Hyi vittu, tämä threadi on jotenkin oikea kasvatustieteilijän unelmathredi. Henkisiä ominaisuuksia, geenejä, ulosteita, visvaa ja paskaa ja vittumaisia eettisiä filosofisia pohdintoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
lej sanoi:Ja oli kyse sitten aviopuolisosta, lapsesta tai vanhemmista letkuissa niin väitän, että suurin vastustus näissä asioissa tulee siitä, että ihmisille on itselleen hyvin vaikea luopua itselleen tärkeästä ihmisestä, vaikka tajuaisikin nopean kuoleman olevan parempi. Se suru mikä toisen kuolemasta itselle aiheutuu on niin suuri, että tavallaan antaa toisen kärsiä sen vuoksi, että ei halua kokea sitä surua ja pahaa oloa ennen kuin on ihan pakko. Eikö kukaan ajattele näin?
Raejuusto sanoi:En tajua miksi Stephen Hawking (jättäkää se ässä pois) tuotiin tähän mukaan, miehellä on harvinainen lihasrappeumasairaus (tms.) joka alkoi aiheuttaa liikuntakyvyttömyyttä vasta keski-iässä. Sen takia myös äänihuulet ovat kyvyttömät muodostamaan puhetta. Hawking on elänyt aivan normaalin ihmisen lapsuuden ja nuoruuden.
sammyx sanoi:Ei aivokuolleita pidetä laitteiden avulla "hengissä" muuta kuin mahdollisesti jossain elinsiirtotapauksissa. Suomi oli eka maa maailmassa, jossa alettiin katsoa aivokuollut juridisesti kuolleeksi.
ringside sanoi:1. Ei kykene liikkumaan
2. Vaatii ulkopuolisen ihmisen huolehtimaan kaikista perustarpeistaan
3. On aivoiltaan niin kasvis, ettei kykene oppimaan yhtäkään sanaa.
Mikäs kiinnitys tai oikeus sulla sitten olisi kyseisen reppanan elimiin? Mä ainakin huolehdin siitä, että mun elimet ei mee uusiokäyttöön, koska todennäköisesti vastaanottaja olisi kuitenkin joku kusipää, jolla olisi omituisia mielipiteitä.
Rita sanoi:Älä huoli, sinun elimiäsi odottava on ihan varmasti fiksumpi kuin sinä. :curs:
lej sanoi:Mun mielestä joissain tapauksissa tuo elukoiden kiduttaminen otetaan liiankin vakavasti. Bulgariat sun muut täynnä imppaavia katulapsia, mutta Jotkut Bardotit on huolissaan samojen katujen kulkukoirista ja sitä pidetään hyvänä ihmisenä, kun se antaa niiden koirien hoitoon rahaa ja vastustaa niiden tappamista.
sgege sanoi:Ringside, tottakai ihmiselle ihminen on tärkeämpi kuin eläin. Kaikki ei ole tasa-arvoisia etkä varmaan itsekkään tappaisi jotain sinulle rakasta ihmistä sen lehmän sijasta.
Boxer-83 sanoi:Ihminen rupeaa helposti kuvittelemaan,että hän on Jumala: minä päätän ketkä saavat elää ja ketkä kuolevat,minä tiedän ketkä ovat riittävän vammaisia,tehdään täydellisiä ihmisiä kloonaamalla.
Minäkään en ymmärrä miksi on vammaisia,mutta Jumala on aina tiennyt ja minäkin tiedän kuolemani jälkeen, mutta sen minä jo nyt tiedän että tappamista varten niitä ei ole tänne luotu.