvin tekopyhää eikä todellakaan jää kaikille hyvä mieli. On suorastaan irvokas ajatus pitää väkisin elossa ihmisiä, joiden elimistöt on käytännössä tuhoutuneita.
Elämä on sen verran moniulotteinen asia, että tuskin kellään meistä tulee koskaan olemaan käsitystä siitä missä kaikissa muodoissaan sitä voi esiintyä. Eikö kuoleman aiheuttaminen toiselle, elävälle ihmiselle ole irvokasta?